Mulla on käynnistys edessä perjantaina, eli vauvakokemuksia ei vielä ole. Haluaisin teiltä mielipiteitä nukuttamiseen omassa sängyssä. Olen tosi herkkäuninen enkä haluaisi ottaa vauvaa samaan sänkyyn. Pinnasänky tulee meidän sängyn viereen. Onko sitten itsekästä laittaa pikkuinen heti alusta asti omaan sänkyyn nukkumaan? Tuntuisi näin etukäteen ajateltuna olevan kuitenkin meille paras vaihtoehto, mutta kuten sanottu meillä pikkuinen on vielä syntymättä.
vauvan
12
1241
Vastaukset
- Niisku
No ei todellakaan ole itsekästä. Meidän poika nukkunut alusta asti omassa saängyssä eikä mitään ongelmia ole asian suhteen tullut. Eikös se kaikista järkevintä näin olekkin? Jotkut ovat ottaneet tavan nukuttaa lasta vallan vieressään, mutta eivät todellakaan kaikki. (Kaverilla vuoden ikäinen lapsi eikä saa millään muualla nukkumaan kun vieressään kun se vauvana totutti...)
- äippä
Meillä nukutettu alusta asti omassa sängyssään. En voinu kuvitellakaan vauvaa viereen nukkumaan. Pelkäsin että runnoisin sen tms...
- Elämys
Että oikein mielipiteitä haluaisit? Kaikki tekee tavallaan, ei täältä tarvi tulla lupaa pyytämään :)
- vastaajana mie:)
Senhän takia sille lapselle oma sänky hankitaan että se sitten nukkuu siinä, joten ei siinä ole todellakaan mitään itsekästä.
Meillä poitsu on kans nukkunu alusta saakka omassa sängyssä ja tuskin on mitään traumoja tullut...:) - pindemami
Meillä poika on nukkunut aina omassa sängyssä, silloinkin kun vielä imetin, en antanut vauvan nukahtaa rinnalle, vaan höpötin ja lauleskelin että sain pidettyä vauvan hereillä. Sitten laitoin tutin kanssa sänkyyn itsekseen nukahtamaan. Näin koen olevan kaikista helpointa, ettei lasta tarvitse nukuttaa, vaan nukahtaa itsekseen tuttujen iltarutiinien jälkeen.
- meillä...
...oli itsestäänselvyys, että vauva nukkuu alusta asti omassa sängyssä. Ihan jo senkin takia, että minua pelotti jos minä käännyn yöllä vahingossa vaikka vauvan päälle. Eli ihan vauvan turvallisuudenkin kannalta nukkuu omassa sängyssä.
- lapsi
on helppo syöttää ja tuntee olonsa turvalliseksi. Ne jotka sanoo, ettei myöhemmin opi omaan sänkyyn, eivät itse aina ole edes perhepetiä kokeilleet, eli älä ihan purematta niele. Meillä nukkui vauva ekat kuukaudet täysin äidi kainalossa. Sitten alkuyöt pinnassa, ja lopulta kokonaan siellä, eli sitten kun yöimetykset loppui täysin. Kaikki nautti; minä ja vauva sekä isä, joka sai aamuisin herätä rakkaimpiensa vierestä. Se, että vauva olisi "seksin tappaja sängyssä" on hölyn pölyä. JOs vauva kerran häiritsee seksielämään, niin se häiritsee sitä tasan yhtä paljon vanhempien sängyssä kuin omassa sängyssäänkin. Mutta perhepedissä pitää muistaa, ettei liikkumaan oppinut lapsi putoa!
- niin yksinkertaista
joskus on helpommin sanottu kuin tehty.eli vaikka kuinka suunnittelisi omaan sänkyyn nukkumista niin ei se välttämättä olekaan niin helppoa.löydät varmasti omat keinot kun huomaat millainen vauva ensinnäkin on.
- vm80
Aivan...yhdyn edelliseen. Itse päätin kanssa ennen syntymää että lapsi nukkuu sitten omassa sängyssä ja omassa huoneessa heti alusta. No ekat viikot meni ok mut sitten se alko ettei vaavi suostunutkaan nukahtaa sänkyynsä ja yöllä sai ravata jatkuvasti imettämässä. KUis ollakkaan kun vaavi sitten siirtyikin isin ja äidin väliin ja nukku siinä ensin koko yöt sitten sen jälkeen siirryttiin siihenb että ekan syötön jälkeen poika sai jäädä siihen viereen ja nyt 5kk poika nukkuu omassa sängyssä aamuun asti ... ja pinnasänky on tuotu meidän sängyn viereen. Odotan kyllä kovasti sitä aikaa kun uskallan siirtää hänet omaan huoneeseen sillä itse nukun koiran unta ja herään pienempäänkin äänähdykseen. Ehkäpä äiti sitten saisi levättyä paremmin kun poika koisii omassa huoneessa jonain päivänä.
- käytössä
Poikamme on 2 kk ja nukkuu omassa kehdossa ja meidän vieressä. Sairaalassa poika jo nukkui meidän välissä. Perhehuoneemme sängyt laitettin yhteen ja poika meidän väliin nukkumaan. Kätilö sanoi näin vauvan tuntevan itsensä turvalliseksi, koska kuulee meidän hengityksen ja äänet. Itse olin hieman ihmeissäni onhän tämä ensimmäinen lapsemme. Kotona jatkoimme samaan malliin muutaman viikon, jonka jälkeen siirsimme pojan makuuhuoneessamme olevaan kehtoon. Nyt poika nukkuu kehdossa kunnes herää syömään ja jää sitten meidän viereen. Tämä omaa laiskuutani, koska en viitsi siirtää usein jo unista vauvaa.
- PaGteeri
Omaan sänkyyn vaan, viereen voit ottaa jos kipeä tai oikein levoton yö :)
- ...
Sairaalasta päästyämme poika nukkui ekat viikot öisin mun vieressä. Päivällä nukkui omassa sängyssä. Nyt poika on 7vkoa ja nukkuu omassa sängyssä 99% yöt. Välillä öisin poju on niin pirteä syönnin jälkeen että otan viereen makaamaan ja nukahtaa siihen melkein heti toisin kuin silloin kun yritän omaan sänkyyn yöllä nukuttaa. Tää on ainakin meillä toiminut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h282849Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062641Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv262353Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141483- 321463
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021173En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958