Armeija

Stoge

Hei!

Olen nyt kesällä lähdössä armeijaan näillä näkymin puoleksi vuodeksi. Asun kaverini kanssa vuokra-asunnossa josta osuuteni on 350e/kk. Olen kuullut että Kela maksaa vuokran armeija-ajalta, mutta pitääkö nämä vuokrat maksaa kelalle joskus vielä takaisin? Ja kuinka paljon Kela maksaa tuosta vuokrasta, kokonaanko?
Ja sellainen mahdollisuus on että kaverini jäisi armeijaan vuodeksi kun minä olen vain puoli vuotta, maksaako Kela tuolloin ollenkaan kaverilleni armeija-ajan asumistukea, koska asuntohan on periaatteessa kokonaan minun käytössäni?
Kiitos jo etukäteen.

7

1501

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sa-interruptus

kela maksaa puolet sun osuuden vuokrasta sähköstä ja vedestä. Ja sama puolet myös toiselle.
      Ihan sama onko asuinkaveri mies vai nainen.

Kelan sivuilla asia selostetaan suhteellisen ymmärrettävästi.

Avustusta ei tarvitse maksaa takaisin, paitsi jos
      intti keskeytyy ja tuet on jo ehditty maksaa
      yli keskeytysajan.

• Stoge

Hmhmm.. Tämä pistää hieman miettimään että milläköhän ihmeen konstilla maksan itse tuon puolet vuokrasta armeija-ajaltani, koska tulot tuolloin on 0e/kk. Mitä muita tukia on mahdollista saada tuona aikana?

• mortti

mitenhän ton kanssa ku olen ainaki tähänasti luullu että armeijassa olon ajalta joku maksais (kela tai armeija) koko vuokran, no pitääpä käydä kelasta kysymässä ku alko itselläki mietityttään juurikin sama asia, armeijasta saa kyllä päivärahaa... mutta ei se jotain 2e päivä taida riittää vuokrien ja laskujen maksuun

• Inttileski

Kyllä se kela maksaa koko sun osuutes vuokrasta! Jos ei päivärahat riitä laskujen maksuun, niin käänny soskun puoleen.

• Inttileski
        Inttileski kirjoitti:

Kyllä se kela maksaa koko sun osuutes vuokrasta! Jos ei päivärahat riitä laskujen maksuun, niin käänny soskun puoleen.

Niin ja Kela maksaa myös veden ja sähkön, mutta niitä pitää erikseen pyytää jos eivät kuulu vuokraan.

• Joojoo

Eli kela maksaa koko osuutesi vuokrasta, vedestä ja sähköstä. Et maksa näitä takaisin koskaan. Kämppiksellesi Kela maksaa hänen osuutensa koko hänen inttiajaltaan.

Muista, että kun inttiaikasi on lopussa tahtoo sinulle tulla leivätön kuukausi kotiutumisesi jälkeen kun et saa kuin pienet päivärahat. Ei hätää, sillä haet ainakin ekalle kuukaudelle intin jälkeen toimeentulotukea.

Jos oot isolta paikkakunnalta niin muista varailla aika sossuun hyvissä ajoin ennen intin loppua, sillä isoissa kaupungeissa kuten Helsingissä on paljon sällejä samassa tilanteessa ja voi olla aika sossuntädille kortilla.

• hjky

Tietääkö kukaan miten kauan kämpässä on tarvinnu asuu et saa tuen? Ja mitä muita ehtoja tuen saannissa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      67
      4421
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      68
      4271
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2947
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      66
      2835
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      2119
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      2002
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1689
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1513
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      111
      1373
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      182
      1286
    Aihe