kaason

tehtävät

Silloin kun kysyin ystävääni kaasoksi, niin hän lupasi auttaa minua aivan kaikessa järjestelyissä, jo siitäkin syystä että minulla on pieni vauva, enkä ehtisi kaikkea koristelua yms. tekemään. Ja se oli selvää jo silloin että ystävääni pyydän kaasoksi, kun en sitä vielä ollut tehnyt. No aikaa kului pyynnöstä ja tuli aika, että jotain pitäisi alkaa jo tekemään, muuten tulee kiire. Kaaso lupaili ja lupaili että sitten ja sitten hän tulee auttamaan, mutta aina oli jotain "kiireitä", että lopuksi tein kaiken yksin. Onneksi mieheni auttoi, lähinnä oli lapsemme kanssa. Nyt hän järjestelee polttareita, eikä ymmärrä, kun olen sanonut, että baareihin en tosiaankaan lähde, sinne ehtii muulloinkin. Ehkä sitten nykyaikaan kuuluu, että polttarit ovat "tavallinen baari-ilta", mutta kun minua ei kiinnosta viettää sitä päivää ja iltaa istuen tunkkaisessa baarissa. Mutta nyt tuleekin otsikkoni todellinen kysymys: ONKO VÄLTTÄMÄTÖNTÄ ETTÄ KAASO JÄRJESTÄÄ JOTAIN TYPERIÄ PIIRILEIKKEJÄ JA TUNTEMISLEIKKEJÄ JNE. HÄIHIN? KUN ME MIEHENI KANSSA HALUTTAIS "AIKUISEMMAT HÄÄT" ELI SINNE ON SUUNNITELMAS SEUR. SERKKUNI LAULAA PARI KAPPALETTA, KILPATANSSIJAT ESITTÄÄ PARI TANSSIA JA SITTEN PUHEET JA KAHVI- RUOKA- JA LOPPU ILTA ON TANSSIMINEN YHTYEEN TAHDISSA VIERAILLE. JA YRITÄMME KEKSIÄ VIELÄ JOTAIN PIENTÄ, ETTÄ IHMISET EI ISTU HILJAISUUDESSA. Ja kaaso "haluaa" olla pukemassa minua hääpäivänä, mutta kun en koe, että hänen pitäisi olla auttamassa, kun ei ole muutenkaan minua auttanut, niin kyllä sen puvun saan yksinkin tai siskoni kanssa päälleni. Oikeastaan en tarvitsisi häntä mihinkään. Mutta kait se on hienoa kun alttarilla kanssamme on kaaso ja bestman.

16

4034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naimisiin myös

      kyllä kuulosti inhottavalta ettei kaaso kerennytkään auttamaan vaikka lupasi.
      noista polttareista. kaaso ei vissiin ole tajunnut että ne pitäisi olla sellaiset mistä morsian pitää eikä sellaiset mistä itse pitää ja sama pätee leikeistä ja muista.kaikissa pitäisi kuiteskin kuunnella hääparin toiveita koska heidänhän ne häät ovat.
      me onneksi ollaan aika hyvin saatu ihmiset tajuamaan että ovat meidän häät ja niistä tulee meidän näköiset (eikä anopin)hah!
      minun kaaso on kysynyt että mistä minä pidän eikä aio tehdä sellaisia polttareita mistä hän pitää.
      toivottavasti saat jotenkin taottua järkeä kaasosi päähän. onnea häihin!

      • MMM

        Itse olen menossa naimisiin kahden viikon päästä. MIKÄ TEITÄ MOLEMPIA VAIVAA? EI SE KAASO MIKÄÄN ORJA OLE. "Minulla on pieni lapsi"-Se ei ole kaason ongelma. Ne ovat sinun hääsi ja SINUN tulisi varautua ne omin voimin järjestämään tai palkata joku ammattilainen asioillasi juoksemaan, se ei ole kaason tehtävä.

        Onneksi minulla ei ole tuollaisia "ystäviä".


      • tehtävät
        MMM kirjoitti:

        Itse olen menossa naimisiin kahden viikon päästä. MIKÄ TEITÄ MOLEMPIA VAIVAA? EI SE KAASO MIKÄÄN ORJA OLE. "Minulla on pieni lapsi"-Se ei ole kaason ongelma. Ne ovat sinun hääsi ja SINUN tulisi varautua ne omin voimin järjestämään tai palkata joku ammattilainen asioillasi juoksemaan, se ei ole kaason tehtävä.

        Onneksi minulla ei ole tuollaisia "ystäviä".

        Ei kaaso olekaan mikään orja. mutta kun hän itse lupautui järjestelemään ja auttamaan kaikessa, ILMAN PYYNTÖÄNI.Ja HÄN vetosi lapseeni!!! Ja ei tuota kuitenkaan pitänyt.


      • juu
        MMM kirjoitti:

        Itse olen menossa naimisiin kahden viikon päästä. MIKÄ TEITÄ MOLEMPIA VAIVAA? EI SE KAASO MIKÄÄN ORJA OLE. "Minulla on pieni lapsi"-Se ei ole kaason ongelma. Ne ovat sinun hääsi ja SINUN tulisi varautua ne omin voimin järjestämään tai palkata joku ammattilainen asioillasi juoksemaan, se ei ole kaason tehtävä.

        Onneksi minulla ei ole tuollaisia "ystäviä".

        ei meitä mikään vaivaa...
        jos kaaso kerran lupaa auttaa niin olisi voinut pitää lupauksen tai sitten heti alussa sanoa että yrittää kiireiltä auttaa minkä pystyy.
        minä ainaskin sain sellaisen kuvan ettei häntä ole pakotettu mihinkään..
        en minäkään aio pitää kaasojani orjina vaan he auttavat kun heillekkin sopii. molemmilla on myös elämää enkä odota että he viettävät vapaat meillä kyhäten jotain häihin.
        olemme jo jutelleet että kun tehdään esim. kortteja voitaisiin samalla vähän saunoa ja syödä hyvin ja muuten vaan nauttia illasta kun saa lapset hoitoon.
        että sellainen ORJAPIISKURI mie olen...


      • morssein
        MMM kirjoitti:

        Itse olen menossa naimisiin kahden viikon päästä. MIKÄ TEITÄ MOLEMPIA VAIVAA? EI SE KAASO MIKÄÄN ORJA OLE. "Minulla on pieni lapsi"-Se ei ole kaason ongelma. Ne ovat sinun hääsi ja SINUN tulisi varautua ne omin voimin järjestämään tai palkata joku ammattilainen asioillasi juoksemaan, se ei ole kaason tehtävä.

        Onneksi minulla ei ole tuollaisia "ystäviä".

        ammattilainen auttamaan ja lasku tuolle kaasolle häiden jälkeen!


      • voihan...
        morssein kirjoitti:

        ammattilainen auttamaan ja lasku tuolle kaasolle häiden jälkeen!

        NO VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄ!!
        Tämä toivottavasti oli provo; ainakin minä provosoiduin.
        Jo se nyt on KUMMA, että kaason oletetaan olevan ilmaista työvoimaa, jota voi pompotella miten tahtoo ja vaatia mitä vain.
        Kuten joku jo totesi, ei kaaso mikään orja ole.
        Jos päätät järjestää häät, mitoita suunnitelmasi ja tähän vaadittava työmäärä niin, että SELVIÄT SIITÄ ITSE. Jokainen järjestää oman juhlansa, ihan itse - tai palkkaa jonkin auttamaan, omalla kustannuksellaan. Jos joku tarjoutuu askarteluissa auttamaan, tosi kiva juttu, mutta tätä ei voi eikä saa keneltäkään vaatia. Mikään automaatti kaaso ei ole, eikä kaasous orjatyöhön velvoita!!


      • morssein
        voihan... kirjoitti:

        NO VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄ!!
        Tämä toivottavasti oli provo; ainakin minä provosoiduin.
        Jo se nyt on KUMMA, että kaason oletetaan olevan ilmaista työvoimaa, jota voi pompotella miten tahtoo ja vaatia mitä vain.
        Kuten joku jo totesi, ei kaaso mikään orja ole.
        Jos päätät järjestää häät, mitoita suunnitelmasi ja tähän vaadittava työmäärä niin, että SELVIÄT SIITÄ ITSE. Jokainen järjestää oman juhlansa, ihan itse - tai palkkaa jonkin auttamaan, omalla kustannuksellaan. Jos joku tarjoutuu askarteluissa auttamaan, tosi kiva juttu, mutta tätä ei voi eikä saa keneltäkään vaatia. Mikään automaatti kaaso ei ole, eikä kaasous orjatyöhön velvoita!!

        tuo systeemi ainakin toimi kun kaaso oli kauempaa.


    • pettynyt kaasoon

      Olen ollut noin kuusi vuotta ihan täysin ilman alkoholia.. Odotin innolla polttareitani, mutta mitä kaasoni teki!? Polttarini olivat Baarissa.. Olen kyllä käynyt kuuntelemassa baarissa bändejä tai istunut muuten siellä vesiselvänä, mutta olisin toivonut polttareiltani jotain muuta..
      Kyseessä oli vielä paikallinen missä ei mitään esiintyjää tai vastaavaa.. Valitsin kaasoni ilmeisesti väärin kun ei sen vertaa tuntenut.. (tietää kyllä etten juo..)

    • minä

      Miettimänne ohjelma on hyvä, tanssiminen sinänsä on hyvä ohjelma, lisäksi tulevat puheet. Laatikaa istumajärjestys niin, että sekoitatte keskenää tuttuja ja tuntemattomia, hiljaisia ja puheliaita, jotka vetävät hiljaisetkin juttuun mukaan. Toimi ainakin meillä, heti oli puheensorinaa ja naurua. Ja muistakaa järjestää ihmisille juotvaaa juhlapaikalle teitä odotellessaan. Vesikin on ok, kunhan ihmiset eivät joudu olemaan janoissaa varsinkaan kuumana päivänä, jano aiheuttaa monissa ärtyisyyttä heti alkuun...

      Taisi alku mennä vähän ohi aiheen. Itsellänikin kaaso lupaili itse, pyytämättä, monenlaista apua, mutta ei sitten auttanutkaan ennen häitä juuri lainkaan. Hääpäivänä hänestä oli kuitenkin apua, hän auttoi pukeutumisessa, vei kampaajalle (olisin voinut olla hermostunut ja holtiton ratissa...), auttoi juhlapaikalla lahjojen avaamisessa ja poiskuljetuksessa jne.

    • kaasona ollut.

      Hei,
      Ei monikaan morsian ajattele mitä todellisuudessa kaaso joutuu tekemään vaikka ei olekaan niitä koristeita väsäämässä ja koko ajan sen morsiammen kanssa hehkuttamassa niistä häistä. Ja ehkä meillä kaikilla on erinlainen elämäntilanne, ettei nyt jaksa ihan koko ajan olla mukana niissä hääjärjestelyissä eikä ehkä morsiankaan huomaa oman huumansa keskeltä ihan kaikkea. Minulla ainakin meni kaikenkaikkiaan kaasona olemiseen rahaa todella paljon joten sanon että en nyt ihan välttämättä vaikka onnellinen olen heidän pulesta niin toista kertaa kaasoksi ala...Helppohan se on itse mennä naimisiin kun ei tarvitse todellisuudessa jännittää mitään muuta kun kirkkoa joten kun kaaso ja bestmanhän ne loput huolehtii...Joten ei kannata purnata koko ajan sitä mitä kaaso ei osaa tehdä ja mitä osaa...ja onko mukana tekemässä jotain koristeita kun niitä ei nyt kumminkaan se hääväki katsele.......Joten miksi sinä nyt sitten kaason olet ottanut jos et tarvitse pukemiseen avustajaa? Mun tietääkseni ei kaaso ole sitä varten että hän voi ennen häitä monta iltaa istua tekemässä jotain koristeita. Ja täytyy ymmärtää että meitä ihmisiä on moneksi ei kaikkia sellaiset prinsessahäät kiinnosta....Ja mitä nyt polttareihin tulee niin jos ei ole rahaa niin ei siinä paljon muuta voi tehdä kun mennä baariin istumaan....jos ei itsellä ole mökkiä mihin voi mennä saunomaan tai jotain muuta vastaavaa... Ajattelin tässä kaasona oloni jälkeen, että minä taitaisin itse antaa omalle kaasolleni jonkun verran rahaa jotta hän voisi sitte käyttää ne rahat polttareihin tai hääjärjestelyihin. Ei se raha nyt puissa kasva ja jos häät järjestetään niin ei se sitä katso että muut joutuvat osan kustantamaan....

      • kaaso myös tälle kesälle

        ei se kaaso tosiaan ole mikään orjapiiskuri joka tartteis olla joka vi**** askartelussa mukana! tosiaan pelkissä polttareissa on jo hommaa ja ohjelman keksimisessä, ja yllättävästi sitä rahaa palaa kaikkeen, pitäähän pukukin olla hienompi kampauksineen.


    • jäi kaason hommasta

      Tässä oma kaasona-olemisen tarina..tai pintaraapaisu siitä!! Olin tuossa pari kk sitten kaasona hyvälle kaverilleni ja jäi kyllä niin huono maku koko "projektista", etten sen koommin ole viitsinyt hirveästi pitää yhteyttä kyseiseen "hyvään kaveriini"!! Olisin olettanut saavani jotain kiitosta, lahjaa tai palkkiota siitä kaikesta vaivannäöstä ja rahan pistämisestä projektiin, mutta EI!! Kaikki tämä tympiminen tuli vähän ennen häitä ja varsinkin hääjuhlan jälkeen. On tehnyt mieli ottaa asia esille morsiamen kanssa, mutta ei viitsisi murtaa toisen ajatuksia täydellisistä häistä ym.. Koska kyseessä todella herkkä ihminen ja samalla pakko sanoa, että TYHMÄ joka ajattelee vaan omaa etuaan!!
      Ensinnäkin, kun lupauduin kaasoksi, ajattelin, että mikä kunnia ja tottakai suostun. Tämä tapahtui hyvissä ajoin ennen häitä. Sanoin heti, että olen valmis auttamaan hääjärjestelyissä ja kaikki toiveet polttareista otan vastaan. Häiden lähestyessä kysyin moneen kertaan, onko jotain mitä pitäisi tehdä..ja sanoin, että jos jotain on, niin haluan alkaa työstämään hyvissä ajoin, koska en tykkää jättää viimetippaan asioita ja aikatauluni muutenkin elämässäni on melko tiivistä. No, morsian aikoi kyllä sanoa, jos jotain tehtävää tulee...mutta kuinkas ollakkaan niitä tehtäviä alkoi satelemaan ihan liian viime tipassa..pari viikkoa/viikkoa/muutamaa päivää-ennen häitä, juuri ennen vihkiseremoniaa ja hääjuhlan aikana!! Eli todella "hyvin" suunniteltu kaikki..vaikka kuinka muistuttelin asioista, soittelin, kirjoittelin sähköpostia ja tarjosin apuani hyvissä ajoin, niin kuinkas kävikään!! Olisin ollut valmis myös kasvokkain palavereihin, mutta morsian asui satojen kilometrien päässä, joten se ei onnistunut kuin kerran..ja sekin kerta meni ihan hukkaan!!
      No, palataan tässä vaiheessa polttareihin. En nyt jaksa niistä kauheasti jauhaa, mutta aika ison vaivan näin niitäkin varten!! Paljon tuli mutkia matkaan niidenkin toteutumiseen morsiamen suunnalta, joka alkoi viime tippaan, kun kaikki oli jo suunniteltu/tehty valmiiks, latelemaan ehtoja, toiveita ym. niiden eteen!! Siis haloo! Siinä vaiheessa jo vähä närkästyin, mutta hillitsin itseni, koska morsiantahan ei saa alkaa stressaamaan ennen omia unelmien prinssessahäitään!! Kaikenkaikkiaan voin kyllä rehellisesti myöntää, että tein ehkä liikaakin asioita häiden eteen ja rahojani paloi likimäs 100e omasta kukkarostani johon lisäks tietty matkakustannukset, juhlapuku (sai onneks ite valita, vaikka viime tipassa morsian vielä yritti, että olisin hommannut tietynlaisen..), kampaaja, häälahja ym.
      Eli tässä taas oli pientä tarinaa siitä, kuinka myös MORSIAN voi olla hankala. Aina ei pidä syyttää kaasoa. "Mun" morsian oli todella aikaansaamaton ja kiittämötön tapaus. Olisin voinut kirjoittaa vielä pidemmästi ja tarkempia yksityiskohtia, mutta en vaan jaksa ja toisaalta haluaisin unohtaa koko projektin.. Olen ajatellut, että kun itse joskus menen naimisiin, niin otan kaasoni paremmin huomioon sekä ehdottomasti palkitsen kaasoni jollain kivalla tavalla esim. illallisella, risteilyllä tms. Ja kuten arvata voitte, kaasoni ei tule ainakaan olemaan tämä "hyvä kaverini", jonka kaasona itse kärsin!!

      • myös..

        kaasona oleminen sai jäädä viimeiseksi kerraksi.
        Autoin morsianta kaikessa mahdollisessa, kutsukortit tein lähes kokonaan itse ja postitin, karkkikoristeet myös, juhlapaikan kuntoon laitto, ohjelmien suunnittelu sekä niihin liittyvät kustannukset, polttareiden järjestely ja toteutus ym,ym. Rahaa paloi pitkälti yli 200 ekee polttareiden kanssa.

        Kaasoja oli toinenkin, joka kuitenkin asuu kaukana. Hän ei tehnyt muuta kuin korkeintaan moitti jotakin suunnitelmia, mutta ei kuitenkaan järjestänyt tai kustantanut itse mitään.

        Häissä sitten toinen kaaso kulki morsiamen perässä kuin perävaunu ja oli kuin olisi itse koko homman järjestänyt. Minä jäin siis sivuun kokonaan kun en viitsinyt alkaa mitään kyynärpäätaktiikkaa alkaa käyttämään, että itsekin voisin olla jossakin mukana.

        Nyt kun häistä on hieman aikaa, on tämä toinen kaaso saanut kovasti kiitosta hääparilta hyvistä järjestelyistä häissä ja polttareissa sekä myöskin hänet on palkittu kaason lahjalla.
        Minut on unohdettu kokonaan.

        Paska mieli jäi koko hommasta, enkä kyllä koskaan lähde mukaan tuollaiseen enää.


      • ...
        myös.. kirjoitti:

        kaasona oleminen sai jäädä viimeiseksi kerraksi.
        Autoin morsianta kaikessa mahdollisessa, kutsukortit tein lähes kokonaan itse ja postitin, karkkikoristeet myös, juhlapaikan kuntoon laitto, ohjelmien suunnittelu sekä niihin liittyvät kustannukset, polttareiden järjestely ja toteutus ym,ym. Rahaa paloi pitkälti yli 200 ekee polttareiden kanssa.

        Kaasoja oli toinenkin, joka kuitenkin asuu kaukana. Hän ei tehnyt muuta kuin korkeintaan moitti jotakin suunnitelmia, mutta ei kuitenkaan järjestänyt tai kustantanut itse mitään.

        Häissä sitten toinen kaaso kulki morsiamen perässä kuin perävaunu ja oli kuin olisi itse koko homman järjestänyt. Minä jäin siis sivuun kokonaan kun en viitsinyt alkaa mitään kyynärpäätaktiikkaa alkaa käyttämään, että itsekin voisin olla jossakin mukana.

        Nyt kun häistä on hieman aikaa, on tämä toinen kaaso saanut kovasti kiitosta hääparilta hyvistä järjestelyistä häissä ja polttareissa sekä myöskin hänet on palkittu kaason lahjalla.
        Minut on unohdettu kokonaan.

        Paska mieli jäi koko hommasta, enkä kyllä koskaan lähde mukaan tuollaiseen enää.

        "Paska mieli jäi koko hommasta, enkä kyllä koskaan lähde mukaan tuollaiseen enää. "

        --> ei se nyt aivan näin univeraalia ole, että kaason homma on aina paskanakki. Sinun morsiammesi nyt vain oli keskimääräistä ajattelemattomampi.


      • minnimariia

        kuulostaa niin tutulta monen tuttavan suusta kuultuna ja niin surullista, että noin voi käydä. jotenkin on todella karmaisevaa, että häistä on tullut sirkus, jossa ei kuunnella ketään, ei edes itseään ja pistetään koville lähipiiri, kun halutaan jotain ihmeellistä ja hienoa... Minä itse sain mm. tarpeekseni joka kesäisistä häämeikkien teoista, kun morsiamilla (sekä heitä "tukevilla" kaasoilla) oli niin ihmeelliset kuvitelmat itsestään. Ei sammakosta saa prinsessaa, vaikka kuin vetää pakkelia naamaan! No asiaan.. Minun mielestäni morsiamen ja kaason välillä on oltava tietynlainen sidos, joka tarkoittaa sitä, että kaaso ihan OIKEASTI tuntee morsiamen ja tietää mistä tämä tykkää tai on tykkäämättä. Kaaso on hääpäivänä morsiamen tukena ja kaikki muu mitä sitä ennen tehdään häiden hyväksi on neuvoteltavissa ja sovittavissa aikuisten ihmisten kesken. Lapset kun eivät naimisiin tiettävästi saa mennä? Itse olen ollut kaksi kertaa kaasona ja molemmista kerroista nautin. Kun lupauduin "tehtävään" keskustelin heti morsiamen kanssa mitä tulen tekemään, ja mitä en, ja yhteisymmärryksessä kaikki hoidettiin. En edes suostuisi kellekään puolitutulle kaasoksi, jonka tekemisiä tai tekemättä jättämisiä sitten arvosteltaisiin vielä hamaan tulevaisuuteen. Tarkoitushan häissä kuitenkin on, että siellä on kaikilla mukavaa, vai mitä?


      • hyväksikäytetty

        Mulla on vastaavanlaista kokemusta kuin sulla. Mulla jäi jäljelle siitä hommasta syvä vitutus ja omaa rahaa meni 500e. En enää ole morsiammen kanssa missään tekemisissä, vaikka hän sitä haluasikin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe