Haluaisin kysyä. Kai te tiedätte Suomen ja Venäjän välisen sodan? Kun aseissa oli pistin (luotiaseissa) niin missä aseissa oli pistin? Rynnäkkökiväärissä? Konekiväärissä? Suomi KP:ssä? Voisitteko te kertoa?
Haluaisin tietää..
10
555
Vastaukset
- taaa.
Kranaatinheittimissähän se!! EI! EI! EI! EI! EI! EI!
- Muuminen
Mä oon tosissani pölkkypää. Kranaatin heitin ei ammu luoteja vaan kranaatteja! Siinä ei voi olla pistintä ! Tiedätkö edes mikä pistin on?
- Reiska-
Pistimiä käytettiin vain kivääreissä. Ainakaan en ole muissa nähnyt.
Suomella ei tainnut olla yhtäkään rynnäkkökivääriä siihen aikaan.- Muuminen
Voisitko vielä kertoa (ei ole pakko) että minkälaisia kivääreitä silloin oli? Konekivääri oli ainankin.
- Chilipaprika
Muuminen kirjoitti:
Voisitko vielä kertoa (ei ole pakko) että minkälaisia kivääreitä silloin oli? Konekivääri oli ainankin.
... pulttilukko kivääreitä. jos edes tiäät mitä ne on.
varmaan tollanen on suomen kivääri suomen-venäjän sodas:
http://www.pirkkalanreserviupseerikerho.fi/photos/pystykorva19.05.2003/imagepages/image7.htm - Reiska-
Muuminen kirjoitti:
Pistimiä käytettiin vain pulttilukollisissa kivääreissä (myös sotasaaliiksi saaduissa itselataavissa) joita oli suomen omat ukkopekat ja pystykorvat jotka olivat kopioita venäläisten kivääristä mosin-nagant.
Kivääreitä löytyy pikakivääriä useampaa mallia (mm. M26 Lahti-Saloranta joka on Suomen oma malli ja venäläisten Degtjarev DP suomalaisittain tunnettuna "Emmana" jota saatiin useita kappaleita sotasaalina), konekivääriä (suomalaisilla lähinnä venäläistä MAXIM konekivääriä) ja perus sotilaskivääreitä.
Rynnäkkökivääri kehitettiin vuonna 44 saksalaisten toimesta ja ehti nähdä vielä käyttöäkin STG44 (Sturmgewehr 44) - Muuminen
Reiska- kirjoitti:
Pistimiä käytettiin vain pulttilukollisissa kivääreissä (myös sotasaaliiksi saaduissa itselataavissa) joita oli suomen omat ukkopekat ja pystykorvat jotka olivat kopioita venäläisten kivääristä mosin-nagant.
Kivääreitä löytyy pikakivääriä useampaa mallia (mm. M26 Lahti-Saloranta joka on Suomen oma malli ja venäläisten Degtjarev DP suomalaisittain tunnettuna "Emmana" jota saatiin useita kappaleita sotasaalina), konekivääriä (suomalaisilla lähinnä venäläistä MAXIM konekivääriä) ja perus sotilaskivääreitä.
Rynnäkkökivääri kehitettiin vuonna 44 saksalaisten toimesta ja ehti nähdä vielä käyttöäkin STG44 (Sturmgewehr 44)Ampuiko ne ``pulttilukkokiväärit´´ sarjaa?
- Reiska-
Muuminen kirjoitti:
Ampuiko ne ``pulttilukkokiväärit´´ sarjaa?
Eivät.
- Muuminen
Reiska- kirjoitti:
Eivät.
Nyt olen tyytyväinen. Kiitos vielä.
- !!!!!????
Muuminen kirjoitti:
Nyt olen tyytyväinen. Kiitos vielä.
eh... Oletkos koskaan pelannut WWII aihepiiriin kuuluvia pelejä? Olen minäkin silloin nero kun peleistäkin olen jotain oppinut... Pulttilukolla sarjaa!!!!???? Oliko toi pelkkää spammiä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454980Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481089- 131033
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17987Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75940Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella8897Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2832Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah55742Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713