Heissuli!
Tuli tiukka kiista kaverin kanssa aiheesta kuuluuko kanaria eu:hun vai eiko, eli miten on tietaako joku?!?
Kanaria ja eu
5
5097
Vastaukset
- Viltzu
Espanja kuuluu Euroopan Unioniin ja Kanarian saaret ovat Espanjalle kuuluvaa itsehallinnollista aluetta. Espanja koostuu lähes 20 itsehallinnollisesta alueesta/maakunnasta ja Kanarian saaret on yksi tällainen alue. Luonnollisesti ne kuuluvat EU:hun. Eli ei voi verrata Ahvenanmaata, joka ei kuulu EU:hun sopimuksella.
Espanjassa pikemminkin Katalonia ja Baskimaa ovat alueita, jotka erottuvat voimakkaalla itsenäisyysajattelulla. Kanarian saarilla vastaavaa on myös jonkin verran. Lisäksi Espanjalle kuuluvat Pohjois-Marokon puolella Afrikan mantereella olevat Ceuta ja Melilla suurine sotilasalueineen.- Miksi tullissa sitten...
Miksi sitten meitä Kanarialta tulevia käsitellään EU-alueen ulkopuolelta tulevina, jos Kanariansaaret kuuluvat EU:iin? Tullimääräykset ovat samat kuin muistakin ei-EU-maista palatessa. Ettei vaan kuitenkin olisi kuin meille niin rakas Åland?
- tullin sivuilta
Tullin sivuilta poimittua:
EU:ssa on alueita, jotka eivät kuulu sen veroalueeseen. EU:n veroalueeseen kuulumattomilta alueilta tuotavat tavarat on tulliselvitettävä ja niistä on maksettava arvonlisävero ja valmistevero, kun ne tuodaan EU:n veroalueelle.
EU:n veroalueen ulkopuolisia alueita ovat mm.
Saksa: Helgolandin saari ja Büsingenin alue
Espanja: Ceuta, Melilla ja Kanariansaaret
Italia: Livigno, Campione d´Italia ja Luganojärven Italialle kuuluvat vesialueet
Kreikka: Agio Óros eli Mount Athos
Iso-Britannia: Kanaalisaaret
Ranska: merentakaiset departementit
Suomi: Ahvenanmaan maakunta.
Eli selittäisikö tämä tarpeeksi Kanariansaarten(kin) tilannetta? - Vai kuuluuko?
tullin sivuilta kirjoitti:
Tullin sivuilta poimittua:
EU:ssa on alueita, jotka eivät kuulu sen veroalueeseen. EU:n veroalueeseen kuulumattomilta alueilta tuotavat tavarat on tulliselvitettävä ja niistä on maksettava arvonlisävero ja valmistevero, kun ne tuodaan EU:n veroalueelle.
EU:n veroalueen ulkopuolisia alueita ovat mm.
Saksa: Helgolandin saari ja Büsingenin alue
Espanja: Ceuta, Melilla ja Kanariansaaret
Italia: Livigno, Campione d´Italia ja Luganojärven Italialle kuuluvat vesialueet
Kreikka: Agio Óros eli Mount Athos
Iso-Britannia: Kanaalisaaret
Ranska: merentakaiset departementit
Suomi: Ahvenanmaan maakunta.
Eli selittäisikö tämä tarpeeksi Kanariansaarten(kin) tilannetta?Nimimerkki "tullin sivuilta" selvitti tämän asian perinpohjaisesti. Hyvä niin! Olin oikeassa ja väärässä. Kuuluu EU:iin, mutta on kuten meidän rakas Åland. Hyvää kesää!
- Liinu
Kanarian saaret kuuluvat Espanjalle ja sitä kautta EU:hun, mutta Kanarian
saaret ovat EU:n tullialueen ulkopuolella.
Koska on vapaakauppa-alue ei myöskään "tuliaisia" saa tuoda kuin perinteiset
Eli kuuluu =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622917
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322435- 802273
- 742179
- 952026
- 121616
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan191593Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j321423