Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kysymyksiä kotiloistanne

Gwimm

Eli, tässä muutamia kysymyksiä jos on tylsää. (omat vastaukseni kysymyksen alla)

1. MITÄ HULLUTUKSIA KOTILOILLENNE ON SATTUNUT?

(Mun kolme aksuani ovat sisaruksia ja kovia tappelemaan! Yks päivä kun ne kaikki olivat kädellä ne alkoivat tapella; raastaa toistensa kuoria ja mönkimään toistensa päällä. Lemmennuolet eivät olleet edes esillä, joten soidintanssin kanssa ei ollut mitään yhteistä. Kotiloni eivät edes koskaan ole paritelleet. Terraariossa ne heittävät kaikki ruuat sivuun, kaatavat vesikupin ja tekevät ammottavia kuoppia terraarioon: kaivautuvat ja tulevat sitten kuopasta pois. Hullutuksia sattuu paljon. Joskus Lola karkasi ja oli kiinni terraarion vieressä olevan tietokoneen ruudussa!)

2. PIDÄTKÖ JOITAN KOTILOITASI TYTTÖINÄ JA TOISIA POIKINA VAIKKA NE OVATKIN MOLEMMAT?

(Kyllä pidän. Heti kun näin Lolan kauniine, vaaleine jalkoineen ja oljenvärisine kuorineen tiesin että tuo kotilo olisi tyttö. Taneli oli sellainen kaunis kanelinruskea vipeltäjä ja Ville ilkikurinen pahantekijä.)

3. MITÄ KOTILOSI TEKEE NYT?

(*huokaus* Taneli ja Lola tappelevat ja Ville makaa kalkin päällä pää turpeessa.)

4. KOSKA AIOT KOSKEA KOTILOIHISI SEURAAVAKSI?

(Ajattelin hyvin pian erottaa nuo kaksi tappelupukaria toisistaan ja mennä sitten leikittämään niitä tekemälleni agility radalle.)

5. ONKO KOTILOILLESI TAPAHTUNUT IKINÄ MITÄÄN SURULLISTA/JÄNNITTÄVÄÄ/TIUKKAA TILANNETTA?

(Kyllä on, joskus aikoinaan Ville tippui vissiin ruokakupin reunaan ja sen kuoresta lähti pala. Hän on kuitenkin jo parantunut. Silloin kun Lola karkasi, se olisi voinut vaikka satuttaa itsensä johonkin tai tippua pöydältä.)

6. KUINKA VANHOJA KOTILOSI OVAT?

(Mahtavat olla parivuotiaita)

7. MISTÄ OLET SAANUT/OSTANUT NE VAI OLETKO KASVATTANUT ITSE?

(Ostin kotilot serkultani.)

8. PIDITKÖ KYSYMYKSIÄ TURHINA/LIIAN USEIN KYSYTTYINÄ?

8

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotilo-ja-gekkofani

      1. Eipä oikein ihmeellisiä juttuja noille ole sattunut..
      2. taidan vähän pitää xD
      3. Nukkuvat.
      4. Tänään
      5. ei
      6. 2,5 v.
      7. limen olen ostanut Reporangasta ja amadeuksen olen saanut k-kamultani Hildalta
      8. Dah..Aika usein kysyttyjä..

    • AGFA

      1. Eve aikoinaan söi puolet matikankirjani sivua eikä saanu ees mahavaivoja :p
      2. kyl kyl, pyry ja tuisku oisivat ehdottomasti poikia
      3. pyry roikkuu katossa ja tuisku syö salaattia
      4. tänään varmaan ruuan jälkeen.
      5. joo, eve kuoli.. :l pojille ei oo sattunu mitään vielä, hyvä juttu
      6. eve oli neljän, viiden ja pojat ovat vasta 7kk
      7. ostin turun eläinkaupasta
      8. en oo käynyt paljon tällä palstalla joten en tiiä.. must iha mukava kysely :)

      haluaisin kysyä sun agiliti radasta, millanen se on?

      • tiikerikotilo-fani(ei kirja...

        1. MITÄ HULLUTUKSIA KOTILOILLENNE ON SATTUNUT?

        nooh,hullutuksia...hm..ei oikeastaan mitään tuu mieleen:/

        2. PIDÄTKÖ JOITAN KOTILOITASI TYTTÖINÄ JA TOISIA POIKINA VAIKKA NE OVATKIN MOLEMMAT?

        joo,hani on tyttö,leevi poika,pepsi poika,fanta tyttö,kerkko poika,ainakin mun mielestä:)

        3. MITÄ KOTILOSI TEKEE NYT?

        enpä tiedä,koska meillä on tietokone alakerrassa ja kotiloterra yläkerrassa,vesikotilot on kyllä alhaalla, ne: ovat piilossa kasvien seassa.

        4. KOSKA AIOT KOSKEA KOTILOIHISI SEURAAVAKSI?

        illalla kuudelta suunnilleen,meen vaihtaa ruuat ja sumuttelemaan:)
        5. ONKO KOTILOILLESI TAPAHTUNUT IKINÄ MITÄÄN SURULLISTA/JÄNNITTÄVÄÄ/TIUKKAA TILANNETTA?

        nooh,lukekaa sivulta:

        www.freewebs.com/achatines/fantansurullinentarina

        6. KUINKA VANHOJA KOTILOSI OVAT?

        hani,leevi,fanta ja pepsi ovat noin 3 vuotiaita,kerkko 7 kk

        7. MISTÄ OLET SAANUT/OSTANUT NE VAI OLETKO KASVATTANUT ITSE?

        fantan,pepsin,hanin ja leevin ostin kannelmäen maxista,kerkko on oma kasvatti:)
        8. PIDITKÖ KYSYMYKSIÄ TURHINA/LIIAN USEIN KYSYTTYINÄ?


        en todellakaan,kivojahan ne oli:)


      • aaksuuu
        tiikerikotilo-fani(ei kirja... kirjoitti:

        1. MITÄ HULLUTUKSIA KOTILOILLENNE ON SATTUNUT?

        nooh,hullutuksia...hm..ei oikeastaan mitään tuu mieleen:/

        2. PIDÄTKÖ JOITAN KOTILOITASI TYTTÖINÄ JA TOISIA POIKINA VAIKKA NE OVATKIN MOLEMMAT?

        joo,hani on tyttö,leevi poika,pepsi poika,fanta tyttö,kerkko poika,ainakin mun mielestä:)

        3. MITÄ KOTILOSI TEKEE NYT?

        enpä tiedä,koska meillä on tietokone alakerrassa ja kotiloterra yläkerrassa,vesikotilot on kyllä alhaalla, ne: ovat piilossa kasvien seassa.

        4. KOSKA AIOT KOSKEA KOTILOIHISI SEURAAVAKSI?

        illalla kuudelta suunnilleen,meen vaihtaa ruuat ja sumuttelemaan:)
        5. ONKO KOTILOILLESI TAPAHTUNUT IKINÄ MITÄÄN SURULLISTA/JÄNNITTÄVÄÄ/TIUKKAA TILANNETTA?

        nooh,lukekaa sivulta:

        www.freewebs.com/achatines/fantansurullinentarina

        6. KUINKA VANHOJA KOTILOSI OVAT?

        hani,leevi,fanta ja pepsi ovat noin 3 vuotiaita,kerkko 7 kk

        7. MISTÄ OLET SAANUT/OSTANUT NE VAI OLETKO KASVATTANUT ITSE?

        fantan,pepsin,hanin ja leevin ostin kannelmäen maxista,kerkko on oma kasvatti:)
        8. PIDITKÖ KYSYMYKSIÄ TURHINA/LIIAN USEIN KYSYTTYINÄ?


        en todellakaan,kivojahan ne oli:)

        sivu ei toiminut.. kokeile linkittää

        eli eteen http://www.plääplää.fi


      • tiia..
        tiikerikotilo-fani(ei kirja... kirjoitti:

        1. MITÄ HULLUTUKSIA KOTILOILLENNE ON SATTUNUT?

        nooh,hullutuksia...hm..ei oikeastaan mitään tuu mieleen:/

        2. PIDÄTKÖ JOITAN KOTILOITASI TYTTÖINÄ JA TOISIA POIKINA VAIKKA NE OVATKIN MOLEMMAT?

        joo,hani on tyttö,leevi poika,pepsi poika,fanta tyttö,kerkko poika,ainakin mun mielestä:)

        3. MITÄ KOTILOSI TEKEE NYT?

        enpä tiedä,koska meillä on tietokone alakerrassa ja kotiloterra yläkerrassa,vesikotilot on kyllä alhaalla, ne: ovat piilossa kasvien seassa.

        4. KOSKA AIOT KOSKEA KOTILOIHISI SEURAAVAKSI?

        illalla kuudelta suunnilleen,meen vaihtaa ruuat ja sumuttelemaan:)
        5. ONKO KOTILOILLESI TAPAHTUNUT IKINÄ MITÄÄN SURULLISTA/JÄNNITTÄVÄÄ/TIUKKAA TILANNETTA?

        nooh,lukekaa sivulta:

        www.freewebs.com/achatines/fantansurullinentarina

        6. KUINKA VANHOJA KOTILOSI OVAT?

        hani,leevi,fanta ja pepsi ovat noin 3 vuotiaita,kerkko 7 kk

        7. MISTÄ OLET SAANUT/OSTANUT NE VAI OLETKO KASVATTANUT ITSE?

        fantan,pepsin,hanin ja leevin ostin kannelmäen maxista,kerkko on oma kasvatti:)
        8. PIDITKÖ KYSYMYKSIÄ TURHINA/LIIAN USEIN KYSYTTYINÄ?


        en todellakaan,kivojahan ne oli:)

        http://www.freewebs.com/achatines/fantansurullinentarina


    • Suski

      1. MITÄ HULLUTUKSIA KOTILOILLENNE ON SATTUNUT?
      - Ei oikein mitään huullua ole sattunu!??? Tai ehkä on... No kun pidin kotiloita pöydälläni ja menin vähänksi aikaa keittiiöön ottaa kotiloille jotain ruokaa. Eikä siinä menny varmaan kuin minuutti. Sitten kun tulin huoneeseeni, niin huomasin et yksi Pensaskotiloni oli tippunut maahan ja yksi Pensaskotiloni oli siinä pöytäalustani reunassa melkeen putoomassa! Vaikka olin laittanut ne varmuuden vuoksi kauas siitä pöydän reunasta. No sille joka oli tippunut ei onneksi ollut tapahtunut mitään. :D Kotilot ei todellakaan ole aina hitaita!

      2. PIDÄTKÖ JOITAN KOTILOITASI TYTTÖINÄ JA TOISIA POIKINA VAIKKA NE OVATKIN MOLEMMAT?
      - En pidä tyttöinä ja poikina vaan kaksineuvoisina. Tosin nimet on sillai et on tyttöjen ja poikien nimiä...

      3. MITÄ KOTILOSI TEKEE NYT?
      - Empä tiiä, kun ei ole samassa huoneessa... Varmaan nukkuu...

      4. KOSKA AIOT KOSKEA KOTILOIHISI SEURAAVAKSI?
      - Tänään saatan viiä ne kylpyyn. :)

      5. ONKO KOTILOILLESI TAPAHTUNUT IKINÄ MITÄÄN SURULLISTA/JÄNNITTÄVÄÄ/TIUKKAA TILANNETTA?
      - Leuppa toi ekan kyssän vastaus.

      6. KUINKA VANHOJA KOTILOSI OVAT?
      - Emt, ne on luonnosta. Jotkut on noin 2-0 vuotta!

      7. MISTÄ OLET SAANUT/OSTANUT NE VAI OLETKO KASVATTANUT ITSE?
      - Luonnosta

      8. PIDITKÖ KYSYMYKSIÄ TURHINA/LIIAN USEIN KYSYTTYINÄ?
      - Kivoja nää on yleensä... :P

    • vivi

      1. MITÄ HULLUTUKSIA KOTILOILLENI ON SATTUNUT?
      No kun laitoin terraan kiipeilyoksan niin kaikki kiipesivät siihen.kaksi kotiloista rakensivat tornin roikkuessaan oksalla ja muksahtivat alas.

      2. PIDÄNKÖ JOITAIN KOTILOITANI TYTTÖINÄ JA JOITAIN POIKINA VAIKKA NE OVAT MOLEMMAT?

      No Koipallo on poika niinkuin Lordikin.pieni nimeämätön pensaskotilo taas on tyttö ja kaikki meripihkat tyttöjä.

      3.MITÄ KOTILONI TEKEE NYT?

      nukkuvat ja kiipeilevät katossa.

      4.KOSKA AIOT KOSKEA KOTILOIHISI SEURAAVAKSI?

      illemmalla jos ehdin siivota terran ja kun laitan ne omatekoiseen "kylpylään".

      5.ONKO KOTILOILLENI SATTUNUT IKINÄ MITÄÄN SURULLISTA/JÄNNITTÄVÄÄ/TIUKKAA TILANNETTA?

      jouduin lopettamaan joskus kotiloni kun kuori oli lähtenyt melkeen kokonaan mutta en haluu puhuu siitä:´(

      6.KUINKA VANHOJA KOTILONI OVAT?
      emt. pihaltra haettuja.arvioisin että 1-2 v.poikaset 2 vko.

      7. MISTÄ OLEN SAANUT NE?
      3 poikasta omia kasvatteja.muut pihalta.2 poikasta on muuten myynnissä joten varauksia tekemään osoitteeseen http://www.freewebs.com/vivi93.

      8. PIDINKÖ KYSYMYKSIÄ LIIAN USEIN KYSYTTYINÄ YMS.?
      en!=)

    • kotilo achatina

      1. MITÄ HULLUTUKSIA KOTILOILLENNE ON SATTUNUT?

      no eipä kummempia.. kerran tuli yksi vahinkopoikanen, muttta sehän oli oikeastaan minun 'syyni' kun en munia kerännyt huolellisemmim. :D (nykyään hän elelee tuolla Takon ja Mörkö n kanssa :)

      2. PIDÄTKÖ JOITAN KOTILOITASI TYTTÖINÄ JA TOISIA 7POIKINA VAIKKA NE OVATKIN MOLEMMAT?

      hmm.. Mörkö on poika, T.K Cappuccino on poika ja Takosta en tiedä.. Pensaskotilo on poika. tai tyttö. :D

      MITÄ KOTILOSI TEKEE NYT?

      Mörkö on limaamassa terran seiniä, Kapu (T.K Cappuccino) nukkuu saviruukussa, Tako on kiipeämässä korkkipuun kaarnalle, tai no, ainakin luulen niin. saattaahan se vielä mieltään muuttaa..

      4. KOSKA AIOT KOSKEA KOTILOIHISI SEURAAVAKSI?

      varmaan vasta huomenna koulun jälkeen (päästään jo 13.oo), sillä juuri 'laitoin ne'. en tiedä miksi, mutta tota lausetta käytän ku hoiden kotiloni. 'mä laitan noi kotilot ny'
      'laitoin kotilot jo' heh x)

      5. ONKO KOTILOILLESI TAPAHTUNUT IKINÄ MITÄÄN SURULLISTA/JÄNNITTÄVÄÄ/TIUKKAA TILANNETTA?

      pahimmalta ollaan vältytty :D

      6. KUINKA VANHOJA KOTILOSI OVAT?

      Tako ja Mörkö ovat vajaa neli vuotiaita, Kapsu on kymmenkuinen. luontokotilosta en tiedä, varmaan vuoden..

      7. MISTÄ OLET SAANUT/OSTANUT NE VAI OLETKO KASVATTANUT ITSE?

      Tako ja Mörkö tarttuivat mukaan tikkurilan eläinkaupasta, Kapsu/Kapu/T.K Cappuccino on Mörkön poikanen.

      8. näihin oli ihan mukava vastata :DD

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe