Valmistuin juuri luokanopeksi ja sain viran ensi syksystä. Miten mä selviydyn? Enhän mä tiedä mitään mistään matikasta, hissasta tai bilsasta. Varmaan riittää kun leikin lasten kanssa, kuten kollegani? Voisko joku vahvistaa tän mun käsityksen?
Apua!
6
747
Vastaukset
- Maisteri
Hyvä provon yritys. Saat varmasti haluamaasi palautetta, etteivät opettajat tiedä mistään mitään. Jos olet valmistunut, niin tiedät jotain matikasta, hissasta, bilsasta yms. jo opettajankoulutusohjelman vuoksi.
Jos todella, ihan oikeasti provoilematta tunnet taitosi vajavaisiksi, voisit kesällä vähän kerrata peruskoulun kirjoja, pyydä vaikka kustantajilta näytekappaleita. Eivät ne oppilaat tiedä senkään vertaa. Miten itse olet kahlannut peruskoulun ja todennäköisesti myös lukion läpi ilman mainitsemiasi aineita, joten jo siltäkin pohjalta sinun tulisi edes jotain tietää.- minä
ei hätiä. Ei paljoa tarviikkaan tietää. yleensä opettajien kirjoissa on väännetty rautalangasta kappaleen pääkohdat ja mitä olisi hyvä keskustella tunnilla. Kokeetkin ja niiden vastaukset ovat kirjoissa valmiina... Et siitä vaan
- Tän halusin kuullakin!
minä kirjoitti:
ei hätiä. Ei paljoa tarviikkaan tietää. yleensä opettajien kirjoissa on väännetty rautalangasta kappaleen pääkohdat ja mitä olisi hyvä keskustella tunnilla. Kokeetkin ja niiden vastaukset ovat kirjoissa valmiina... Et siitä vaan
Kiitti! Tän halusin kuulla! Opekirjat on ihan jees. Ei me OKL:ssä aineita opiskeltu vaan opettamista - ja kun en mä niitä aineita hallitse...
- vanhempi jäärä
minä kirjoitti:
Siitäkö siis johtuu lasten kokeitten joskus omituinen pisteytys! Ope ei ole hyväksynyt aivan oikeaa vastausta "fyken" kokeessa, koska sitä ilmeisesti ei lukenut koepaketin vastausvaihtoehdoissa. Ja mistäs sitä voisi tietää, jos ei hallitse opettamaansa ainetta... Onhan se tietysti hyvä tietää, miten opettaa, mutta jos ei tiedä mitä opettaa...
Onneksi edes kieltenopettajat ovat olleet lapsillamme aineenopettajia. - nuorempi jästipää
vanhempi jäärä kirjoitti:
Siitäkö siis johtuu lasten kokeitten joskus omituinen pisteytys! Ope ei ole hyväksynyt aivan oikeaa vastausta "fyken" kokeessa, koska sitä ilmeisesti ei lukenut koepaketin vastausvaihtoehdoissa. Ja mistäs sitä voisi tietää, jos ei hallitse opettamaansa ainetta... Onhan se tietysti hyvä tietää, miten opettaa, mutta jos ei tiedä mitä opettaa...
Onneksi edes kieltenopettajat ovat olleet lapsillamme aineenopettajia.Oikea vastaus on sellainen, joka sattuu opettajan materiaalista löytymään.
Mitä luokanopettaja ei tiedä, sitä ei tarvitsekaan tietää. ;)
- Ope
Tampereella on hyvä musiikkikauppa, jossa myydään tamburiineja. Itsekin olen opettaja ja kuljetan tamburiinia salkussani aina! Soittopeli toimii ala-asteella aina!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h452929Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062701Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv362419- 322014
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151529- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051225- 1771193
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731050