Mitäs tuumitte?

helpottuuko/nopeutuuko viisumien hankinta myös meillä.
http://www.yle.fi/uutiset/vasen/id35081.html

"Sopimukset allekirjoitettiin torstaina Sotshissa Venäjän ja EU-johtajien huipputapaamisessa. Voimaan ne saataneen vuoden kuluessa.

EU:n ja Venäjän uuden viisumisopimuksen mukaan viisumihakemus pitää käsitellä kymmenessä päivässä. Myös moninkertaviisumeiden myöntämistä helpotetaan, ja sellaisen voi jatkossa saada jopa viideksi vuodeksi. Lisäksi Venäjä luopuu virallisten kutsujen vaatimisesta monelta matkailijaryhmältä.

Aluksi yksinkertaistettu viisumikäytäntö koskee opiskelijoita, toimittajia, liikemiehiä, kulttuuri- ja tiedeihmisiä sekä urheilijoita.

Kokoukseen osallistunut Venäjän presidentti Vladimir Putin sanoi, että viisumipäätös on ensimmäinen askel matkalla kohti viisumitonta matkustamista Venäjän ja EU:n kansalaisille.

Myös laittomien maahanpyrkijöiden käännyttäminen on asia, joka on pitkään hiertänyt EU:n ja Venäjän välejä. Sotshissa solmitun sopimuksen myötä Venäjä sitoutuu ottamaan takaisin alueeltaan tulleet laittomat maahantulijat. "

7

1168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • klasu3

Päinvastoin, viisumipolitiikkaa tulisi ehdottamasti kiristää. No, Euroopan pitää taas kantapään kautta oppia, mitä "hyvää" on luvassa.

• ArthurDent

askeleen eteenpäin. Tuntie kuitenkin molempien osapuolien tavan toteuttaa tälläisiä juttuja niin on parempi vain odottaa ja katsoa mitä käytäntö sitten aikanaan tuo tullessaan

• ammattimatkaaja

kaikki myytävät monikertaviisumit ovat kaupallisia eli liike/työviisumeita tai kulttuurinvaihtoviisumeita. Tarkoittaako tämä uusi helpotus sitä, että esim. jokainen bensantankkaaja voi saada monikertaviisumin ilman kutsua? Siinä saattaa konsulaatissa olla hieman ruuhkaa.

• viisumin hakija hoitaa nytkään kutsun hommaamista itse, eli uskoisin, että homma vain nopeutuu.

• ammattimatkaaja
        marko135kg kirjoitti:

viisumin hakija hoitaa nytkään kutsun hommaamista itse, eli uskoisin, että homma vain nopeutuu.

sanoi, että viisumikäytäntö tulee helpottumaan (kutsu poistuu?) esim. opiskelijat, LIIKEMIEHET jne. Jos sinulla on kaupallinen viisumi on se liikemiesviisumi eli käytännössä et tule tarvitsemaan kutsua. Näin itse asian tulkitsin. Se on sitten toinen juttu pitääkö se näyttää toteen että oletko virallisesti LIIKEMIES..

• varmaan menee
        marko135kg kirjoitti:

viisumin hakija hoitaa nytkään kutsun hommaamista itse, eli uskoisin, että homma vain nopeutuu.

Ehkä vain ne järjestöjen ihmiset, ei tavalliset tallaajat.
        Varmaan se rajakäytäntö nopeutuu.

• reaaliossi

Putin on viime vuosina puhunut niin paljon pas--a viime vuosina ette edes suomalaiset poliitikot pärjäisi kgb;n miehelle. Esim. puolitoista vuotta sitten Putin lupasi tv-puheessaan jokaiselle opettajalle 10000 ruplaa lisää palkkaa ensi tilassa.
      Minulla on 3 venäläistä tuttua opettajina ja kukaan ei ole saanut tähän päivään mennessä kopeekkaakaan lisää.Totesin sarkastisesti että taisi mennä uusiin aseisiin opettajien palkankorotukset... Joten kannattaa pitää korvissa "kahdella jakajat" kun kuuntelee Moskovan miesten puheita..

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      19
      2815
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2631
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      24
      2343
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1894
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1473
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1463
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1163
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1005
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      958
    Aihe