Saisinko teiltä neuvoja eräänlaiseen asiaan_
Adoptoin nelisen vuotta sitten lapsen, kun hän oli n.6kk. Lapsen biologinen äiti ei ole halunnut olla missään tekemisissä lapsensa elämässa. No, sitten hän yhtenä päivänä ilmoittaa, että haluaa lapsensa takaisin ja minä olen jotan vienyt häneltä lapsen, koska en ole soitellut tapaamisia lapsen kanssa.. Lapseni on hyvin tärkeä minulle, en haluaisi luovuttaa häntä biologiselle äidilleen. Onko velvollisuus hänen huolehtia lapsesta vai minun?
Neuvoja?
5
833
Vastaukset
- Neuvonnassa
Kuulostaa oudolta.
- Koklaaja
Tuota noin... Jos olisit ihkuoikeasti adoptoinut lapsen, niin ainakin Suomessa olisit saanut adoptioneuvontaa. Jos taas olisit saanut adoptioneuvontaa, niin et kysyisi täällä tuommoista kysymystä.
Jos tämä on sinulle ihan oikea kysymys, eikä vaan nettiprovoilu, niin ota ihmeessä yhteyttä adoption hoitaneeseen sosiaalityöntekijään.
Jos olet vaan ihan ylipäänsä kiinnostunut adoptiosta, niin ala opiskella asiaa kirjoista ja netistä.
Jos vaan halusit katsoa, millaisia reaktioita viestisi herättää, niin tässä sinulle yksi.- adoptiolapsi
Se on se ero, että jos lapsi on sijaiskodissa, biologinen vanhempi voi tulla vaatimaan lasta takaisin, jos tilanne sen sallii.
Jos taas lapsi on adoptoitu, biologinen vanhempi ei voi tulla vaatimaan lasta itselleen takaisin. Adoptiota tehdessä allekirjoitetaan paperit, joissa mielestäni luovutaan oikeuksista lapseen, siis biologinen vanhempi luopuu.
Tässä kärjistettynä, eli jos tilanteesi on oikeasti tuo, niin alappa lukea niitä papereita, jotka on adoption yhteydessä tehty, että mitä niissä seisoo. Sillä eihän yksikään adoptoiva ihminen ole niin tyhmä, että jättää biolle mahdollisuuden tulla repimään lapsen pois kodista, joka on lapselle ollut oikeasti se ainoa koti vuosikausia! Ainakaan omassa tilanteessani ei ollut sellaista mahdollisuutta. Ja siitä keskusteltiin jälkeen päin, että siksi adoptio, koska sijaisperheestä bio olisi voinut tulla vaatimaan lapsiaan takaisin. Eihän se välttämättä olisi onnistunut, mutta parempi varautua kuin joutua tappelemaan käräjillä ja soskussa siitä kenelle lapsi "kuuluu". - jonossa
että alkuperäisen viestin on pakko olla joku vitsi. Adoptioneuvonta on Suomessa niin perusteellista, ettei kukaan, joka on adoptioneuvonnassa ollut kysy tuollaista!
- nuori äiti
jonossa kirjoitti:
että alkuperäisen viestin on pakko olla joku vitsi. Adoptioneuvonta on Suomessa niin perusteellista, ettei kukaan, joka on adoptioneuvonnassa ollut kysy tuollaista!
mä annoin adobtoitavaks lapseni.syystä että en kyennyt äitiksi silloin..lapsi oli vahinko..niin asiaan en saanut.. jos lapsen antaa adoptoitavaks niin en mä ainakaan saanu tietää mihin/kenelle se meni..sain vain tietää et millasia vanhempia ne oli..mutta en muuta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h473143- 342855
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv392476Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151589- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801231
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070