Äänen voimakkuuden säätö, Topfield PVRc 5100

Moi!

Onkos kenelläkään ratkaisua ongelmaani tälläiseen, kun:

Topfield PVRc 5100 - boxi meni joskus aikaisemmin tällaiseksi, SCART:in kautta ei äänenvoikakkuus toimi ollenkaan, siis silloin, kun kuuntelee suoraan televisiosta ääntä. Ja kyseessä boxin äänensäätönuolipainikkeet. Telkkarin säädöstä toimii tietenkin. :-)

RCA-liittimet on yhdistetty kotiteatteriin ja äänenvoimakkuus nuolinäppäimillä toimii niinkuin pitääkin. Sekä analogi, että digi-puolella.

Varmaankin jonkin päivityksen yhteydessä näin on päässyt käymään, en vaan niin kovin tarkkaan ole seurannut, että missä vaiheessa. Kaikki päivitykset olen boxiin laittanut, mitä niitä on tullut, nyt on viimeisin, tällä hetkellä.

Ainoatakaan TAP:ia en ole koskaan laittanut boxiin.

Ei tää nyt mikään maailmanloppu ole, vaikkei tuo toimisikaan, mutta olishan se mukava, jos toimisi.

Oliskohan joku ratkaissut tällaisen ongelman omalta kohdaltaan ja kertoisi minullekin.

Toivon niin...

Ja suuret kiitokset etukäteen vaivaa nähneille!

9

1957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • boxeissa

      äänenvoimakkuuden säätö ei vaikuta lainkaan boxin VCR-scart lähtöön (muistaakseni). Oletko jossain vaiheessa laittanut scart-johdon väärään liittimeen boxissa (VCR out) ?

      • "Oletko jossain vaiheessa laittanut scart-johdon väärään liittimeen boxissa (VCR out) ?"

        Tuommoinen ei sitten ollutkaan pieneen ja ilmeisesti tyhmään päähäni pälkähtänyt, että näillä SCARTEILLA voisi olla erilaisia ominaisuuksia toimintojen suhteen.

        Ja ajatuksissani vielä oli sekin mielessäin, että, kun siinä liittimessä missä se johto oli kiinni, tulee kuva, niin siitä toisesta ei tuu, mutta kun laite ei tallenna ulkopuolisesta lähteestä, niin tuleehan sieltä sittenkin kuva ja myöskin ääni SITEN, kun sen kuuluukin tulla.

        Joten täysin omaa ajattelemattomuutta!

        Olen Toppyyn todella tyytyväinen, tuskin koskaan merkkiä tulen vaihtamaan. Mutta vissiin se oma pää tarvitsisi vaihtaa. ;-)

        Kiitokset suuret sinulle!


    • SaNe68

      Itselläni sama juttu. Jos yhdistät tv:hen (tai vahvistimeen) mukana tulleella Scart/komposiitti-audio piuhalla niin silloin kapulasta ( Topfieldin ) saa äänen voimakkuutta säädettyä

    • TF5100pvrc

      Jokunen päivä sitten tms. alkoi tulemaan noita ääniogelmia. Ensimmäisellä kerralla niin, että oman boxin ääni ensin pikkuhiljaa vain häipyi kuulumattomiin, mutta siinä kesti todella kauan ennen kuin edes huomasin.

      Sitten pariin kertaan ääni on vain muuttunut muuten vaan yhtäkkiä omia aikojaan hiljaiseksi, tai kokonaan pois. Boxin oma säätö ei tosiaan näytä toimivan scartin kautta. "Re-boot" auttaa, eli virtajohto irti seinästä. Ilmeisestikin joku päivitys tullut justiinsa ja tommonen mukava feature sen mukana. :P

      • ole päivitystä

        *ilmeisestikin joku päivitys tullut justiinsa ja tommonen mukava feature sen mukana. :P*

        Eipä ole huomaamatta varmaan tullut, koska päivityksiä ei tule muualta kuin omasta tietokoneesta, ja sen olisit huomannut:) Laita
        1)piuha lähtemään oikeasta scartista, siitä jossa lukee tv, eikä vcr.
        2) työnnä se scartliitin tarpeeksi syvälle sinne liittimeen molemmista laidoista, niin alkaa äänet taas kuulumaan.


      • ,23,
        ole päivitystä kirjoitti:

        *ilmeisestikin joku päivitys tullut justiinsa ja tommonen mukava feature sen mukana. :P*

        Eipä ole huomaamatta varmaan tullut, koska päivityksiä ei tule muualta kuin omasta tietokoneesta, ja sen olisit huomannut:) Laita
        1)piuha lähtemään oikeasta scartista, siitä jossa lukee tv, eikä vcr.
        2) työnnä se scartliitin tarpeeksi syvälle sinne liittimeen molemmista laidoista, niin alkaa äänet taas kuulumaan.

        Ja scartin pitää olla kunnolla paikalla, halppis scartit kun ei mee tiukasti jolloin pieni kosketus johtoon saa sen osittain irti. Ja kun ääni, kuva jne... kulkee eri johdoissa joten siinä voi olla vika


      • TF5100pvrc
        ,23, kirjoitti:

        Ja scartin pitää olla kunnolla paikalla, halppis scartit kun ei mee tiukasti jolloin pieni kosketus johtoon saa sen osittain irti. Ja kun ääni, kuva jne... kulkee eri johdoissa joten siinä voi olla vika

        Jaahas. Kiitoksia tiedosta. :)

        Oon ihan noviisi näissä jutuissa, kuten huomaa. Kuvittelin vaan että noita päivityksiä vois tulla itsekseenkin, kun muitselen että manuaalissa olis jotain semmosta lukenut. Enpä kyllä sitä juuri oo selaillut toisaalta, kun on ollut sen verran helppokäyttöinen peli muuten. :)

        Kummaa että tuo ongelma on tullut esiin vasta nyt, vaikka boksi on ollut käytössä monta kuukautta. Pitää ehkä ostaa paremmat piuhat joskus jos ei muut kokeilut auta.


      • ,23,
        TF5100pvrc kirjoitti:

        Jaahas. Kiitoksia tiedosta. :)

        Oon ihan noviisi näissä jutuissa, kuten huomaa. Kuvittelin vaan että noita päivityksiä vois tulla itsekseenkin, kun muitselen että manuaalissa olis jotain semmosta lukenut. Enpä kyllä sitä juuri oo selaillut toisaalta, kun on ollut sen verran helppokäyttöinen peli muuten. :)

        Kummaa että tuo ongelma on tullut esiin vasta nyt, vaikka boksi on ollut käytössä monta kuukautta. Pitää ehkä ostaa paremmat piuhat joskus jos ei muut kokeilut auta.

        Juu tais ohjeessa lukee, et boksi on mahollista päivittää suoraan digiverkon kaut. Mutta kun Tobbyyn ei jaeta päivityksiä digiverkon kaut, kun Digita pitää liian kalliita hintoja. Ja silloinkin boksi ilmottaisi uudesta päivityksestä ja pyytäisi kuittaamaan tai perumaan.

        Ei kannata heti uusia piuhoja ostaa, vaan kokeile painaa je heiluttaa niitä liittimiä et ovat varmasti kunnol kiinni.


    • VCR-scartiin

      Topfieldin äänenvoimakkuuden säätö ei vaikuta VCR-scartiin - eikä pidäkään vaikuttaa. Vai kuulostaisiko hyvältä, jos kyseisen scartin kautta VHS:lle tai DVD:lle tehdyssä tallenteessa äänenvoimakkuus vaihtelisi sen mukaan, miten boksin äänenvoimakkuutta on satuttu muuttelemaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe