Olen kyllästynyt lukemaan hyvistä kuljettajista ym. Kaduilla näen aivan muuta.
Todistakaa nyt vihdoinkin se huippunne ja painatamme laminoidut "lisäajokortit" todisteeksi tasostanne itsellenne.
Voidaan myös kutsua lehdistö ja viranomaiset lounaalle ja antaa nimilista lehtiin.
================================================
Siksi esitänkin jokaiselle, että jos todistat huippukuljettajan ominaisuutesi, saat ilmaisen lounaan ravintoloissani kerran vuodessa, kymmenen (10) vuoden ajan.
Voimme ehkä perustaa jonkinnimisen "Ykköskuljettajien Clubin" samalla tapaamisella!
Järjestelyt:
- Esität vain voimassa olevan ajokorttisi, vähintäin B- tasoisen.
- Ollut keskeytyksettä voimassa vähintäin 2 vuotta.
-Sinulla on nimissäsi, tai käytössäsi auto/autot, joilla olet ajanut uskottavasti vähintäin 2 x 10.000 km = 20.000 km. Tarvittaessa ajokoe, ellei ole näyttöä ajamisesta! Itse maksaa testin, 45 €!
- Et ole saanut yhtään sakkoa, tai "parkkilappua", etkä poliisin antamaa kirjallista varoitusta x).
- Ei ole muutoinkaan tuomittu liikenneasioista x)!
- Et ole ajanut yhtään liikennevahinkoa (syyllisyys/osasyyllisyys x).
- Ei ole vireillä, tahi tutkinnassa yhtään liikenteeseen liittyvää tapahtumaa oikeuslaitoksella, poliisissa, tahi vakuutusyhtiöllä, eikä muun osapuolen kanssa x).
- Olet selviytynyt ns. teoriakokeista tutkintojen vastaanottopaikoilla ilman yhtään virhettä x).
- Suoritit ns. inssiajon ensimmäisellä kerralla ja ilman yhtään virhettä x).
- Ajokorttisi ei ole saanut olla hyllyllä kertaakaan x).
Tiedän, että maassamme on yli 3.000.000? (netin mukaan) ajokorttia, mutta uskallan silti luvata lounaan jokaiselle, joka nämä ehdot täyttää.
x = kukin joutuu todistamaan kirjallisella otteelle/ todistuksella, että täyttää ruksatutkin ehdot ehdot.
Pannaanhan tuulemaan ja kohta katsotaan pelin henki!
Tämä tulee jonkin verran maksamaan, mutta tulkoot. Saammehan ravintoloillemme samalla mainosta.
Yhteystietoja tulee palstalle kesäkuun puolella, mikäli asiallisia ilmoittautujia on uskottavissa määrin, että kannattaa lähteä liikkeelle.
Ensin tahtoisin saada ennakkotietoja halukkuudesta ilmoittautua, vaikkapa nimimerkeillä ja juuri tälle palstalle, tähän kirjoitukseeni! Se ei sido ketään ja jokainen voi peruuttaa osallistumisensa, tai pyytää nimensä pois julkistamislistalta.
Sata (100) ensimmäistä ilmoittautujaa saa lisäksi lahjakortin johonkin laivayhtiöön.
Tutkimme ensin asian järjestelyitä laivayhtiöiltä, alan järjestöiltä, viranomaisilta ja ehkäpä yhteistyökumppaneiltakin!
Samalla kuulutamme löytää pari liikennealan asiantuntijaa järjestelytoimikuntaan kohtuulista tutnikorvausta vastaan. Nimimerkilläkin voi ilmoittautua. Valinta tehdään papereiden ja hakemuksen pohjalta. Ruokaetu säilyy avustajillakin vuoteen 2016 saakka.
Iloista mieltä ja tule mukaan, Huippukuljettaja!
Ravintoloitsija R, Helsinki.
huippukuljettajille lounas ilmaiseksi!
19
1856
Vastaukset
- The Rat
Mitenkäs historia kuskina korreloi nykyiseen osaamiseen?
Tarkoitan tällä sitä että jos vaikka 30 vuotta sitten on ajanut ylinopeutta poliisin tutkaan, niin miksi on huonompi kuski kuin joku joka ei kahden vuoden aikana ole sitä vielä tehnyt?
Itse kyllä karsiudun monessakin kohdassa listaltasi, mutta sepä sisälsikin lähinnä kohtia joita en itse miellä huippukuskin ominaisuuksiksi. Missä olivat joustavuus liikenteessä, ruuhkien minimoiminen omalla toiminnalla, ajamisen suunnittelu, kohteliaisuus muita kohtaan, jne. - sorsimista
Nojuu,
ehdot karsivat autottomat pois, eli nuoret ja opiskelijat, joilla ei ole varaa pitää omaa autoa, kuten myös minut. Kavereiden autoilla on kyllä varmasti tullut tuo 20 000 kilometriä täyteen. Puolet siitä on täytetty entisen miesystävän autolla.
Eipä silti, en päässyt inssiä ensimmäisellä läpi, en tehnyt virheetöntä teoriakoetta ja olen saanut parkkisakot. Olen siis paska kuski. - kesäiloa nyt!
mielenkiintoista seurata. Itse en täytä useankaan jutun takii vaatimuksia. Tässä olisi joapa hyvä alku tv-ohjelmalle, vaikka moniosaiselle sellaiselle ja samalla tulis esiin niit lakijuttuja ja muuta. :)
- teoria virheittä läpi
Mahtaako sille edes saada mitään todistusta ylipäätään? Perkele ja kaksi kolme parkkilappuakin on saatu :)
En täytä kyllä ehtoja :( Mutta olen elittiä silti, kuulun siihen 1% jotka osaa ajaa!
Joku toinen kerta sitten.. - taksimiäs
hyvä idea. Ongelmana on se, kuinka se toteutettaisiin. Olisin kiinnostunut toimitsijaksi tms. ? Mersu-auto ja KL.
- ihan noin "hyvä"
kuski kun vaadit mutta kaikki muut kohdat täyttyy paitsi inssiajon virheettömyys. Siinä ajoin 45 km/h neljänkympin alueella, siitä tuli virhemaininta mutta läpi meni kuitenkin.
En kyllä itseäni kovin hyvänä kuskina siltikään pidä, ehkä hieman keskimääräistä turvallisempana kuitenkin. - sinivilkku
Noin hyvä kuski en ole.
1 pysäköintivirhemaksu on saldona.
Muut kohdat täyttyykin sitten kyllä. Olin muuten aikoinaan kirjallisissa sillä kertaa ainoa, joka vastaisi "puhtaat nollat".
Tosin tuo silloinen virheettömyys ei tee minusta hyvää kuljettajaa, ei myöskään pysäköintivirhemaksu huonoa kuljettajaa.
En tosin ole milloinkaan edes kehunut olevani hyvä kuljettaja, mutta sujuvasti kyllä ajelen, osaan käyttää vilkkuviikseä oikein ja käytän myös. Kohteliaskin osaan olla.
Mutta en sitten tosiaan noiden kriteerien mukaan ole hyvä kuljettaja.
Harmi, lounaat olisivat kyllä maistuneet ;)tulee maksaa sapuskat itse kuin ruveta todisteita hommaamaan. Sitten vielä ne syöntimatkat vieraalle paikkakunnalle - mennen tullen pitää kuitenkin käydä matkan varrella syömässä...
- nyt laittanut
vielä siten, että ei ole ajanut autoa ennen autokoulua ja suorittaa sen silti minimituntimäärällä.... onhan se nyt nimittäin aika p^^^^ä, jos tuollaista ei huomioida ollenkaan???? Tiiä millaisilla laittomuuksilla ne taidot on hankittu jo ennen autokoulua????
Ja juu, itse en ole huippukuljettaja, mahikset meni jo muutamassa teoriakokeen virheessä... mutta en ehkä olis tahtonutkaan. Jotenkin jäi mielikuva, että itse täydellisyydellä olisi tässä nyt vakavia aukkoja suvaitsevaisuudessa ja terveen järjen käytössä. Mitenkähän tuo lie ilmenee siellä liikenteessä...? Herne "siellä" ja silleen...? - Bruuno Brynölffi Rytkönen
Opetan hiukka liikennettä siinä samassa.
- hei haloo
Hei, miksi maksaa 45 egeä jostain ajokokeesta, että saa 10 euron arvoisen lounaan tai 5 euron arvoisen risteilyn? Eräs punainen laivayhtiö on niin konkurssin partaalla, että jakelee risteilyjä 5 eurolla, kunhan tulee viikolla.
Arvatkaahan, että mikä tuo punainen laivayhtiö oikein on?
Sitäpaitsi, miksi kyseinen ravintoloitsija ei esiinny omalla nimellään? Olisihan se suoraan mainosta kyseisellä ravintolalle. Moni lehti tekisi mielellään jutun.
Sitä paitsi, kuka kelpuuttaa ne asiantuntijat?
Liikenneministeriökö?
Sitäpaitsi tämä hipoo arpajaislakia. - vaatimuksiasi
Täytän vaatimuksesi täydellisesti. Kortti minulla on ollut reilut 7 vuotta, toinen oma auto menossa. Jos tarkkoja ollaan, poliisi on pysäyttänyt minut tasan yhden (1) kerran. Silloinkin syynä oli vanha auto, jossa "varmaan on jotain vikaa, kun oikein etsitään, kun ei ole muutakaan tekemistä".
Ei, en ole teiden tukko ja pilkunviilaaja. Minulla on vain ollut (tähän mennessä) hyvää tuuria. Missään nimessä en ole mikään huippukuski, eikä minulla ole mitään hinkua mihinkään "ykköskuljettajien clubiin". - huippukuljettaja
enkä halua ravintolaasi syömään. Olen ajanut n. 12 vuotta joista 8 (kahdeksan) työkseni, ensin pienemmällä, sitten isommalla. En ole yksiäkään kirjallisia läpäissyt virheettä ja eiköhän ajokokeistakin aina ole jotain sanomista tullut, tutkinnot on toki mennyt läpi ensimmäisellä, neljä (4) kappaletta (B, C, CE, A). Yhdessä kolarissa olen ollut osallisena, vastapuoli "syyllisenä". Ai juu ja muutama pysäköintiVIRHEMAKSU, (ei sakko) on tullut myös haalittua aivan omaa huolimattomuutta. Mikä on pointtisi? Onko ravintolasi niin huonosti menestyvä että sinun pitää täältä hakea lisää asiakaskuntaa saati mainostilaa?
- jutska
Vai vielä tutnikorvausta .......
Noi kriteerit on syvältä sieltä eli jos on ollut ajamatta 20 vuotta ja säkällä tutkinnot läpi niin on muka huippukuski.
Ennemmin pitäisi hakea sellaisia jotka liikkuu paljon ja on silti herras- miehiä/naisia liikenteessä.
Ja eikö vähän provo tää juttu, HÄ ???
No kullakin huvinsa.
Terv. Ent. Presidentti (lions club) HEH HEH- se malka silmässä
omassa tekstissäsi oli virheitä prosentuaalisesti 555 kertaa enemmän, kuin tolla ravintoloitsija R:llä.
Puutti pilkkuja, huutomerkkejä ja Lions Club kirjoitettiin pienellä. Substanti propri aloitetaan aina isolla. Säkällä kirjoitetaan. Niin, ja vähän muutakin. Hyvää jatkoa torvelo maalaiserkku!
Jk. Ei vaikuttanut provoltakaan!
- sama R
kiinnostusta, tahi kelpoisuutta.
Enhän sentään vaatinut "inssiajon" taitamista tai peräti parempaa osaamista. Puhumattakaan tenistä osaamista, tahi sosiaalisia taitoja ja uud´sien säädösten hallitsemista. Odotin vain perusalkeita. Hyvää ja turvallista kesää! Hyvästi!- hyvä päätös
se koko homman peruuttaminen. Emme näköjään ole vieläkään kypsiä tallaiseen suuren maailman tapaan. Eikä tainnut löytyä niitä tasokkaitakaan, puhumatta ajamisen hallinasta ja säädösten tuntemisesta.
R:n kannalla samaa mieltä, mutta keskity nyt siihen ravintolahommaasi. - kun...
hyvä päätös kirjoitti:
se koko homman peruuttaminen. Emme näköjään ole vieläkään kypsiä tallaiseen suuren maailman tapaan. Eikä tainnut löytyä niitä tasokkaitakaan, puhumatta ajamisen hallinasta ja säädösten tuntemisesta.
R:n kannalla samaa mieltä, mutta keskity nyt siihen ravintolahommaasi.opettelisit kirjoittamaan, niin olisi paljon uskottavampi tämä suuri tukijoukkosi. Keskity vaan siihen ravintolan pitoon, autokoulualalle sinusta ei olisikaan.
- olevasi
Mikä sinä sitten oikein olet arvioimaan, jos olet pelkkä ravintoloitsija? Eiköhän se ole parasta, että oikeat ammattilaiset arvioi ne ajotaidot. Mittaa sinä vain niitä annoksia lautasille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei205323- 501381
- 11807
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58778- 47769
- 46762
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52757Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49746Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille8734Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom132725