Tuleeko

teille muille

ajatus: minkälainen tai minkä tyyppinen ihminen on hänen etunimestään?
Minulle tulee määrätyistä etunimistä joku ihmistyyppi mieleen.
esim. Teemu, sellainen ikuinen polvihousupoika äidin kulta. Sinikka, hieman pullukka rouva.
Kirsti, järkevä toimistotyöntekijä.
Kari, aivan tavallinen perusmies. Ym Ym. Nämä on mun mielikuvia nimistä. Entä teillä, onko sellaisia ajatuskuvia.

16

935

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin erilaisia saman nimisiä henkilöitä on ehtinyt vastaan tulla, ettei ole tullut mieleeni. Vietin hauskan hetken ajatustasi pohtiessa. Kiitos sinulle siitä. ;))

Kuvauksesi eivät ollenkaan vastanneet tuntemiani samannimisiä henkilöitä. ;)))))

Joskus ilahduttaa, kun huomaa sukunimen tosiaan olleen enteellinen. Joitain eri alojen asiantuntijoita on esiintynyt julkisuudessa ja erikoiseen nimeen tulee aina kiinnittäneeksi huomiota, vaikkei yhtään hyvää esimerkkiä tule juuri nyt mieleeni.

• muistelisin

sääennustaja Pekka Pouta ja puutarhuri Arno Kasvi, esimerkiksi. :)

• Anskuliini
        muistelisin kirjoitti:

sääennustaja Pekka Pouta ja puutarhuri Arno Kasvi, esimerkiksi. :)

erääseen tilitoimistoon ja puhelimeen vastasi Kuittinen

• Jonkun Niminen

omasta nimestäni on ihmisillä ainakin ennakko käsityksiä. Ja huomaanpa itsekin muodostavani tuntemattomasta ihmisestä kuvaa nimen tai äänen perusteella.

• mieleen kun

lukee kastettujen palstaa, jotta mitä ihmettä niiden lasten vanhempien päässä pyörii, jotka antavat lapselleen vaikeaselkoisen ja hyvin erikoisen nimen...

• Aunesiv iä von Döddersberg

etu- ja sukunimen välillä, joku Casimir tai Daniela Pölkkynen kuulostaa hassulta. :))

• Pussipuskapiru
        Aunesiv iä von Döddersberg kirjoitti:

etu- ja sukunimen välillä, joku Casimir tai Daniela Pölkkynen kuulostaa hassulta. :))

lapsiparkansa Brooke nimiseksi, en muista toista nimeä, mutta se oli kyllä ihan tavallinen suomalainen nimi.
        Mietin vaan että vaikkapa Brooke Anneli Kämäräinen..hmm...
        Tai Ridke Jussi Johannes Huttunen...Siunatkoon...

• Pussipuskapiru

minkälaisen kuvan saa nimimerkin perusteella...riitahan siitä siten tuli:))
      Mulle ei oikeestaan tule nimistä mitään visioita mutta äänestä kylläkin.
      Työssäni puhun vuosikausia samojen ihmisten kanssa puhelimessa ja muodostan tietyn mielikuvan ulkonäöstä ja sitten kun joskus satun tapaamaan hänet niin yleensä mielikuva on ihan päin mäntyä.

• Iltamyöhä

huomasin erehtyneeni ihmisen olemuksesta, kun olin 3-4 viikkoa silmät peitossa silmäleikkauksen jälkeen Savonlinnan keskussairaalassa v. 1961. Kun sitten sain siteet pois silmiltäni, hoitajat tulivat kysymään toisen hoitajan nimeä. En suinkaan osannut sanoa sitä ennenkuin kuulin äänen.

• nimen muutos

Etunimi ei aiheuta mitään mielikuvia mutta nimenmuutokset kylläkin.
      Sikiö > Sii----
      Kyhyröinen > Kaj----

Esittely: Munavuo, entinen Mulkku
      Jne.

• jotain-

mieleen, esim. Yrjö(oksennus) tai Jorma(mulkero)... heh

Paavosta ja Pekasta tulee mieleen hevonen(koska ne olivat hevosten nimiä, kun olin lapsi)

Sellainen asia vielä joka ei nimeen sovi: oikein lihava henkilö jonka nimi on Satu tai Taru...

• pystyvä mies

kaikella tapaa pystyvä
      Yleensä luulen, että nimi on enne.
      Ihminen kehittyy nimeä vastaavaksi.

• Jorma 1

Kiitos kiitos.

• nimeni

kaimat kieltämättä ovat samantyylisiä kuin itsekin.
      Olisiko nimi tosiaan joku enne.

• vaikkapa

MrMoonlight?

Kertoo paljon siitä, minkälaista seuraa hän haluaa. Ja kertoo niistä, jotka siihen tarttuvat.

• Heikinpoika

Minulle tulee ensimmäiseksi etunimistä mieleen nimenantajat, siitä voi päätellä jotain lapsen vanhemmista ja täällä palstalla nimimerkin takana kirjoittavasta. Arvostan Suomalaisuutta ja aitoja kotimaisia nimiä ja ihmisiä, siksi on jotenkin huvittavaa ei yksin tällä vaan muillakin palstoilla ulkomaisten nimimerkkien suuri määrä, aivan kuin kirjoittajat haluaisivat tietoisesti irtiottoa "tavallisesta" Suomalaisesta pulliaisesta, sekin kertoo paljon. Minusta jonkun etunimi ei kerro nimenkantajasta vaan nimenantajasta, enkä pysty yhdistämään jonkun etunimeä johonkin tiettyyn ihmisen ominaisuuteen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      347
      2784
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1549
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1026
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      997
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      944
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      923
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe