ISO APUA!!!Terolut,kuukautiset jne...

Vauvakuumeilija

Moi!

Olen syönyt terolut-keltarauhashormonia kierron 15.-24.päivinä nyt kahden kierron aikana. Ensimmäisen kerran kuukautiset tuli yhden välipäivän jälkeen ja kesti 6 pv(normaalisti kestäny 5 pv). Nyt toisella kerralla välipäiviä oli 6 ja vuoto alkoi sunnuntain ja maanantain välisenä yönä. Testin tein keskiviikkona, kun viimeisen terolut-pillerin otin maanantaina. Se oli nega. Toisen testin tein lauantaina päiväpissasta ja sekin oli nega. Nyt vuoto tuntuu loppuneen kokonaan kahden vuotopäivän jälkeen. Mulla on ollut tämän viimeisen kierron aikana vatsakipuja, joko vihlaisu jommalla kummalla puolella mahaa tai sitten alavatsassa parin minuutin kipu, joka vie jalat alta. Pillerit lopetin kesä-heinäkuun vaihteessa ja olin syönyt niitä 6-7 vuotta. Pillereiden lopettamisen jälkeen kk-kiertoni oli 34 pv, 37 pv jne. eli pitkä ja heitteli...Nännit on ollu punaiset ja "herkät" pari viikkoa. Ja mahaa turvottaa vähän väliä. Onko kellään vastaavia kokemuksia? Voisinkohan sittenkin olla raskaana vai voiko vaivat johtua terolutista?Kannattaisko tehä vielä yks testi ainakin ennen kuin aloitan uuden terolut-kuurin (jos se vaikuttaa negatiivisesti mahdolliseen raskauteen)? Kertokaa,kertokaa!!!

Vauvakuume on hirvittävä!!!

6

10777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mia

      Vähän oli vaikea tajuta, teitkö raskaustestit ennen vai jälkeen kuukautisten... Mutta oletan, että olet tehnyt testit kuukautisten jälkeen, vain koska kuukautisia edeltävät testit eivät ylipäätään tunnu järkeenkäyviltä. Ja sillä perusteella, että kuukautisesi alkoivat su-ma ja seuraavana lauantaina toinenkin testi näytti negaa, niin et ole raskaana.

      (Näin se ei selvinnyt: söit terolut-hormonia 15-24.pvnä, oletan että "normaali" kierto on 28 pv ja jos sinulla oli kuusi välipäivää, niin oli menossa jo 34 pv, kun kuukautisesi alkoivat. Teit testin keskiviikkona, kun terolutit olit ottanut maanantaina, viittaisi siihen, että teit testin 26 pvnä (koska söit hormonia 24.pv asti) ja seuraava lauantai olisi sitten 27 pv. Tässä tapauksessa raskauden todennäköisyys verrattuna testien tulokseen on suurempi, mutta en silti usko että olet raskaana, koska sinulla oli kuukautiset.)

      Minusta myöskään kuvailemasi oireet eivät ole raskausoireita.

      • vauvakuumeilija

        Tein tosiaan sen ensimmäisen testin kk-kierron 26.päivänä ja toisen sitte 29.päivänä. Vuoto alkoi sitten 31.päivänä. Tein testin 26.päivänä sen takia, kun viimeksi vuoto alkoi silloin. Lääkäri määräsi minulle terolutit sen takia, että kierto tasoittuu, joten oletin, että vuoto alkaa aina samaan aikaan...

        Sekosin jo itekkin,kun luin oman juttuni...=)


    • Wilma

      No tuosta ei kyllä tule lasta eikä paskaa...!!
      Nyt istut ja rauhoitut.. Hyvä... Ja hengität syvään...Hyvä!

      En ole äiti, mutta jos olisin lapsi niin en haluaisi kyllä olla tuollasen äitin lapsi... Eikös lapset pitäs tehä tunteella ja ajan kanssa... Ilimankos lapset sekoaa kun ne on tuollasia hormoonihirmuja jo ennen syntymää!!!

      Ensinnäkin... Minä olen ollut kiinnostunut tästä "lapsen teosta" jo pari vuotta... Olen kysellyt äitiltäni, siskoltani ja muilta tutuilta äideiltä minkälaisia kokemuksia heillä on... Ensinnäkin... Kukaan ei ole tullut raskaaksi heti pillereitten lopetuksen jälkeen... Lyhin aika on kuitenkin yli puolivuotta!!! Joten sinuna en hötkyilisi.... *hymy*

      Itse olen lopettanut pillereiren syönnin jo toukokuussa... Olemme käyttäneet muuta ehkäisyä vielläkin!!! Haluan olla ainakin sen yli puoli vuotta syömättä pillereitä ennen kuin alamme edes harkitsemaan... Ompahan hyvät lähtökohdat sitten! Kuukautiskiertoni on tasoittunut ilman mitään keltarauhashormoni kuureja...

      Sinulle/teille (kai siinä miestäkin tarvitaan?) voisi tehdä esim parin kuukauden hermoloma terää... Tarkoitan että elätte vain teille kahdelle! (Siihen se kahden elo loppuu kun raskaustesti näyttääkin kahta viivaa...*hymy*)Antaa ajan tehdä tehtävä... Tuskin olet vielä neljääkymmentä.. Että niin kiire sen lapsen tekoon tuskin on...Kyllä se sieltä tulee kun sen aika on... Olen joskus kuullut hyvänkin sanonnan... Lapsia EI tehdä... Niitä saadaan...*hymy*

      • äiti

        odotan itse kolmatta lastani ja aikaisempien kokemuksien perusteella voin sanoa vähään eri asioita.ensinnäkin raskaksi voi tulla heti pillereiten lopettamisen jälkeen, ensimmäinen tenava napsahti heti.Toinen lapsi sai alkunsa vaikka söin pillereitä ja kuukautiset kulkivat omaa tavallista rytmiä ensimmäiset kaksi kuukautta.sitä sai silloin ihmetellä että miksi paikat on arat ja vatsa on kipeenä jatkuvasti,selkis että ne lyhyet vihlovat kivut silloin tällöin olivat tavalla supisteluja. Ja vielä yksi asia kaikilla ei ole raskauden alussa hormoni pitoisuus niin korkea että näkyisi tavallisessa apteekin testissa.asian varmistuksen voi aina tehdä ehkäisu tai äitiysneuvola puolella eikä maksa mitään.


    • lapseton vuodesta 09

      Wilma: toivottavasti olet ymmärtänyt tämän 10 vuoden aikana ettei lapsia aina vain saada vaan niitä myös joskus joudutaan tekemään. Jotta niitä edes saisi...

    • epätoivoinen

      Tää näyttää olevan melko vanha ketju mut pakko kommentoida. Todellakin voi tulla heti pillereiden lopettamisen jälkeen raskaaksi, jopa pillereiden läpi voi tulla!! ja siinä että kiertoa joutuu tasaamaan keltarauhashormoonin avulla ei ole mitään pahaa! Ja toisilla se aika ei vaan auta! Itse olen lopettanut helmikuussa 2013 pillerit (eli siis vuosi jo yrittämistä kohta takana) koko kesänä ei kuulunut kuukautisia ja tein useita nega testejä, elokuussa sitten menin lääkäriin. (se että kierto tasaantuu pillereiden jälkeen voi kestää 6kk ei raskaaksi tuleminen!) sain yhden terolut kuurin (10pv) sen jälkeen tuli vuoto, mutta sitten ei mitään. seuraavaksi matkasin gynelle jossa tehtiin sisänen ultra ja lääkäri totesi PCO:N (googleta, en jaksa selittää) lyhyesti vaan että mulla ei todennäkösesti tullut ees ovulaatiota ja raskautuminen puolet vaikeampaa kuin normaalisti, plus että näö yleisimmät raskaus oireet (turvotus, väsymys, mielialat) kuuluu myös PCO:hon, joten en voi edes niiden perusteella arvuutella olenko raskaana vai en... Raskasta on ollut saada kuulla siitä, koska niin paljon itse haluis lasta ja koko elämänsä ajan ollut täysin terve! oon siis 168cm/59kg, ettei oo kyse lihavuudestakaan. ikinä en oo polttanut ja alkoholia aloin käyttää PIENISSÄ määrin vasta 20v. no nyt ois hiukan erillaisia oireita mitä viime vuonna(rinnat ollu oudot ja mahan turvotus on erilaista, päänsärkyä ja väsymystä.plus sit niitä vihlontoja.) joten voin vaan toivoa, mut ne kaikki negat mitä tein on saanut uskomaan ettei se oo mahdollista ja pelkäämään testin tekoa. ja toisaalta taas ajattelen et kuvittelen vaan taas et tää on jotain "valeraskautta" yms. ja mun mielestä terolut ohjeissa lukee ettei niiden syöminen oo haitaksi sikiölle. siks itekkin oon miettinyt et oisinko, kun oireet on mitä on , mut terolutista tullu vuoto (ja lääkäri sanoi että pillereille aiheutettu vuoto on keinotekoista ei oma! ja et tää terolutkin aiheuttais vähän samaa niinku) yleensä ollut päivä välissä et vuoto alkanut mut nyt se alkoi heti samana päivänä kun otin viimisen terolut pillerin. Sormet ristiin ja toivotaan parasta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe