Kultasormuksia

Romanialaisilta

Pysäyttelevät autoja ja valittavat kun bensa päässyt loppumaan. Yrittävät myydä ns. kultaisia sormuksia halvalla tai pyytävät kännykkää lainaksi, että saavat soittaa apua. Ei kannata pysähtyä!

6

1451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuli vauhtia

Olen kaksi kertaa törmännyt kys. sormusten kaupustelioihin. Kerran just toi konepelti pystyssä
      juttuun ja toisella kerralla huolto-asemalla.
      Näytin nopeasti ajokorttiani ja tökeröllä
      englannillani kerroin olevan poliisi ja aloin
      ottaa kännykkää esiin, samalla todeten, että
      minuutti aikaa häipyä ja KYLLÄ LÄHTEEEE JA lähti.
      En tiedä kuinka suuren rikoksen tein, mutta
      hauskaa oli.

• samaten

Vantaan Koivukylän s-marketin pihassa oli "samoja" tyyppejä. No, mää sanoin niille auton ikkunasta et roistoja, huijareita ootte, kun tulivat sormuksia kauppaamaan. Nousin vielä autosta ja kyselin et "onko teillä poliisin lupaa?" No se tuumas vaan et: "no problems". Kun mä aloin kaivelee kännykkää,niin sit se läks ja sen kaverit kans...

• sen verran
        samaten kirjoitti:

Vantaan Koivukylän s-marketin pihassa oli "samoja" tyyppejä. No, mää sanoin niille auton ikkunasta et roistoja, huijareita ootte, kun tulivat sormuksia kauppaamaan. Nousin vielä autosta ja kyselin et "onko teillä poliisin lupaa?" No se tuumas vaan et: "no problems". Kun mä aloin kaivelee kännykkää,niin sit se läks ja sen kaverit kans...

sen vertaa ei musta miestä ollut et olisin mennyt niitä pysäyttää tai muuta mielessä käyttänyttä tekemää...
        en saanut ees rekkareita ylös..
        Olis siitä ees muutama hyväuskonen hyötynyt...

• kauhistunut asseri

Kauhiaa ku tollee menit tekeen. oliko se iha mopokortti mitä näytit?

Mä ostin niiltä sormuksia ja vein arvioitavaksi panttikonttoriin. toinen oli jotain messinkiä mutta toinen oli kunnon tavaraa. maksoin kahdesta sormuksesta 180 euroa ja toinen oli panttiukon arvion mukaan 400 arvonen. sainpahan tehtyä ihan hyvän tilin ohimennessäni.

• timanttimies
        kauhistunut asseri kirjoitti:

Mä ostin niiltä sormuksia ja vein arvioitavaksi panttikonttoriin. toinen oli jotain messinkiä mutta toinen oli kunnon tavaraa. maksoin kahdesta sormuksesta 180 euroa ja toinen oli panttiukon arvion mukaan 400 arvonen. sainpahan tehtyä ihan hyvän tilin ohimennessäni.

vaan,myisivät itseensä,nii vois parillakympillä sukasta,mut siitäki vois saada raiskaussyytteen

• sulle ääliö
        kauhistunut asseri kirjoitti:

Ehkä kultasepälle olisi kannattunut viedä.
        Taidat olla manne myös itse, ei kukaan täysipäinen osta manneilta 180 ekulla mitään.
        Ja jos on tuo raha näpeissä niin ei tarvii
        panttilaimoon mennä. ps. sulla ei varmaan ns. normaalia tilipäivää ole

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      117
      4898
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      116
      3979
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      222
      3913
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2275
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1396
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1374
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      174
      1374
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1269
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1155
    Aihe