Kertokaahan omista lemmikeistänne! :)

Heidic(=

Kertokaahan siis omista luonnonlemmikeistänne.Minulla oli noin kaksi vuotta sitten suuressa lasipurkissa perhosentoukka.Se oli semmonen kaksisenttinen,karvainen,musta.Aikas kapee,puoli senttiä.Tiedättekö,mikä kyseinen toukka oli?kun oli kuoriutunut,näytti aivan mehiläiseltä,mutta kuitenkin ruskea.Sama rakenne oli.Mikä ötökkä?Sit kun vein sen rapulle ja avasin kannen,se lensi pois.Kuvaa en ottanut =( Löysin sen silloin lehden alta pihastamme,kun oli jo vähän lunta.Se ois jäätynyt sinne O_o.En tiedä,mitä se söi mutta hengissä pysyi.Purkissa oli jotain lehdiä.Haapaa,koivua jne.niitä kai söi,koska ilmaantui reikiä xD
Nyt meillä on kaverin kanssa suunnitteilla hyttysentoukkien seurailu ja kasvatus.Meillä on noin metrin mittainen,vanha kylpyamme pihalla,jonka pohjalle laitamme kivikerroksen,sitten pitkiä heiniä jotka ylettyy pintaan ja sit taas soraa.Tiiliskiviä ja kiviä,joiten päälle istutetaan pinnassa olevaa sammalta.Kasveja ja vettä pitäs sit aina vähän vaihtaa ja puhdistaa siitepölystä,koska ne on ulkona.seurailemme toukkia putkella,jonka päässä muovia.sen toisesta päästä voi katsoa pohjassa lymyäviä toukkia.Otamme toukkia koulun metsässä olevasta lammikosta pullon avulla.hyttysen saattavat munia myös suoraan ammeeseen.Vesi on keskikirkasta.
Nyt haluaisin tietää,että mitä hyttysentoukat syövät?

3

661

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AGFA -laiskamato

hyttysentoukat syö kai jotain ikkipikkisiä kasvinosia ja roskaa.
      Oon maininnut ''luonnonlemmikeistäni'', eli mulla on kotiloita, toukkia, matoja, siiroja, etanoita, sirkkoja, koppakuoriaisia ja sudenkorennonkin toukkia on ollut ja monia muita. Kaikkia mulla ei enää ole.

• Nimetön

Hei!
      Kun hyttysiä erran seurailette ja rupeatte kasvattamaan niin kannaattaa niille antaa koivua kaiketi,tai jotain sitä laija puuta.Sillä siinä ne viihtyy! =)

• dysticus

mun luonnon lemmikki on suursukeltajan se on tosin aika pieni vielä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      133
      2686
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      256
      2244
    3. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      17
      1383
    4. Voi mies olit taas niin komea

Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      115
      1042
    5. Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa

Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar
      Kaste
      204
      993
    6. Kadutko koskaan

Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      89
      962
    7. Ryöstö Punkaharjulla

Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      13
      882
    8. Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla

Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La
      Lieksa
      52
      774
    9. Mistä juttelit viimeisen kerran

Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.
      Ikävä
      50
      721
    10. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      274
      716
    Aihe