Kertokaahan omista lemmikeistänne! :)

Heidic(=

Kertokaahan siis omista luonnonlemmikeistänne.Minulla oli noin kaksi vuotta sitten suuressa lasipurkissa perhosentoukka.Se oli semmonen kaksisenttinen,karvainen,musta.Aikas kapee,puoli senttiä.Tiedättekö,mikä kyseinen toukka oli?kun oli kuoriutunut,näytti aivan mehiläiseltä,mutta kuitenkin ruskea.Sama rakenne oli.Mikä ötökkä?Sit kun vein sen rapulle ja avasin kannen,se lensi pois.Kuvaa en ottanut =( Löysin sen silloin lehden alta pihastamme,kun oli jo vähän lunta.Se ois jäätynyt sinne O_o.En tiedä,mitä se söi mutta hengissä pysyi.Purkissa oli jotain lehdiä.Haapaa,koivua jne.niitä kai söi,koska ilmaantui reikiä xD
Nyt meillä on kaverin kanssa suunnitteilla hyttysentoukkien seurailu ja kasvatus.Meillä on noin metrin mittainen,vanha kylpyamme pihalla,jonka pohjalle laitamme kivikerroksen,sitten pitkiä heiniä jotka ylettyy pintaan ja sit taas soraa.Tiiliskiviä ja kiviä,joiten päälle istutetaan pinnassa olevaa sammalta.Kasveja ja vettä pitäs sit aina vähän vaihtaa ja puhdistaa siitepölystä,koska ne on ulkona.seurailemme toukkia putkella,jonka päässä muovia.sen toisesta päästä voi katsoa pohjassa lymyäviä toukkia.Otamme toukkia koulun metsässä olevasta lammikosta pullon avulla.hyttysen saattavat munia myös suoraan ammeeseen.Vesi on keskikirkasta.
Nyt haluaisin tietää,että mitä hyttysentoukat syövät?

3

601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AGFA -laiskamato

      hyttysentoukat syö kai jotain ikkipikkisiä kasvinosia ja roskaa.
      Oon maininnut ''luonnonlemmikeistäni'', eli mulla on kotiloita, toukkia, matoja, siiroja, etanoita, sirkkoja, koppakuoriaisia ja sudenkorennonkin toukkia on ollut ja monia muita. Kaikkia mulla ei enää ole.

    • Nimetön

      Hei!
      Kun hyttysiä erran seurailette ja rupeatte kasvattamaan niin kannaattaa niille antaa koivua kaiketi,tai jotain sitä laija puuta.Sillä siinä ne viihtyy! =)

      • dysticus

        mun luonnon lemmikki on suursukeltajan se on tosin aika pieni vielä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4613
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3620
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      107
      3503
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3021
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2489
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2384
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2130
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2023
    Aihe