Kuusi vuotta yhteiseloa takana ja aivan liian monta keskustelua kihlauksesta. Ymmärrän hyvin, että miehestä se saattaa kuulostaa vaatimiselta ja jauhamiselta, koska hän on entisten kokemustensa perusteella taipuvainen tulkitsemaan asiat noin oli ne esitetty missä muodossa vain.
Mutta miten siitä sitten saisi puhua, ettei se olisi painostusta? Kysyn hänen mielipidettään, kysyn onko hän ajatellut... kysyn haluaako hän ylipäätään koskaan naimisiin, avoparinakin eläminen sopii minulle. Mutta kun olen saanut puolikkaan lupauksen, en osaa olla odottamatta sitä kokonaista. Sanoisi edes selkeän ei:n, eikä sitä "joskus" ja "sitten" ja "kun sopiva aika koittaa"... vähemmästäkin ihminen turhautuu.
Mie en ymmärrä. Olen hämmentynyt. Kyllä hän haluaa olla minun kanssa lopun elämänsä ja kyllä hän joskus haluaa naimisiin. Noita kahta ei ole samaan lauseeseen koskaan ängetty, koska sehän olisi jo kosinta/kihlaus. Kyllä hän noita haluaa, mutta mitään "virallista" niistä ei saa tehdä. Voin elää ilman lupausta avioliitosta, mutta jos mies kerran joskus naimisiin meinaa, niin olisi mukava, jos hän lupaisi sen tapahtuvan minun kanssa =) En kaipaa sormuksia, mutta en ymmärrä miksei niitä voisi hankkia.
En vain yksinkertaisesti ymmärrä. Mutta ei kai sitä aina tarvitsekaan...
Joo-o...
4
885
Vastaukset
- MMM
Mekin veivattiin ja vaivattiin, kunnes lopulta viime kesänä sanoin miehelleni että, eikös me voitais ihan oikeesti jo mennä naimisiin (eli taisimpas kosia=) ). Meillä ehkä se että eihän se paljoa muuta, mutta, mutta...
No joka tapauksessa meillä ensi kuussa siis häät ja yhteiseloa takana jo yhdeksän vuotta. Ja tuntuu siltä että mies on joskus jopa enemmän innoissaan häistämme kuin itse olen.=)- veivataan ja...
Toivoa on siis vielä =) Kiitos!
- rosa
veivataan ja... kirjoitti:
Toivoa on siis vielä =) Kiitos!
kihloihin mentiin yli vuoden seurustelun päästä..naimisiin menoa venattiin ja venattiin...ja vajaa 7 vuoden kohdalla tuli ero:(.että..tahdon vaan sanoa,kysy itse suoraan.meilläkin mies aina lupaili ja lupaili,mutta niin siinä sitten kävi että erottiin...toivottavasti sulla käy parempi tuuri!
- veivataan ja...
rosa kirjoitti:
kihloihin mentiin yli vuoden seurustelun päästä..naimisiin menoa venattiin ja venattiin...ja vajaa 7 vuoden kohdalla tuli ero:(.että..tahdon vaan sanoa,kysy itse suoraan.meilläkin mies aina lupaili ja lupaili,mutta niin siinä sitten kävi että erottiin...toivottavasti sulla käy parempi tuuri!
Mitäs kun vastaus on "sitten joskus"? Miten se tulkitaan?
- Kyllä, naimisiin mennään. Ei, tätä keskustelua ei saa kutsua kosinnaksi / kihlaukseksi, ei mitään virallista eikä mitään sormuksia. Joskus mennään naimisiin mutta sitä ei tiedä että milloin, tai milloin tätä tietoa saa kutsua muuksikin kuin ohimennen käydyksi rupatteluksi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h442915Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062691Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv352411Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918- 321884
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141523- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021213- 1771193
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.721041