Tänään kissa on oksennellut useamman kerran lattialle. Jätökset olen tutkinut että niissä ei ole matoja. Heti perään alkoi ripuli.. Kissa käy 10min välein tekemässä tarpeet astiassaan. Jätökset on aivan löysiä ja kissa mouruu ja naukuu koko ajan ja on hirveän levoton. Mistä tämä vois johtua? Onko kenties ruokamerkin vaihtamisella osuutta asiaan? Pari päivää sitte vaihdoin.. Tämä mun kissa on jo 11v. että ei kai se mikää ihme olis vaikka olis jtn vakavempaa..
Mitenhän kissan paranemista vois edistää? Pitäskö sille antaa paljo vettä ja olla antamatta ruokaa..? Uskaltaakohan kissaa edes yksin jättää?? Kiitos vastauksista.
Kissalla jtn vakavempaa??
5
596
Vastaukset
- Jonssu
Lisäksi sitten kun kissa menee astialle ei sieltä välttämättä tule kuin jotain läpinäkyvää nestettä.. Oksennuksessa myös tuli niitä mahanesteitä..
- HeliM
Tätähän täällä aina toitotetaan mut soita ihmeessä eläinlääkärille. Meillä oli kanssa edellisen kissan kanssa ongelmia, että maha oli sekaisin ja oksenteli aika ajoin. Neuvona eläinlääkäristä annettiin, että ei saanu antaa ruokaa, vain vettä.
Nykyään meidän kissat saa laadukasta kuivamuonaa, märkäruokaa ja raakaa lihaa. Ei ole ollut kissoilla kertaakaan mahat sekaisin.
Mut kuulostaa jo sen verran huonolta ja kissallakin on varmaan paha olla niin ota yhteyttä eläinlääkäriin. Tsemppiä!
- ell!!
"tämä mun kissa on jo 11v. että ei kai se mikään ihme olis.." kissasi ei ole kyllä kovinkaan vanha, vaan ihan vain keski-ikäinen.
kissan paranemista voi edistää, sillä, että ottaa tällaisissa akuuteissa, kivuliassa asioissa heti yhteyden eläinlääkäriin, joka osaa varmemmin neuvoa, miten toimia ja onko kiire jo lääkäriin! ruuan vaihto voi aiheuttaa ripulia, varsinkin, jos sen vaihtaa "kertalaakista", mutta kissasi ripuli kuulostaa kyllä varsin rajulta, joten edelleen: soitto pikaisesti ell! huom! kissaa ei saa paastottaa vuorokautta pitenpään!!- Sae
Soita tosiaan ensin lääkärille, koska tauti alkoi heti noin voimakkaana.
Ensiapuna anna kissalle raakaa naudan jauhelihaa ja ripottele sen päälle Tehobaktia tai Attapektiä. Huolehdi riittävästä nesteen saamisesta, juota ruiskulla suuhun useita kertoja päivässä ellei kissa juo itse. Vaihda hiekka kokonaan parin päivän välein ja pese laatikko, ettei likainen tassuista nuoltu ripulinen hiekka "ruoki" tautia lisää. Ripuli voi tulla ruuan vaihdosta mutta syitä voi olla myös muita.
- Hulina
Ehkä kissasi on syytä viedä eläinlääkäriin, mutta itselläni on kaksi kissaa joista toiselle ei Sheba kissanruoka kertakaikkiaan sopinut. Vatsa meni kuralle ja kun taas annoin jotain toista merkkiä, vaiva parantui.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m533837Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163685Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3983481Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o813287Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363069Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582558- 502445
- 1032295
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise142079Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182079