Helmikorujen teko

maisku

Mistä löytäisin helmikorujen teko-ohjeita? Löytyykö netistä? ja paljonko helmet maksavat(sellaiset pienet n. nuppineulanpään kokoiset)?
Olisin kiitollinen vastauksista! :D

15

13200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helen@

      Olen tehnyt helmikoruja jo vuosia - osan ohjeista löytänyt netistä, osan askartelukaupoista ja loput alan kirjoista. Jos etsit netistä, niin laita Googleen hakusanaksi vaikka helmi, helmiaskartelu, helmityö tms. Helmien hinnat riippuvat ostopaikasta eli niitä saa eri liikkeistä tai vaikka purkamalla jostain valmistuotteesta. Ja helmiä on loputon valikoima - kuin myös ohjeita - kun sisäistät idean, niin keksit itse malleja!

    • peikkotyttö

      Olen itse kehitelly päästäni malleja kuten esim. kukkasen ja enkelin. Sinooperista sai ainnakin joskus helmiä 1.50. Kantsii katsella ihan Hong Kongistakin.

    • * * * *

      Googlaa free bead pattern. Löytyy malleja varmasti.

    • Pale

      Hei Maisku! Semmonen osoite kun www.villihelmi.fi
      Sieltä löytyy ohjeita sivun vasemmassa laidassa lukee helmipistot ja maksuttomat työohjeet ja sieltä voi myös tilata helmiä aika edulliseen hintaan! Siihen sivutoon jää koukkuun!

      Terv Paula

      • Joku12345

        Myös huuto.netissä on myynnissä helmiä, jotkut jopa edukkaammin kuin vilihelmessä..


    • koruilija

      Yksi lempi nettikaupoistani on sellainen kuin www.omakoru.net

    • mmmm

      jos paikkakunnallasi on askartelukauppa niin kannattaa hakea helmet sieltä. Meilläpäin maksavat 2 - 4,50 euroa rasia ja värejä on paljon, eikä tarvitse maksaa postituskuluja

    • loulou.

      Tarvitsisin pikaista, helppoa ohjetta helmirannekoruun. Muistan itse tehneeni ylä-asteella hemikorun, jossa lukee oma nimeni. Tekniikan tietenki olen melkolailla unohtanut, mutta minun pitäisi opettaa se kaverini lapsille ensi viikolla. Ainut mitä muistan korun teosta oli 5 pöytään teipattavaa siimaa/lankaa joitten yli ja ali helmiä pujoteltiin neulaa apuna käyttäen. En vain satu muistamaan mihin ja milloin tuli solmuja ym.
      Eli kouruni oli noin 5 helmen levyinen ja siinä luki erivärisillä helmillä oma nimeni. Korun ulkonäkö on mielessä, mutta tekotekniikka puuttuu. Voisikohan joku selittää hyvin yksinkertaiselle, miten sellainen tehtäisiin?? :)

      • googlaava helmeilijä

        Loulou, kaipaat tosiaan helmikudontaa. 5 lankaa on kyllä aika vähän, koska sillä saa vain neljä helmeä rinnan, mutta tekniikka on sama helmien määrästä riippumatta. Ja mallin voi suunnitella ruutupaperille, mikä auttaa aika paljon.

        Helmikudonnasta löytyy vähän juttua netistä suomeksi ja *useissa* kirjaston helmityökirjoissa ja vastaavissa kerrotaan siitä myös - mutta jos vähän ymmärrät englantia tai muuten opit hyvin näyttämällä, niin tämä video saattaisi auttaa sinua muistamaan: http://www.youtube.com/watch?v=APb6PFwpCHs

        Tässä pari valokuvaa samasta tekniikasta:


        Työn langat pitää saada koholle (koska helmet laitetaan ensin loimilankojen alle ja sitten pujotetaan lanka loimilankojen päältä), joten molempia päitä ei ainakaan auta teipata pöytään, mutta pienen tilapäisen helmikehyksen tekee vaikka kenkälaatikosta, jonka päihin leikataan lovet langoille. Mutta muovisen kudontakehyksenkin saa aika pienellä rahalla, tällaisia voi kysellä myös askarteluliikkeistä ja jopa lelukaupoista: http://www.villihelmi.fi/shop/tuotteet/Tyokalut-ja-sailytys-muut-tarvikkeet?page=2

        Esim. Helsingissä Fredalla Hobby Point myy puista helmikudontakehystä kohtuuhintaan: http://www.hobbypoint.fi/sivu.php?id=314
        Tampereen Helmimeri (myös nettikauppa) myy aloituspakettia, jossa on sekä kehys että melkoisen pieniä siemenhelmiä: http://www.helmimeri.net/?Helmikauppa:Kudontakehys

        HelmiQ:lla (nettikauppa, liike Ylöjärvellä Tampereen lähellä) on myynnissä lähes samanlainen kehys kuin videolla: http://www.helmiq.fi/verkkokauppa/index.php?category=79


        Ei kun kutomaan vain!


    • ...............
      • loulou.

        ei kukaan muistaisi ulkoa miten kyseinen koru tehdään. Kirjastosta kirjaan on jonoa ja en haluaisi ostaa melkein 40e kirjaa vain yhden kerran takia. Muutkin helmirannekorun ohjeet kävisivät, kunhan tarpeeksi yksinkertaiset melkein ensikertalaisille. kiitos =)


      • HelmiHamsteri
        loulou. kirjoitti:

        ei kukaan muistaisi ulkoa miten kyseinen koru tehdään. Kirjastosta kirjaan on jonoa ja en haluaisi ostaa melkein 40e kirjaa vain yhden kerran takia. Muutkin helmirannekorun ohjeet kävisivät, kunhan tarpeeksi yksinkertaiset melkein ensikertalaisille. kiitos =)

        Laitoin googleen sanan helmikudonta ja sieltä tuli vaikka kuinka monta linkkiä kuvineen katsottavaksi. Luulenpa, että sieltä löydät vastauksen ongelmaasi. Voit laittaa 'loimet' vaikka teipillä tms. kiinni pöytään, jos et omista kudontalaitetta.
        Jospa tuosta on sinulle jotain apua.


    • ei nimim

      sellasella kun www.helmikeskus.net on muutama ilmainen ohje

    • helmeilee

      Villihelmellä on ilmaisia teko-ohjeita: http://www.villihelmi.fi/shop/projektit.php

      Ne nuppineulanpään kokoiset ovat "siemenhelmiä" (koko 8/o on lähinnä lasinuppineulaa) ja niitä löytyy saman kaupan sivuilta vaikka kuinka paljon.

    • neiti P-savosta

      heippa! minä olen itse käynyt www.helmiQ.fi, siellä on paljon mys tietoa ja helmiä joka lähtöön, ja kirja osiossa kannattaa katsoa kirja nimeltään Helmitaivas ja tekijät Johanna Vireaho ja sari Tammikari siinä kirjassa on ohjeita kuinka ja miten voi tehdä koruja.Ja korut ovat joko gramma / kappale määrässä ja minun mielestä hinta on edullinen riipuen mitä helmiä ottaa.Kannattaa käydä katsomassa iteleni on ollut ainakin apua ja kun näille sivuille mene varaa aikaa sill siellä on aivan älyttömästi kaikkea ihanaa.onnea harrastukselle

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe