Kannattaako ruostekorjaus

koslavoortti

VM-95 mondeo on pahasti ruosteessa takalokasuojista. Pelti on ihan turvoksissa ja reikiäkin on. Jos tuota lähtisi korjaamaan, niin ilmeisesti pitäisi rälläköidä peltiä reilusti irti ja hitsata sitten uudet lokasuojan kaaret paikoilleen. Onko joku tuollaista hommaa tehnyt tai teetättänyt? Mitä mahtaa kustantaa? Kannattaako tehdä jotain asian hyväksi? Autolla tarttis ajaa vielä ainakin 3 vuotta...

25

32362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rasvainen rauta ei ruostu, ...

      Ruostekorjaus kannattaa jos:
      - ajettu km-määrä ei ole tolkuton(alle300tkm), eli kestää vielä sen 3 vuotta.
      - muualta auto on kunnossa eikä suuria investointeja tulossa/tiedossa 3 vuodelle.
      - jos tiedät/tunnet työmoraaliltaan hyvän "kyläsepän" joka hommaan ryhtyy (ruostehommat eivät ole kovin haluttuja), työ "mätähommassa" maksaa eniten, materiaalit vain 15-30% loppusummasta joka lienee tapauksessasi ehkä 400eur tai enemmän.
      - Ekologisesti korjaaminen kannattaa aina, sillä uuden auton valmistaminen kuluttaa maapallon energiaa enemmän kuin mitä auto koko elinkaarensa aikana syö polttoainetta.

      Ruostekorjaus ei kannata jos:
      - autolla on jo ajettu yli 300tkm, etkä ole tee-se-itse-miehiä.
      - jos vaadit virheetöntä pintaa, tai muuten egosi ei kestä ajaa vielä 3vuotta lisää vanhalla autolla.
      - jos korjauspäiville sijaisauton hankkiminen on välttämätöntä/kallista.
      - jos muitakin suuria kuluja autoon tulossa/tiedossa.
      - Jos ylimääräistä poisheitettävää rahaa uudempaan autoon on (uudemman auton arvo saattaa laskea vuodessa paljon enemmän kuin tuo 3vuoden korjaus)

    • tarvi tehdä

      kun kaaret vaihtaa ja maalata nin maksaa n.70€ Itelle tehtiin lisäks helmat ovien alareunat ja massattiin pohja. Hintaa koko remontille tuli 120€. En pitäny kovin kalliina:)

      • koslavoortti

        Kuulostaa aika yliluonnollisen halvalta... Missä tuo oli tuon hintaista?


      • kyläseppä
        koslavoortti kirjoitti:

        Kuulostaa aika yliluonnollisen halvalta... Missä tuo oli tuon hintaista?

        porista 50km helsingin suuntaan


      • Rasvainen rauta ei ruostu...
        kyläseppä kirjoitti:

        porista 50km helsingin suuntaan

        Tuossa ei juuri ole muutakuin materiaalikulut! Varsinkin jos väri on metallihohto lakka niin olisi kovasti kiinnostusta työllistää ko. kyläseppää!!! Sillä pelkästään uudet takakaaret ja sivuhelmat molemmille puolille maksavat motonetissä n.100eur, sen lisäksi ne pitäisi vielä vaihtaa, tehdä pohjatyöt, maalata ja ruostesuojata???

        Tuossa on varmasti ollut pienemmän luokan korjauspaloista kyse?


      • jo kalliimpia
        Rasvainen rauta ei ruostu... kirjoitti:

        Tuossa ei juuri ole muutakuin materiaalikulut! Varsinkin jos väri on metallihohto lakka niin olisi kovasti kiinnostusta työllistää ko. kyläseppää!!! Sillä pelkästään uudet takakaaret ja sivuhelmat molemmille puolille maksavat motonetissä n.100eur, sen lisäksi ne pitäisi vielä vaihtaa, tehdä pohjatyöt, maalata ja ruostesuojata???

        Tuossa on varmasti ollut pienemmän luokan korjauspaloista kyse?

        Ei saa 70e:lla edes maaleja, jos on kunnollista filleriä ja pintamaalia. Kyllähän sitä hitsaa ja spreijailee kuka vaan, mutta jos haluaa sen kestävän vähän pidempään hyvänä, niin maksaa jo materiaalit enempi.


      • maalaaminen
        jo kalliimpia kirjoitti:

        Ei saa 70e:lla edes maaleja, jos on kunnollista filleriä ja pintamaalia. Kyllähän sitä hitsaa ja spreijailee kuka vaan, mutta jos haluaa sen kestävän vähän pidempään hyvänä, niin maksaa jo materiaalit enempi.

        Siis pelkän sivupeilin pintamaalaus on 60e melkein kaikissa automaalaamoissa, koska alle sen eivät viitsi sävyttää satsia. Ja siinähän ei ole mitään pohjatöitä laskettu mukaan


      • Anonyymi

        Hyvä vitsi


      • Anonyymi

        🤔🤔🤔👍enpä usko.


    • Tee se

      maksimissaan, voit päästä 300 Ekeen. Eli hyvä investointi 3 vuodeksi -olettaen että auto ei ole muualta mätä.

    • tauno.

      Itse ruostesuojautin voortini pohjan 8-vuotta sitten ja nyt uudestaan koko auton. Eipä oo ruostetta näkynyt takalokasuojissakaan ja enköhän ajele samalla voortilla vielä toiset 10 vuottakin, jos ei muusta johdu. Ruostesuojaus, pesut ja vahaus tulee loppupeleissä halvemmaksi kuin ruostevikojen korjaus.

    • Anonyymi

      Tämä on suojaamattoman auton kohtalo merkistä riippumatta. Ruosteenestokäsittely heti uutena on välttämätön. Ruosteen saatua otteen asia on selvä. Ammattitaitoinen suojaamo auttaa tässä asiassa.

    • Anonyymi

      Mie ruiskutin kotelsuoja-ainetta öljyllä höystettynä sinne takalokasuojien väliin taratilasta ja ei ole ruostunut. Myös lokasuojiien olen laittanut reunoihin sisäpuolelle öljyvaseliinit.
      Parin vuoden välein toistanut toimenpiteen. Takalokasuojat ruostuvat siksi, että siinä on kaksi peltiä päällekkäin reunoissa ja sinne pääsee vesi muhimaan. Öljyäminen estää ruostumisen.

      • Anonyymi

        👍👍👍👍


      • Anonyymi

        Niinpä. Ensimmäisen suojauksen jälkeen. Katsastuksessa katsastaja sanoi katoppa kun työ on jäänyt vähän kesken.
        Työn teki ihan tunnettu Finkori ketjun firma.
        Vein auton toiseen firmaan. Otatin lokarit pois.
        Eipä ollut massamestari massaa ruiskuttanut kurasuojien sisään.
        Samala olisi tullut kaarien reunatkin.
        Nehän ne menee yleensä ensin.


    • Anonyymi

      Itelleni olen tummosiin vanhoihin autoihin joskus rälläkkää ja pellin paloja muotoillut täpillä kiinni ja lasikuitu pakkelia ja 2k maalia pohjalle paukkupurkilla pinta väri ja pakkelia viimestelyyn ei noihin kannata aikaa hirveesti tuhlata massaa takapuolelle. on nuo romus saanu ajettua rahaa käyttää vähän. autolla ei mitään arvoa.

    • Anonyymi

      Kannattaa, vaikka menisi tonni. Olettaen että todella tarviit ylipäätään autoa ja kyseistä autoa sen kolme vuotta. Samalla tonnilla saat yhtä mädän auton ja vanha auto pitäisi hukata vaihdossa, luultavasti autojobbari haluaa silti rahaa kassaan. Autoilu on tämmöstä. "Kannattavaa" on toiminta silloin kun investointi tekee tuottoa sijoitetun pääoman päälle. Autojen ja etenkin käyttöautojen kohdalla tuntuu kaukaa haetulta.

    • Anonyymi

      Niin, edellä siis siinä tapauksessa ettet halua ostaa kokonaan uutta tai merkittävästi muuten kalliimpaa autoa ja siis paljon velkaa, ja hukaten vanha auto ihan sama mihin hintaan..... Eli vaikka paaliin...

    • Anonyymi

      Olen hankkimassa vanhaa autoa hintaan 200 euroa ja mätää on. Muttei ole käyttö- vaan harrasteauto joka punnitaan eri mittarein.

    • Anonyymi

      Kokemusta on yhden ruosteisen takakaaren uusimisesta ja maalaamisesta, hinta noin 1500€. Myös sisälokari meni uusiksi ja osa kynnyskotelosta koska uutta takakaarta ei muuten saatu terveeseen peltiin kiinni.

      Tässä tapauksessa tosin meni vakuutusyhtiön piikkiin kun toinen oli kolaroinut autooni. Omalla rahalla ei tuollaista kannata alkaa teettämään.

    • Anonyymi

      Kannattaako ruosteiseen satasen autoon tehdä 500€ korjauksia? Samalla hintaa saa kyllä katsastettuja ruostesuojattuja autojakin kun vähän etsii.Mutta aika uudetkin autot on ruosteesta läpi jos ei ole uutena massattu,pihjamuovien alla piilee ylläri.

    • Anonyymi

      Ei kannata jos häiritsee lasaria päälle ja paukkupullolla maali

    • Anonyymi

      Kyllä toi on menneen talven lumia. Säästät rahaa ja hermoja kun hankit parampikuntoisen menopelin.

    • Anonyymi

      Eipä isosti kiinnosta jatkuva autojen vaihto.
      Vanhaa kun huollattaa samalla tavoin kun uutta
      pääoma menot on vuodessa melko pienet.
      Ei tule kymppitonnien arvonalennuksia.
      Muutaman tonnin autolla ajelee paikasta a paikkaan b.
      Toki toisilla pieni ego vaatii vaikkapa Teslan.
      Eikös ne ole tämänhetken alennusmyynissä.

      • Anonyymi

        Tai ne ”toiset” ei vaan halua ajaa vanhalla paskalla ja ovat valmiita siitä maksamaan. Aina tuo ego otetaan esille, jos joku haluaa ajaa uudella. Entä, jos kukaan ei enää ”egonsa” takia hankkisi uutta niin mistä luulet, että niitä parin tonnin autoja syntyisi? Hyvien käytettyjen autojen tehtaita, kun ei ole olemassa..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      124
      4437
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      156
      3747
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      103
      3496
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      40
      2848
    5. Mitä ajattelit kun näit

      kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      136
      1796
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

      Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      38
      1592
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

      Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      25
      1258
    8. Sulla on avaimet ja keinot

      Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      21
      1221
    9. Meitä ei tule

      Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      23
      1163
    10. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

      Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1150
    Aihe