Mitä mieltä olette suomeksi käännetystä NGE-mangasta? Minun mielestäni suomennos oli suoraan sanottuna tosi huono, koska siinä käytettiin tosi paljon puhekieltä ja se häiritsi paljon!
neon genesis evangelion-manga
6
678
Vastaukset
minuakin häiritsi se kun siinä käytettiin niin paljon puhekieltä....
- MiraMorgan
Ajattelin ostaa sen ensin kun tänään näin sen, mutta katseltuani käännöstä järkytyin pahan päiväisesti. Mikä kieli, mikä lauseenrakenne....Aivan kamala!! Älkää kääntäkö missään nimessä "mä" tai "mulle" ym!! Ne kuulostavat kamalilta eivätkä sovi tarinan sisältöön!!
- Jokunen
Itse tykkäsin.. Njoh, silloin kun vilkaisin sitä kaupassa, olen kyllä hieman järkyttynyt, mutta sitten aloin lukemaan, niin pidin.. Makuasia?
- ......
makuasiahan se on. Siksi juuri kysyin mitä muut pitivät. Ostin ensimmäisen osan englanniksi ja se oli mielestäni paljon parempi kuin suomennettu.
- Jokunen
...... kirjoitti:
makuasiahan se on. Siksi juuri kysyin mitä muut pitivät. Ostin ensimmäisen osan englanniksi ja se oli mielestäni paljon parempi kuin suomennettu.
itsekin lukenut ne englanniksi, jotenkin vain minusta englanti jotenkin liian "asiallinen" kieli, hieman jo kyllästynyt siihen.. Suomenkielistä Evangelionia lukiessa repeilin kyllä aika hyvin =)
- enhaluakäyttäänikkiäetteiku...
Jokunen kirjoitti:
itsekin lukenut ne englanniksi, jotenkin vain minusta englanti jotenkin liian "asiallinen" kieli, hieman jo kyllästynyt siihen.. Suomenkielistä Evangelionia lukiessa repeilin kyllä aika hyvin =)
Minä ainakin pidin siitä suomennoksesta! Se oli jotenkin luonnollisempaa kun he puhuivat puhekieltä. Se vaan on jotenkin outoa jos joku nuori puhuu ihan kirjakieltä... Ja oli se kyllä hauskempikin kun ne "veti läppää" niin usein ^^
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134782Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293483No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452410- 501538
- 361473
- 391299
- 141192
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv221154- 271078
- 1651069