Kuinka kuluttaa aikaa

aulikki1

aikaa Prahan lentokentällä? Jatkolentoa täytyy siellä odotella 4-5 tuntia, sikäli mikäli lento Hesasta lähtee ajoissa... Onko kenttä kaikesta kaukana, vai ehtiikö käymään jossain fiksussa paikassa? Tai vaikka vähemmänkin fiksussa ;)) Kulutettava aika ajoittuu alkuiltaan. Lentokentät yleensä ovat aika tylsiä (ja kalliita) paikkoja viettää aikaa.

5

1167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vee2

      Prahan Ruzynen terminaali vaikutti helmikuussa melko uudelta ja erittäin viihtyisältä. Aikaa siellä voi tappaa vaikka syömällä hyvin ja Edullisesti tai vaikka shoppailemalla. Henkilökunta oli kaikkialla ystävällistä ja siellä oli sellainen kansainvälinen meininki, toisin kuin vaikka Helsingissä, jossa on vain kallista, ei muuta.

      Siivoojia siistijöitä ja muita järjestelijöitä oli pilvin pimein ja kun pöytä jää tyhjäksi, se siivotaan välittömästi. Minulle terminaali oli miellyttävä kokemus...

      • aulikki1

        Jotain tollasta mä halusinkin kuulla. Koska olen viettänyt aikaani milloin milläkin lentokentällä( usein vastoin matkasuunnitelmia ja tahtomattani...kuuluu oleellisena osana lentomatkailun ihanuuksiin) ja saanut matkabudjetin sekaisin jo heti lähtöruudussa tai ainakin huonon mielen kun en oo raaskinu ostaa mitään niistä ihanuuksista mitä niissä yleensä on kaupat pullollaan. Tosin olen kyllä aika hyvin pärjännyt ilman niitä kaikkia luxus/merkkivaatteita... Kiva jos on olemassa edes yksi lentokenttä, jossa raaskii syöttää lapset ja itsekin syödä vielä sen jälkeen jotain.

        Huomasin sivultasi että ette oo mp:llä käyneet Irlannissa. Jos ette ole koskaan käyneet siellä muutenkaan niin menkää ihmeessä! Se on tosi hieno maa.


      • Tsekkimatkat
        aulikki1 kirjoitti:

        Jotain tollasta mä halusinkin kuulla. Koska olen viettänyt aikaani milloin milläkin lentokentällä( usein vastoin matkasuunnitelmia ja tahtomattani...kuuluu oleellisena osana lentomatkailun ihanuuksiin) ja saanut matkabudjetin sekaisin jo heti lähtöruudussa tai ainakin huonon mielen kun en oo raaskinu ostaa mitään niistä ihanuuksista mitä niissä yleensä on kaupat pullollaan. Tosin olen kyllä aika hyvin pärjännyt ilman niitä kaikkia luxus/merkkivaatteita... Kiva jos on olemassa edes yksi lentokenttä, jossa raaskii syöttää lapset ja itsekin syödä vielä sen jälkeen jotain.

        Huomasin sivultasi että ette oo mp:llä käyneet Irlannissa. Jos ette ole koskaan käyneet siellä muutenkaan niin menkää ihmeessä! Se on tosi hieno maa.

        Prahan kenttä ei ylettömän kaukana keskustasta ole, eli itse suosittelisin käymään keskustassa. Kentällä ajan kuluttaminen kun ei kuitenkaan ihan ilmaista ole, niin samalla rahalla voisi käydä vaikka keskustassa syömässä, kävellä pienen lenkin ja paata sitten takaisin. Jos ei halua käyttää aikaa julkisilla kulkuvälineillä, niin airport taksilla voi ajaa Námestí republikylle. Aika kuluu ainakin nopeammin ja samalla saa kokemuksiakin kerättyä.


      • aulikki1
        Tsekkimatkat kirjoitti:

        Prahan kenttä ei ylettömän kaukana keskustasta ole, eli itse suosittelisin käymään keskustassa. Kentällä ajan kuluttaminen kun ei kuitenkaan ihan ilmaista ole, niin samalla rahalla voisi käydä vaikka keskustassa syömässä, kävellä pienen lenkin ja paata sitten takaisin. Jos ei halua käyttää aikaa julkisilla kulkuvälineillä, niin airport taksilla voi ajaa Námestí republikylle. Aika kuluu ainakin nopeammin ja samalla saa kokemuksiakin kerättyä.

        "Airport taksilla voi ajaa Námestí republikylle"

        Kerrotko tuosta lisää. Mitä sellainen taksikyyti sitten maksaa? Ja samalla kysyn vielä, että mikä on näppärin keino ylipäätään päästä Prahan lentokentältä keskustaan? Hotellit tarjoavat privaatti kyytejä? kannattaako tarttua tilaisuuteen...Vai luottaa julkisiin?


      • aulikki1 kirjoitti:

        "Airport taksilla voi ajaa Námestí republikylle"

        Kerrotko tuosta lisää. Mitä sellainen taksikyyti sitten maksaa? Ja samalla kysyn vielä, että mikä on näppärin keino ylipäätään päästä Prahan lentokentältä keskustaan? Hotellit tarjoavat privaatti kyytejä? kannattaako tarttua tilaisuuteen...Vai luottaa julkisiin?

        on tämmönen kuljetus.
        http://www.aas.cz/cedaz/default_e.htm
        Lähtiessä käytettiin, kun oli sen lähtöpiste likellä hotellia. Ihan näppärä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1458
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1154
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1143
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1096
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1091
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      5
      1062
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1050
    Aihe