TM tila-autovertailussa haukuttiin Opelin 1.8 moottoria kovasti. Erityisesti kaupungissa moottori on kuulemma huono, sammuu helposti eikä löydy vääntöä ollenkaan että pääsisi liikkeelle. Sammuu tai ellei sammu niin sutii liikkeellelähdössä... Zafira tippui lähinnä tästä syystä vertailussa toiseksi viimeiselle sijalle. Onko 1.8 moottori todella niin surkea kaupunkiajossa, vai olisiko TM:llä ollu jokin ensimmäisten tuotantosarjojen auto testissä jossa moottorinohjaus on ollut virittämättä tms.? Jostain syystä koeajoautot tuppaavat olemaan yleensä 2.2 moottorilla, jossa ei kyllä tällaista ongelmaa tunnu eikä testeissäkään ole siitä mitään negatiivista. Onko tuo uusi 1.8 moottori aivan susi?
Onko Zafira 1.8 moottorilla huono
23
11644
Vastaukset
- zz-top
Koeajoin 1.8 ja dieselzaffen sekä vastaavat Corolla Versot. Zafira tuntui paremmalta molemmissa sarjoissa. Bensa 1.8 Zafira antoi ihan kelvollisen kuvan kaupunkiajossa ja moottoritiellä. Ei ainakaan sellaista on/off -juttua kun lehtien testeissä purnattiin talvella.
- Teemu
Sijoittuiko Zafira TM:n vertailussa niin alas? Lukaisin testin pikaisesti ja ainoa negatiivinen asia autossa oli tuo moottorin käytös kaupunkiajossa. Muistaakseni Zafiran taakse jäi kuitenkin useampi auto ja erot olivat todella pieniä.
- ...
Touran 1.6(!) , Corolla verso, Mazda 5, Renault Scenic, Zafira 1.8 ja viimeinen oli Honda. Hondaa lukuunottamatta aika tasaisia. Varmaankin ellei tuota moottorin ongelmaa kaupunkiajossa olisi ollut, olisi Zafira ollut kärkisijoilla. Jokseenkin TM totesi, että yksikään autoista ei ollut hyvä vaan kaikki kompromisseja.
- gjy
Nyt 2viikkoa 1.8 koneella ajaneena totean, että aluksi oli hieman hankalaa toi liikkeelle lähtö, mutta nyt rupeaa sujumaan. Mielestäni siis tottumiskysymys... potkua muuten riittää tollakoneella yllättävän hyvin.
- moottorikin
Kone on siis hyvä. Kokeilin 1.8 konetta Astrassa - ei minkäänlaisia ongelmia ajossa eikä starteissa. Todella hyvä kone ja kuluttaa vähän.
Epäilen että tuulilasin toimittajan kaasujalassa on hermovika ! Sitäpaitsi pisteerot oli vertailussa todella pienet, makuasiat ratkaisi.
Ps. Kannattaa katsoa seuraavan numeron korjaukset, yleensä jos on enemmän kuin 3 autoa vertailussa niin T-lasi saa tulokset sekaisin !- ....
Ajossa kaupungissa aivan mahdoton, TM juttu on kaikelta osin aivan totta onneksi koeajoin en meinaan ikinä ostaisi tuollaista autoa ainankaan PK seudulle missä tulee väkisin kaupunkiajoa.
- pöpötät?
.... kirjoitti:
Ajossa kaupungissa aivan mahdoton, TM juttu on kaikelta osin aivan totta onneksi koeajoin en meinaan ikinä ostaisi tuollaista autoa ainankaan PK seudulle missä tulee väkisin kaupunkiajoa.
Konehan on hyvä, ei mitään valittamista.
- tee dee ii
Tuollaisihan ne kierroskoneet ovat. Jos 1.8 litraisesta otetaan ulos 103 kW, vaatii se väännön sijoittamista ylös. Se tekee moottorin hengettömäksi alhaalla, vaikka siinä olisi venttiilipuolen apuna mitä tahansa hilavitkuttimia.
Vanha totuus sanoo ettei mikään korvaa kuutiotuumia.- se on...
mutta aika hyvinhän tuo 1,8-kone pärjäsi mm. ohituskiihtyvyydessä? Oli ainakin paljon parempi kuin Verso.
- hyvä kone
Huippuvääntö 3800 rpm eli ei niin kauhean korkealla... Mielestäni kone vääntää hyvin. Liikenneympyrästä ulos lähtee kolmosellakin hyvin. Vanhan Zaffeni 1,8 oli säserämpi lähdöissä. Se nyykähti aina tietyssä vaiheessa.
Uudella koneella ykkösellä lähtö on tosi helppoa; kytkin ylös ja kaasua. Kakkosella ryömittäessä tosin auton saa kyllä tyhjäkäynnin tuntumassa sammumaankin helposti. Mutta siihenkin tottui nopeasti ja oikea tekniikka löytyi.
Kyllä hiukan ihmettelin TM:n toimittajan dramaattista vuodatusta asiasta tai sitten olen vaan niin karaistunut Opel-kuski.
Ohituskiihtyvyys näinkin raskaalle autolle oli mukava yllätys.
Muutenkin alku on sujunut täysin ongelmitta. Muutosta on laadussa on tosiaan tapahtunut, kun muistelen vanhan Zaffeni pikkuvikojen sävyttämää alkutaivalta. - parenpi..?
se on... kirjoitti:
mutta aika hyvinhän tuo 1,8-kone pärjäsi mm. ohituskiihtyvyydessä? Oli ainakin paljon parempi kuin Verso.
Kuin verso. No kolmosella verso ainakin nopeenpi 60-120.. miten se tekee sahvirasta paljon paremman kiihtyjän...???? Eli kun otetaan kaikki irti autosta, niin Toyo nopeenpi vaikka yli 10 hevosta pitäis olla vähemmän..:)
- Harvoin sitä tulee kolmosel...
parenpi..? kirjoitti:
Kuin verso. No kolmosella verso ainakin nopeenpi 60-120.. miten se tekee sahvirasta paljon paremman kiihtyjän...???? Eli kun otetaan kaikki irti autosta, niin Toyo nopeenpi vaikka yli 10 hevosta pitäis olla vähemmän..:)
Ainakin minä tarviin ohituskiihtyvyyttä nelosella, niin et kumpi oli parempi?
- vauhtia
parenpi..? kirjoitti:
Kuin verso. No kolmosella verso ainakin nopeenpi 60-120.. miten se tekee sahvirasta paljon paremman kiihtyjän...???? Eli kun otetaan kaikki irti autosta, niin Toyo nopeenpi vaikka yli 10 hevosta pitäis olla vähemmän..:)
Vaikka opel on painavampi ja pidemmät välitykset kuin versossa, niin silti zafira kiihtyy 60-120 paremmin kuin verso, eli zafirasta löytyy potkua myös pienemmillä kierroksilla. Esim verso tarvii 100metriä pidemmän matkan kun zafira kiihdytettäessä 60-120km/h 5vaihteella.
- Lähtee
vauhtia kirjoitti:
Vaikka opel on painavampi ja pidemmät välitykset kuin versossa, niin silti zafira kiihtyy 60-120 paremmin kuin verso, eli zafirasta löytyy potkua myös pienemmillä kierroksilla. Esim verso tarvii 100metriä pidemmän matkan kun zafira kiihdytettäessä 60-120km/h 5vaihteella.
Minä tulin Mikkelistä...mut tytöt ei tykkää mun
kikkelistä...eikä Zafirasta. Taidan olla täysi Dummy
pääarkkitehti vai tyhmä mekaanikko.
- ???
Joku tuossa väitti, että tämä TM havaitsema moottoriongelma korjaantuisi softapäivityksellä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001064&posting=22000000016777652- Nimetön
Onko taas kyseessä taas perätön huhu vai kuvastaako Opel huollon asiantuntemattomuutta, mutta kahdesta eri Opelin huoltopisteestä eilen asiaa tiedustelin ja kummassakaan eivät tieneet että mitään korjaavaa softaa olisi olemassa tolle vialle/ominaisuudelle.
- tuollaista?
Nimetön kirjoitti:
Onko taas kyseessä taas perätön huhu vai kuvastaako Opel huollon asiantuntemattomuutta, mutta kahdesta eri Opelin huoltopisteestä eilen asiaa tiedustelin ja kummassakaan eivät tieneet että mitään korjaavaa softaa olisi olemassa tolle vialle/ominaisuudelle.
Miksi joku kertoisi päivittäneensä softan, ellei sitten olekaan totta....??
- jakke75
tuollaista? kirjoitti:
Miksi joku kertoisi päivittäneensä softan, ellei sitten olekaan totta....??
kysyin asiaa suoraan maahantuojalta ja vastaus oli, että päivitys on tullut vain 2.2 litraiseen bensakoneeseen ei muihin.
- Nimetön
Tekniikka on ilmeisesti "kehittynyt".Itselläni on Z 2000vm 1.8. Aivan mainio peli, ainakin automaattina. Käy ja kukkuu, kiihtyy ja kulkee. Esim 6.1 l/100km viisi körilästä kyydissä. Automaatilla voi jopa kiusata käheämpiä rasseja likennevaloista lähdettäessä kun ne sudittaa ja arpoo vaihteita.
- Zafira-06
Mulla oli samaa vikaa alussa, mutta huollossa päivittivät ohjelmaversion ja nyt toimii kuin unelma!
- Zafi 1.8
Päivitys on ainoa keino poistaa ongelma! Kirjoittelin jo toukokuussa päivitysversiosta, mutta se aiheutti sen verran vastapolemiikkia, että jätinpähän vastaamatta. Kärsikööt ne, jotka eivät uskoneet.
TM:n testi antoi todella virheellisen ja negatiivisen kuvan auton ominaisuuksista. Ajelivat nimittäin testin selvästi viallisella versiolla! Huollossa tietävät miten ongelma poistetaan, edellyttäen, että henkilö on koulutettu ko. auton "saloihin." Huolto pelaa loistavasti ainakin Länsiauto Olarissa, Espoossa.
Ja jos joku nyt vielä kituuttaa ja vonguttaa kytkintä tahi moottoria vain sen takia, ettei ole saanut aikaiseksi vaatia ajokilleen asiantuntevaa huoltoa, on korkea aika tehdä se, jotta pääsee nauttimaan Zafin loistavista ajo-ominaisuuksista! Kyseessä ei siis ole tottumiskysymys, jota joku ehdotteli.
Minulla on takana jo 18tkm tällä uudella ja lisää tulee...! Edellisellä Zafilla (v2000) ajelin liki 120tkm/4vuodessa, joten kokemusta löytyy siitäkin versiosta. - huollossa
Zafi 1.8 kirjoitti:
Päivitys on ainoa keino poistaa ongelma! Kirjoittelin jo toukokuussa päivitysversiosta, mutta se aiheutti sen verran vastapolemiikkia, että jätinpähän vastaamatta. Kärsikööt ne, jotka eivät uskoneet.
TM:n testi antoi todella virheellisen ja negatiivisen kuvan auton ominaisuuksista. Ajelivat nimittäin testin selvästi viallisella versiolla! Huollossa tietävät miten ongelma poistetaan, edellyttäen, että henkilö on koulutettu ko. auton "saloihin." Huolto pelaa loistavasti ainakin Länsiauto Olarissa, Espoossa.
Ja jos joku nyt vielä kituuttaa ja vonguttaa kytkintä tahi moottoria vain sen takia, ettei ole saanut aikaiseksi vaatia ajokilleen asiantuntevaa huoltoa, on korkea aika tehdä se, jotta pääsee nauttimaan Zafin loistavista ajo-ominaisuuksista! Kyseessä ei siis ole tottumiskysymys, jota joku ehdotteli.
Minulla on takana jo 18tkm tällä uudella ja lisää tulee...! Edellisellä Zafilla (v2000) ajelin liki 120tkm/4vuodessa, joten kokemusta löytyy siitäkin versiosta.Onko sinulla mitään tietoa, mitä ovat huollossa tehneet:
- päivittivät ohjelmaversion?
- nostivat tyhjäkäyntiä ylöspäin?
- sääsivät kytkintä vähemmän äkäiseksi?
- vai jotain muuta?
Ja kuinka vanha autosi on eli oliko se niitä ihan alkupään sarjan autoja v.05 lopulta tai 06 alusta?
Olis ihan hyvä takuuhuoltoa perustella sillä, että joku on saanut liikkeellelähdön ongelmiin ja moottorin tukehtumiseen esim. kaupunkiajossa apua (eli ongelmat, joita TM raportoi ominaisuutena).
- Tapani A.
onko zafira 1,8 koneella huono? kuuleppa. olen omistanut kaksi saksalaista autoa (yhteensä 15 päivän ajan). ensimmäinen saksalainen autoni oli bmw. kun pakkasta oli -5 sitä ei saatu edes apuvirralla käyntiin, johdot vain savusivat. toinen saksalainen autoni oli opel zafira 1,8. heti ostopäivänä siitä hajosi ohjaustehostin. muutamaa päivää myöhemmin jakoremmin vaihdon yhteydessä siitä hajosi jotain, kukaan ei tunnu tietävän mitä, mutta auto käy nyt kolmella pytyllä ja yskii ja nyppii ajaessa. mainittakoon että olen ajanut myös 13 vuotta heikkolaatuisiksi sanotuilla italialaisilla fiateilla. koko aikana fiiateissa on ollut vain 2 suurempaa vikaa: yhdestä fiiatista meni startti ja toisessa alkoi bensamoottori saada katkoen virtaa. onko siis zafira huono 1,8 koneella? vastaus: työnnä suohon jo se helevetin ooppeli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .734258Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503075Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631323040Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3952126Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2131231Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111193- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291034- 611022
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973