Golfin huohotin tukossa !

Pekka Ojala

Omistan vm. 2000 1.4 16v Golfin. Käytin autoni
tänään määräaikaishuollossa ja huoltomies
tarkisti öljynvaihdon yhteydessä samalla
huohotinputken. Oli kertynyt ihmeellistä mömmöä
putkeen jo melkoisesti !! Putki puhdistettiin.
Asentaja sanoi että huohotinputken jäätyminen on
ollut aika yleistä 1.4 16v moottorissa.

13

7141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kolffi

      Vaadi ihmeessä asennettavaksi siihen
      huohotinputkeen lämmityspalikka, jos ei liike
      sitä oma-alotteisesti älyä (=halua) siihen
      laittaa. Kyseessä on tyyppiominaisuus, jonka
      hoitamiseen liikkeillä lienee ohjeet
      valmistajalta, mutta jota ne eivät tunnu
      noudattavan kuin vasta sitten kun jotain on
      tapahtunut eli öljyt lentäneet pihalle tai
      kaasuläppä jäätynyt jumiin - näin kävi minulle
      pari vuotta sitten. Jos kitisevät takuuajan
      päättymisestä, niin muistuta tyyppiominaisuudesta
      eli viasta, jonka syntymiseen sinulla omistajana
      ei ole osaa eikä arpaa. Vahinko, että Volkkarin
      maine merkkinä lokaantuu entisestään tollojen
      piirimyyjien/huoltojen ja maahantuojan
      edesottamuksista. Näiden tahojen selityksistä
      olisi jo edellisen Volkkarin tiimoilta kunnon
      romaanillisen verran matskua - uskomatonta
      paskaa, tuskin uskovat itsekään omiin
      juttuihinsa, ilmeisesti konsulttina on ollut
      muuan paroni Von Munchausen....

      • Pekka Ojala

        Kiitän tiedosta. Otan huomenna yhteyttä huoltoon.
        Mitähän tuo palikka maksaa ?


      • Kolffi
        Pekka Ojala kirjoitti:

        Kiitän tiedosta. Otan huomenna yhteyttä huoltoon.
        Mitähän tuo palikka maksaa ?

        Älä murehdi hinnasta vaan muista mitä äsken
        kirjoitin tyyppiominaisuudesta ! Jos suksi alkaa
        tökkimään liikkeessä, niin puhelu maahantuojan
        jälkimarkkinointiosastolle. Jos vieläkin tökkii,
        niin kuluttajansuojaihmisiltä löytyy sopivia
        juridisia nimityksiä kättä pidemmäksi kiistaan,
        mutta täytyy sanoa, että taas VW-organisaatio
        osoittaa järjen köyhyytensä, jos asian käsittely
        etenee viranomaistasolle (ei tosin liene eka
        kerta). Vuosimallista päätellen takuuaikakaan ei
        liene ollut pitkään ummessa ja kuten sanoin, itse
        et ole voinut vian syntymiseen myötävaikuttaa,
        saati sitten edes seurata sen etenemistä vaan
        huolto-ohjelmaan kuuluu, että auto pysyy kunnossa
        eikä tällaisia - varsinkaan merkkiorganisaation
        tiedossa olevia - ongelmapommeja saa olla
        tikittämässä ! Itse hinautin auton kaasun
        hirttämisen jälkeen liikkeelle ja löin
        hinauslaskun ja taksikuitin (oman työmatkani
        jatkosta) pöytään autoani noutaessa ilmoittaen
        näiden kulujen kuuluvan VW-NonStop-turvan
        piiriin. Työnjohtaja ja liikkeen omistaja
        väittivät, etteivät tunne koko järjestelmää eikä
        heillä ole koskaan sovellettu sitä. No kestosta
        päätellen sen jälkeen soiteltiin kai Saksaan asti
        ja minä poistuin rahojen kanssa
        merkkihajottamolta. Eli älä ihmeessä mene
        nielemään ensimmäistä repliikkiä, jonka
        vastauksena saat vaan pysy lujana - tapauksesi on
        kuitenkin sellainen, että kinan syntyessä sinä
        olet kunkku !


      • Anonyymi

        Pilkkakirveet moittivat citikoita tuosta samasta viasta. Niissä se on korjattu jo vuosituhannen alussa.
        Vielä volkkarivillet muistuttavat vällyistä ja nokkapeitoista.


    • tupe

      Kuulun myös niihin, jotka ovat jääneet pakkasen armoille, tosin vain hetkeksi. Nykyinen -00 1,4 golf. Ensi vuoden alusta saan uuden Boran samalla koneella ja näissä jäätyminen on estetty uudelleen järjestelyllä. Eli vika on maahantuojan tiedostama. Mielestäni olisi ollut järkevää korjauttaa jokainen 1,4 16V VW mitä Suomeen on myyty. Itse en sellaisella(ilman sähkövastusta) suostuisi pakkasella pitemmälle taipaleelle.

    • Anonyymi

      Maahantuojan asentamat letkulämmittimet vääränlaiset - Defa 441 - joista vastus palaa heti ensimmäisen lämmityksen aikana ja autoilija lähtee 2 tunnin päästä ajelemaan työpaikalle -25 ast. pakkasessa kylmällä moottorilla, luullen että moottori on nyt lämmennyt. Ja mitä vielä, varsinkin lyhyellä työmatkavälillä moottori ei ole saavuttanut edes käyntilämpötilaansa - n. 85 - 90 ast. ja ja moottorin huohotusletkuun kertyy ns. kylmälimaa joka jäätyy yön aikana ja katastrofin ainekset ovat valmiit. Tuo Defa 441 on valmistajan - Norjalainen valmistaja - antama taulukko eri automerkkeihin soveltuvista lämmitysvastuksista. Oikea letkuvastus tuohon 1,4 16 v moottoriin on Defa 428

    • Anonyymi

      lukekaas vag areenalta "öljysihti tukossa" mitä longlife öljynvaihtoväli aiheuttaa. täys koneremontti. ihanan halpaa ja asiakas maksaa kaiken.

      • Anonyymi

        Aika hintavaa öljynvaihtoa


    • Anonyymi

      Näille, jotka luulee, että longlife on pakollista, niin auton omistaja itse päättää öljynvaihtovälin. Ja ihan itse päätät ostatko sellaisen auton käytettynä.

    • Anonyymi

      Syökö nää erityisen paljon öljyä kum huohoton tukkeutuu, suuriin öljynkulutuksiin jopa uusissa autoissa K Auto käyttää tekosyynä tukkeutunutta huohotinta, miten uuden auton huohotin saadaan tukkoon vuodessa ja kesäkeleillä tutkittu. Olisko Rotta pesiny?

      • Anonyymi

        Mahtaako olla susi proto asteella oleva valurauta romua?


      • Anonyymi

        Samanlainen ongelma Golf mk3.Huohotinputki tukkeutuu öljy-kondenssivesihöyrystä pakkaskelillä.Ryhtyi työntämään öljyä mittatikun metalliputken yläpäästä jos pakkasta ulkona.Ihmettelin,että miten öljyä nousee mittatikun putkesta ylös. ( putki tukossa,niin paine kohoaa kampikammiossa/öljytilassa) Otin mittatikun pois,puhalsin putkeen ja öljypohjasta kuului pulputtava ääni.Öljyputken alapää onkin upoksissa moottoriöljyyn.Mittatikun mukaan öljyä vain merkkien puoliväliin,eli riittävä määrä.Pakkaskelillä en käytä autoa ilman lämmittimen käyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanlainen ongelma Golf mk3.Huohotinputki tukkeutuu öljy-kondenssivesihöyrystä pakkaskelillä.Ryhtyi työntämään öljyä mittatikun metalliputken yläpäästä jos pakkasta ulkona.Ihmettelin,että miten öljyä nousee mittatikun putkesta ylös. ( putki tukossa,niin paine kohoaa kampikammiossa/öljytilassa) Otin mittatikun pois,puhalsin putkeen ja öljypohjasta kuului pulputtava ääni.Öljyputken alapää onkin upoksissa moottoriöljyyn.Mittatikun mukaan öljyä vain merkkien puoliväliin,eli riittävä määrä.Pakkaskelillä en käytä autoa ilman lämmittimen käyttöä.

        Mk3 AEA-moottorikoodi.On huohotinputki on öjynerotin kotelon ja kaasutinyksikön väliin laitettu.Mietin,että voisiko huurtumista vähentää-pienentää,jos laittaisi ohkasen kerroksen palovillaa huohotinputken päälle.LÄMMÖNERISTEEKSI.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2833
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2400
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1982
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    6. 166
      1820
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe