pulloruokkijat

......

Syötättekö makuultaan? Itse olen antanut etenkin nukutuksen yhteydessä, nyt luin että voisi olla jotain haittaa?? Miten muuten toimitte röyhtäytyksen kanssa öisin, kun meillä neiti syö pullosta ja nukahtaa siihen, jos yrittää nostaa olalle niin saattaa torkkua siinä vain eikä röyhtäisyä oikein tule. Onko jotain haittaa jos esim. yöllä ei röyhtäytä?

12

4411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naana

makuultaan syötän enkä ole röyhyttänyt moneen kuukauteen.

• marya

juu, makuultaan syöden meilläkin neiti helpoimmin nukahtaa. kyselin sitä mäkin tuolla aikaisemmin että onko makuullaan syöttämisestä jotain haittaa mutta ei vastauksia tullut. jos nyt sitten..:) en oo itekään ihan ekan kuukauden jälkeen röyhtäytellyt yöllä, mahavaivatkin väheni itsestään jostain syystä kun ikää tuli vähän lisää. (nyt vähän alle 4kk) eihän röyhtäyttämisen jättämisestä sinänsä mitään haittaa ole, eiköhän sen huomaa jos sitten hirveästi jää ilmoja masuun pyörimään..

• minä vain

jos syöttää pulloa makuultaan on korvatulehdusten saaminen mahdollisempaa. Muistaakseni näin sanottiin neuvolassa aikoinaan :) No kaikesta huolimatta olen kaksi vanhempaa makuultaan syöttänyt pullot tyhjiksi. Ja kummalakin on ollut korvatulehdukset. Uskoisin että korvatulehdukset olisi ollut kuitenkin. No niin tai näin aion kyllä syöttää makuultaa nuorimmaisenkin eipä tarvi kannella sänkyyn kun on pullon juonut.

• ettei heräisi

Meillä ei yöllä röyhtäytetä eikä vaihdeta vaippaa (ellei nyt sitten ole mahdottomasti kakkavaipasta kyse ) ihan sen takia, ettei vauva suotta piristy ja herää unesta. Ja toimii meillä eikä ole mitään ongelmia minkään asian suhteen.

• Röyht.

Juu korviketta kun juottaa makuuasennossa niin silloin maitoa pääsee välikorvaan ja tulehduksen riski kasvaa. Äidinmaidolla ei ole niin väliä koska se on steriiliä, eli puhdistaa vaan.

Meillä röyhtäytetään yöllä niin kuin päivälläkin. Vauva nukahtaa helposti uudelleen ja parempi että oppii nukahtamaan ilman pulloa niin ei oo sitten isona kovaa hommaa vieroittaa yöpullosta!

• 6vk

meillä syyvään pulloo vain öisin ja lisänä päivällä..(tissi maito ei riitä ja yösyöttäminen tissillä vie mun uniaikaa jota on koliikki vauvan kanssa muutenkin vähän)se korvatulehus juttu on pelkkää huuhaata..kaks plussan vauva kirjassa sanotaan että yöllä ei tarvii röyhtäyttää kun vaan kääntää vauvan kyljelleen että ylimääräset pulautukset valuvat poskien kautta pois..mä räyhtäytän vaan sillo ku se jää kitisemään syötön jälkee..se kirja mainitsee että vauva saattaa herätä ja virkistyä jos sitä rupee kauheesti heijaa pysty asennossa..sama on vaippojen vaihdon kaa..vaipat pitäs kuulemma yöllä vaihtaa hiljasuudessa, hämärässä ettei vauva herää kunnolla..vauvalle ei saa yöllä jutella yms..näillä ohjeilla meillä eteenpäin..

• 7vk

meillä syödään tissii pelkästään kun riittää ihan hyvin...tohon ajattelin vastata ku sanoit et sul on koliikki vauva ni meillä on ollut kans koliikki vaivoja ja ennen syötin aina makuultaan mut nyt viimeiset 3viikkoo oon syöttänyt yölläkin sohvalla pimeässä istuen ja tuntuu ku se ois auttanut kun nousen yölläkin...vaikka aluksi tuntu et ei jaksa nousta sängystä mut nyt tuntuu ku yöunet jne...ois alkanu sujuu paremmin!kokeile ihmeessä!Ja toi on ihan totta et yöllä vaipan vaihdot hämärässä ja hiljaisuudessa...

• vaavin

yösyötön jälkeen olalle vähäksi aikaa vaikka röyhty tuleekin tosi harvoin. Laskeutuupa maito ainakin paremmin mahaan pystyasennossa!

• riukku

Mulle suorastaan naurettiin synnärillä ku kysyin voiko pullosta juottaa ku vauva on makuullaan. Ne vaan sanoi, että ethän nyt itsekään juo makuullaan ollessasi...

• Nimetön

Otan aina yöllä vauvan syliin ja menen sohvalle syöttämään. Sen takia näin, kun vauva on vasta kuusiviikkoinen, enkä imetä ollenkaan enää. Ajattelen niin, että vauva saa kuitenkin olla siinä sylissä ihan lähellä minua. En ole koskaan syöttänyt niin että vauva ei olisi ollut sylissäni. Öisin röyhtäytän joskus, mutta en joka kerta. Jos toinen nukahtaa pullolle ja hymyilee autuaasti unissaan, kannan vain sänkyynsä takaisin :) Silloin laitan kylkiasentoon nukkumaan.

• Nimetön

Pitääpä vielä lisätä, että olen kyllä miettinyt tuota että voisiko illalla antaa pulloa makuultaan ja vauva siihen sitten mukavasti nukahtaisi...lähellähän se äiti siinä makuuasennossakin on. Saa nähdä tuleeko kokeiltua joskus! Mutta tuntuu kyllä siltä että vauvan ei olisi kovin mukava syödä ihan makuullaan.

• makuulla

Hei,

Mulla on ollut tapana hoitaa yösyötöt siten, että laitan lapsen yläselän ja pään alle tyynyn, joka nostaa vauvan samaan hieman koholla olevaan asentoon, kuin jos vauva olisi sylissä. Tällöin ei ole pelkoa, että lapsi virkistyisi liikaa nostelusta. Kumarru lapsen viereen, jotta hän tuntee, että olet lähellä.
      Röyhtäytä syötön jälkeen vain, jos tuntuu, että ilma jää kiertämään ja vaivaamaan. Myös jos vauva pulauttaa unissaan paljon maitoa syötön jälkeen, röyhtäyttäminen voi auttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3362
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3157
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2610
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2538
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1850
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1465
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82