kuinka pitkä irtisanominen

Nimetön

Hei kuinka pitkä irtisanominen on siivousalalla kun on ollut puoli vuotta toissä.Olen pamin liitossa ja iss.llä töissä.Pääsisisin omalle alalle tröihin,mutta kun åitäisi aloittaa jo keskiviikkona,tuli vähän nopeasti. Mitä tapahtuisi jos vaan lähtisi,olisiko se hyvä ratkaisu,mitä siitä seuraisi.

10

3315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jassu79

Ei siinä kai mitään ilmoitat työntajalle että vaihdat työpaikkaa. Työnantajahan voi halutessaan irtisanoa ilman irtisanomisaikaakin eli ehkä kaikki lakipykälät täyttyisivät jos se olisi ikäänkuin työnantajan irtisanominen vaikka se olisikin sun oma toive. Näin ainakin päätimme tehdä L&T:llä kun sain paremman paikan toiselta firmalta. Ei noi yksityiset siivousalan yritykset ole niin vakavastiotettavia työnantajia niiltä pääsee helposti pois ja helposti takaskin jos haluaa, kaikki on vaan järjestelykysymyksiä.

• esimies

että työnantaja voi ilman irtisanomisaikaa irtisanoa halutessaan. Itseasiassa työnantajalla on aika vaikeaa irtisanoa työntekijöitään.

2 viikkoa on irtisanomisaikasi. Mene reippaasti juttelemaan esimiehesi kanssa ja miettikää yhdessä ratkaisua ongelmaan.

Kesällä on helppo saada tilalle työntekijä, että voi hyvinkin onnistua että pääset uuteen paikkaan noin nopeasti. Tietenkin asiaa helpottaisi jos sinulla olisi joku kaveri joka haluaisi tilallesi tulla.

• Nimetön
        esimies kirjoitti:

että työnantaja voi ilman irtisanomisaikaa irtisanoa halutessaan. Itseasiassa työnantajalla on aika vaikeaa irtisanoa työntekijöitään.

2 viikkoa on irtisanomisaikasi. Mene reippaasti juttelemaan esimiehesi kanssa ja miettikää yhdessä ratkaisua ongelmaan.

Kesällä on helppo saada tilalle työntekijä, että voi hyvinkin onnistua että pääset uuteen paikkaan noin nopeasti. Tietenkin asiaa helpottaisi jos sinulla olisi joku kaveri joka haluaisi tilallesi tulla.

Hupsista olipa minulla paljon kirjoitusvirheitä,enpä huomannut.Juttelin eilen esimieheni kanssa ja hän ajatteli että ei saa niin pian työntekijää tilalleni.Nyt mietin mitä tekisin,en viitsisi jättää toista pulaan ja en tiedä miten minun palkkani menee,jos lähden yks kaks.Takaisin en kuulema pääse samaan paikkaan,kun tämä työ mitä nyt tarjotaan olisi semmoinen pätkä,mutta ajattelin että jos pääsisi kiinni niin saisi jatkoa,olisi kuulema vähän mahdollista. Pitäisikö ottaa riski,mutta työaantajaakin on ajateltava.Niin pidättääkö ne palkasta jotain jos lähtee ennen irtisanomisia,onko se vastoin lakia.

• esimies
        Nimetön kirjoitti:

Hupsista olipa minulla paljon kirjoitusvirheitä,enpä huomannut.Juttelin eilen esimieheni kanssa ja hän ajatteli että ei saa niin pian työntekijää tilalleni.Nyt mietin mitä tekisin,en viitsisi jättää toista pulaan ja en tiedä miten minun palkkani menee,jos lähden yks kaks.Takaisin en kuulema pääse samaan paikkaan,kun tämä työ mitä nyt tarjotaan olisi semmoinen pätkä,mutta ajattelin että jos pääsisi kiinni niin saisi jatkoa,olisi kuulema vähän mahdollista. Pitäisikö ottaa riski,mutta työaantajaakin on ajateltava.Niin pidättääkö ne palkasta jotain jos lähtee ennen irtisanomisia,onko se vastoin lakia.

eli kahden viikon palkan, jos lähdet noudattamatta irtisanosaikaa.

• käyttää...
        Nimetön kirjoitti:

..kertyneitä lomapäiviäsi siihen irtisanomisaikaan... yleensä näin tehtynä sopii esimiehille...

• Nimetön
        käyttää... kirjoitti:

..kertyneitä lomapäiviäsi siihen irtisanomisaikaan... yleensä näin tehtynä sopii esimiehille...

Hei kiitos hyvistä neuvoista ,paikka meni toiselle kun en päässyt heti lähtemään kyllä harmittaa.Nyt olisin omassa hommassa ja olisin onnellinen,ei auta kuin kärvistellä.

• ...

14 vuorokautta on irtisanomis aika puolen vuoden työsuhteessa.jos olet sen 14 vrk töissä saat lopputilin normaalisti.mutta jos lähdet ennen kuin irtisanomis aika päättyy eli et ole sitä loppuun niin työantajallasi on oikeus pidättää tessin mukaan 2/3 viimeisestä kuluvasta palkastasi jonka saat.enne kuin työsuhde loppuu..eli kannaataa miettiä tarkkaan että lähteekö ennen kuin irtisanomisaika on loppu.koska siinä menettää suuren osan tilistä ja lomarahoista jotka saat,

• kaikille sama?

Onko irtisanomisaika kaikille sama? Minä en ole liitossa, töissä olen ollut reilu neljä kuukautta.

• esimies
        kaikille sama? kirjoitti:

Onko irtisanomisaika kaikille sama? Minä en ole liitossa, töissä olen ollut reilu neljä kuukautta.

Koeaikana ei tarvitse noudattaa irtisanomisaikaa ja sitten riippuu työsuhteen kestosta.

• tietämätön.
        esimies kirjoitti:

Koeaikana ei tarvitse noudattaa irtisanomisaikaa ja sitten riippuu työsuhteen kestosta.

Minun koeaika päättyi ja sopimus on toistaiseksi voimassa oleva, kuinkahan silloin käy..?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      64
      3202
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2974
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2678
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2558
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2311
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2088
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    Aihe