Akkupora

satasella?

Mites on, onko noin sadalla eurolla mahdollista saada kunnolinen akkupora harrastus/ pieniin remonttihommiin? Tuohon hintaanhan alkaa saada jo tunnettujen(laatu)merkkien halvimpia malleja. Vai kannataako satsata parempaan.

25

10693

Vastaukset 25

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt köyhän kannattaa ostaa ...

Appiukko osti halvan koneen...

Olin yllättynyt kuinka hyvä se on käyttää...

Itselläni on reilusti yli satasen kone ja muka ammattikäyttöön sopiva...

No...sen koneen kestävyys on vielä "auki" mutta jos se on samaa luokkaa kuin miltä kone muuten tuntuu.....

• vaatimuksista

Riippuu mitä koneelta vaadit. Itestä on tullut vähän hienohelma akkuporien suhteen.Vehje on niin usein käytössä ettei jaksa leikkiä rimpuloilla. Vähemmässä käytössä menee halvempikin. Hyvän saat 300-400 eukolla.

Tärkeimpiä on riittävät kierrokset poraamiseen laitteen tasapaino,akkujen kapasiteetti,vara-akku ja lyhyt latausaika. Momentit,iskut,ledit ja vilkkuvalot rekvisiittaa.

• allu

Katselin sellaista DeWaltin akkukonetta jossa oli 10 millin istukka,2 akkua ja tunnin laturi. Hinta 99e..tekisiköhän sillä mitään? Olen sellainen harrastelijatimpuri eli en tarvitse konettä päivittäin.Jos olisi enemmän tarvetta kunnon koneelle niin oma valinta voisi olla Feston malli

• rakennusmies talvisin

testissähän oli että Bilteman akkukone olisi aika hyvä, päihitti kaikki mut halvat koneet, ite ostin vast ikään Boschin 12v 2.0 ah professional koneen, maksohan se jonnin verran mut kerralla vähä parempi. Ja kuulemma dewalt ois yhdistynyt jonkun toisen kanssa että laatu olisi huonontunut, sanottiin vuosi sitten kun oisin ostanut dewaltin koneen ja se liike vielä ite myy dewaltin, boschin, makitan ja aeg:n koneita. kato tästä linkistä mitä löytyy, muutenkin on aika halvat hinnat http://www.netrauta.fi/portal/tyovalineet?man=Bosch

• allu
        rakennusmies talvisin kirjoitti:

testissähän oli että Bilteman akkukone olisi aika hyvä, päihitti kaikki mut halvat koneet, ite ostin vast ikään Boschin 12v 2.0 ah professional koneen, maksohan se jonnin verran mut kerralla vähä parempi. Ja kuulemma dewalt ois yhdistynyt jonkun toisen kanssa että laatu olisi huonontunut, sanottiin vuosi sitten kun oisin ostanut dewaltin koneen ja se liike vielä ite myy dewaltin, boschin, makitan ja aeg:n koneita. kato tästä linkistä mitä löytyy, muutenkin on aika halvat hinnat http://www.netrauta.fi/portal/tyovalineet?man=Bosch

Missä sellainen testi on ollut? Ja muistatko mikä Bilteman malli se oli? Menen nimittäin viikolla käymään Tikkurilassa..

• se malli oli
        allu kirjoitti:

Missä sellainen testi on ollut? Ja muistatko mikä Bilteman malli se oli? Menen nimittäin viikolla käymään Tikkurilassa..

se bilteman halvin 12V akkupora, hinta jotain 16 euroa....

• Paavo

Minulla on reilun vuoden verran ollut 99e maksanut Dewalt ja täytyy sanoa, että on ollut todella hyvä peli. Ei ole mitään valittamista. Hakkaa entiset koneeni mennen tullen.

• värkkääjä

Eiköhän se DeWalt ole ihan hyvä, onhan se aito Black&Decker :-).
        Kyllä DW tekee hyviä koneita kuten moni muukin. Itse olen pitänyt Bosch GSR12 (vanha sininen) hyvänä. Yhden otteen pikaistukka on ehdoton. Boschin akut vaan on aikas pehmoisia jos vertaa vanhaa kunnon siniseen Einhell:iin (se mittarillinen malli).

Jos kovinta kärkeä haluaisit, niin merkki olisi Panasonic, vaan eivät ole halpoja.
        Kuitenkin kannattaa muistaa, että akut on kulutustavaraa, käytit niitä tai et. Pitkään käyttämätön NiCd tai NiMh akku kuolee ihan itsekseenkin (jos se on ylipäänsä otettu käyttöön).

• allu
        värkkääjä kirjoitti:

Kyllä DW tekee hyviä koneita kuten moni muukin. Itse olen pitänyt Bosch GSR12 (vanha sininen) hyvänä. Yhden otteen pikaistukka on ehdoton. Boschin akut vaan on aikas pehmoisia jos vertaa vanhaa kunnon siniseen Einhell:iin (se mittarillinen malli).

Jos kovinta kärkeä haluaisit, niin merkki olisi Panasonic, vaan eivät ole halpoja.
        Kuitenkin kannattaa muistaa, että akut on kulutustavaraa, käytit niitä tai et. Pitkään käyttämätön NiCd tai NiMh akku kuolee ihan itsekseenkin (jos se on ylipäänsä otettu käyttöön).

Minä jo ilmettelin keittiöremontin aikana että miten Metabon akut ovat menneet niin heikkoon kuntoon.Sai olla jatkuvasti lataamassa...en tosin ollut käyttänyt koko konetta pitkään aikaan.Taidan käydä katsomassa sitä Dewalttia.Onko tietoa saako sitä mistään alle sen 99e?

• on ollut
        värkkääjä kirjoitti:

kohtuukovassa ammattikäytössä jo noin seitsemän vuotta se Einhellin sininen mittarillinen malli. JA ALKUPERÄINEN AKKU! Vasta nyt ihan viimesen kuukauden aikana on akku alkanut osoittaa väsymisen merkkejä. Mistähän niitä saa. Kone maksoi silloin aikanaan 700markkaa.

• Pentti39
        Paavo kirjoitti:

Minulla on reilun vuoden verran ollut 99e maksanut Dewalt ja täytyy sanoa, että on ollut todella hyvä peli. Ei ole mitään valittamista. Hakkaa entiset koneeni mennen tullen.

Totta on olen myös käyttänyt Dewaltin poraa kauan ja paljon mutta nyt eräällä työmaalla jännitepiikki poltti laturin .
        Oliskohan kellään vihjettä ......... mistä????

• paavo

Festool C12. Ei tarvitse koskaan enää ostaa uutta (paitsi jos tämä pöllitään). Akkuja tietenkin joskus. Satasen koneita saa kyllä tämän hinnalla muutaman. Saksalaisessa on se hyvä puoli, että huolto pelaa vielä vaikka 20 vuoden jälkeen.

• kohta sulaa

Kyseinen kone iski liekit ranteeseeni ja suli kokonaan. Ainoa hyvä asia tässä koneessa on loistava istutta, jolla pääsee ahtaisiin paikkoihin, mutta pelkästään sen takia en enään tuollaista lelua osta. Nyt kädessäni komeilee Panasonic:)

• paavo
        kohta sulaa kirjoitti:

Kyseinen kone iski liekit ranteeseeni ja suli kokonaan. Ainoa hyvä asia tässä koneessa on loistava istutta, jolla pääsee ahtaisiin paikkoihin, mutta pelkästään sen takia en enään tuollaista lelua osta. Nyt kädessäni komeilee Panasonic:)

Mitä olit tekemässä? Konessahan on kolmen vuoden takuu, eikö sulle uutta tarjottu tilalle?

• järkiisi
        kohta sulaa kirjoitti:

Tulit siis järkiisi ja hankit panan. Miehen puhetta.

• paavo
        kohta sulaa kirjoitti:

Tää olikin siis provo. Taidat myydä Panaa ihan työksesi.
        Fetoolilla porattu ja ruuvattu jo kymmeniä kertoja. Koskahan pitää ekan kerran akkuja ladata?
        Sikamagee vekotin.

• mikään provo;)
        paavo kirjoitti:

Mitä olit tekemässä? Konessahan on kolmen vuoden takuu, eikö sulle uutta tarjottu tilalle?

150mm ruuveja ruuvasin aikani, kun rupesi ensiksi käryämään. Kärysi jonnin aikaa, kunnes muuttui sakeammaksi ja kun lopetin ruuvaamisen niin eipä enään sammunutkaan vaan rupesi lyömään tulta "konehuoneesta".
        Sonicki on takuukoneena, koska en moista enään huolinut. Muista takuista en liiemmin välitä, koska olen kunnan työntekijä ja sinunkin panoksesi on tämän hetken koneessani, eli ole nyt vain iloinen, koska enään ei turhaan veroeuroja tuhlata;)

• On hyvä

Ittellä on Makita 9,6V pelannu satunnaisessa käytössä kiitettävästi. Vääntö riittää jopa 6,5X150mm ruuveille. Hinta/Laatu on mielestäni kohdallaan, ja se on ainakin minulle pääasia.

• verkkokone

Akkukone ei sovellu juurikaan poraamiseen pienempiä teriä lukuunottamatta. Akkukone ei sovellu hiukan järeämpien ruuvien vääntämiseen. Esim. 6 x 100 mm ruuveja vääntää satasen koneella 5-10 kpl mutta siihen se loppuu. Ainakin jos akut ovat jo muutaman vuoden palvelleet.
      Akkukone ei sovellu iskuporaksi.
      Verkkokäyttöisen saat halvemmalla ja se palvelee kymmeniä vuosia. Jo parinkympin koneen teho on tyypillisesti 5-10-kertainen verrattuna akkukoneeseen ja ruuvit menevät perille.

• olla itse kokeillut?

Et taida olla käytännössä kokeillut ruuveja vääntää "kahdenkympin verkkovirtakoneella". Ei näet onnistu: töpselikone ei jaksa vääntää pienillä kierroksilla ja liian isoilla menee ruuvaus systemaattisesti poskelleen (ruuvi uppoaa minne sattuu, tai jumahtaa ja kanta menee piloille).

Reikien tekoon se käy kyllä paremmin, mutta ruuvaukseen tarvitsee joko akkukoneen tai ruuvauskäyttöön tarkoitetun verkkovirtakoneen.

• pe*****stä

Ruuvin vääntämine sähkökoneella on todella v-mäistä hommaa, sillä ERITTÄIN harvassa koneessa on sellaiset kierrosnopeudet käytettävissä, että istukka ei pyöri liian nopeasti, eikä monenkaan koneen kytkin ole niin portaaton, että helposti joka tilanteessa saisi koneen pyörimään juuri oikealla kierrosnopeudella. Lisäksi se johto on vihonviimeinen, kun esim asentaa keittökaappeja tai kattopeltiä. Lisäksi HYVIN harvassa sähköporassa on momentin säätö, joka on ehdoton monessa hommassa. Myöskin pikaistukkaa ei monessa sähkökoneessa ole, joka on myöskin helevetin kätevä ominaisuus akkukoneessa.

Ja jo 100 eurolla saa sellainen akkukoneen 2 akulla, että 6*100 mm ruuveja vääntää kyllä ihan riittävästi, ja toinen akku on sillä aikaa latautumassa.

Ja minulla on iskulla varustettu akkukone, maksoi alle 100 euroa. Tosin betoniin poraan aina poravasaralla. Kiinalainen halppis-kone, olen piikannut betonia, porannut, irroittanut laattoja jne, eikä kone ole moksiskaan. Iskuporalla reiän poraaminen betoniin on mielestäni täysin turhaa homma. Poravasara tekee senkin HUOMATTAVASTI helpommin.

• 6*100mm ruuveja

vääntää satasen koneella aika paljon enempi kuin 5-10 kpl. Halvalla verkkokoneella ruuvien vääntö on yhtä tuskaa kun ei ole alakierrosvääntöä. Sekin on kokeiltu kun on akku loppunut, mutta pian sen jälkeen hankin toisen akkukoneen ed. kaveriksi jottei tarvi koskeakaan verkkokoneeseen ruuvien merkeissä.

• Anonyymi00025
        UUSI
        olla itse kokeillut? kirjoitti:

Et taida olla käytännössä kokeillut ruuveja vääntää "kahdenkympin verkkovirtakoneella". Ei näet onnistu: töpselikone ei jaksa vääntää pienillä kierroksilla ja liian isoilla menee ruuvaus systemaattisesti poskelleen (ruuvi uppoaa minne sattuu, tai jumahtaa ja kanta menee piloille).

Reikien tekoon se käy kyllä paremmin, mutta ruuvaukseen tarvitsee joko akkukoneen tai ruuvauskäyttöön tarkoitetun verkkovirtakoneen.

paremman luokan verkkovirtakoneissa on vakio elektroniikka , ja vääntöä on matalilla kierroksillakin

• 99€ Bauhaussista
    • jj

Pantsu-Panasonic maksaa vitusti ja koneessa ei mitään laakerointia tyyliin halvimmat lätkäpetterit=B&D.
      Malesiasta tuli Panasonic viime vuonna, nyt on haettu halvempi valmistuspaikka riisipellon kupeelta...
      Juu, ikuisesti kestävä Hitachi tuli Singaporesta, onko tälle vuodelle löytynyt jo halvempi tantere???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Realistisesti

Miten toivoisit, että asiat etenisivät hänen kanssaan? Kuka tekisi mitä?
      Ikävä
      112
      1083
    2. Miksi et edistä asiaa...

Kaivattusi suhteen??
      Ikävä
      55
      818
    3. millaiset hiukset

kaivatullasi on? :)
      Ikävä
      33
      809
    4. Minkälaista ajattelisit elämänne olevan

jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä?
      Ikävä
      65
      767
    5. Sinulle nainen

Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M
      Ikävä
      78
      674
    6. Tää on todella huvittavaa seurata näiden savolaisten

naapurusten piikittelyä ja vihanpitoa toisilleen netissä. Näyttää siltä, että Mehtoselle alkaa tulla isäukon piirteet e
      Tuusniemi
      37
      653
    7. Kuka mölyapina

Kuka saatanan vittu naama mölisee sunnuntaiaamuna jolla ei oo edes lauluääntä. Yön kuulunut jonkun ajan mölinää sisälle
      Suomussalmi
      14
      579
    8. rattijuoppoja

tavattu taas Haapavedellä, hyvä että poliisi on valppaana
      Haapavesi
      16
      537
    9. Kuhmosta (kyseenalaiseen) kuuluisuuteen

Naapurikylän, siis Nurmeksen suurin tubettaja on iskenyt naisen Kuhmosta. Kertoo kanavallaan naisen olevan hyvä rakastel
      Kuhmo
      3
      532
    10. Salaattirosvo

Sinulle tiedoksi joka varastit salaatit viime yönä kasvulootasta,jäit riistakameraan🤣🤣🤣. Tulehan selvittelemään asia
      Suomussalmi
      21
      525
    Aihe