No niin.
Nyt tuli sitten hankittua tarvittava määrä kuutioita ja pitäisi alkaa tekemään Fj1200 huoltoa ennen kesän pitempiä pyöräretkiä.
Pyytäisinkin jotakuta, joka tietää kyseisen mallin sielunelämästä tai neuvoa linkkiä paikkaan, josta löytyisi säätöarvot ja täyttömäärät heittämään kommenttia.
Öljysuositukset, venttiilivälykset, nokkaketjun vaihtoväli/ kiristimen vaihtovälit, keulaputkien täyttömäärät/ huoltotarve, muut lastentaudit ja tarkkailua sekä tarkistusta vaativat kohteet.
Onko järkevää vaihtaa ketjurataspaketilla harvenpaa välitystä, mielestäni matkanopeuksissa pärjäisi pienemilläkin kierroksilla, kun vääntöä ja tehoa löytyy?
Vajaan 500km ajokokemuksen jälkeen täytyy myöntää, että onpas loihakasta menoa.
FJ 1200 säätöarvoja?
4
2002
Vastaukset
- FJ1200-92
Tarkkoja arvoja en voi tähän heittää kun on opukset kotona.
Nokkaketjua ei varmaankaan vaihdeta kun "tarvittaessa". Öljyä menee suodattimen kanssa 3.8l. Itse pidän vaihtovälinä 5tkm. Nyt öljyinä Mobil Delvac 1300 15W40, aikaisemmin Belray 10W40.
Lastentauti tai ominaisuus on startiketjun venyminen ja oireena tyhjäkäynnillä rapsuttaminen. Ei haittaa muuten kuin korvaa. Etujouset ovat aika lötkön tuntuiset, uusia progressivisiä saa n.200e.
Siinä 4 tuhannen kierroksen kieppeillä ilmenee resonassi/värinä aalto, tehdas on yrittänyt peittää ongelmaa viimeisissä malleissä mm. vaimennetuilla jalkatapeilla.
Oma kuluttaa kaksi päällä reissussa n. 6.2l/100km ja pari desiä vähemmän yksin ajaessa.
Hyvä valinta sinulla ja paljon turvallisia kilsoja !! - FJ_for_ever
Tässä joitakin tietoja:
Venttiilien säätöön tarvitset säätöpaloja. Pakoventtiilien välykset 0,16-0,20 mm ja imuventtiilien välykset 0,11-0,15. Arvot kylmälle moottorille.
Välityksiin on olemassa kolmea eri takaratasta 39, 40 ja 41 hampainen. Eturattaaksi on hyllyltä saatavana vain 17 hampaista, mutta CB 900:n 18 hampainen on samalla akselin spoorituksella kuin FJ. CB:n ratas on vain liian paksu (14.3 mm) ja se on ohennettava FJ:n mittoihin (10.8 mm). Ohennetaan keskiön molemmilta puolilta saman verran. Allrightin pojilla on luettelo, josta näkee rattaiden mitoitukset.
T:Jukkis
ps. Omalla Fj:llä ajettu jo 95000 km ja edellen kulkee ongelmitta. Öljyt vaihdan 6000 km välein(Castrol GPS). Nykyisillä rattailla ja kejulla olen ajanut jo 38 000 km ja ovat edelleen hyvässä kunnossa. Ketjussa käytän Castrolin Chain Waxia n.500 km välein, reilusti, jotta vaha tuontäisi lian/pölyn pois ketjusta. Lopuksi pyykin rätillä ylimääräiset sonnat ja rasvan pois. Joka kesä on tullut 16 000 km lisää mittariin.(Jo neljä kesää tällä pyörällä takana ja monta vielä edessä) - jorkkis1
Kysymyksessä on fj 1299 vm.1990 onko minkälainen homma vaihtaa tai kiristää starttimoottorin ketju ja miten.
- 12+00fj
ko. ketjun vaihtaminen edellyttää moottorin alakerran avaamista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289