Onko Golf IV mielestänne lämmin? Moottori
lämpenee mittarin mukaan tosi nopeasti mutta
sisätilat saisivat kyllä lämmetä nopeammin.
Nytkin n. 15 asteen pakkasella saa ajaa neljäkin
kilometriä ennenkuin voi ottaa hanskat pois.
Muistelen edellistä Saabiani jossa piti ottaa
hanskat pois samassa kohdassa ( sama ajomatka ).
Golfin lämpöisyys???
22
1927
Vastaukset
- Hrrrr...
eivätköhän Golf IV ja samaan tekniikkaan
perustuva Skoda Octavia olleet taannoin TM:n
testissä lämppärin osalta häntäpään pitäjiä.
Sikäli erikoista, että konsernissa kyllä on
tietoa myös tehokkaan lämmityslaitteen tekemiseen
(Fabiassa oli erään testin tehokkain
lämmityslaite).
Tuo Octavia kyllä lämpenee mutta aikaa menee
tosiaan kauan, noin 50km ajon jälkeen saa jo
pienentääkin lämpöä vaikka ulkona on ollut yli 25
astetta pakkasta. - TDI Variantti
Älä valita jos Golffisi ei lämpene 15 asteen
pakkasella sen nopeammin, sehän on kuin sauna
verrattuna 1,9 TDI passat varianttiin.
Moottori lehdessä oli vertailu lämpenemisistä
jossa vag konsernin autot oli häntäpäässä ja
passattia ei oltu ilmeisesti kehdattu laittaa
vertailuun lainkaan.
Passat on kyllä kurjin auto joka minulla on
lämmityksen puolelta ollut.
En tiedä, että onko lämmitys "kurjistettu"
tarkoituksella ettei lämpövaihtelut riko
tuulilasia vai mikälie.
Koska ei edes täysi tumpelo tänä päivänä voi
vahingossa tehdä niin onnettoman tehoista
lämppäriä. Paitsi tietenkin jos lämppärin
suunnittelu on tehty jossakin päiväntasaajalla
sellaisen toimesta joka ei ole jäätä nähnyt kuin
groki-lasissa.
Oletkos muuten huomannut, että kun kiskaisee
nopeamman kaarteen oikealle niin lämppäristä
horaisee kylmää ilmaa. Jaa, että ilmaa kenno. No
sen kikan kun joku kertoisi millä saa ne ilmat
sieltä veks.- tdI
Että se sairaanloinen kylmyys johtuu liian
hyvästä hyötysuhteesta. Eli mitä paremmin
pystytään käytettävä energia hyödyntämään sitä
vähemmän tulee myös lämpöä. Ja tässä tapauksessa
päätarkoitus ei ole lämmön tuottaminen.
Toki asialle voi tehdä jotakin eli kuten volvossa
on asia hoidettu lisälämmittimellä eli webasto on
jo tehdasasennettuna TDi malleissa, joka kylmillä
ilmoilla lämmiittää vettä ainakin ajoon
lähdettäessä.
Vanhin tuntema tapa on kenties laittaa pahvin
palanen jäähdyttimen ja etu maskin väliin. Mutta
kannattaa olla tarkkana ettei moottori keitä ja
taas palo kansipahvi.. - Passat -99
Mulla on pasu-99 ja se lämpiää oikeinkin hyvin en
ole huomannut mitään ihmeellistä....tosin mulla
on 2h ennen lähtöä lämppäri päällä. - tdipd ja xx
tdI kirjoitti:
Että se sairaanloinen kylmyys johtuu liian
hyvästä hyötysuhteesta. Eli mitä paremmin
pystytään käytettävä energia hyödyntämään sitä
vähemmän tulee myös lämpöä. Ja tässä tapauksessa
päätarkoitus ei ole lämmön tuottaminen.
Toki asialle voi tehdä jotakin eli kuten volvossa
on asia hoidettu lisälämmittimellä eli webasto on
jo tehdasasennettuna TDi malleissa, joka kylmillä
ilmoilla lämmiittää vettä ainakin ajoon
lähdettäessä.
Vanhin tuntema tapa on kenties laittaa pahvin
palanen jäähdyttimen ja etu maskin väliin. Mutta
kannattaa olla tarkkana ettei moottori keitä ja
taas palo kansipahvi..ainakaan siihen, että sieltä tulisi enemmän
lämmintä. Luulen, että kenno on sisällä liian
pieni. Täten eberi ei avusta kuin nopeampaan
lämpenemiseen. Tuossa on kyllä selkeä moitteen
paikka VW:lle. Vaikka nyt ei oikeastaan kylmäkään
ole ollut... jos ei sitten niin hurjan lämminkään! - Passat TDI
tdipd ja xx kirjoitti:
ainakaan siihen, että sieltä tulisi enemmän
lämmintä. Luulen, että kenno on sisällä liian
pieni. Täten eberi ei avusta kuin nopeampaan
lämpenemiseen. Tuossa on kyllä selkeä moitteen
paikka VW:lle. Vaikka nyt ei oikeastaan kylmäkään
ole ollut... jos ei sitten niin hurjan lämminkään!Kennon täytyy olla yksinkertaisesti liian pieni, koska eihän veden lämpötila ainakaan mittarin mukaan laske vaikka kuinka löylytän sisäpuhallinta. Toiseksi sieltä tuleva ilma ei ole ollut koskaan kovin kuumaa vaikka ajaisin kaasu pohjassa, jolloin hukkalämpöä syntyy varmasti enemmän kuin Saabissa rauhallisessa ajossa.
Mulla on muuten asennettu kolme sähkövastusta sisäkennoon menevän vesiletkun laippaan.
Onko muilla näitä? (Auto ollut ekan 2 vuotta lapissa)
Mikko - osssss
Eipä ole 10 vuodessa volkkarin ominaisuus muuttunut lämpiävyyden osalta minnekään.Ja nyt tsi koneestä tehtiin kylmempi kuin dieselistä.
- nokitetaan vähän
osssss kirjoitti:
Eipä ole 10 vuodessa volkkarin ominaisuus muuttunut lämpiävyyden osalta minnekään.Ja nyt tsi koneestä tehtiin kylmempi kuin dieselistä.
Tiesitkö osssss, että jo kuplavolkkarit oli talvisin vietävän kylmiä. Eli 50 vuoteen ei ole volkkarin suunnittelupöydillä saatu yhtikäs mitään aikaiseksi lämppäririntamalla. Kylmiä olivat myös 60-luvun 1500 S ja 1600 TL takamoottorit eikä siitä ole tahti parantunut.
- osssss
nokitetaan vähän kirjoitti:
Tiesitkö osssss, että jo kuplavolkkarit oli talvisin vietävän kylmiä. Eli 50 vuoteen ei ole volkkarin suunnittelupöydillä saatu yhtikäs mitään aikaiseksi lämppäririntamalla. Kylmiä olivat myös 60-luvun 1500 S ja 1600 TL takamoottorit eikä siitä ole tahti parantunut.
Tdi tiedetään kylmäksi mutta miksi TSI:n pitää olla kylmä kuten tuulilasikin testasi.
- erno
Golf on kylmä bensakoneellakin, mutta diesel se
vasta kylmä onkin. Kyselin keulamaskia ja
sellasia saakin, mutta pelkästään ulkopuoliseen
asennukseen ja ovat kyllä varsin rumia.
Vaikka en astraa koskaan ottaisi, niin se on
selkeästi lämpimämpi. - HarriHoo
Mutta Saab oli kyllä paljon paljon lämpimämpi.
- PP
Mulla oli -87 Sunny joka lämpeni tosi nopeasti,
seuraava -93 Sunny lämpeni taas tosi hitaasti,
sitäkin hitaammin lämpenee -99 Golf, mutta kun se
on lämmennyt niin lämpöä kyllä riittää.
- Golf Variant TDI
Itsellä on 61 tuhatta ajettu -00 Golf Variant TDI.
Autohan on hidas lämpenemään mutta siinä tarkenee
vallan hyvin kun päästään normaalialueelle.
Nytkin Oulun seudulla on -23 astetta pakkasta ja
tuli ihan kuuma parinkymmenen kilometrin
ajomatkalla. Pelkässä kaupunkiajossa lämmöt ei
oikein jaksa nousta, mutta säilyy kuitenkin jos
ensin on oltu tiellä.
Itse olen poistanut hitaan lämpenemisen ongelman
käyttämällä sisätilanlämmitintä.
Istuinlämppärit ovat onneksi tehokkaat myös.- henrik
Jos kone lämpiää normalisti , niin vika saattaa olla vesipumpun siivet irti akselista jolloin vesi ei kierrä kunnolla läppärissä.
- vilunvärinää.
henrik kirjoitti:
Jos kone lämpiää normalisti , niin vika saattaa olla vesipumpun siivet irti akselista jolloin vesi ei kierrä kunnolla läppärissä.
Golf tarvitsisi varmaan lisäksi sähköpumpun pyörittämään vettä koneen ja lämppärin välillä talviaikana, niin saisi lämppäriin jotain potkua. Havaintojeni mukaan koneen lämpö ainakin nousee normaali lukemiin , mutta vain matka-ajossa. Jotenkin pitäisi saada lämpö tulemaan myös ohjaamoon.
- osssss
vilunvärinää. kirjoitti:
Golf tarvitsisi varmaan lisäksi sähköpumpun pyörittämään vettä koneen ja lämppärin välillä talviaikana, niin saisi lämppäriin jotain potkua. Havaintojeni mukaan koneen lämpö ainakin nousee normaali lukemiin , mutta vain matka-ajossa. Jotenkin pitäisi saada lämpö tulemaan myös ohjaamoon.
Se onnistuu lukuisilla valituksilla kuluttajavirastoon.Lienee muuten mahdoton operaatio.
- aikansa leikin
Mun volsut 1koppa kylmä 2koppa lämmin td aaz kuuma tdi viilee Passatti tdi viilee. Nyt Kiia joka on parempi kuin yksikään noista tässä toimii ovetkin
- mikä on ongelma?
"Nytkin n. 15 asteen pakkasella saa ajaa neljäkin
kilometriä ennenkuin voi ottaa hanskat pois.
Muistelen edellistä Saabiani jossa piti ottaa
hanskat pois samassa kohdassa ( sama ajomatka ). "
Golfissasi saat ottaa hanskat pois 4km:n jälkeen kuten Saabissasi. Saab on tunnetusti lämmin auto. Mikä on siis ongelmasi?- osssss
Autolehdillä ja sanomalehdillä on tietoa kylmyydestä VW autoissa.Mistähän tietonsa saaneet?
Saa minunkin autoissa mennä vaikka ilman käsineitä jo heti ovesta. - naparetki?
Transporterissa saa ottaa hanskat pois aikaisintaan 24 km:n jälkeen, jos pakkasta on 20 asteen tienoilla. Tuolla ei pärjää täällä eteleärannikollakaan, niin miten sitten jossakin kainuussa.
- järkyttävää kylmää
naparetki? kirjoitti:
Transporterissa saa ottaa hanskat pois aikaisintaan 24 km:n jälkeen, jos pakkasta on 20 asteen tienoilla. Tuolla ei pärjää täällä eteleärannikollakaan, niin miten sitten jossakin kainuussa.
Vokkeloiden törkeä kylmyys on todistettu sekä Tuulilasin että Autobildin testeissä, mitkä on tehty puolueettomissa laboratorioissa. Euroopan kylmin auto on GOLF.
- Anonyymi
Mulla on tuollainen 1,8 t GTI ja voin sanoa, ettei ole kovin lämmin auto - onneksi webasto tekee siitä kuitenkin siedettävän.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818