HUOM!! Te joilla vm-carpetin nukkamatto!!!!!!

kysymystä

Ostin ½v sitten Kodin1:stä Vm-carpetin nukkamaton, Saxony-merkkisen. Väri valkoinen. Jos satut omistamaan samanlaisen maton (Isku esim myy samaa mattoa eri nimellä olikohan riff tai tessa tms)...Niin onko sinulla siihen tullut tummia läiskiä? Kuin se harmaa pohja paistaisi läpi, ja olisi värjännyt valkoista nukkalankaa harmaaksi?
Meille näitä läiskiä alkoi ilmestyä parin kuukauden päästä maton ostosta, ja nyt niitä oli ihan älyttömästi. Miehen siskolla on samanlaiset matot ja sama ongelma. Samoin hänen tutullaan ja tutun tutuilla, joita yhteensä saimme kokoon kahdeksan. Kaikki oli luullu,että heillä itsellä sotkeentunut matto.
Jos on tällaista niin kipin kapin matto palautukseen.

Miehen siskolle ja hänen kaverilleen on luvattu uudet matot, minulle ne tehtaalla vain puhdistivat. Aion myös vaatia uuden maton, jos yksikin läiskä ilmestyy vielä.

24

32251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä tietää...

      Minultakin löytyy kyseinen matto ja juuri valkoisena, mutta en ole huomannut läiskiä. Tosin matto on ollut vasta 3kk käytössä . Täytyy tutkia tilanne jahka kotiin pääsen. Mutta kiitos tiedosta, täytyy tarkkailla mattoa ja palauttaa tottakai jos alkaa läiskiä näkymään.

    • ap-

      Törkeää toimintaa tehtaalta. Sain maton "puhdistettuna" takaisin. Ne läiskäkohdat nyt kuin juuriharjalla ois vähän pyöräytetty. Läiskät LÄHES hävinneet, mutta tilalla ilkeän näköistä nukkaa. Valittaminen jatkuu. Kyllä ottaa päästä, ku kuitenki 400e matosta maksoin. Tappeluksi meni,että saa sellaisen maton jonka alunperin ostin.
      Kannattaako enää suosia Suomalaista.... vihaksi pistelee!

      • näin on

        Tiedoksenne, että matto ei suinkaan ole valmistettu Suomessa. Se pohjataan Suomessa. Markkinoilla on huomattavasti laadukkaampia mattoja Saksasta ja Belgiasta. Siellä on pitkät perinteet mattotehtailla.


      • Yllättynyt
        näin on kirjoitti:

        Tiedoksenne, että matto ei suinkaan ole valmistettu Suomessa. Se pohjataan Suomessa. Markkinoilla on huomattavasti laadukkaampia mattoja Saksasta ja Belgiasta. Siellä on pitkät perinteet mattotehtailla.

        Sain juuri kuulla et matot ei ole suomalaisia eli jotain "osioita" tehdään vain suomessa.Maton pohjassa olevassa tarrassa ei kyllä asiasta mainita.Siel lukee vain Finland.Hinta on kyl komia ja arvaa harmittaako,matoissa mustia länttejä kymmeniä.


      • sax one
        näin on kirjoitti:

        Tiedoksenne, että matto ei suinkaan ole valmistettu Suomessa. Se pohjataan Suomessa. Markkinoilla on huomattavasti laadukkaampia mattoja Saksasta ja Belgiasta. Siellä on pitkät perinteet mattotehtailla.

        Ko matot todellakin pohjataan Suomessa ja pintamateriaali tulee kehumastasi Belgiasta


      • koi
        Yllättynyt kirjoitti:

        Sain juuri kuulla et matot ei ole suomalaisia eli jotain "osioita" tehdään vain suomessa.Maton pohjassa olevassa tarrassa ei kyllä asiasta mainita.Siel lukee vain Finland.Hinta on kyl komia ja arvaa harmittaako,matoissa mustia länttejä kymmeniä.

        suomalaiseksi saa sanoa tuotetta,vaikka siinä olisi muistaakseni vain 40% tehty suomessa jne.. esim suomi soffan sohvat..


    • ssmp

      Länttejä löytyy minunkin valkoisesta matosta. Tässä tarinani: Ostin Riff-maton Iskusta viime syyskuussa ja vein maton jo joulukuun alussa pesulaan (5 tähden pesula), pesula oli laskenut erikokoisten länttien määräksi 15! Läntit lähtivät pesulassa, mutta jo maaliskuussa, siis 3-4 kuukauden päästä, siinä oli ainakin 7 tummaa, isohkoa länttiä. Pesulareissulla lähti länttien lisäksi pohjan kiiltävä pinta pois ja pian myös maton reuna alkoi purkaantua, ja voitte uskoa etteivät ne pitkät "langanpätkät" mattoa kaunistaneet! Vein maton Iskuun pari viikkoa sitten ja sieltä se lähettiin Vm-Carpetille. Aluksi minulle luvattiin uusi matto (tehdas oli luvannut), mutta juuri tänään Iskusta soitettiin, että tehtaalla oli vain puhdistettu matto ja se palautetaan minulle takaisin, uutta en saa. Läntit ovat kuulemma likaa, joka on tullut käyttäjältä!?!

      En ole vielä mattoa nähnyt, mutta jos se on jotenkin viottunut tai siihen ilmestyy taas länttejä (se on 100% varmaa!) niin perästä kuuluu!

      Olen nähnyt toisillakin ko. nukkamattoja, olkaapa tarkkoja ja valittakaa ostopaikkaan jos jotain tummia läiskiä ilmestyy! Minulla harmittaa vietävästi, kun luulin ostaneeni laadukkaan maton. 200 euroa taisi mennä kankkulan kaivoon.

      • ap-

        Kun sun matto tuli pesulasta, niin oliko se nukkalanka muuttunu hamppuseksi? Toi mun matto (miten lie tehtaalla puhdistettukaan on hamppusen näköinen)


      • ssmp
        ap- kirjoitti:

        Kun sun matto tuli pesulasta, niin oliko se nukkalanka muuttunu hamppuseksi? Toi mun matto (miten lie tehtaalla puhdistettukaan on hamppusen näköinen)

        Matto oli pesulareissun jälkeen päältä kuin uusi, ei hamppua eikä länttejä, mutta pohjasta oli lähtenyt "kiiltopinta" pois, vähän niinkuin murentunut ja sitten reunoista alkoi lähteä niitä pitkiä "lankoja". Iskusta kysyttiin, missä pesulassa käytin ja kun sanoin, niin myyjä sanoi että pesula on 5 tähden pesula, siis laadullisesti eli pesulan vika tai virhe pohjan murentuminen ei ole.

        Saapa nähdä, millasessa kunnossa matto tulee mulle tehtaalta!!


    • Maija Mainio

      Hei, Omasta kokemuksestani voin kertoa, etä minulla on kotona useita Tessa mattoja ja yksi Saxony matto. Lisäksi minulla on useampi lapsi joista nuorin on 3 vuotias vintiö ja muut häntä vanhempia, joten menoa riittää.
      Yhden maton olen pessyt 2 kertaa, kotona. Ensin kesällä terassinkaiteella ja oli helppoa ja tuli puhdasta. Lämpimässä matto kuivui nopeasti ja jo seuraavana päivänä se oli taas lattialla. Toisen kerran pesin sen pesuhuoneessamme ja se oli hieman hankalaa maton ison koon vuoksi, mutta onnistui sekin.
      Muuten mattoja ei sen kummemmin varota vaan ne ovat kovassa kulutuksessa. 3 mattoa on ollut ulko-ovien ulkopuolella koko viime talven ja ovat siellä vieläkin, mitään vaurioita talvesta tai pakkasesta ei ole havaittavissa.
      Valkoisia lankoja on muutama tullut näkyviin maton reunan alta, mutta ne olen leikannut saksilla pois eikä vaurioita ole näkyvissä.

      MiNULLA ON LUKUISIA YSTÄVIÄ, JOTKA OVAT OLLEET JO PITKÄÄN TYYTYVÄISIÄ MATTOHIN. Osa heistä on tehnyt näistä malleista mattoja itse, niin että ovat leikanneet paloja ja teipanneet niitä yhteen erivärisinä harmaalla, hyvin liimautuvalla ilmastointiteipillä ja näin saaneet hienoja, yksilöllisiä mattoja.

      En tiedä, mistä teidän mattojenne ongelmat voivat johtua, mutta itse olen ollut todella tyytyväinen mattoihini.

      Hyvää kesää kaikille!
      Maija

      • ssmp

        Minkävärisiä mattosi ovat? Ei varmaan valkoisia, jos oven edessä pidetään?!? Keskustelua on käyty tässä valkoisista Saxony/Tessa/Riff-matoista, niissä näkyy näitä tummia, erämääräisiä länttejä. Minulle ei ole vielä tehtaalta annettu tyydyttävää selvitystä, mitä läntit ovat ja mistä ne tulevat. Asian selvittely jatkuu ja täytyy tässä väliaikatietona todeta, että helppoa ei ole ollut, yhtä jankkaamista vain samasta asiasta. Haluan vain tietää mitä kummaa ne läntit ovat ja mistä tulevat!!! Jollain puhaltimella ovat tehtaalla yrittäneet puhdistaa mattoa, mutta ei ole läntit lähteneet. Tämä ei tunnu menevän perille tehtaalla, että läntit ilmestyessään mattoon ovat selkeitä (eli erottaa sen, mistä läntin reuna alkaa ja mihin loppuu) MUTTA vähitellen läntti leviää ja muuttuu epämääräiseksi (eli ei erota enää läntin reunoja).

        Asian selvittely jatkuu ainakin minun maton osalta vielä.


      • oopee

        Tuskinpa valkoisia ne matot jotka ulkona ovenpielessä.....???


      • ap-

        Kyllähän minäkin oisin tyytyväinen jos ei ois läntin länttiä matossa.

        Antaskohan tuo tehdas harmaan Saxony maton palasen josta voisin leikata harmaita pyöreitä ympyröitä. Ja vastaavasti leikata valkoiseen mattooni samankokoisia reikiä länttien kohdalle ja teipata niitä ilmastointiteipillä nii tulis kiva pallomatto. Taitas vaa tulla ajanmyötä yhtä palloa koko matosta! =)


    • Perry

      Mulla ja kaverillani on viime kesänä ostetut Vm-Carpetin Riff matot Iskusta, molemilla valkoiset. Kumpikaan meistä ei ole huomannut mitään läiskiä matoissa, ja jos matolle on kaatunut esim. kahvia niin hyvin on lähtenyt kevyesti pyyhkimällä läiskät pois. Toi teidän kuvaama läiskien salaperäinen ilmestyminen taas kyllä kuulostaa ihan valmistusvirheeltä... Olettaisin että olisi helpompi antaa uusi matto tilalle kuin edestakaisin lähetellä pilalle mennyttä mattoa.

    • ap-

      Oon tänään huokassut tämän asian suhteen. Saan tehtaalta uuden maton. Olivat kuulemma mattoa puhdistaessaa painepuhaltaneet maton liian kovaa, joten nukat aukesivat ja syntyi hamppua.

      Kyllä mulla kerkeski jo moneen otteeseen tulla olo, että ei jaksa enää tapella tästä asiasta. Niin turhauttavalta se tuntui, vaikka tiesin että ne tahrat ei ollu meidän itse aiheuttamia.

      Tuo minun matto lähtee tehtaalle tarkkailuun. Siihen on nimittäin tullut taas läiskiä, vaikka matto ollut rullalla makuuhuoneen nurkassa. Tänään levitin maton lattiaan, niin läikät oli taas esillä. Käsittämätöntä, mutta totta.

      Toivon totisesti, että matossa jonka saan, ei tule olemaan samaa ongelmaa. Toivon myös, että te joilla sama länttiongelma, saisitte uudet matot ja asia selviäisi!
      Taistelkaa! =)

    • SaSanna

      Itselläni suklaanruskeita Saxony mattoja 4 kpl, kaikki virheettömiä, puolisen vuotta olleet käytössä.
      Tsemppiä ja taistelutahtoa kaikille valkoisen virheellisen maton omistaville.
      Itseäni arveluttaa kysymys, että jos hankin robotti-imurin, osaako se imuroida ko. nukkamattoja? Jos kellään kokemuksia, kertokaa

    • kuitenkin

      VM-Carpetin mallistossa on sekä Tessa että Saxony matot, jotka siis todellakaan eivät ole SAMA matto eri nimellä vaan nimenomaan kaksi hieman toisistaan poikkeaavaa mallia :)

      • tyytyväinen matonomi

        jep, riff, tessa ja saxony ovat eri mattoja, eivät suinkaan samoja mattoja.

        Minulla valkoinen tessa, ollut parisen vuotta. ei ole tullut läiskiä, mutta valkoisia lankoja tulee välillä näkyviin, mutta ne leikkaan siististi saksilla kuten pitääkin. ei se ole mikään valmistus virhe vaan ihan normaalia =) Pohjan mureneminen jo kuulostaa hieman oudolta, ehkä pesu oli sittenkin turhan kova kyseiselle matolle.

        Täytyy sanoa että omaan ainakin olen ollut erittäin tyytyväinen! Tessaan siis!


      • A
        tyytyväinen matonomi kirjoitti:

        jep, riff, tessa ja saxony ovat eri mattoja, eivät suinkaan samoja mattoja.

        Minulla valkoinen tessa, ollut parisen vuotta. ei ole tullut läiskiä, mutta valkoisia lankoja tulee välillä näkyviin, mutta ne leikkaan siististi saksilla kuten pitääkin. ei se ole mikään valmistus virhe vaan ihan normaalia =) Pohjan mureneminen jo kuulostaa hieman oudolta, ehkä pesu oli sittenkin turhan kova kyseiselle matolle.

        Täytyy sanoa että omaan ainakin olen ollut erittäin tyytyväinen! Tessaan siis!

        Hei!

        Iskussa myydään WM Carpetin mattoa nimellä Picant. Matto on suht pitkänukkainen, paksumpaa ja ohuempaa nukkaa sekaisin. Ilmeisesti samat matot kuitenkin pyörii eri liikkeissä eri nimillä. Onko tietoa, millä nimellä tämä liikkuu esim. Iskussa tai muualla? Entä mistä matto lähtee halvimmalla? Onko muuten kokemuksia tästä kyseisestä matosta. Harkinnassa on valkoinen matto


    • Jerex75

      pääsääntöisesti kaikki markkinoilla olevat nukkamatot ovat huonolaatuisia. käytössä tummista sukista tarttuu maton yksittäisiin langanpäihin nukkaa mikä ei pesussa välttämättä lähde. Ja pesussa langanpäät saattavat avautua mikä tekee niistä hamppuisen näköisiä. Jos matossa on huopa- tai liukuestepohja niin myös ne kuluvat käytössä ja pesussa. Kokemusta mattojen pesusta jo yli kymmenen vuoden ajalta jolloin huomannut että laatu kaikissa matoissa on huonontunut. Rumpupestävä puuvillamatto ja vanhemmat villasta valmistetut plyyshimatot ovat parhaita

    • Värikäs Saxony ok

      Meillä on ollut Saxony kohta 10 vuotta, ei tosin valkoinen. Se on edelleen kuin lähes uusi. Ei pölyä (allergisena olisin huomannut), pysyy hyvin lasten juostessa paikallaan (tärkeää lasten vuoksi), on (ainakin osittain ) kotimainen ja myrkyttömämpi varmasti kuin jokin kiinalainen. Eli tosi tyytyväinen olen ollut. On pesty kotona osittain ja purkkaakin irroteltu. (Eurooppalainen työ on yleisesti usein eettisempää kuin muualla, mitä arvostan myös!)

      Valkoinen on herkkä väri, mutta vialta kuulostaa. Valkoinen yleensä kerää sukkanukkaa, joka lähtee imurilla VM-Carpetin matoista - ei muuten lähde välttämättä kaikista muista merkeistä, minkä olen huomannut toisesta valkoisesta pienestä matosta.

      Olen itse ollut tyytyväinen värikkääseen mattoon. Aion ostaa tänään tai huomenna uuden isomman VM-maton. Siksi tännekin eksyin etsiessäni tietoa hinnoista.

    • tuulikki32

      Ystävälläni on Tessan valkoisia mattoja, hän liottaa mattoja kloorivedessä ja taas on puhtaat/"uudet" matot lattialla.

    • HelläPuhdistus
    • 9722456

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      68
      6783
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4400
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2813
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1091
    Aihe