öljyn kulutus

allu

jotkut almerat syövät jo uutena öljyä paljon.Onko tämä kuinka yleistä, onko sinulla kokemusta, mikä on autosi mootorin koko?

35

12450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mistä tiedät?

      "jotkut almerat syövät jo uutena öljyä paljon"

      Mistä tiedätkö, vai tiedätkö lainkaan? Vai oletko lukenut Suomi24-palstaa niin ahkerasti, että "tiedät"?

      Pääsääntöisesti Nissanin kone ei saa kuluttaa öljyä vaihtovälillä niin paljon, että sitä pitäisi lisätä. Jos kymmenientuhansien autojen kannasta joku näin tekee, siinä on vika.

      • allu

        törmäsin uuden almeran vihaiseen omistajaan autoliikkeessä.Hänen autonsa kulutti öljyä todella huomattavasti. Liikkeessä myönnettiin että joukossa on autoja jotka syö öljyä, mutta tehdas on ilmoittanut etteivät tee asialle mitään. Nyt kun itse harkitsen uuden Almeran ostamista kyselen kuinka yleistä tämä oikein on. Ongelma on avoimesti myönnetty Nissan-liikkeessä.Ongelma siis uusissa.


    • allu

      katso myös nimimerkki nimettömän viesti "öljysheikin auto"

    • ja myös ruostuu

      Tätä asiaa on veivanneet minä ja muut moneen kertaan. Almera 1.8 moottori syö öljyä, kotikonstein mitattuna noin kaksi ja puoli desiä tuhannelle kilometrille. Kaksituhatta kilometriä ajoa, öljyn pinta tikun ylärajasta alarajaan, tämä oli tahti.
      Tehtaan ja maahantuojan ohje vaan on näin,että kulutus pitää olla puoli litraa tuhannelle ennenkuin toimenpiteisiin ryhdytään.
      Valtuutettu Nissan huolto tekee pyydettäessä mittauksen. Öljyt punnitaan 10 minuutin tyhjäksi valutuksen jälkeen, takaisin koneeseen, sinetti päälle ja tonnin ajon jälkeeen uusi punnitus.
      Eikä siinä vielä kaikki, alkava ruostuminen näyttää ensimerkkinsä vähän yli kahden vuoden ikäisessä autossa.
      Kannattaa vilkaista kynnyskoteloihin, siihen paikkaan mikä ei näy kun ovi on kiinni.
      Mutta ei toki hätää, Nissanilla on kolmen vuoden koritakuu.
      Lähivalot hävittävät tehonsa samoin kuin lämmitettävät peilit, tämä kaikki alle kahden vuoden.
      Koskaan ennen on ole ostanut uutta autoa jonka pitäminen olisi yhtä paljon vituttanut. Ja ei se mitään mutta kun vielä kyrpi voimakkaasti.
      Ratkaisin asian omalla tavallani ja hankkiuduin Nissan merkkisestä autosta ikuisiksi ajoiksi erilleen.

      • olla

        hajuakaan nissanin takuista. koska viimeksi nissanissa on ollut 3 vuoden koritakuu?


      • ei ole
        olla kirjoitti:

        hajuakaan nissanin takuista. koska viimeksi nissanissa on ollut 3 vuoden koritakuu?

        Niin ei olekkaan käytännössä, se oli muuten vaan sinne huolto- ja takuuvihkoseen kirjoitettu.


      • Anonyymi

        Osta audi tai bmw niin tulee hinaus firmat tutuiksi 🙂👍


    • Almera 1.8

      Itellä on -01 mallin Almera joka ei syö öljyä yhtään vaihtojen välissä eli 15000km tai enemmän ajettuna.
      Mutta eräs tuttavani osti viime vuonna uuden Almeran joka söi öljyä tosi huomattavia määriä vähemmällä ajolla. Auto oli sit kyseisestä syystä merkkikorjaamolla jonkin aikaa. Tosin nyt ei ole ollu puhetta mikä oli syy, mutta kunnossa on kuitenkin

      • itellä

        kans 1.8 -01 almera sedan ja viimesiä aitoja japanilaisia tosta kun aika jättää niin ei tiedä minkä sitä sitten ostais kun englannissa kootut kun ei oikein kiinnosta, eikä kuluta öljyä ainakaan vielä.


      • ei niin viisas
        itellä kirjoitti:

        kans 1.8 -01 almera sedan ja viimesiä aitoja japanilaisia tosta kun aika jättää niin ei tiedä minkä sitä sitten ostais kun englannissa kootut kun ei oikein kiinnosta, eikä kuluta öljyä ainakaan vielä.

        mistäpä tietää missä auto on koottu?


      • kun..
        ei niin viisas kirjoitti:

        mistäpä tietää missä auto on koottu?

        valmistenumeroa näytin maahantuojan liikkeessä niin väittivät sen lähteneen japanin kyushun tehtaalta. eiköhän se siellä lienee kasattu.


      • Anonyymi
        ei niin viisas kirjoitti:

        mistäpä tietää missä auto on koottu?

        Voi teitä tietämättömiä, N16 Almerassa on monta yksityiskohtaa joista näkee valmistusmaan ilman sitä valmistenumeroakin.


    • mä vaan

      itellä allu 1.8 vm.-05 aj.32tkm eikä ole tarvinnut
      lisäillä öljyä yhtään!!Kummankin huollon välissä olen öljyt katsonut ja aina ovat miltei ylärajalla olleet!Käyttäkää tekin Castrollia!!

    • ikämies

      Vaiahtoväli 15tkm eikä lisätä tartte.Putoohan se vähän merkistä mut se on normaalia.Vm.01 1.8

    • at-allu

      vm. -03, 1.8. Ei ole öljyä tarvinnut lisätä. Ajovalo umpiot vaihdettiin takuuna. Sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia.

    • primera

      Omistan primeran 05, 1,8 joka ottaa öljyä 3-4dl /1000km ei normaalia????

      • Anonyymi

        Minulla on 04 Almera 1.8 ajettu 200000 km. Muuten auto huollettu säännöllisesti ja kunnossa mutta kuluttaa öljyä 1.7 l/1000 km eli saan pari kertaa kuussa lisätä.


    • pvr

      Vaimolla 1.8 uutena hankittu. Ensimmäisellä 15000 söi tikun käyttövälin n. 0.5-0.7 dl. Nyt menossa 36000 ja kulutus on pudonnut "normaaliin eli riittää reilusti vaihtovälillä. Olen saanut niukasti tietoa ongelmasta Nissan korjaamossa olleelta insinööriltä sekä kokeneelta Nissan huoltomieheltä. Heidän mukaansa koneissa on yksilöitä joiden männät kuluvat epänormaalisti ja aiheuttavat öljynkulutusta. Nissan pitää kaiketi sitkeästi kiinni jostain normikulutuksesta takuuasiassa. Asia on hyvin hämärän tuntuinen koska tietoa selvästi pantataan jossain. Nissanin tiedotuspolitiikka on selvästi saanut oppeja Renault konsernilta joka on tunnetusti varsinainen salailija. Toivottavasti Nissan palaa reilulle linjalle varsinkin kun heidän pääpaikkansa pohjoismaissa on Suomessa.

      • salailusta

        Tämä salaperäisyys tässä öljynkulutus asiassa oli se kaikkein oudoin piirre.
        Mitään ei myönnetä, selitykset menee tyyliin "kaikki moottorit syövät öljyä, eipä ole kukaan muu valittanut".

        Se on toki hyvä jos kaikki Almerat ei syö öljyä, mutta se ei lohduta yhtään häntä joka on sattunut öljysyöpön Almeran ostamaan.
        Tässä on alla muuten Nissan Nordicin vastaus kyselyyn Almeran öljynkulutuksesta.Hyvin on pyöritelty.



        Hyvä asiakkaamme,

        Kiitos viestistänne Nissan Nordic Service Centerille koskien autonne öljynkulutusta.



        Kaikki autonmoottorit kuluttavat öljyä. Kuitenkin useimmissa tapauksissa öljynkulutus on sitä luokkaa, ettei öljyä tarvitse lisätä määräaikaishuoltojen välillä. Öljynkulutukseen vaikuttavat monet tekijät muun muassa moottorin rakenne ja kunto, ajotapa sekä polttoaineen laatu.



        Nissan Nordic Europe Oy valvoo, että Nissanin 1,8-litraisen, QG18k-tyyppisen bensiinimoottorin öljynkulutuksen ollessa kyseessä, valtuutetut Nissan-huollot tekevät kulutusmittaukset ja moottorin korjaustoimenpiteet tarkasti valmistajan antamien ohjeiden mukaisesti.

        Nissan ei julkaise teknisiä yksityiskohtia öljynkulutuksen mittauksista tai moottoriin tehtävistä korjaustoimenpiteistä, koska mahdollisiin takuukorjauksiin johtavat öljynkulutusmittaukset on tehtävä valtuutetussa Nissan-huollossa.

        Nissan-takuu kattaa vain valtuutetussa merkkihuollossa tehtyjen mittausten ja korjaustoimenpiteiden aiheuttamat kustannukset.


    • JAiriainen

      Minun Almeraan vm. 2004 saa lisätä öljyä melkein litran kuussa (=1000 km) . Ajettu autolla n.170 000 km. Normaalisti muuten toimii auto.

    • Vähällä_pääset

      Minun vähän yli 200000 ajettu 2003 Almera polttaa öljyä litran per 500 km. Kylmänä käynnistäessä pölläyttää hurjan savupilven, mutta lämpimänä ei savuta. Lievä öljynkäry kyllä putkesta tulee.

      • Anonyymi

        Mulla saman ikänen ja samat kilometrit, vaihtelee, 200-1200km että joutuu lisäilemään. En ole huomannut muuta kuin sen että kylmäkäynnistys syö enemmän, muutoin ei ilmoilla, ajotavoilla, kilometreillä tai kuskin mielentilallakaan ole merkitystä. Joskus syö, joskus ei. Vika alkoi kun auto oli noin 22 vuotta vanha ja vielä suht vähän ajettu.
        Muutoin hyvä auto, eli en tämän takia kyllä luovu. Samassa perheessä ollut aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla saman ikänen ja samat kilometrit, vaihtelee, 200-1200km että joutuu lisäilemään. En ole huomannut muuta kuin sen että kylmäkäynnistys syö enemmän, muutoin ei ilmoilla, ajotavoilla, kilometreillä tai kuskin mielentilallakaan ole merkitystä. Joskus syö, joskus ei. Vika alkoi kun auto oli noin 22 vuotta vanha ja vielä suht vähän ajettu.
        Muutoin hyvä auto, eli en tämän takia kyllä luovu. Samassa perheessä ollut aina.

        siis 12 vuotta, ei 22 :D


    • Anonyymi

      Mulla Almera 1.5 vm 2002 ajettu vain 82000 km kyllä öljy kelpaa, vähiten syö Mobil 5w40. Muuten toimii hyvin. Keke.

    • Anonyymi

      Nyt tälle Almera 1.5 2002, 82000 km ajetulle tehtiin moottorin liotin pesu kesti kaksi päivää, kyllä tuli mustaa tavaraa öljyropun reiästä ja vaihdettiin öljyn merkki. Tekijä kertoi ykkösen ja kakkospytyn renkaat oli kiinni. 2000 km jälkeen jo näkee onko tilanne muuttunu. Auton moottori piristyi huomattavasti.

      • Anonyymi

        Tämä Almera jolle tehtiin moottorin liotin pesu öljyn kulutus putosi reilun 50%.


    • Anonyymi

      Osaisiko joku sanoa asiasta jotain?
      Eli ostin toukokuussa 1,5-litraisella koneella olevan Nissan Almeran, on ollut mulla aika tarkkaan 4kk ja tänä aikana olen ajanut sillä reilu 6500km. Niin ja on vm.2002 eli tää britti-Almera jaostaessa oli ajettu reilu 159000km.
      Liikkeestä ostin, oli täyshuollettu juuri heidän omalla, erääseen valtakunnalliseen korjaamoketjuun kuuluvalla korjaamollaan. Ja he sanoivat vielä ettei esimerkiksi vie öljyä yhtään. Tämä edellinen omistaja oli huollattanut heillä tämän Almeran säännöllisesti, joten oletin heidän tietävän asian varmaksi.
      Nyt kävi niin, että yhdessä vaiheessa öljyä kuluikin jonkinverran. Ihmeesti vielä, ensin ei vienyt yhtään ja yhdessä vaiheessä sitä alkoi kulumaan jonkun verran, kaikkineen olen lisäänyt sitä yli litran, ehkä 1,2-1,3dl. Mutta nyt ei taas ole vienyt yhtään öljyä vähään aikaan, on pitänyt öljypinnan mittatikun asteikon puolessa välin ja olen kuitenkin ajanut noin 1500km edellisen lisäyksen jälkeen ja tuossa on niin kaupunki- kuin matka-ajoa. Auto kyllä toimii muuten hyvin, laiskahan se on muttaveto on hyvä ja tasainen, ei pidä mitään ylimääräisiä ääniä ja terveennäköistä tavaraa tulee pakoputkesta. Toki kaupunkiajossa vähän nitisee välillä, puslat ovat kaiketi hieman kuivat, mutta niin kai niiden "kuuluukin" olla tuon ikäisessä autossa, millä ei oltu ajettukaan juuri mitään ennen kuin ostin sen. Edellisen vuoden aikana oli tullut reilu 1000km, joten olen ajanut sillä jo näiden 4kk aikana yli kuusi kertaa enempi kuin viimeisen vuoden aikana.
      Mutta tosiaan, asiaan palatakseni, auto pelaa ihan hyvin, kuten tällaisen 19v vanhan auton voi olettaakin toimivan eikä ongelmia ole ollut muuta kuin tuo että eräässä vaiheessa veikin yhtäkkiä toista litraa öljyä muutaman tuhannen kilsan aikana. Ja nyt taas ei ole vienyt viimeisen parin viikon ja 1000km aikana yhtään. Tietty voihan se taas jossain vaiheessa hörpätäkin taas jonkun desin, mutta näyttäisi rauhoittuneen.
      Mieleeni tuli vain tällainen, että olisiko mahdollista, ettei tuon huollon aikana öljynvaihdon tiimoilta jäänyt täyttö vajaaksi? Siis että ovat vaihtaneet öljynsuodattimen, mutta eivät ole laittaneet sitä huomioiden tarpeeksi öljyä koneeseen ja nyt sitten jouduin itse jälkilisäämään tarvittavan määrän..? Kuulostaa kyllä oudolta, mutta tuli nyt vain mieleen.. Vai onko vaan jostain tällaisesta johtuvaa, että vetrytyi muutaman vuoden olemattoman ajon jäljiltä tai jotain muuta "ufoa". Kun olisi luullut vievän öljyä heti alunperinkin ja että veisi sitä jatkuvaan. Eikä noin, että menee muutaman tuhannen kilsaa uusilla öljyillä, sitten vie tosiaan tuon reilun litran ja sitten taas menee pitäen öljyt sisuksissaan.

      • Anonyymi

        Onko sulla tietoo öljyn merkistä .Tossa on edellinen kirjoitus minun nissanin kulutuksesta.Oli ajettu vain lyhyttä työmatkaa kone oli ihan tukossa.Öljyn merkillä on väliä nyt käytän Mobil 5w40 täyssynteettinen .Nissanin tiedoista löytyy mitkä kirjaimet pitää olla öljyn luokituksessa esim SJ,SH.Ter.Keke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla tietoo öljyn merkistä .Tossa on edellinen kirjoitus minun nissanin kulutuksesta.Oli ajettu vain lyhyttä työmatkaa kone oli ihan tukossa.Öljyn merkillä on väliä nyt käytän Mobil 5w40 täyssynteettinen .Nissanin tiedoista löytyy mitkä kirjaimet pitää olla öljyn luokituksessa esim SJ,SH.Ter.Keke.

        Käytin tällä viikolla Nisukkani määräaikaishuollossa ja siihen laitettiin nyt juuri tuota Mobilin 5W-40-laadun täyssynteettistä öljyä ja just noilla luokituskirjaimilla olevaa.
        Ajattelin kyllä kanssa, ja kun moni muukin siitä mainitsi, että siinä oli huohotusjärjestelmässäkin jotain häikkää.
        Mutta katotaan nyt tosiaan, alkaako litkut pysymään koneessa.. En ole kyllä nyt hirveästi ajanut viime tiistain jälkeen, työajoa lähinnä ja jotain kauppa-ajoa, eilen ajoin hivenen pidemmän lenkin ja kyllä nyt ainakin öljy on vielä pysynyt siinä, mihin sitä huollossa laitettiin.
        Viime viikolla tuli 6kk täyteen, kun tuo on mulla ollut ja kilsoja on kertynyt jo reilu 9000km.
        Huoltoväli venähti hieman yli, noin parin tonnin verran, mutta tuli nyt tosiaan huollatettua. Sitäkin ajattelin kyllä, että saattoi olla sitäkin, että öljy oli jo hivenen liian vanhaa ja sillä(kin) sitä kului.
        Tuo vaikuttaa tosiaan, jos ajaa paljon vain lyhyttä pikkuajoa, niin tottakai koneesta tulee tukkoinen. Et senkin takia on hyvä säännöllisesti ajaa joku pidempikin lenkki tai sitten vaikka ajaa moottoritiellä vähän reilumpaa vauhtia sellaisen parikymmentä kilsaa, niin palaa karstat pois.
        Bensakoneessa myöskin todella tärkeätä ajaa kone "auki", vaikka monet luulee, että se karstoittuminen on vain dieseleiden "ominaisuus".
        Sinänsä metka, kun tämä on neljäs Nissan mulla ja ensimmäinen, jossa on ollut tällainen juttu että öljyä kuluu.
        Olen ollut siinä käsityksessä, että nämä Nissanin pikkukoneet(1,0-1,6-litraiset) ovat tehty tiiviiksi, ettei öljyä kulu. Siitä olen kuullut, että nuo isommat 1,8-litraisista lähtien olisivat öljysyöppöjä ainakin jossain määrin.
        Toki nuo mun aikaisemmat nisukat ovat olleet niitä japskivalmisteisia 1,6-litran koneella olevia ikiliikkujia(2 Sunnya ja yksi farkku-Primera). Että tämä on eka tällainen brittiläinen Nissan, millä ajan. Muutenkin vähän ihmetellyt, että miksi tuo koneen koko on pudotettu 1,5 litraan, mutta olisiko verotus sitten syynä.. Ne 1,6-litraiset meinaan ovat kestäviä koneita. Eikä niissä nyt se kulutuskaan ollut mikään kovin paha, sillä Primerallakin pääsi maantieajossa 6,2l/100km lukemiin ja keskikulutus pyöri siinä 7-7,5l/100km omalla ajolla, oli kuitenkin liki 1500kg painava auto. Almerassa on kulutuslukemat pyörineet siinä 6,4-6,7l/100km tienoilla, välillä käynyt korkeammalla, kun on ajanut enempi kaupunkiajoa ja nyt tietty pakkanen nostaa kulutusta.
        Sunnyt, mitkä mulla olivat, olivat todella paljon ajettuja eikä öljyä kuitenkaan kulunut yhtään, vaikka kilsoja oli kummassakin yli 300tkm. Eka alkoi vasta sitten viemään öljyä, kun jouduin sen eräänä talvena väkisin jurnuttamaan käyntiin -25 asteen pakkasessa ilman lämmitystä.
        Mutta tosiaan, nyt Almerassa on uudet Mobil-öljyt sisällä ja muutenkin huollettu, niin täytyy seurata tilannetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytin tällä viikolla Nisukkani määräaikaishuollossa ja siihen laitettiin nyt juuri tuota Mobilin 5W-40-laadun täyssynteettistä öljyä ja just noilla luokituskirjaimilla olevaa.
        Ajattelin kyllä kanssa, ja kun moni muukin siitä mainitsi, että siinä oli huohotusjärjestelmässäkin jotain häikkää.
        Mutta katotaan nyt tosiaan, alkaako litkut pysymään koneessa.. En ole kyllä nyt hirveästi ajanut viime tiistain jälkeen, työajoa lähinnä ja jotain kauppa-ajoa, eilen ajoin hivenen pidemmän lenkin ja kyllä nyt ainakin öljy on vielä pysynyt siinä, mihin sitä huollossa laitettiin.
        Viime viikolla tuli 6kk täyteen, kun tuo on mulla ollut ja kilsoja on kertynyt jo reilu 9000km.
        Huoltoväli venähti hieman yli, noin parin tonnin verran, mutta tuli nyt tosiaan huollatettua. Sitäkin ajattelin kyllä, että saattoi olla sitäkin, että öljy oli jo hivenen liian vanhaa ja sillä(kin) sitä kului.
        Tuo vaikuttaa tosiaan, jos ajaa paljon vain lyhyttä pikkuajoa, niin tottakai koneesta tulee tukkoinen. Et senkin takia on hyvä säännöllisesti ajaa joku pidempikin lenkki tai sitten vaikka ajaa moottoritiellä vähän reilumpaa vauhtia sellaisen parikymmentä kilsaa, niin palaa karstat pois.
        Bensakoneessa myöskin todella tärkeätä ajaa kone "auki", vaikka monet luulee, että se karstoittuminen on vain dieseleiden "ominaisuus".
        Sinänsä metka, kun tämä on neljäs Nissan mulla ja ensimmäinen, jossa on ollut tällainen juttu että öljyä kuluu.
        Olen ollut siinä käsityksessä, että nämä Nissanin pikkukoneet(1,0-1,6-litraiset) ovat tehty tiiviiksi, ettei öljyä kulu. Siitä olen kuullut, että nuo isommat 1,8-litraisista lähtien olisivat öljysyöppöjä ainakin jossain määrin.
        Toki nuo mun aikaisemmat nisukat ovat olleet niitä japskivalmisteisia 1,6-litran koneella olevia ikiliikkujia(2 Sunnya ja yksi farkku-Primera). Että tämä on eka tällainen brittiläinen Nissan, millä ajan. Muutenkin vähän ihmetellyt, että miksi tuo koneen koko on pudotettu 1,5 litraan, mutta olisiko verotus sitten syynä.. Ne 1,6-litraiset meinaan ovat kestäviä koneita. Eikä niissä nyt se kulutuskaan ollut mikään kovin paha, sillä Primerallakin pääsi maantieajossa 6,2l/100km lukemiin ja keskikulutus pyöri siinä 7-7,5l/100km omalla ajolla, oli kuitenkin liki 1500kg painava auto. Almerassa on kulutuslukemat pyörineet siinä 6,4-6,7l/100km tienoilla, välillä käynyt korkeammalla, kun on ajanut enempi kaupunkiajoa ja nyt tietty pakkanen nostaa kulutusta.
        Sunnyt, mitkä mulla olivat, olivat todella paljon ajettuja eikä öljyä kuitenkaan kulunut yhtään, vaikka kilsoja oli kummassakin yli 300tkm. Eka alkoi vasta sitten viemään öljyä, kun jouduin sen eräänä talvena väkisin jurnuttamaan käyntiin -25 asteen pakkasessa ilman lämmitystä.
        Mutta tosiaan, nyt Almerassa on uudet Mobil-öljyt sisällä ja muutenkin huollettu, niin täytyy seurata tilannetta.

        Nyt ainakin ovat öljyt pysyneet sisällä, huollon jälkeen tullut jo kuitenkin toista tuhatta kilsaa. En tiedä, mut tuli vähän olo, että olisko vanhoilla öljyillä kuitenkin ollut osuutta asiaan..? Eli rupesi kulumaan, kun oli "kilsat täynnä"noilla vanhemmilla öljyillä. Mulla meni huolto hieman yli vielä, eli 165tkm oli merkattu seuraava huolto ja vein nisukan huoltoon vasta siinä 168tkm kohdilla.
        Ainoa nyt on ollut, että kulutus on noussut päälle 8l/100km, vaikuttaisiko pakkaset noin paljoa.. Kuitenkin 1,5-2l/100km kuluu bensaa enempi kuin lämpimillä keleillä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ainakin ovat öljyt pysyneet sisällä, huollon jälkeen tullut jo kuitenkin toista tuhatta kilsaa. En tiedä, mut tuli vähän olo, että olisko vanhoilla öljyillä kuitenkin ollut osuutta asiaan..? Eli rupesi kulumaan, kun oli "kilsat täynnä"noilla vanhemmilla öljyillä. Mulla meni huolto hieman yli vielä, eli 165tkm oli merkattu seuraava huolto ja vein nisukan huoltoon vasta siinä 168tkm kohdilla.
        Ainoa nyt on ollut, että kulutus on noussut päälle 8l/100km, vaikuttaisiko pakkaset noin paljoa.. Kuitenkin 1,5-2l/100km kuluu bensaa enempi kuin lämpimillä keleillä..

        Nyt tämä minun Almera jolle tehtiin moottorin liotin pesu öljyä mennee vain 1,5dl 1000 km .Öljynä Mobil 5w40 täyssynteettinen.Seuraavaksi Nissan öljy jota Myy motonet jota on kehuttu nissanin moottorille 5w40 täyssynteettinen. Kerron myöhemmin tulokset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tämä minun Almera jolle tehtiin moottorin liotin pesu öljyä mennee vain 1,5dl 1000 km .Öljynä Mobil 5w40 täyssynteettinen.Seuraavaksi Nissan öljy jota Myy motonet jota on kehuttu nissanin moottorille 5w40 täyssynteettinen. Kerron myöhemmin tulokset.

        Nyt tämä Almera 1.5 vm 2002 koneessa nissanin Motor Oil öljy ajettu 2500 km öljy on ylärajassa. Entiseen malliin olisi pitänyt lisätä jo 1l.Kyllä moottorin käsittely auttoi,aineet oli lamppuöljy ja diesel polttoaine.Ja koneelle annettu kierroksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tämä Almera 1.5 vm 2002 koneessa nissanin Motor Oil öljy ajettu 2500 km öljy on ylärajassa. Entiseen malliin olisi pitänyt lisätä jo 1l.Kyllä moottorin käsittely auttoi,aineet oli lamppuöljy ja diesel polttoaine.Ja koneelle annettu kierroksia.

        Nyt tämän Almeran jolle tehtiin moottorin liuotin pesu öljyn kulutus on pysynyt 1litra 10000 km.Öljynä nissan öljy.


    • Anonyymi

      Ehkä moottorin huohotusjärjestelmässä on ollut tukos ja öljyä häipynyt pois. Ulkoinen vuoto näkyisi moottorissa kyllä, mutta voinut häipyä myös pakoputken kautta.

      • Anonyymi

        Heh, eikö jengi vieläkään tiedä, että datsunin lohkoissa menee sylinterit soikeaksi, minkä jälkeen öljy maistuu. Virallisen meriselityksen mukaan syynä liian tiukalle vedetyt vaihdelaatikon kiinnityspultit. Korjaus; osta uusi auto.

        Joku tossa edellä ihmetteli, että kylmällä kelillä öljynkulutus loppuu, mutta bensaa palaa enemmän. Heh, saattaa jopa öljyn määrä lisääntyä pätkäajossa, kun öljyn sekaan päätyy kondenssivettä. Toisaalta se vesi voi sitten haihtua, kun vetäistään kone kunnolla kuumaksi (vaikka 1. moottoritielenkki kevään tullen) -> hups, öljyt katoaa pikavauhtia.

        "Öljyä ei kulu lainkaa" ei siis ole mitenkään automaattisesti hyvä uutinen, jos ja kun sitä öljyä tosiasiassa koko ajan laimennetaan vedellä. Tai nokilekoissa dieselillä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1658
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe