jeba!

yh-isi

Yks lapsi on jo (Rene Nikolai) ja toinen tulossa...mun mielestä kauniita nimiä..tytölle: Krista,Siru,Nea
pojalle: Nino,Karo,Ken

Olisko jollain ehdotuksia lisää??
T:isi vm-80

21

1895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äityli

      ..ja roikkuu sukunimestä! Kuten niin monesti näissä keskusteluissa on tullut ilmi, on nimen sopivuus kiinni sukunimestä. Jos teidän sukunimi on "ulkomaalainen", Nino, Ken ja Krista ovat ihan ok, mutta jos sukunimi on Virtanen-skaalaa, etsi ihmeessä suomalaisempia nimiä!!!

      • yh-isi

        Ei olla oikeen päästy sopuun "äitylin" kans, että kumman sukunimen vauva saa.. Pojalla on kuitenki mun sukunimi eli Bederdin...


      • minä
        yh-isi kirjoitti:

        Ei olla oikeen päästy sopuun "äitylin" kans, että kumman sukunimen vauva saa.. Pojalla on kuitenki mun sukunimi eli Bederdin...

        turha teidän on tuota sukunimen valintaa pohtia (mikäli ymmärsin viestisi oikein), kun tietääkseni Suomen laki kertoo, että samojen vanhempien lapsille, eli siis sisaruksille, täytyy antaa sama sukunimi.


      • henna
        yh-isi kirjoitti:

        Ei olla oikeen päästy sopuun "äitylin" kans, että kumman sukunimen vauva saa.. Pojalla on kuitenki mun sukunimi eli Bederdin...

        Eli Suomenlaki määrää, että toiselle lapselle on annettava sama sukunimi kuin ensimmäisellekin. Tämän lain pystyy kuitenkin kiertämään niin, että isä ei tunnusta lasta omakseen ennen kuin kastajaisten jälkeen. Näin saa toiselle lapselle antaa eri sukunimen kuin ensimmäiselle, mutta onko toisaalta mitään järkeä, että lapsilla on eri sukunimet?

        P.S: Ei varmaan kannata kertoa lapsen äidille.. ;)


    • Mieti ensin

      Pojalle nimeksi Karo?! yleensä Karoliina nimisten tyttöjen lempinimi on Karo..

      • yh-isi

        No sitähän se lapsen äitikin on sanonu...


    • maria

      mun mielestä pojalle ei kannata antaa nimeksi Karo, koska se on jotenkin niin tyttömäinen nimi. poika varmaan kärsisi nimestä viimeistään koulussa...ehdottamasi tyttöjen nimet ovat ihan ok, paras niistä on Krista. Kaunis nimi olisi myös Iiris.

      • yh-isi

        Iiris kuulostaa erittäin kauniilta...Lilli olis kans yks vaihtoehto..Harmi vaan ku ei oikeen tulla juttuun tän "äitylin" kans..poikakin on suurimman osan ajastaan mulla..mut kyllähän se mulle passaa!!


      • äityli
        yh-isi kirjoitti:

        Iiris kuulostaa erittäin kauniilta...Lilli olis kans yks vaihtoehto..Harmi vaan ku ei oikeen tulla juttuun tän "äitylin" kans..poikakin on suurimman osan ajastaan mulla..mut kyllähän se mulle passaa!!

        no nyt kun sukunimi on tiedossa, on helpompi ottaa kantaa.. se iiris ois hyvä, samoin krista, pojan nimistä en pitänyt.. miten olis nico tai axel (ei mikään foley, vaan muunnos vanhasta kunnon akselista), tai thomas?

        ps..kylläkait SEN äitylin kans pitää jotenkin toimeen tulla, jos on toinen lapsi tulossa???


      • yh-isi
        äityli kirjoitti:

        no nyt kun sukunimi on tiedossa, on helpompi ottaa kantaa.. se iiris ois hyvä, samoin krista, pojan nimistä en pitänyt.. miten olis nico tai axel (ei mikään foley, vaan muunnos vanhasta kunnon akselista), tai thomas?

        ps..kylläkait SEN äitylin kans pitää jotenkin toimeen tulla, jos on toinen lapsi tulossa???

        Thomas olis sopiva,mutta ku oma nimi on Tomas...Axelista pidin kyllä..
        Joo,toinen lapsi tulossa,mut ollaan "erottu" jo muutama kuukausi sitten...poika asuu mun luona..mä olen ollu alusta asti tätä toista lasta "vastaan",ku tilanne on mikä on..mutta,mutta..


      • äityli
        yh-isi kirjoitti:

        Thomas olis sopiva,mutta ku oma nimi on Tomas...Axelista pidin kyllä..
        Joo,toinen lapsi tulossa,mut ollaan "erottu" jo muutama kuukausi sitten...poika asuu mun luona..mä olen ollu alusta asti tätä toista lasta "vastaan",ku tilanne on mikä on..mutta,mutta..

        No sattuuhan sitä kaikenlaista... Toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen niin lapsen nimestä, kuin muistakin asioista! Zemppiä!


    • mummo

      juuh...aluks vaan et oon ihan samaa mieltä noiden aiempien kans et Karo ei ole kovin hyvä vaihtoehto=) yleensä sä tosiaan on Karoliinan tms...nimen lempinimi....
      noista vaihtoehdoista paras on toi KEN....

      mutta mitäs sanoisit seuraavista vaihtoehdoista...

      pojalle...ROBIN, RUBEN tai DANIEL...

      • yh-isi

        että sä olisit vastannu..oon lukenu noita sun kirjottamia juttuja ja niissä on asiaa!!
        Daniel kuulostaa todella hyvältä...mitäs jos tulee tyttö??


      • mummo
        yh-isi kirjoitti:

        että sä olisit vastannu..oon lukenu noita sun kirjottamia juttuja ja niissä on asiaa!!
        Daniel kuulostaa todella hyvältä...mitäs jos tulee tyttö??

        tytölle...en oikein "uskaltanut" antaa mitään vaihtoehtoja, koska noi nimet jotka oli tos sun omii ehotuksii ei ihan kauheesti mua miellyttänyt.....mutta

        tässä ois jotai ehdotuksiani...=)

        elikkäs....mitäs sanot...?

        BEEDA tai FRIDA....toi Beeda varsinkin on aika kiva ja voisin kuvitella että se miellyttäis sinuakin....vai?


      • mummo
        yh-isi kirjoitti:

        että sä olisit vastannu..oon lukenu noita sun kirjottamia juttuja ja niissä on asiaa!!
        Daniel kuulostaa todella hyvältä...mitäs jos tulee tyttö??

        tässä tulikin viel mieleeni sellainen vaihtoehto kuin...

        VIIVI.....aika hyvä...;)


      • yh-isi
        mummo kirjoitti:

        tässä tulikin viel mieleeni sellainen vaihtoehto kuin...

        VIIVI.....aika hyvä...;)

        Itseasiassa noi kaikki miellytti mua:) Mut saako udella,että mistä sä noita nimiä saat päähäs..omia lapsia;)?


      • mummo
        yh-isi kirjoitti:

        Itseasiassa noi kaikki miellytti mua:) Mut saako udella,että mistä sä noita nimiä saat päähäs..omia lapsia;)?

        eri asia vastaanko...jihjih....
        eiku..ei mitään voin mä vastatakin=)

        Totaah...omii lapsii ei ole, mutta kuitenkin lapset on sydäntäni lähellä...jih...
        Tuttavilla ja sukulaisilla on paljonkin lapsii...ja hoitelen sit niitä..=)

        Jostain ihmeen syystä olen...(melko pienestä asti)....ollut kiinnostunut nimistä.....aina oli jotain suosikki nimejä...tein kaikenlaisia listoja mitkä on kauneimpia ja mitä annan sit joskus omalle lapselleni....hih...jotain tollasta=)

        Sitt....nyttenkin tää aihe on melko ajankohtainen nimittäin kolmenviikon päästä pääsen kummiksi pienelle pojalle....samalla kertaa kastetaan pojan sisko...siis kaksoset=) ja tottahan toki kumminkin mielipidettä kuunnellaan...vaih;) ja sit sen vuoksi oon taas tutkaillut kaikki mahdollisia paikkoja josta voisin jonkun ihanan nimen löytää,....

        siis.....ne vaan yhtääkkii aina loksahtaa päähän, siis ne ihanat nimet=) saatan lukee vaik lehdesta....ja sit parin päivän päästä tajuaa et hei se onkin todella nätti nimi...=) niit pitää aina jonkin aikaa sulatella että ne rupee miellyttään...=)

        varmaan vastasin asian vierestä, mutta eiköhän siit jotain tolkkua saa=)


      • yh-isi
        mummo kirjoitti:

        eri asia vastaanko...jihjih....
        eiku..ei mitään voin mä vastatakin=)

        Totaah...omii lapsii ei ole, mutta kuitenkin lapset on sydäntäni lähellä...jih...
        Tuttavilla ja sukulaisilla on paljonkin lapsii...ja hoitelen sit niitä..=)

        Jostain ihmeen syystä olen...(melko pienestä asti)....ollut kiinnostunut nimistä.....aina oli jotain suosikki nimejä...tein kaikenlaisia listoja mitkä on kauneimpia ja mitä annan sit joskus omalle lapselleni....hih...jotain tollasta=)

        Sitt....nyttenkin tää aihe on melko ajankohtainen nimittäin kolmenviikon päästä pääsen kummiksi pienelle pojalle....samalla kertaa kastetaan pojan sisko...siis kaksoset=) ja tottahan toki kumminkin mielipidettä kuunnellaan...vaih;) ja sit sen vuoksi oon taas tutkaillut kaikki mahdollisia paikkoja josta voisin jonkun ihanan nimen löytää,....

        siis.....ne vaan yhtääkkii aina loksahtaa päähän, siis ne ihanat nimet=) saatan lukee vaik lehdesta....ja sit parin päivän päästä tajuaa et hei se onkin todella nätti nimi...=) niit pitää aina jonkin aikaa sulatella että ne rupee miellyttään...=)

        varmaan vastasin asian vierestä, mutta eiköhän siit jotain tolkkua saa=)

        Kyl melko selväks tuli:) Mä oon aina ollu huono keksimään nimiä..joten susta on todella ollu apua!
        Mut me koitetaan "jätkän-pätkän" kans pärjäillä ja aletaan odottaa sitä sisaren "saapumista" ;)
        Vaikka se jää kyllä äidille:(


      • mummo
        yh-isi kirjoitti:

        Kyl melko selväks tuli:) Mä oon aina ollu huono keksimään nimiä..joten susta on todella ollu apua!
        Mut me koitetaan "jätkän-pätkän" kans pärjäillä ja aletaan odottaa sitä sisaren "saapumista" ;)
        Vaikka se jää kyllä äidille:(

        hih.....olipas melkolailla yllätys, että vinkeistäni on ollut apuakin joillekin, no muttta hienoa=)

        juuh...oikein hauskat jatkot teille molemmilla...hmmm...ja ettäköhän tekin aina joskus sen sisaruksen huostaanne saa.....hih=)
        kunhan se vain ekaksi saapuu maailmaan ihastelemaan=)


      • hmmmmmmmmmmmmmmmmmm
        mummo kirjoitti:

        hih.....olipas melkolailla yllätys, että vinkeistäni on ollut apuakin joillekin, no muttta hienoa=)

        juuh...oikein hauskat jatkot teille molemmilla...hmmm...ja ettäköhän tekin aina joskus sen sisaruksen huostaanne saa.....hih=)
        kunhan se vain ekaksi saapuu maailmaan ihastelemaan=)

        Tytölle Mia ja pojalle jos on ni Tuomas


      • hihi-hihi
        hmmmmmmmmmmmmmmmmmm kirjoitti:

        Tytölle Mia ja pojalle jos on ni Tuomas

        Ikivanha ketju. Se muksu on jo koulussa! Kai nimi on päätetty jo aikapäiviä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1938
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      246
      1885
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      95
      1615
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      112
      1431
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1151
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1120
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      958
    8. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      952
    9. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      105
      914
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      886
    Aihe