Koira mukaan

Ottaisi

Voiko pienen villakoiran kokoista koiraa ottaa mukaan lentokoneeseen? Onko kellään kokemusta?
Koska meidän täytyisi ottaa ehkä kaksikin koiraa mukaan, ja molemmat olisivat pienen villakoiran kokoisia.??

8

911

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hau

kyllä minä olen ainakin vienyt koiran mukana tosin oli senverran iso että joutui ruumaan kannattaa kysyä lentoyhtiöltä ensin koska koirapaikatkin on rajattu

• Ottaisi

Mitä se yleensä maksaa jos ottaa koiran mukaan?

• lentää....
        Ottaisi kirjoitti:

Mitä se yleensä maksaa jos ottaa koiran mukaan?

Alle 8 kg (joillain yhtiöillä alle 10 kg) koira/kissa menee matkustamossa, kunhan on sopiva boxi, joka mahtuu istuimen alle. Hinta riippuu kovasti ennenkaikkea matkakohteesta (kotimaa/ulkomaa) ja lentoyhtiöstä. Mihin aiotte lentää?

• Ottaisi
        lentää.... kirjoitti:

Alle 8 kg (joillain yhtiöillä alle 10 kg) koira/kissa menee matkustamossa, kunhan on sopiva boxi, joka mahtuu istuimen alle. Hinta riippuu kovasti ennenkaikkea matkakohteesta (kotimaa/ulkomaa) ja lentoyhtiöstä. Mihin aiotte lentää?

Menemmä joko New Yorkkiin tai Kyprokselle.Tiedätkö mitä silloin maksaisi?

• lentää?
        Ottaisi kirjoitti:

Menemmä joko New Yorkkiin tai Kyprokselle.Tiedätkö mitä silloin maksaisi?

Euroopan lennoilla halpisyhtiöt normaalisti veloittavat joko jonkun kiinteän hinnan esim. 20-40 euroa/lento, tai joillakin on 5-7 eur/kilo/lento. Finnairilla hinta lasketaan joku tietty prosentti normaalihintaisen lentolipun hinnasta. Tuo normaalihintainen lippu onkin sitten tosi kallis, joten hintaa alkaa kertyä. Itse olen Euroopan sisäisillä lennoilla Finskin tapauksessa maksanut menopaluusta n. 7 kg lemmikkiboxista n. 200 euroa. Amerikan lennoilla hinta on varmaan tuplat ellei vieläkin enemmän. Sterlingillä taisi olla 7 eur/kilo, eli reippaasti halvempi kuin Finnair. Kotimaan lennoilla Finski veloittaa lemmikkiboxista aina 27 euroa/lento (54 eur/menopaluu). Huomaa, että vaikka maksat lemmikkiboxista, et sitten saa muuta matkavaraa ottaa koneeseen sisään, vaan boxi on se sun lentolaukkusi. Eli kalliiksi tulee.
        Lentoyhtiöiden sivuilta matkatavara-otsikon alta löytyvät boxin sallitut äärimitat, samoin siellä monesti kerrotaan myös hinnat.

• Ottaisi
        lentää? kirjoitti:

Euroopan lennoilla halpisyhtiöt normaalisti veloittavat joko jonkun kiinteän hinnan esim. 20-40 euroa/lento, tai joillakin on 5-7 eur/kilo/lento. Finnairilla hinta lasketaan joku tietty prosentti normaalihintaisen lentolipun hinnasta. Tuo normaalihintainen lippu onkin sitten tosi kallis, joten hintaa alkaa kertyä. Itse olen Euroopan sisäisillä lennoilla Finskin tapauksessa maksanut menopaluusta n. 7 kg lemmikkiboxista n. 200 euroa. Amerikan lennoilla hinta on varmaan tuplat ellei vieläkin enemmän. Sterlingillä taisi olla 7 eur/kilo, eli reippaasti halvempi kuin Finnair. Kotimaan lennoilla Finski veloittaa lemmikkiboxista aina 27 euroa/lento (54 eur/menopaluu). Huomaa, että vaikka maksat lemmikkiboxista, et sitten saa muuta matkavaraa ottaa koneeseen sisään, vaan boxi on se sun lentolaukkusi. Eli kalliiksi tulee.
        Lentoyhtiöiden sivuilta matkatavara-otsikon alta löytyvät boxin sallitut äärimitat, samoin siellä monesti kerrotaan myös hinnat.

Pystyisitkö sinä jotenkin laskemaan, mitä tulisi maksamaan jos ottaisi koiran vaikka kyprokselle mukaan ja mukana olisi toisiksi pienen koiran boxi kooltaan, ja koira painaa n.7kg??
        Halvimmalla lennolla mieluiten.

• toki
        Ottaisi kirjoitti:

Pystyisitkö sinä jotenkin laskemaan, mitä tulisi maksamaan jos ottaisi koiran vaikka kyprokselle mukaan ja mukana olisi toisiksi pienen koiran boxi kooltaan, ja koira painaa n.7kg??
        Halvimmalla lennolla mieluiten.

neuvoisin soittamaan lentoyhtiöön niin saat varmaa tietoa koska finsilläkin olen nähnyt pienen koiran tavallisessa laukussa ja eri yhtiöillä on omat sääntönsä,mutta kalliilta tuntuu täällä esitetyt hinnat en moisia summia maksanut kun finskillä lensin espanjaan ja koira oli ruumassa

• lentää
        toki kirjoitti:

neuvoisin soittamaan lentoyhtiöön niin saat varmaa tietoa koska finsilläkin olen nähnyt pienen koiran tavallisessa laukussa ja eri yhtiöillä on omat sääntönsä,mutta kalliilta tuntuu täällä esitetyt hinnat en moisia summia maksanut kun finskillä lensin espanjaan ja koira oli ruumassa

Kysymällä lentoyhtiöstä saat varminta tietoa. Itse olen matkustanut lukuisia kertoja Keski-Euroopasta Suomeen lemmikin kanssa. Boxi painaa kaikenkaikkiaan n. 7 kg, ja hinta on Finnairilla ollut se minkä aikaisemmin kerroin. Kotimaassa he ottavat kiinteän hinnan 27 eur/sivu. Ulkomaanlennon hintaa en osaa laskea, ainoastaan voin kertoa sen, mitä olen itse maksanut.
        Lemmikkiä varten pitää olla oikeankokoinen boxi, jossa vesitiivis pohja.
        Mikä yhtiö sinne Kyprokselle lentää? Jos on muita vaihtoehtoja kuin Finski, valitse se muu. Tulee takuulla halvemmaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      316
      5179
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      117
      2705
    3. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      143
      1706
    4. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      116
      1292
    5. Mahtavaa, Trump pelasti lentäjän, Irania nöyryytettiin

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011917601.html Taas osoitus kuinka ylivertainen maa USA on Trumpin johdolla.
      Maailman menoa
      351
      1102
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      139
      1054
    7. Keskiviikkona 8.4.2026 se tapahtuu

Nimittäin tulevana keskiviikkona 8.4.2026 Donald Trump ilmoittaa Naton pääsihteerille että Yhdysvallat eroaa Natosta. N
      NATO
      268
      1012
    8. Rakastin sua niin paljon ettei löydy sanoja sille tunteenpalolle mitä silloin koin

Sellaista tunnetta ei koe kuin ehkä kerran elämässä. Tuntui, että sekoaa, että menee järjiltään. Tuntui että räjähtää si
      Ikävä
      37
      919
    9. IS Viikonloppu 4.-6.4.2026

Nyt on Viitamäeltä pääkuvaton ristikko. Nimimerkki happonen kehui kovasti "On kyllä laadukas pahis, iso kiitos tästä ja
      Sanaristikot
      100
      903
    10. Hitto mulla

On sinua ikävä ihana.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe