Olipa kerran -98 Avensis 2.0TD kilometrejä n.100000 nyt tarkalleen.
Jarrurummut sorvattu, jarrulevyt vaihdettu. Kytkin narisee ja napisee
ja irrottaa vasta aivan yläasennossa->
menee vaihtoon heti kun aika riittää
ja toyotanb huollossa ehditään. Kuskin
puoleinen penkinlämmittäjä reistaili
tuliterässä autossa ja lopulta hajosi.
Syy moiseen oli japanilaisten vinoilla silmillä viallisesti asennettu lämmittimen johto joka kulki
penkin jousien välissä nirhaantuen
hiljalleen poikki penkillä istuttaessa. Lapsikin tajuaisi asentaa
johdon muualle kuin jousien väliin
toyotako auto?
16
1781
Vastaukset
- jurpo!
nuo ole edes vikoja! Normaalia kulumista. Tojoissa ei vikoja ole! Mene takas sinne opeli-palstallesi puhumaan puppua!
- FeO2 = Toyota
Niin tottahan se on että Toyota on lähes viaton auto. SIINÄ KAIKKI VIAT JA PUUTTEET OVAT VAIN OMINAISUUKSIA, JOIHIN KUSKIN ON TYYDYTTÄVÄ.
Keino päästä SÄÄLITTÄVÄSTÄ JAPSIKIERTEESTÄ, on mennä vaikka VW:n merkkiliikkeeseen katsomaan 10 v vanhoja saksalaisia. Sellaisen voi saada lähes päikseen vaihdossa 1 kk:n vanhaan japsiläjään.
Suomeen tuodaan japseja, vain jotta rautaruukille riittäisi töitä.
Itse olen työkseni aikanaan hitsannut kymmeniä ja kymmeniä auton pohjia ja niistä YLLÄTYS YLLÄTYS oli suurin osa LAHOJA JAPSEJA.
FeO2 = Toyota - ***
FeO2 = Toyota kirjoitti:
Niin tottahan se on että Toyota on lähes viaton auto. SIINÄ KAIKKI VIAT JA PUUTTEET OVAT VAIN OMINAISUUKSIA, JOIHIN KUSKIN ON TYYDYTTÄVÄ.
Keino päästä SÄÄLITTÄVÄSTÄ JAPSIKIERTEESTÄ, on mennä vaikka VW:n merkkiliikkeeseen katsomaan 10 v vanhoja saksalaisia. Sellaisen voi saada lähes päikseen vaihdossa 1 kk:n vanhaan japsiläjään.
Suomeen tuodaan japseja, vain jotta rautaruukille riittäisi töitä.
Itse olen työkseni aikanaan hitsannut kymmeniä ja kymmeniä auton pohjia ja niistä YLLÄTYS YLLÄTYS oli suurin osa LAHOJA JAPSEJA.
FeO2 = Toyotatottahan on sekin että sulla ei taida olla kaikki kammarit lämpösillä.
Kannattaa ottaa yhteyttä ammattiauttajaan,heillä voi olla apu ongelmaasi.
Sitä odotellessasi voit jatkaa hitsausharrastustasi vanhojen VW tai opel tuotteiden kanssa.
- Nakke
Kyllä se on niin että kun Toyotan kokoamistoimintoja siirrettiin eurooppaan (englantiin) niin siin tapahtui suuri/valtava "fipa", mutta se oli pakon sanelemaa, johtuen Eu:sta ja euroopan ulkopuolelta tulevien autojen verotuksesta.
Ne englantilaiset . . . v...tu
SANOPPA YKSIKIN ASIA MITÄ ENGLANTILAISET OSAAVAT TEHDÄ - Asiantuntija
Hei eikö sokeet kokoa "ooppeli". Laadusta päätellen ainaskin.
Opel on niitä harvoja autoja joita en missään nimessä ostas . . . kastia lada, lancia, alfa-romeo, seat jne.- Ihailen
Osoitat kunnioitettavaa asiantuntemusta lausunnollasi jonka olet laatinut testattuasi huolellisesti kaikki mainitsemasi merkit. Ilmeisesti tarkoitat kaikkia malleje, niin uusia, vanhoja kuin tuleviakin...
Toivottavasti jatkat tastaamistasi myös saatuasi ajokortin. - Janis Petke
Ihailen kirjoitti:
Osoitat kunnioitettavaa asiantuntemusta lausunnollasi jonka olet laatinut testattuasi huolellisesti kaikki mainitsemasi merkit. Ilmeisesti tarkoitat kaikkia malleje, niin uusia, vanhoja kuin tuleviakin...
Toivottavasti jatkat tastaamistasi myös saatuasi ajokortin.Siinä tosiaan puhui Vallilan ammiksen asentaja-koneista-hitsaajatarjoilijasiistijälinjan jumbo teiniviikset väpättäen. Ensin pitäisi saada rahat kasaan ajokorttiin ja sitten ostaa keltaiset iskarit ja sitten vielä löytää niihin sopiva 70-luvun Corolla ettei kaverit naura.
- BenSjatkel
Olipa kerran -99 Avensis 2.0TDs kilometrejä n.100000 nyt tarkalleen.
Jarrurummut sorvattu, jarrulevyt vaihdettu. Kytkin narisee ja napisee
ja irrottaa vasta aivan yläasennossa
menee vaihtoon heti kun aika riittää
ja toyotan huollossa ehditään. Kuskin
puoleinen penkinlämmittäjä reistaili
tuliterässä autossa ja lopulta koko penkki hajosi.
Syy moiseen oli japanilaisten vinoilla silmillä viallisesti asennettu lämmittimen johto
penkin jousien välissä nirhaantuen
hiljalleen poikki penkillä istuttaessa.Penkki syttyi palamaan mutta sammui kun vesisateella ajelin. Avensis sedan Lunar 4/99 11500km
-etujarrulevyt ja palat vaihdettu kolmesti.
-etupyörät vaihdettu kahdesti
-etupyörät tasapainotettu neljästikun ravisti niin että paikat hampaista irtosi.
-hammaslääkäri lasku 4000,-
-kytkin ravisti, vaihdettiin uusi vauhtipyörä kun tarpeeksi valitin vaihdettiin rikkonainen kytkinkin.
-konehuoneesta löytyi metrin pituinen vääntörauta
-rattiakseli kolisi ja nitisi, Lunassa rasvataan ja Terrassa vaihdetaan uusi ???
-raitisilmatuulettimen I-nopeus ei toiminut.Korjasin itse ja sain sähköiskut.
-kuljettajan istuin ja ristiseläntuki naksuvat ja selkänoja kallistuu itsekseen sitten hajosi koko penkki.
-etuovien lasit naksuvat ajossa. osittain auki ollessaan vesisateella,vesi tulee sisään.
-hanskalokeron ympäristössä nitisee
-kura, vesi ja pöly tunkeutuu ovien tiivisteiden välistä kynnylistoille ja penkeille sekä tuulilasi kuraantuu sisäpuoleltakin.
Tuulilasinpyyhkimiä ei saanut kaksipuoleisia.
-kattopahvin liimaus irvistää takaa takalasin läpi katsottuna, liimattu kahdesti mutta ei pidä
-tuuli- ja takalasia ulkopuolella kiertävä muovinauha on kuin juosten kustu ja koko lasi repsottaa irti ja lunta tuiskuttaa sisään. - mersu
niin siinä käy kun ostaa riisikuppiwokkipannun..ei ne oo autoja! Kannattaa ostaa laatua
niin jää elämässä aikaa muuhunkin kuin
remontteihin..- Janis Petke
Minulla on pelkästään huonoja kokemuksia koko autosta! Olin C180 mallin onnelinen omistaja tasan kolme viikkoa kun sitten alkoivat murheet. Ilmastointilaite oli täysi susi. Jäähdytysaine karkasi alle kuukauden ja sille tielleen jäi täyttökin. Eikä vuotokohtaa löydetty. Takuuseen meni ja monta kertaa.
Sitten 5000 kilsan jälkeen alkoi vasenvetonivel kilkattaa ja rutista. Hajosi omia aikojaan vaikka kumit (kuten olettaa saattaa) olivat ehjät. Takuu vaihto. Sitten alkoi bensaputki vuotaa. Keskuslukitus hajosi. Sitten meni hermot.
Ja eivät ole sitä paskaa näköjään kaupaksi saaneet.
http://www.veho.fi/vautot/script/atiedot.asp?rekno=SIN272
Vaihdoin sen Nissan Maxima QX V6:seen ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Ei pienintäkään vikaa. - Onneksi olkoon
Janis Petke kirjoitti:
Minulla on pelkästään huonoja kokemuksia koko autosta! Olin C180 mallin onnelinen omistaja tasan kolme viikkoa kun sitten alkoivat murheet. Ilmastointilaite oli täysi susi. Jäähdytysaine karkasi alle kuukauden ja sille tielleen jäi täyttökin. Eikä vuotokohtaa löydetty. Takuuseen meni ja monta kertaa.
Sitten 5000 kilsan jälkeen alkoi vasenvetonivel kilkattaa ja rutista. Hajosi omia aikojaan vaikka kumit (kuten olettaa saattaa) olivat ehjät. Takuu vaihto. Sitten alkoi bensaputki vuotaa. Keskuslukitus hajosi. Sitten meni hermot.
Vaihdoin sen Nissan Maxima QX V6:seen ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Ei pienintäkään vikaa.Kun noi viat sait kaikki KOLMESSA viikossa aikaiseksi. Varo vaan kun olet kerran noin tehokas, niin se heikko riisikuppis ei moista kestä, se on kerralla KOKONAAN SÖKÖ!
- Pöljä
Janis Petke kirjoitti:
Vaihdoin sen Nissan Maxima QX V6:seen ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Ei pienintäkään vikaa.Möikö se Maxima kauppias sen helmen Vehoon? Tai annoitko kusettaa itseäsi kaksi kertaa samassa liikkeessä?
- Janis Petke
Pöljä kirjoitti:
Möikö se Maxima kauppias sen helmen Vehoon? Tai annoitko kusettaa itseäsi kaksi kertaa samassa liikkeessä?
Eikö Vehossa myydä vaihtoautoja? Sanoinko jossain kohtaa että Maxima oli tehtaan paketista? sillä oli ajettu sentäs n. 20 kiloa. Eli ei ihan pakasta. Minä ostin Maximan Pitäjänmäen Vehosta. Vaihdossa siihen Mersun kuvatukseen. Lähes päittään meni.
- Janis Petke
Onneksi olkoon kirjoitti:
Kun noi viat sait kaikki KOLMESSA viikossa aikaiseksi. Varo vaan kun olet kerran noin tehokas, niin se heikko riisikuppis ei moista kestä, se on kerralla KOKONAAN SÖKÖ!
Kolmen viikon jälkeen ne murheet alkoivat. Ei kolmessa viikossa. Siinä on vissi ero. Sorry. Mutta kolmen viikon jälkeen karisi karisma kuin hilse Mersun niskoilta. Maanantaikappale? Ehkä. Mutta hiukan kallis maanantaikappale. En viitsi ottaa riskiä siitä mitä perjantai-iltapäiväkappale voisikaan olla.
- Muitakin ropposia kokeillut
On Avensiksen pikkuveljessäkin vikoja
siis corollassa. 98 ajettu 30 000 km
... Sammuilee... ei mennyt ensikatsastuksesta läpi... (päästöt korkealla) jne. Mutta mutta useiden huoltokäyntien jälkeen kone hyrrää taas ja kaikki on all right. Haluasinkin kysyä kuka voi rehellisesti kertoa auomerkistä, jossa ei koskaan ole havaittu vikoja takuuaikana. (aina löytyy viallisiakin ). Asia sinänsä on huoltamo henkilökunnan niinsanottu hyvä palvelu, joka on ihan p:stä - Corona67
Voi pojat, surkiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908627
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264788- 504248
- 623817
- 513226
- 503000
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452359Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382223