Freightliner?

Nimetön

19

3382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on he***tinhienoja mutta (kuulemani mukaan) nuhapumppuja, siinä kun suomalainen kuski käskee ~500-600 pollee, ni jenkkipoika käskee vaan ~350-450 kaakkii, tosin jenkillä in isommmat kuutiot ni enemmän vääntöö joka hieman kompensoi teho-eroo.

      tosin tuokin on taas kuulopuhetta, varmaksi en sano, mutta näin oon kuullut.

      • ajantasaistaa tietonsa

        Ne on rekat koneiltaan yhtäläisiä Atlantin molemmin puolin.
        Mersu valmistaa Jenkeissä Freightlineria ja Kenworth valmistaa Euroopassa Daffia ja niin edelleen (noin esimerkin omaisesti yksinkertaistaen).
        Ameriikassa rekat on pitkiä, kun niihin sallitaan komeat nokat ja makuutilat. Kuormat sen sijaan ovat samanmoisia (sama kontti esimerkiksi kulkee sekä eurooppalaisen, että amerikkalaisen rekan kyydissä matkallaan lähettäjältä vastaanottajalle)
        Suomessa (ja Ruotsissa) ajetaan periaatteessa nuhapumpuilla, sillä samoilla moottoreilla vedetään tuplasti painoa...


      • kullervo

        Kylla ne tehot on keskimaarin 430-600 hevosvoimaa rahtivehkeissa. Ja niilla kuutioilla tarkoitit varmaan litratilavuutta, joka taalla ei ole sen kummempi kuin euroopassakaan eli 12-18 litraa on tilavuudet yleensa. Ite en kylla viittis tollasella FLD:lla reisuun lahta. Vaikka noitakin on USAn paanalla viela paljon.


      • kullervo kirjoitti:

        Kylla ne tehot on keskimaarin 430-600 hevosvoimaa rahtivehkeissa. Ja niilla kuutioilla tarkoitit varmaan litratilavuutta, joka taalla ei ole sen kummempi kuin euroopassakaan eli 12-18 litraa on tilavuudet yleensa. Ite en kylla viittis tollasella FLD:lla reisuun lahta. Vaikka noitakin on USAn paanalla viela paljon.

        juu, toi saatto hyvinkin olla vanhaa tietoo. Mulla vaan on semmonen mielikuva, että oisin joskus kuullut jonkun sanovan, että jenkeissä mentäis keskimäärin 100-150HV pienemmällä teholla ku rapakon tälläpuolen. Tosin kuten jo aiemmin mainitsin, että saattaa olla virheellistä tietoa.


      • kullervo
        jannetin82 kirjoitti:

        juu, toi saatto hyvinkin olla vanhaa tietoo. Mulla vaan on semmonen mielikuva, että oisin joskus kuullut jonkun sanovan, että jenkeissä mentäis keskimäärin 100-150HV pienemmällä teholla ku rapakon tälläpuolen. Tosin kuten jo aiemmin mainitsin, että saattaa olla virheellistä tietoa.

        .....kuulopuheita liikkeella rahtipiireissa. Aivan sama ootko Suomessa, USAssa tai vaikkapa. Sen oon huomannu etta me rahtimiehet ollaan aika samanlaisia mantereesta riippumatta.


    • kukaan voi

      suomeen ottaa kun siinä on toi etunokka,ei menis läpi suomessa lakien mukaan. Eihän sieltä näkiskää mitään ku on tommonen hirvee etunokka.

      • Anonyymi

        Miten niin ei näe? Ihan yhtä hyvin siitä näkee, ajoi sitren suomessa tai amerikassa.


    • on.

      ollu kuva siittä, laidaton lava päällä

      • sellanen,että

        ajurin pitää istua etuakselin etupuolella,kuormurissa? Olen joskus nähnyt,että kuski istuu etuakselin takana ja siinä autossa oli vähän nokkaakin,kai sieltä vähän jotain näkee,mutta voi olla huono ajaa mutkiin sellasta.


      • sellaista
        sellanen,että kirjoitti:

        ajurin pitää istua etuakselin etupuolella,kuormurissa? Olen joskus nähnyt,että kuski istuu etuakselin takana ja siinä autossa oli vähän nokkaakin,kai sieltä vähän jotain näkee,mutta voi olla huono ajaa mutkiin sellasta.

        Lakia ja mitä nokkamallin ajo-ominaisuuksiin tulee niin ne ovat huomattavasti paremmat kuin buldokissa. Seon vaan tämä Suomen lainsäädäntö mikä ei oikein hyväksy nokallisia pituuksien takia. Siksi katselenkin joka kerta kuolaten kun SLT Trans siirtää kontteja nokka Scaniallansa sen hienompaa autoa ei tästä maasta löydy, kalpenee ristimaankin himmelit mennen tullen


      • mitähäh.
        sellaista kirjoitti:

        Lakia ja mitä nokkamallin ajo-ominaisuuksiin tulee niin ne ovat huomattavasti paremmat kuin buldokissa. Seon vaan tämä Suomen lainsäädäntö mikä ei oikein hyväksy nokallisia pituuksien takia. Siksi katselenkin joka kerta kuolaten kun SLT Trans siirtää kontteja nokka Scaniallansa sen hienompaa autoa ei tästä maasta löydy, kalpenee ristimaankin himmelit mennen tullen

        komeako nokkascania?No makuasia.


      • olet
        sellaista kirjoitti:

        Lakia ja mitä nokkamallin ajo-ominaisuuksiin tulee niin ne ovat huomattavasti paremmat kuin buldokissa. Seon vaan tämä Suomen lainsäädäntö mikä ei oikein hyväksy nokallisia pituuksien takia. Siksi katselenkin joka kerta kuolaten kun SLT Trans siirtää kontteja nokka Scaniallansa sen hienompaa autoa ei tästä maasta löydy, kalpenee ristimaankin himmelit mennen tullen

        Jenkeissä tämä asia mielestäni järkevämmin, siellä määrätty kuorman mittoja ja painoja, autoon saa lisätä pituutta jolloin maantie ja asumis ominaisuudet saadaan paremmaksi.
        luonnollisesti hyvä juttu vain maantie autoille, Jakoautot varmasti hyvä olla edelleen pieniä päältä ja isoja sisältä.


      • vehkeitä
        olet kirjoitti:

        Jenkeissä tämä asia mielestäni järkevämmin, siellä määrätty kuorman mittoja ja painoja, autoon saa lisätä pituutta jolloin maantie ja asumis ominaisuudet saadaan paremmaksi.
        luonnollisesti hyvä juttu vain maantie autoille, Jakoautot varmasti hyvä olla edelleen pieniä päältä ja isoja sisältä.

        Tokihan yhdistelmillä on erilaiset historialliset juurensa Atlantin molemmin puolin.

        Täältä katsoen näyttää typerältä käyttää vain puolet yhdistelmän mitasta hyötykuormaan (ainoastaan hyötykuormasta saa autoilija tulonsa).

        Pitkä akseliväli tuo mukavuutta ajamiseen (eivät nuo Amerikan tiet tosiaankaan mitään tasaisia ole!!!) ja suuri asunto-osa on välttämättömyys tuhansien mailien siivuilla.

        Amerikkalaismalliset eighteenwheelerit eivät mahdu Eurooppalaiseen infrastruktuuriin, mutta kyllähän väljät tilat meillekin kelpaisivat. Scanian Longline oli hyvä yritys oikeaan suuntaan.

        Uskon, että ajan saatossa Yhdysvalloissakin siirrytään eurooppalaismalliseen kalustoon. Taala on hyvä konsultti.


      • ikävä kyllä
        vehkeitä kirjoitti:

        Tokihan yhdistelmillä on erilaiset historialliset juurensa Atlantin molemmin puolin.

        Täältä katsoen näyttää typerältä käyttää vain puolet yhdistelmän mitasta hyötykuormaan (ainoastaan hyötykuormasta saa autoilija tulonsa).

        Pitkä akseliväli tuo mukavuutta ajamiseen (eivät nuo Amerikan tiet tosiaankaan mitään tasaisia ole!!!) ja suuri asunto-osa on välttämättömyys tuhansien mailien siivuilla.

        Amerikkalaismalliset eighteenwheelerit eivät mahdu Eurooppalaiseen infrastruktuuriin, mutta kyllähän väljät tilat meillekin kelpaisivat. Scanian Longline oli hyvä yritys oikeaan suuntaan.

        Uskon, että ajan saatossa Yhdysvalloissakin siirrytään eurooppalaismalliseen kalustoon. Taala on hyvä konsultti.

        oikeassa,kyllähän nokkamalli on se ainoa oikea malli,niitähän ne on olleet aina,molemmin puolin Atlantia. Mutta taalat ja eurot kyllä määräävät sen turvallisen ja miellyttävän mallin. Akvaariossa on mukavaa istua,työn merkeissä.


      • Vilttihattu
        sellanen,että kirjoitti:

        ajurin pitää istua etuakselin etupuolella,kuormurissa? Olen joskus nähnyt,että kuski istuu etuakselin takana ja siinä autossa oli vähän nokkaakin,kai sieltä vähän jotain näkee,mutta voi olla huono ajaa mutkiin sellasta.

        onkos penikka ikinä ajanut nokkamallin autoa, istutaan akselin takana. itse muistelen suurella lämmöllä g89 volvoa. amerikassa on kärryn pituus rajoitettu , veturi voi olla mitä vain. pirssi on aina parempi ajaa mitä pitempi akselin väli on. amerikassa teho riippuu siitä minkä merkkisellä ja kokoisella koneella auto tilataan.
        kun on paljon painoa moottori on cat ja loota fuller, osaako penikka ajaa fullerilla.


      • Traktorikaivuri
        Vilttihattu kirjoitti:

        onkos penikka ikinä ajanut nokkamallin autoa, istutaan akselin takana. itse muistelen suurella lämmöllä g89 volvoa. amerikassa on kärryn pituus rajoitettu , veturi voi olla mitä vain. pirssi on aina parempi ajaa mitä pitempi akselin väli on. amerikassa teho riippuu siitä minkä merkkisellä ja kokoisella koneella auto tilataan.
        kun on paljon painoa moottori on cat ja loota fuller, osaako penikka ajaa fullerilla.

        Se Cat tai kaivuukone,en ole sellasta ajanut,se fuller liittyy voimansiirtoon. Ei kai mahdoton kun niitä kerta myydään. Volvo on tuttu kyllä.


      • vilttihattu
        Traktorikaivuri kirjoitti:

        Se Cat tai kaivuukone,en ole sellasta ajanut,se fuller liittyy voimansiirtoon. Ei kai mahdoton kun niitä kerta myydään. Volvo on tuttu kyllä.

        cat= catepillar
        eaton corporation omistaa nimet fuller eaton ja dana. vaihdelaatikoita on nimillä eaton ja fuller
        akselit nimimerlillä dana ja eaton


      • asuintilat
        vehkeitä kirjoitti:

        Tokihan yhdistelmillä on erilaiset historialliset juurensa Atlantin molemmin puolin.

        Täältä katsoen näyttää typerältä käyttää vain puolet yhdistelmän mitasta hyötykuormaan (ainoastaan hyötykuormasta saa autoilija tulonsa).

        Pitkä akseliväli tuo mukavuutta ajamiseen (eivät nuo Amerikan tiet tosiaankaan mitään tasaisia ole!!!) ja suuri asunto-osa on välttämättömyys tuhansien mailien siivuilla.

        Amerikkalaismalliset eighteenwheelerit eivät mahdu Eurooppalaiseen infrastruktuuriin, mutta kyllähän väljät tilat meillekin kelpaisivat. Scanian Longline oli hyvä yritys oikeaan suuntaan.

        Uskon, että ajan saatossa Yhdysvalloissakin siirrytään eurooppalaismalliseen kalustoon. Taala on hyvä konsultti.

        pitää väljemmiksi tulla euroopan autoihinkin.itänaapurissa jo tuhansia ellei kymmeniätuhansia kaukorahtikapiinilla varustettuja laitteita.tuotu käytettynä ja paljo myös näkyy uuteena hankittuja usa-autoja.kamazit alkaa pietari-moskova välillä olla harvinaisuuksia.kyllä ku viikot ja aika usein viikonloputkin autossa asustaa ni sais tuo koppi olla vähintään tuplakokoinen nykysiin euro-autoihin verrattuna.


      • se ymmärtää
        asuintilat kirjoitti:

        pitää väljemmiksi tulla euroopan autoihinkin.itänaapurissa jo tuhansia ellei kymmeniätuhansia kaukorahtikapiinilla varustettuja laitteita.tuotu käytettynä ja paljo myös näkyy uuteena hankittuja usa-autoja.kamazit alkaa pietari-moskova välillä olla harvinaisuuksia.kyllä ku viikot ja aika usein viikonloputkin autossa asustaa ni sais tuo koppi olla vähintään tuplakokoinen nykysiin euro-autoihin verrattuna.

        ,kun ei siellä ole vielä kunnon liikenneasemia,
        kuten euroopassa.Kaikki elämiseen ja liikkumiseen
        tarvittava pitää olla mukana.
        Mutta hyvä ajatus,mutta vaikea eu:ssa.Usassa
        standarit yhteiset;rekka eli puoliperä ja kontit.
        Ja teiden kuormitus valvottua,pitkät akseli-
        välit ja kokonaispainot pienet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ootko nainen noin mustis musta

      Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      55
      3613
    2. Sen kerran kun siellä käyn

      Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      27
      1928
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

      Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      37
      1891
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      17
      1691
    5. Miksi kaipaat

      Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1452
    6. Kauan säkin jaksoit

      Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1412
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

      ..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      61
      1349
    8. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1105
    9. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

      Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      129
      1079
    10. Mietin tässä T....

      Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1073
    Aihe