Freightliner?

Nimetön

19

3427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on he***tinhienoja mutta (kuulemani mukaan) nuhapumppuja, siinä kun suomalainen kuski käskee ~500-600 pollee, ni jenkkipoika käskee vaan ~350-450 kaakkii, tosin jenkillä in isommmat kuutiot ni enemmän vääntöö joka hieman kompensoi teho-eroo.

      tosin tuokin on taas kuulopuhetta, varmaksi en sano, mutta näin oon kuullut.

      • ajantasaistaa tietonsa

        Ne on rekat koneiltaan yhtäläisiä Atlantin molemmin puolin.
        Mersu valmistaa Jenkeissä Freightlineria ja Kenworth valmistaa Euroopassa Daffia ja niin edelleen (noin esimerkin omaisesti yksinkertaistaen).
        Ameriikassa rekat on pitkiä, kun niihin sallitaan komeat nokat ja makuutilat. Kuormat sen sijaan ovat samanmoisia (sama kontti esimerkiksi kulkee sekä eurooppalaisen, että amerikkalaisen rekan kyydissä matkallaan lähettäjältä vastaanottajalle)
        Suomessa (ja Ruotsissa) ajetaan periaatteessa nuhapumpuilla, sillä samoilla moottoreilla vedetään tuplasti painoa...


      • kullervo

        Kylla ne tehot on keskimaarin 430-600 hevosvoimaa rahtivehkeissa. Ja niilla kuutioilla tarkoitit varmaan litratilavuutta, joka taalla ei ole sen kummempi kuin euroopassakaan eli 12-18 litraa on tilavuudet yleensa. Ite en kylla viittis tollasella FLD:lla reisuun lahta. Vaikka noitakin on USAn paanalla viela paljon.


      • kullervo kirjoitti:

        Kylla ne tehot on keskimaarin 430-600 hevosvoimaa rahtivehkeissa. Ja niilla kuutioilla tarkoitit varmaan litratilavuutta, joka taalla ei ole sen kummempi kuin euroopassakaan eli 12-18 litraa on tilavuudet yleensa. Ite en kylla viittis tollasella FLD:lla reisuun lahta. Vaikka noitakin on USAn paanalla viela paljon.

        juu, toi saatto hyvinkin olla vanhaa tietoo. Mulla vaan on semmonen mielikuva, että oisin joskus kuullut jonkun sanovan, että jenkeissä mentäis keskimäärin 100-150HV pienemmällä teholla ku rapakon tälläpuolen. Tosin kuten jo aiemmin mainitsin, että saattaa olla virheellistä tietoa.


      • kullervo
        jannetin82 kirjoitti:

        juu, toi saatto hyvinkin olla vanhaa tietoo. Mulla vaan on semmonen mielikuva, että oisin joskus kuullut jonkun sanovan, että jenkeissä mentäis keskimäärin 100-150HV pienemmällä teholla ku rapakon tälläpuolen. Tosin kuten jo aiemmin mainitsin, että saattaa olla virheellistä tietoa.

        .....kuulopuheita liikkeella rahtipiireissa. Aivan sama ootko Suomessa, USAssa tai vaikkapa. Sen oon huomannu etta me rahtimiehet ollaan aika samanlaisia mantereesta riippumatta.


    • kukaan voi

      suomeen ottaa kun siinä on toi etunokka,ei menis läpi suomessa lakien mukaan. Eihän sieltä näkiskää mitään ku on tommonen hirvee etunokka.

      • Anonyymi

        Miten niin ei näe? Ihan yhtä hyvin siitä näkee, ajoi sitren suomessa tai amerikassa.


    • on.

      ollu kuva siittä, laidaton lava päällä

      • sellanen,että

        ajurin pitää istua etuakselin etupuolella,kuormurissa? Olen joskus nähnyt,että kuski istuu etuakselin takana ja siinä autossa oli vähän nokkaakin,kai sieltä vähän jotain näkee,mutta voi olla huono ajaa mutkiin sellasta.


      • sellaista
        sellanen,että kirjoitti:

        ajurin pitää istua etuakselin etupuolella,kuormurissa? Olen joskus nähnyt,että kuski istuu etuakselin takana ja siinä autossa oli vähän nokkaakin,kai sieltä vähän jotain näkee,mutta voi olla huono ajaa mutkiin sellasta.

        Lakia ja mitä nokkamallin ajo-ominaisuuksiin tulee niin ne ovat huomattavasti paremmat kuin buldokissa. Seon vaan tämä Suomen lainsäädäntö mikä ei oikein hyväksy nokallisia pituuksien takia. Siksi katselenkin joka kerta kuolaten kun SLT Trans siirtää kontteja nokka Scaniallansa sen hienompaa autoa ei tästä maasta löydy, kalpenee ristimaankin himmelit mennen tullen


      • mitähäh.
        sellaista kirjoitti:

        Lakia ja mitä nokkamallin ajo-ominaisuuksiin tulee niin ne ovat huomattavasti paremmat kuin buldokissa. Seon vaan tämä Suomen lainsäädäntö mikä ei oikein hyväksy nokallisia pituuksien takia. Siksi katselenkin joka kerta kuolaten kun SLT Trans siirtää kontteja nokka Scaniallansa sen hienompaa autoa ei tästä maasta löydy, kalpenee ristimaankin himmelit mennen tullen

        komeako nokkascania?No makuasia.


      • olet
        sellaista kirjoitti:

        Lakia ja mitä nokkamallin ajo-ominaisuuksiin tulee niin ne ovat huomattavasti paremmat kuin buldokissa. Seon vaan tämä Suomen lainsäädäntö mikä ei oikein hyväksy nokallisia pituuksien takia. Siksi katselenkin joka kerta kuolaten kun SLT Trans siirtää kontteja nokka Scaniallansa sen hienompaa autoa ei tästä maasta löydy, kalpenee ristimaankin himmelit mennen tullen

        Jenkeissä tämä asia mielestäni järkevämmin, siellä määrätty kuorman mittoja ja painoja, autoon saa lisätä pituutta jolloin maantie ja asumis ominaisuudet saadaan paremmaksi.
        luonnollisesti hyvä juttu vain maantie autoille, Jakoautot varmasti hyvä olla edelleen pieniä päältä ja isoja sisältä.


      • vehkeitä
        olet kirjoitti:

        Jenkeissä tämä asia mielestäni järkevämmin, siellä määrätty kuorman mittoja ja painoja, autoon saa lisätä pituutta jolloin maantie ja asumis ominaisuudet saadaan paremmaksi.
        luonnollisesti hyvä juttu vain maantie autoille, Jakoautot varmasti hyvä olla edelleen pieniä päältä ja isoja sisältä.

        Tokihan yhdistelmillä on erilaiset historialliset juurensa Atlantin molemmin puolin.

        Täältä katsoen näyttää typerältä käyttää vain puolet yhdistelmän mitasta hyötykuormaan (ainoastaan hyötykuormasta saa autoilija tulonsa).

        Pitkä akseliväli tuo mukavuutta ajamiseen (eivät nuo Amerikan tiet tosiaankaan mitään tasaisia ole!!!) ja suuri asunto-osa on välttämättömyys tuhansien mailien siivuilla.

        Amerikkalaismalliset eighteenwheelerit eivät mahdu Eurooppalaiseen infrastruktuuriin, mutta kyllähän väljät tilat meillekin kelpaisivat. Scanian Longline oli hyvä yritys oikeaan suuntaan.

        Uskon, että ajan saatossa Yhdysvalloissakin siirrytään eurooppalaismalliseen kalustoon. Taala on hyvä konsultti.


      • ikävä kyllä
        vehkeitä kirjoitti:

        Tokihan yhdistelmillä on erilaiset historialliset juurensa Atlantin molemmin puolin.

        Täältä katsoen näyttää typerältä käyttää vain puolet yhdistelmän mitasta hyötykuormaan (ainoastaan hyötykuormasta saa autoilija tulonsa).

        Pitkä akseliväli tuo mukavuutta ajamiseen (eivät nuo Amerikan tiet tosiaankaan mitään tasaisia ole!!!) ja suuri asunto-osa on välttämättömyys tuhansien mailien siivuilla.

        Amerikkalaismalliset eighteenwheelerit eivät mahdu Eurooppalaiseen infrastruktuuriin, mutta kyllähän väljät tilat meillekin kelpaisivat. Scanian Longline oli hyvä yritys oikeaan suuntaan.

        Uskon, että ajan saatossa Yhdysvalloissakin siirrytään eurooppalaismalliseen kalustoon. Taala on hyvä konsultti.

        oikeassa,kyllähän nokkamalli on se ainoa oikea malli,niitähän ne on olleet aina,molemmin puolin Atlantia. Mutta taalat ja eurot kyllä määräävät sen turvallisen ja miellyttävän mallin. Akvaariossa on mukavaa istua,työn merkeissä.


      • Vilttihattu
        sellanen,että kirjoitti:

        ajurin pitää istua etuakselin etupuolella,kuormurissa? Olen joskus nähnyt,että kuski istuu etuakselin takana ja siinä autossa oli vähän nokkaakin,kai sieltä vähän jotain näkee,mutta voi olla huono ajaa mutkiin sellasta.

        onkos penikka ikinä ajanut nokkamallin autoa, istutaan akselin takana. itse muistelen suurella lämmöllä g89 volvoa. amerikassa on kärryn pituus rajoitettu , veturi voi olla mitä vain. pirssi on aina parempi ajaa mitä pitempi akselin väli on. amerikassa teho riippuu siitä minkä merkkisellä ja kokoisella koneella auto tilataan.
        kun on paljon painoa moottori on cat ja loota fuller, osaako penikka ajaa fullerilla.


      • Traktorikaivuri
        Vilttihattu kirjoitti:

        onkos penikka ikinä ajanut nokkamallin autoa, istutaan akselin takana. itse muistelen suurella lämmöllä g89 volvoa. amerikassa on kärryn pituus rajoitettu , veturi voi olla mitä vain. pirssi on aina parempi ajaa mitä pitempi akselin väli on. amerikassa teho riippuu siitä minkä merkkisellä ja kokoisella koneella auto tilataan.
        kun on paljon painoa moottori on cat ja loota fuller, osaako penikka ajaa fullerilla.

        Se Cat tai kaivuukone,en ole sellasta ajanut,se fuller liittyy voimansiirtoon. Ei kai mahdoton kun niitä kerta myydään. Volvo on tuttu kyllä.


      • vilttihattu
        Traktorikaivuri kirjoitti:

        Se Cat tai kaivuukone,en ole sellasta ajanut,se fuller liittyy voimansiirtoon. Ei kai mahdoton kun niitä kerta myydään. Volvo on tuttu kyllä.

        cat= catepillar
        eaton corporation omistaa nimet fuller eaton ja dana. vaihdelaatikoita on nimillä eaton ja fuller
        akselit nimimerlillä dana ja eaton


      • asuintilat
        vehkeitä kirjoitti:

        Tokihan yhdistelmillä on erilaiset historialliset juurensa Atlantin molemmin puolin.

        Täältä katsoen näyttää typerältä käyttää vain puolet yhdistelmän mitasta hyötykuormaan (ainoastaan hyötykuormasta saa autoilija tulonsa).

        Pitkä akseliväli tuo mukavuutta ajamiseen (eivät nuo Amerikan tiet tosiaankaan mitään tasaisia ole!!!) ja suuri asunto-osa on välttämättömyys tuhansien mailien siivuilla.

        Amerikkalaismalliset eighteenwheelerit eivät mahdu Eurooppalaiseen infrastruktuuriin, mutta kyllähän väljät tilat meillekin kelpaisivat. Scanian Longline oli hyvä yritys oikeaan suuntaan.

        Uskon, että ajan saatossa Yhdysvalloissakin siirrytään eurooppalaismalliseen kalustoon. Taala on hyvä konsultti.

        pitää väljemmiksi tulla euroopan autoihinkin.itänaapurissa jo tuhansia ellei kymmeniätuhansia kaukorahtikapiinilla varustettuja laitteita.tuotu käytettynä ja paljo myös näkyy uuteena hankittuja usa-autoja.kamazit alkaa pietari-moskova välillä olla harvinaisuuksia.kyllä ku viikot ja aika usein viikonloputkin autossa asustaa ni sais tuo koppi olla vähintään tuplakokoinen nykysiin euro-autoihin verrattuna.


      • se ymmärtää
        asuintilat kirjoitti:

        pitää väljemmiksi tulla euroopan autoihinkin.itänaapurissa jo tuhansia ellei kymmeniätuhansia kaukorahtikapiinilla varustettuja laitteita.tuotu käytettynä ja paljo myös näkyy uuteena hankittuja usa-autoja.kamazit alkaa pietari-moskova välillä olla harvinaisuuksia.kyllä ku viikot ja aika usein viikonloputkin autossa asustaa ni sais tuo koppi olla vähintään tuplakokoinen nykysiin euro-autoihin verrattuna.

        ,kun ei siellä ole vielä kunnon liikenneasemia,
        kuten euroopassa.Kaikki elämiseen ja liikkumiseen
        tarvittava pitää olla mukana.
        Mutta hyvä ajatus,mutta vaikea eu:ssa.Usassa
        standarit yhteiset;rekka eli puoliperä ja kontit.
        Ja teiden kuormitus valvottua,pitkät akseli-
        välit ja kokonaispainot pienet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

      Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      169
      22175
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

      Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      66
      9237
    3. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      20
      6472
    4. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

      Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      65
      6222
    5. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

      Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      179
      5836
    6. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

      Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      321
      5340
    7. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      29
      4866
    8. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

      Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      83
      4483
    9. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      89
      4271
    10. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

      Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      115
      3760
    Aihe