Mietin kantsisko mennä a:n kirjotuksiin vaikka oonki b ruotsin lukenu. Ei toi enkun koe nappaa ku oon niin avuton siinäkin. Ruotsia osaan jos opettelen vaikka ka. on surkea.
Onko joku tehny noin. Kertokaas kokemuksia ja liittäkää mukaan millä ka:lla ootte niin tehny?
b ruotsilla A:n kirjotuksiin.
4
487
Vastaukset
- voi saada
A-ruotsista vaikka ällän jos on lahjakas ja innostunut. Nähty on. B-ruotsista olisi hyvä olla as 6 tai enemmin jotta kannattaa yrittää A-ruotsin läpäisyä. Opesi voi varmasti lainata vanhoja A-ruotsin yo-vihkoja jotta saat tuntumaa vaikeustasosta. Joillekin, ehkä myös sinulle ruotsi on helpompaa oppia kuin enkku (vähemmin poikkeuksia, ääntäminen vastaa paremmin kirjoitusasua jne.), joten A-ruotsi voi hyvinkin olla mahdollisuutesi.
itse kirjotin viime syksynä ruotsin pitkänä, vaikka olin lukenut (vain) b-ruotsin. kielioppiasiat on a-ruotsissa täysin samoja, kuin b-ruotsissa - ainoastaan sanasto on laajempi.
itselläni tulos jäi parin pisteen päähän M:stä, mikä on mielestäni itseltäni todella hyvä saavutus... ja yliopistothan tulkitsevat a-ruotsin C:n b-ruotsin L:ksi... (näin ainakin jyväskylässä...)q- se ei pelaa joka pelkää
luin b-ruotsin ja kirjoitin a-ruotsista L:n. kannattaa ainaki yrittää, tosin mun b-ruotsin ka oli muutenkin melkein 10, mutta vaikket niin hyvä ruotsissa olisikaan niin yrittänyttä ei laiteta....
jos päätät a-ruotsin kirjoittaa niin vinkki: opettele -dera-loppuiset pronominit, ne ei kuulu b-ruotsiin mutta a-ruotsin kokeissa ne saattaa esiintyä. sellanen kielioppikirja minkä kansi on ku ruotsinlippu on ihan hyvä kertauskirja ruotsin ylppäreihin kirjottipa sitten pitkänä tai keskipitkänä (en nyt muista kirjan tekijöitä :s)- minä
Kiitti vinkistä. Pitääpä ehkä niin tehdä. On ollu taas melkeen vuoden tauko opiskelussa tätä jaksoa lukuunottamatta. Positiivista kyllä, sain kuiteski kuuntelusta 50/90 oikein. Eli jos kertaan niin saan varmasti PALJON paremman:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen kannatusromahduksen syynä bensan ja kaljan hinnan nostot
Marinin aikaan bensalitra 1,3e ja laatikon Sandelsia sai Lidlistaä 22 eurolla. Nyt hinnat ovat nousseet noin 50 prosent1082884Juhana Vartiainen(ex-sd): Köyhien pitää tehdä jotain elämälleen säilyttääkseen tukensa
Juhana Vartiainen ehdottaa Suomeen ”Tanskan mallia”, jossa sosiaaliturvaa saadakseen pitäisi hakea ensisijaisesti etuuks2152867Miksi tunnustukselliset muslimit saapuvat länteen?
Onko koskaan kysytty, että miksi islamilaisesta maailmasta tuleva tunnustuksellinen muslimi tarvitsisi turvapaikkaa väär1462099En ymmärrä näitä SDP:n ja muun vasemmiston kannattajia
Eivätkö ihmiset tiedä, että Suomen ongelmat johtuvat vasemmistolaisesta yhteiskuntamallista? Suomessa on ollut vasemmis1151590Kuka tekee näitä aloituksia
jotka aina ovat tällaisia.... Nämä on jonkun saman ihmisen käsialaa, joka paukuttaa tänne loputtomasti ketjuja, joissa281545Mikä on mielestäsi paras miestyyppi?
Esimerkit kärjistettyinä: a) perustavallinen/tasainen b) himourheilija c) varakas, turvallinen elättäjä d) puolikrimina2111335viikonloppu lähestyy
ja tiiän sen jo valmiiks et en pysty olee selvinpäin. oisitpa kieltämässä ja rauhoittamassa minua. en tiedä olisiko sinu13969Rippituoli
Kerro joku synkkä tai outo salaisuus, joka liittyy ikävääsi kaivattuasi kohtaan. Tee tunnustus anonyyminä. Se helpottaa62955Ei rakennuslupaa
Eihän hyvinvointitalon työmaalla tehdä luvattomia ja keskeytettyjä töitä pimeyden turvin?83881- 106863