Mietin kantsisko mennä a:n kirjotuksiin vaikka oonki b ruotsin lukenu. Ei toi enkun koe nappaa ku oon niin avuton siinäkin. Ruotsia osaan jos opettelen vaikka ka. on surkea.
Onko joku tehny noin. Kertokaas kokemuksia ja liittäkää mukaan millä ka:lla ootte niin tehny?
b ruotsilla A:n kirjotuksiin.
4
486
Vastaukset
- voi saada
A-ruotsista vaikka ällän jos on lahjakas ja innostunut. Nähty on. B-ruotsista olisi hyvä olla as 6 tai enemmin jotta kannattaa yrittää A-ruotsin läpäisyä. Opesi voi varmasti lainata vanhoja A-ruotsin yo-vihkoja jotta saat tuntumaa vaikeustasosta. Joillekin, ehkä myös sinulle ruotsi on helpompaa oppia kuin enkku (vähemmin poikkeuksia, ääntäminen vastaa paremmin kirjoitusasua jne.), joten A-ruotsi voi hyvinkin olla mahdollisuutesi.
itse kirjotin viime syksynä ruotsin pitkänä, vaikka olin lukenut (vain) b-ruotsin. kielioppiasiat on a-ruotsissa täysin samoja, kuin b-ruotsissa - ainoastaan sanasto on laajempi.
itselläni tulos jäi parin pisteen päähän M:stä, mikä on mielestäni itseltäni todella hyvä saavutus... ja yliopistothan tulkitsevat a-ruotsin C:n b-ruotsin L:ksi... (näin ainakin jyväskylässä...)q- se ei pelaa joka pelkää
luin b-ruotsin ja kirjoitin a-ruotsista L:n. kannattaa ainaki yrittää, tosin mun b-ruotsin ka oli muutenkin melkein 10, mutta vaikket niin hyvä ruotsissa olisikaan niin yrittänyttä ei laiteta....
jos päätät a-ruotsin kirjoittaa niin vinkki: opettele -dera-loppuiset pronominit, ne ei kuulu b-ruotsiin mutta a-ruotsin kokeissa ne saattaa esiintyä. sellanen kielioppikirja minkä kansi on ku ruotsinlippu on ihan hyvä kertauskirja ruotsin ylppäreihin kirjottipa sitten pitkänä tai keskipitkänä (en nyt muista kirjan tekijöitä :s)- minä
Kiitti vinkistä. Pitääpä ehkä niin tehdä. On ollu taas melkeen vuoden tauko opiskelussa tätä jaksoa lukuunottamatta. Positiivista kyllä, sain kuiteski kuuntelusta 50/90 oikein. Eli jos kertaan niin saan varmasti PALJON paremman:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site876061Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto524442SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun574192SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt963789Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?
Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost73533Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1002615SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het502503Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?352419Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat492148Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val41479