kertokaapa te joilla on kokemusta puuhellalla kokkaamisesta onko se kuinka työlästä? Sytyttäminen, lämpeneminen, siivous ja muut käytännön jutut. Olen meinaan miettimässä että ottaisinko puuhellan mökille (lisämänpoä varaavan takan lisäksi) vai onko se liian työläs.
millaista on kokata
2
647
Vastaukset
Minulla on mökillä puuhella, jolla takuuaika lienee lopuillaan; Valmistaja Malmin Uuni 1957. Tässä mallissa on myös uuni ja lämminvesisäiliö hanalla.
Vaikka tulipesään ei mahdu kuin 22cm pitkiä halkoja on se uskomattoman tehokas. Itse asiassa enimmäkseen siinä tulee poltettua ihan risuja, joilla keitetään perunat, teevesi ja tiskivesikin, koska vaikka meillä on myös kaasuhella on ainakin tämä puuhella kertaluokkaa tehokkaampi eli vesi kiehuu huomattavasti nopeammin.
Ennen aurinkolämmittiminen asentamista piti aina viikonkin paussin jälkeen ennen kuin sytytti tulipesän, pitää tulta hormin juuressa tätä tarkoitusta varten avattavasta luukusta, jotta kosteus hävisi hormin juuresta ja hella lähti vetämään. Koivun kaarna oli tähän hommaan sopiva. Nyt kun kosteusvaivaa ei enää ole, ei tätä tarvitse tehdä.
Sitä ei uskoisi kuinka paljon energiaa peukalon paksuisista risuista saa irti saati sitten kunnon klapeista.- kivaa!
Asenteestahan se paljon on kiinni, mutta on siinä puuhelalla kokkaamisessa oma hohtonsa. Ei se ole työlästä, tietenkin siinä on vähän lämpimämpi tehdä hommia kun sähköhellan ääressä. Meillä on sellainen Siro-liesi, ties miltä vuodelta. Ja risuja ja muuta huonokuntoista puuta minäkin siinä olen poltellut. Ja kuivilla risuilla ja palalla sanomalehteä syttyy myös vahdikkaasti. Meillä on alla sellainen tuhkaluukku ja sen siivoaminen on helppoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin
Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j724752Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all582555Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔622160- 741360
- 771173
Helena Ahti-Hallberg laukoo suorat sanat - Tämä voi olla ongelma uudella TTK kaudella: "Jos on..."
Helena Ahti-Hallberg - tuo upea ja vaativa TTK-tuomari! Tanssii Tähtien Kanssa suosikkiohjelma starttaa syksyn iloksi ja221170- 341106
Ihmisen todellinen tarkoitus, dharma on tehdä tietoinen valinta toimia muiden hyväksi.
Tällä polulla ei ole tappioita eikä häviöitä. Vaikka ihminen ei pääsisi tällä polulla loppuun asti, hän ei menetä mitä4171024- 74939
- 64818