VaalitEi vastauksia

Maanviljelijä voittaa nämä vaalit

Gallupit sen kertovat. Sipilästä tulee vääjäämättä pääministeri. Seuraavan neljän vuoden aika tulemme näkemään huikean tulonsiirron pääkaupunkiseudulta maakuntiin. Ruoka ei tule halpenemaan. Keskiolut laimennetaan lähel…
MaahanmuuttoVastattu 12 v

116000 maahanmuuttajaa

Ruotsi onnistui saamaan yli 116000 maahanmuuttajaa viime vuonna. Me emme saa edes minimitavoitetta 10000 millään. Nyt pitäisi ideoida kuinka saavuttaisimme edes kohtuullisen 30000 maahanmuutaajan rajan. Syyriasta voisim…
MaahanmuuttoVastattu 12 v

Maahanmuuton suurin ongelma

Emme saa tarpeeksi maahanmuuttajia! Olemme aika huonossa asemassa kansainvälisillä markkinoilla. Emme saa haalittua mitenkään edes minimitavoitetta 10000 maahanmuuttajaa vuodessa. Ruotsi on onnistunut tässä hyvin. Järke…
PerussuomalaisetVastattu 12 v

Faktabaari

Jokainen kaupunkilaisjärjellä varustettu ymmärtää, että jutut tervadirektiiveistä ja kurkkudirektiiveistä ovat huuhaata. Aina pitäisi ensin miettiä miksi (myös peruSSuomalaiset) mepit ja kansanedustajat ovat direktiivin…

Ruuhkamaksuilla kiskoja

Aamuruuhka alkaa Kehä I:llä 6:30 ja päättyy 9:30. Iltapäiväruuhka alkaa 15:00 ja päättyy 18:00. Näitä katsellessa on tullut ajatelleeksi kuinka turhaa moinen loppujen lopuksi on. Nykyajan pullamössösukupolven nuori aiku…
KesämökkiVastattu 20 v

Lämmityskustannuksista

Vaikka tämä menee hieman mainostamisen puolelle en malta olla kirjoittamasta lämpöpaneelista, niin moni on täällä keskustelupalstalla pohtinut eri lämmitysmuotoja. SolarVenti lämpöpaneelit puhaltavat auringolla lämmitet…
VaalitVastattu 20 v

Presidentti - ylipäällikkö

Tarja Halonen on ihan mukavan oloinen ja älykäs, mutta juuri niissä asioissa, jotka presidentille kuuluvat ei hän ole juuri loistanut. Siksi olisi aika kokeilla toista henkilöä tähän tehtävään. Halonen onnistui poistama…

Meri- ja järvisikailua

Vielä parikymmentä vuotta sitten moottoriveneilijät osasivat käyttäytyä vesillä. Nykyään vain harva, ikävä kyllä. Veneet ovat kasvaneet, mutta taidot taantuneet. Nykyään on hyvin yleistä, että ajellaan laiturin tai tois…
KeliakiaVastattu 21 v

Oireeton Keliakia?

Kirjoitin aikaisemmin täällä: Minä olin lähellä kuolemaa vauvaikäisenä 60-luvun alussa. Onneksi yksi lääkäri loppujen lopuksi totesi minulla olevan Keliakian. Olin sitten puoli vuotta sairaalahoidossa. Kouluikään saakka…