asuntoja Dublinista

Orchid83

Hei Dublinissa asustavat/asuneet!

Mitä kautta olette hommanneet asuntonne siellä?
Olemme muuttamassa mieheni kanssa sinne ensi kuussa, ja pitäis saada katto pään päälle.. www.daft.ie:n kautta ollaan laitettu ilmoituksia vuokra-asuntojen tarjoajille, mutta vielä ei ole kuulunut mitään. Kannattaisko laittaa esim. johonkin sanomalehteen ilmoitus? Vinkkejä?

Kiits!

13

3325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minja

      ....ja helppoa ei ole.
      Riippuu paljon siita onko teilla asuntoa, missa kautte toissa jne...mutta jos keskustaan haluatte asumaan, asunnon saanti saattaa olla muutamista minuuteista kiinni. Daftiin tulevat asunnot menevat yleensa ilmestymispaivan aikana, eli pitaa olla todella nopea.
      Mina yritin ottaa Daftiin myos yhteytta aina kiinnostavista asunnoista, mutta vastausta ei kuulunut, joten paras on soittaa suoraa!
      Ja taallahan ne sitten vaatii yleensa referensseja, eli tulee olla jonkunlainen todistus etta olet toissa jne...

      Asuntojen hinnat yhdella parisangylla varustettuan ovat noin 1000 euroa, kunto vaihtelee hyvinkin paljon! Ja asunnon kunto kannattaa yleensa menna itse katsomaan paikan paalle...nimittain kuvat eivat kerro kaikkea! :)

      Mut tosiaan kannattaa soittaa niista asunnoista ja on hyvin harvinaista, etta ne ottavat varauksia asunnoista joka tarkoittaa sita, etta teidan tulisi olla paikanpaalla...mutta jos haluatte vuokrata sharing-asunnon, niin silloin on mahdollista ehka saada se varattua jo Suomesta kasin! :)

      Mutta itse asun nyt keskustasta junalla 20 minuttia pohjoiseen ja olen kuukauden etsinyt mieheni kanssa uutta asuntoa...ja vaikeaa todellakin on! Mutta jos on paljon tuuria, niin toivottavasti loydamme pian jotain! :)

      Onnea asunnon etsimiseen!

    • Dublin 4ever

      Heippa,

      ma oon kaikki asunnot missa oon asunnu saanu Daftin kautta. Kannattaa enemman ite katella niita asuntoja ja jos huomaat jomkun valitystoimiston joka nayttaa hyvalta niin laita maili suoraan sinne valitystoimistoon. En usko etta jos oman iloituksen laitat etta niihin vastataan vaan pitaa itse olla aktiivinen.

      Tiedatko jo mista pain etit? Esim. mun tyopaikalla on aina muutamia asuntoja mita tyontekijat tai niiden tuttavat vuokraa...

      • Orchid83

        Samaa mieltä olen kyllä, että oma-aktiivisuus kannattaa ja olenkin kärppänä tutkaillut noita ilmoituksia ja lähetellyt maileja jo toisenkymmentä kappaletta. Eilen yksi vuokraisäntä soitteli, mutta kehoitti soittamaan lähempänä ajankohtaa, koska kuukaus on kuitenkin vielä pitkä aika..

        Ihannetilanne olisi, jos asunto olisi Blanchardstown-alueelta. Mies menee töihin IBM:lle ja itse teen töitä ainakin jonkin aikaa kotoota käsin freelancerina.

        Hienointahan toki olisi, jos sais asunnon vuokrattua jo ennen kuin sinne tullaan, mutta varauduttu ollaan että niin ei välttämättä asiat mene....


      • Minja
        Orchid83 kirjoitti:

        Samaa mieltä olen kyllä, että oma-aktiivisuus kannattaa ja olenkin kärppänä tutkaillut noita ilmoituksia ja lähetellyt maileja jo toisenkymmentä kappaletta. Eilen yksi vuokraisäntä soitteli, mutta kehoitti soittamaan lähempänä ajankohtaa, koska kuukaus on kuitenkin vielä pitkä aika..

        Ihannetilanne olisi, jos asunto olisi Blanchardstown-alueelta. Mies menee töihin IBM:lle ja itse teen töitä ainakin jonkin aikaa kotoota käsin freelancerina.

        Hienointahan toki olisi, jos sais asunnon vuokrattua jo ennen kuin sinne tullaan, mutta varauduttu ollaan että niin ei välttämättä asiat mene....

        ...asun juuri itse. Todella kiva asuinpaikkana ja minusta tuntuu, etta taalta loytaa todella helposti asunnon. Itse olemme muuttamassa poissa 20.paiva, mutta me jaamme asunnon kahden muun henkilon kanssa...Ymmarsin, etta te haluatte ihan oman asunnon??? Mutta todellakin asunnon loytaminen Blanchardstownista on todella helppoa (verrattuna keskustan lahelta) ja Blanchardstownissa on tama ihana iso ostoskeskus, jossa on meilkein kaikki saman liikkeet kuin Dublinin ydinkeskustassa! :)

        Tulette loytamaan helposti asunnon! :)


      • Orchid83
        Minja kirjoitti:

        ...asun juuri itse. Todella kiva asuinpaikkana ja minusta tuntuu, etta taalta loytaa todella helposti asunnon. Itse olemme muuttamassa poissa 20.paiva, mutta me jaamme asunnon kahden muun henkilon kanssa...Ymmarsin, etta te haluatte ihan oman asunnon??? Mutta todellakin asunnon loytaminen Blanchardstownista on todella helppoa (verrattuna keskustan lahelta) ja Blanchardstownissa on tama ihana iso ostoskeskus, jossa on meilkein kaikki saman liikkeet kuin Dublinin ydinkeskustassa! :)

        Tulette loytamaan helposti asunnon! :)

        Hei,
        ihanalta kuulostaa! Nyt muutenkin kun asiat alkavat järjestymään, niin fiilis on ihan loistava! Netistä ollaan tutkailtu vähän sitä aluetta ja eilen löydettiin sen ostoskeskusen nettisivut; siis se on todellakin ostosKESKUS, liikkeitä kun on paljon paljon enemmän kuin mitä kuvittelin.

        Kuinka paljon te maksatte vuokraa siitä tämänhetkisestä asunnosta? Kyllä me ensisijaisesti etsitään asuntoa vain meille kahdelle, mutta pitää nyt katsoa että jos sellaista ei löydy niin toki sitten kimppakämppä jää vaihtoehdoksi. Oletteko asuneet siellä kuinka pitkään? Mitkä muuten fiilikset?


      • siisii.
        Orchid83 kirjoitti:

        Samaa mieltä olen kyllä, että oma-aktiivisuus kannattaa ja olenkin kärppänä tutkaillut noita ilmoituksia ja lähetellyt maileja jo toisenkymmentä kappaletta. Eilen yksi vuokraisäntä soitteli, mutta kehoitti soittamaan lähempänä ajankohtaa, koska kuukaus on kuitenkin vielä pitkä aika..

        Ihannetilanne olisi, jos asunto olisi Blanchardstown-alueelta. Mies menee töihin IBM:lle ja itse teen töitä ainakin jonkin aikaa kotoota käsin freelancerina.

        Hienointahan toki olisi, jos sais asunnon vuokrattua jo ennen kuin sinne tullaan, mutta varauduttu ollaan että niin ei välttämättä asiat mene....

        Jos IBM:lle pitää päästä kulkemaan, kannattaa huomioida Blanchin lisäksi myös Tyrrelstownin asunnot. Täältä kävelee IBM:lle 20-30min, ja bussilla pääsee usein ja nopeasti. Itse alue on uutta ja mukavaa, juurikaan pahaa sanottavaa ei ole. Kannattaa tosiaan katsella myös ympäristöä, kun asuntoa menee katsomaan, useissa paikoissa kadun toisella puolella on aivan erilaista kuin toisella. Paikanpäällä kannattaa selailla lehtiä, niistä löytää paljon asuntoilmoituksia.

        Meillä meni niin, että suomesta käsin laittelimme daft.ie:ssä ilmoitetuista asunnoista sähköposteja - yhteenkään ei vastattu. Paikanpäällä täältä soittelimme daft.ien ja lehtien ilmoituksia läpi viikon verran, kunnes viimein tärppäsi. Hyvin usein ei vaivauduttu edes vastaamaan puhelimeen kun soittelimme, ja monesti oli puhelimeen vastaaja aivan pihalla tyyliin "mitä, asunto? En minä tiiä, kysy tolta Pertsalta, sen numero on tämä ja tämä" jne.


      • siisii.
        siisii. kirjoitti:

        Jos IBM:lle pitää päästä kulkemaan, kannattaa huomioida Blanchin lisäksi myös Tyrrelstownin asunnot. Täältä kävelee IBM:lle 20-30min, ja bussilla pääsee usein ja nopeasti. Itse alue on uutta ja mukavaa, juurikaan pahaa sanottavaa ei ole. Kannattaa tosiaan katsella myös ympäristöä, kun asuntoa menee katsomaan, useissa paikoissa kadun toisella puolella on aivan erilaista kuin toisella. Paikanpäällä kannattaa selailla lehtiä, niistä löytää paljon asuntoilmoituksia.

        Meillä meni niin, että suomesta käsin laittelimme daft.ie:ssä ilmoitetuista asunnoista sähköposteja - yhteenkään ei vastattu. Paikanpäällä täältä soittelimme daft.ien ja lehtien ilmoituksia läpi viikon verran, kunnes viimein tärppäsi. Hyvin usein ei vaivauduttu edes vastaamaan puhelimeen kun soittelimme, ja monesti oli puhelimeen vastaaja aivan pihalla tyyliin "mitä, asunto? En minä tiiä, kysy tolta Pertsalta, sen numero on tämä ja tämä" jne.

        Tämmöistä vielä tuli mieleen;
        jos keskustasta katselette asuntoja, niin kannattaa varautua tunnin bussimatkaan/suunta, IBM:lle siis. Varsinkin aamun ruuhka-aikaan aikaa kuluu... Mutta juuri esimerkiksi Blanch voisi sopia hyvin, bussilla pääsee ja kävellen pääsee Ibarille hyvinkin nopeasti :>


      • Orchid83
        siisii. kirjoitti:

        Tämmöistä vielä tuli mieleen;
        jos keskustasta katselette asuntoja, niin kannattaa varautua tunnin bussimatkaan/suunta, IBM:lle siis. Varsinkin aamun ruuhka-aikaan aikaa kuluu... Mutta juuri esimerkiksi Blanch voisi sopia hyvin, bussilla pääsee ja kävellen pääsee Ibarille hyvinkin nopeasti :>

        Hyvä juttu, kiitos vinkeistä!!! Pitää heti katsoa kartasta tuota Blanchin aluetta.. Keskusta ei houkuttele meistä kumpaakaan, joten kaikki varteen otettavat neuvot sieltä IBM:n lähitienoosta laitetaan visusti korvan taakse! Millaista aluetta tuo Blanch on, onko siellä esim. kauppa tm. palveluita?


      • Minja
        Orchid83 kirjoitti:

        Hei,
        ihanalta kuulostaa! Nyt muutenkin kun asiat alkavat järjestymään, niin fiilis on ihan loistava! Netistä ollaan tutkailtu vähän sitä aluetta ja eilen löydettiin sen ostoskeskusen nettisivut; siis se on todellakin ostosKESKUS, liikkeitä kun on paljon paljon enemmän kuin mitä kuvittelin.

        Kuinka paljon te maksatte vuokraa siitä tämänhetkisestä asunnosta? Kyllä me ensisijaisesti etsitään asuntoa vain meille kahdelle, mutta pitää nyt katsoa että jos sellaista ei löydy niin toki sitten kimppakämppä jää vaihtoehdoksi. Oletteko asuneet siellä kuinka pitkään? Mitkä muuten fiilikset?

        sellanen, etta ma muutin tanne Dubliniin ilman mitaan tietoa toista jne...joten keskustan asuntoja oli lahes mahdotonta saada Suomesta kasin, koska taalla sinulla tulee olla referenssit sun tyopaikasta, entiselta mahdollisesta vuokranantajalta, kopio passista jne...ja muitakin papereita pahimmissa tapauksissa!

        Koska poikaystavani on ranskalainen, han tuli Dubliniin noin kuukautta aikaisemmin kuin mina ja loysi tuon asunnon Blanchardstownista. Me ollaan asuttu siina ainoastaan reilu kuukausi ja todellakin ollaan muuttamassa nyt poissa, mika johtuu siita, etta loysin toita ja aloitin tyot heti ensimmaisen viikon aikana, kun tulin tanne ja minun tyopaikkani on Clontarfissa, joten minun pitaa lahtea Blanchardstownista aamulla 5.30 bussilla, jotta kerkea 7.00 Clontarfiin toihin....voit kuvitella miten kamalaa! Eli teille Blanchardstown on erinomainen paikka asua, mutta jos haluaa paasta Dublinin keskustaan jne....saa varata joskus jopa reilusti yli tunnin ruuhka-aikaan bussiin, toinen vaihtoehto on Dart, joka vie 20 minuuttia menna Connelly-asemalle eli keskustaan! Mutta tuosta Dartista minulla on vain huonoja kokemuksia, olen viettanyt sisalla useita tunteja keskella ei mitaan, kun Dart on jostain syysta mennyt rikki...:) :( Joten jos taalla (Blanchardstownissa) asuu, on parempi jos tyopaikka on lahella! :)

        Me maksetaan vuokraa 600 euroa yhteensa, mutta meilla on double room ja oma suihku ja vessa! Jaamme asunnon kahden irlantilaisen kanssa! Nyt etsimme keskustasta kaksiota meille, ja hinnat asuttavasta kampasta ovat 1000-1100 euroa/kk... kavimme juuri eilen keskustassa katsomassa kaksiota, jonka vuokra oli 850 euroa ja se oli siina kunnossa, etta Suomessa se olisi asutuskiellossa...etta sellaista! :) Tosiaan vuokrien hinnat liikkuu pilvissa!

        Ja tuosta bussi ja dart-yhteyksista viela sen verran, etta liput maksavat 3.5 euroa per paiva...ihan vaan etta tiedat! Busseja saa kayttaa paivan aikana niin paljon kuin haluaa, mutta dart lippu on ainoastaan Coolmine (Blanchardstown)- Connolly (main town)....

        Mutta muuten taalla menee ihan hyvin, mulla nyt on ollut vahan naita ongelmia paasta ajoissa toihin jne...mutta kylla taalla ihan kiva on olla ja hyva fiilis! Nyt taalla paistaa aurinkokin jo toista paivaa...joten fiilis on hyva! :D

        Mutta jos tulee jotain kysymyksia, mita haluasit kysya, niin pista tulemaan...vastailen mielellani! :)

        Ja toivotaan etta asunto loytyy teille! :D


      • Orchid83
        Orchid83 kirjoitti:

        Hyvä juttu, kiitos vinkeistä!!! Pitää heti katsoa kartasta tuota Blanchin aluetta.. Keskusta ei houkuttele meistä kumpaakaan, joten kaikki varteen otettavat neuvot sieltä IBM:n lähitienoosta laitetaan visusti korvan taakse! Millaista aluetta tuo Blanch on, onko siellä esim. kauppa tm. palveluita?

        Niin, blondi luki nyt uudestaan tuon sun viestin ja tajusi vasta nyt että Blanch = Blanchardstown... Voi aivo! :D Mutta minkälainen tuo toinen mainitsemasi alue on?


      • siisii.
        Orchid83 kirjoitti:

        Niin, blondi luki nyt uudestaan tuon sun viestin ja tajusi vasta nyt että Blanch = Blanchardstown... Voi aivo! :D Mutta minkälainen tuo toinen mainitsemasi alue on?

        Tyrrelstown on uusi asuinalue, täällä on pari kauppaa, pari kampaamoa, pubi, vaatekauppa, viinakauppa, apteekki, kenkäkauppa ja pari pikaruokalaa. Tänne myös rakennetaan suurta hotellia, jonka pitäis kai olla kesällä valmis, ja suunnitellaan isoa ostoskeskusta. Mukavaa ja rauhallista aluetta, lähistöltä löytyy mm. golfkenttiä.

        Mulhuddart nimiseen paikkaan ei ole suositeltavaa muuttaa, vaikka se lähellä onkin, itse en ainakaan siellä suostuisi asumaan. Samoin Corduff on sellaista aluetta, mikä on lähellä, mutta minne ei ehkä kannata muuttaa. Noiden oikeinkirjoituksesta en sitten ole aivan varma :D


    • anya

      Hei,

      oon asunut Dublinissa 4 kuukautta. Kun saavuin tänne asuin kuukauden verran Celtic Halls:in asunnoissa. Sieltä voi vuokrata huoneen (vähintään kahdeksi viikoksi), mutta joutuu jakamaan keittiön ja olohuoneen muiden vuokralaisten kanssa.

      Aloin vasta paikan päällä etsimään asuntoa, koska vuokrattavia asuntoja/vapaita huoneita tulee ja menee päivittäin. Valitettavan usein ihmisiä kuitenkin huijataan ja asunnot saattavat olla todella huonossa kunnossa tai alue vaarallista. Paikalliset jakavat Dublinin kahteen osaan: etelä - ja pohjois-Dubliniin. Kyseinen raja määritellään Liffey nimisen joen mukaan, joka kulkee aivan ydinkeskustan tuntumassa.

      Etelästä on vaikea saada asuntoa ja vuokrat ovat korkeat (pieni huone yhdelle henkilölle n. 20 min. päästä keskustasta maksaa noin 600 €/kk), mutta alue on turvallista ja busseja kulkee sinne usein. Pohjoisesta puolestaan löytää helpommin asunnon, mutta se on paljon vaarallisempaa aluetta ja siellä liikuskelee esim. valitettavan paljon narkkareita iltaisin. Murtovarkaudet ovat myös yleisempiä.

      www.daft.ie on paras paikka etsiä asuntoja, mutta kannattaa etsiä vasta saavuttuaan Dubliniin, sillä usein omistaja haluaa ehdokkaan paikan päälle jo samana päivänä tai vuokraa sen jollekulle toiselle. Lehteen ei kannata laittaa ilmoitusta, koska melko harva etsii lehdistä vuokralaisia tai etsii asuntoja niistä.

      Anya

    • - & -

      Millainen on vuokrasopimuskäytäntö Irlanissa, takuuvuokrat (sulkutilille?), sopimuksien pituudet, irtisanomisajat puolin ja toisin, mahdolliset sanktiot jne.?

      Sitten vuokrien hinnoista joista tässäkin ketjussa jo oli mainintoja. Miten pitkälle Dublinista pitäisi siirtyä saadakseen merkittävästi edullisemmin esimerkiksi kaksion?

      Ps. Etätyö joten etäisyys ei itsessään este.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5345
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3327
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1435
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe