Olisiko kenelläkään selkeitä ,helppoja ja mahdollisia kuvia vakan teosta. Vakka ja kiisa ovat kansanperinnettä, mutta tekotapoja ja tekniikoita niiden valmistamiseksi en ole onnistunut löytämään oikein mistään...edes netistä.
Vakan teko ohjeita etsitään
5
3946
Vastaukset
- perinteiset ,
Ei minullakaan ole valmiita ohjeita , mutta voisit kokeilla hakusanoiksi vaikka :perinteiset puutyöt , tai lastutyöt ,,, siis kyllä netistä löytyy ,, jos tietää oikean hakusanan , kokeile myös eri hakukoneita .
- _anne_
Kannattaisiko käydä kirjastossa kysymässä kirjaa nimeltä "Taitokirja" Kodin taitosanakirjan uusittu laitos (punaiset kannet). Meillä on sen kolmas painos vuodelta 1959 (Otava). Siinä on jos jonkinlaista piirrosta, miten mikäkin esine askarrellaan. - Vakka-nimikkeellä sisällysluettelosta ei mitään äkkiseltään löydy, mutta "puuastiat"-kohdalta on jos vaikka mitä. Ja pärekorin teko-ohjeet ja venettäkin voit suunnitella... Jospa saisit sen kirjan käsiisi, niin siitä saattaisi olla apua. Vanhoissa Kotiliesi-lehdissä on myös muistaakseni teko-ohjeita.
- Häiriö
Jos haluatte vakkoja minä teen niitä neljännessä polvessa tilauksesta monen kokosia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741