Mieleni

minun tekevi

Mieleni minun tekevi
uusiks' laittaa elämäni
muuttaa suru iloksi
onnen tunteen taitajaksi.

Tule onni, tee meille pesä.
Viivy täällä koko kesä.
Syksyllä voisimme aikaa jatkaa,
muualle sun ei tarvi miettiä matkaa.

Jos vaan meille otat pestin
kyllä minä sua oivasti kestin.
Hyvänä pidän - ilman muuta,
elokuussa yhdessä katsomme kuuta.

Mieleni minun tekevi
uusiks' laittaa elämäni.

10

540

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kukapa ei halaisi kuulla tuota!:)

      • minun tekevi

        Suunnitella -
        ja toteuttaa!
        Kiitos


    • C I A

      muuten hyvin kalevalainen runo, pidin.
      Kolmas rivi ei oikein sanoiltaan sopinut kuvaan:
      Yleensä se pestin ottaja joutuu kuitenkin hoitamaan hommat, tai niinhän on yleisin käytäntö?

      • ap kirjoittaja

        ajatteli pestin ottamisella
        sitä onnen tunteen luomista,
        mutta noinkin voi toki ajatella,
        kyllä sekin työstä voi käydä.
        Ei paha ollenkaan.


      • C I A
        ap kirjoittaja kirjoitti:

        ajatteli pestin ottamisella
        sitä onnen tunteen luomista,
        mutta noinkin voi toki ajatella,
        kyllä sekin työstä voi käydä.
        Ei paha ollenkaan.

        taisin kompastua kirjaimiin.
        Mulla taisi olla liian pitkä tauko runojen lukemisessa tai sitten otin liikaa... ;)))))


    • suklaa

      ” Mieleni minun tekevi
      uusiks' laittaa elämäni.”

      Kuinka osuvat sanat varmaan monen kohdalla.
      Tämä runo oli aivan ihana, taisin sen jo mainitakin. :))

      • ihanannaa

        Kiitos sinulle, kiva että pidit!..o))

        Lähden laulellen lenkille,
        auringosta nautiskellen,
        kesän tuoksuja haistellen!

        Jos vaikka Onni tulis vastaan,
        hällekkin huikkaan ainoastaan:
        "Mieleni minun tekevi
        uusiks laittaa elämäni!"


      • -------------------
        ihanannaa kirjoitti:

        Kiitos sinulle, kiva että pidit!..o))

        Lähden laulellen lenkille,
        auringosta nautiskellen,
        kesän tuoksuja haistellen!

        Jos vaikka Onni tulis vastaan,
        hällekkin huikkaan ainoastaan:
        "Mieleni minun tekevi
        uusiks laittaa elämäni!"

        haamuja ei ole, on vain sinä ja sinä ja sinä ja sinä ja sinä ja sinä


      • sinä ja sinä ja sinä
        ------------------- kirjoitti:

        haamuja ei ole, on vain sinä ja sinä ja sinä ja sinä ja sinä ja sinä

        hae apua!


      • suklaa
        ihanannaa kirjoitti:

        Kiitos sinulle, kiva että pidit!..o))

        Lähden laulellen lenkille,
        auringosta nautiskellen,
        kesän tuoksuja haistellen!

        Jos vaikka Onni tulis vastaan,
        hällekkin huikkaan ainoastaan:
        "Mieleni minun tekevi
        uusiks laittaa elämäni!"

        Kesästä, auringosta, luonnosta
        luonnon tuoksuista pitää nauttia
        Siellä onni voi sinuakin kohdata
        antaa elämälle potkua ja vauhtia

        ja ajatus saattaa mielessä käydä…
        "Mieleni minun tekevi
        uusiks laittaa elämäni!" :))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe