Kissalle rauhoittavaa?

Kissa pesulle

Kissa pitäisi pestä mutta itsesuojeluvaisto
sanoo että tämän 10 kg atleetin kanssa ei ole leikkimistä. Muistelisin että on jotain matkapahoinvointilääkettä joka rauhoittaa mutta kun en muista sen tarkempaa.
Tämä kissä ON pestävä kun se on LIKAINEN, joten asiallisia vastauksia, kiitos!

8

5045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hm...

      rauhoittavista en tiedä, mutta kun pesulle viet, älä käytä suihkua. vähemmän pelottavaa on ämpärissä vettä ja mukilla valella vettä niskaan..

    • Kissa pesulle

      ...että olen pessyt kissoja ennenkin mutta tämä kyseinen herra ei ole tottunut pesuihin - toivottavasti tämän jälkeen ei enää sotke itseään!

    • Nimetön

      Kysy apteekista? -tai reseptillä eläinlääkäriltä?

    • Ei ole kokemusta pesemisestä, mutta eikö valeriana ole yleensä paras keino kissan rauhoittamiseen hoitoa varten?

    • dodi

      Mitä likaa sinun Kissassasi on? Onko Hän pudonnut
      johonkin 'liete-altaaseen',-vai Öljypönttöön?
      Olen yli 15 V. hellinyt tavallisia maatiaiskisuja,eikä minulla ole ollut koskaan tarvetta PESTÄ kissaani,kyllä he ovat itse hoitaneet raikkaalle tuoksuvan turkkinsa.! Ja joka yö nukkuvat PUHTAINA ja pehmoisina vieressä-kainalossa-jalkojen päällä jne...
      KISSA on siisti eläin,pitää itsestään huolen,kunhan vain omistaja huolehtii siitä,ettei 'öljyämpärit' ole pitkin pihaa jonne 'misu' sit putoo?

    • Sae

      en antaisi kissalle rauhoittavaa pesua varten. Kissa ei silloin voi reagoida tapahtumaan mutta kokee silti saman kauhun, kuin ilman lääkettäkin. Seuraava pesukerta voikin sitten olla tuhat kertaa pahempi. Valeriaanatabletteja käytän joskus rauhoitukseen, jos on ehdoton pakko. Tosin niistä ei pahemmin ole apua, jos kissa on kunnon paniikissa.

      Itse pesen saman painoisen vaikean tapauksen niin, että se saa olla irti lattialla. Estän sen siirtyilyä suihkun avulla samalla kun pesen, kissahan ei taatusti kulje suihkun läpi. Kaulapanta kaulassa voi helpottaa kiinnipitoa. Kannattaa pysyä itse rauhallisena eikä kissalle kannata puhella (ts. kehua sitä pelkäämisestä) tai katsoa sitä silmiin.

      Joskus kissaa on pestävä. Meillä ovat kaikki sisäkissoja ja silti joskus tulee sotkua. Esimerkiksi pesin jokin aika sitten lapsen kaatamat puurot kissan niskasta.. Samoin vanhuskissan takapäätä joutuu joskus pesemään ja yhdeltä kissalta suihkuttelen silloin tällöin anaalirauhaset tyhjiksi.

    • maaru

      Kissan lääkitseminen eli huumaaminen pesua varten on huono ratkaisu, koska se saattaa stressaavana kokemuksena tehdä lemmikistä entistä pelokkaamman ja on myös vahingollista kissan elimistölle.

      Vettä pelkäävää kissaa ei myöskään välttämättä kannata upottaa vannaan ja vaahdottaa, tai tuloksena on sydänjuuriaan myöten loukkaantunut kissa ja luitaan myöten loukkaantunut huoltaja.

      Hienovarainen konsti on upottaa kätensä lämpimään veteen ja vetää niitä sitten kissan turkista läpi uudelleen ja uudelleen, kunnes se on läpikotaisin kastunut. Sitten turkin voi halutessaan vaahdottaa pesuaineella. Huuhtelu tapahtuu samaan malliin kuin kastelu, eli märillä käsillä turkin läpi.

      Pesun jälkeen kissalle on taattava lämmin kuivattelu ja –peseytymispaikka, kuten haalea sauna tai auringonpaiste!

    • Kissa pesulle

      Kiitos kovasti kaikille viitseliäille
      vastaajille! Aika rumba pesussa oli
      mutta kyllä se siitä sitten.

    Ketjusta on poistettu 414 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      193
      4566
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2853
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2274
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      133
      2260
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1526
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1441
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1362
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe