Ohjelmointitehtävät työhaastatteluissa

miksulainen

Tervehdys rakkaat IT-alan toverit ;)

Eli otsikon mukaisesti, lyhyesti ja ytimekkäästi: Millaisiin ohjelmointitehtäviin olette törmänneet työhaastatteluissa?

Mukaan tietenkin kieli, alusta jne.

8

4162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tex

      Kielenä C , alustana Windows Notepad :-) Tehtävissä oli lähinnä virheiden etsintää koodista, perustehtäviä, joissa käytettiin mm. taulukoita ja osoittimia.

      • miksulainen

        Olivat sitten tyyliin tuhoat null pointterin ja tarkastat onko osoitun null pointter? ;)


    • monenkin laisiin

      yksi oli notepad:llä, toinen ruutupaperille.
      Notepadilla katsottiin vain, että ei katsele sormiaan, kun kirjottaa koodia ;)
      Tuo ruutupaperille oli samanlainen, kun joskus muinoin olisi koulun penkissä ollut. Onneksi käsialani ei ole kovin selvää, joten tuskin sitäkään kukaan täysijärkinen jaksoi tarkistaa.. ;)
      Ei siis mitään pahoja, lähinnä katsotaan, että on mahdollista osata se, mitä sanot osaavasi.

    • Pariin otteeseen on joutunut tekemään jollain vapaavalintaisella kielellä (pseudokin kelpasi) koodin kaksisuuntaisen linkitetyn listan kääntämiseen. Sitten joskus kauan sitten Tecnomenillä piti etsiä C-koodista virheitä.

    • kun märkäkorva

      työhaastattelijat laittaa toistakymmentä vuottakin ohjelmointityötä tehneen tekemään jotain ohjelmanpätkää. Luulis työhistoriasta, referensseistä ja työtodistuksista selviähän, että ao. henkilö osaa ohjelmoida.

      Jokainen, joka on suorittanut tutkinnon, johon sisältyy koulutus ohjelmointiin, osaa ohjelmoida, Vielä suuremmalla syyllä, jos on ollut työelämässä ohjelmointitehtävissä. Ei sitä tarvi enää työhaastattelussa testata. Pelletouhua ja työnhakijan ajan haaskaamista. Vainoharhaisuus, mihin näiden askartelutehtävien teettäminen työhaastattelussa perustuu, on loukkaus työnhakijan ammattitaitoa kohtaan. Muilla ammattialoilla tällaista tuskin esiintyy.

      • inxs

        Mun mielestä on järkevää testata myös ne 20-vuotta alalla olleet. Alalla on kuitenkin kaikenlaisia kahvinkeittelijöitä ja seuramiehiä, jotka onnistuvat piiloutumaan koodaushommilta varsinkin isommissa firmoissa.


      • kiltisti...

        ...tai jää työpaikka saamatta, etkä voi enää ruokkia kakaroitasi ja akkasi ottaa tilallesi turkkilaisen rakastajan.


      • Kaikenlaista huuhaataa

        50% haastatteluista, joissa itse olen ollut haastateltavina ovat epäonnistuneet haastattelijoiden takia. Kaikkea muuta kulloisenkin muodinmukaista höperyyttä on harrastettu, mutta töiden tekemistä ei ole arvioitu.

        Useat eivät opi ohjelmoimaan koskaan, mutta yleensä he eivät viihdy toistakymmentä vuotta ohjelmoimassa.

        Ohjelmoinnin oppimiseen menee muuten noin 10 vuotta, jos on oppiakseen ja opettelee tuon ajan.

        f


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe