singlelevyn keskiö - mistä niitä saa?

Kai-De

Olen hukannut singlelevyn keskiön eli pienen pyöreän apuvälineen joka laitetaan singlelevyn keskelle. Mistähän niitä on saatavilla Helsingissä?

8

2115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jösses

      Minkä ikäinen olet?

      • Kai-De

        Jos Ikä kiinnostaa niin sitä löytyy 41 V. Eli juuri sen verran että on joskus tullut kerättyä vinyylejäkin, singlejä ja albumeja. Singlevyn keskiötä ei vaan tunnu löytyvän jostain kumman syystä, joten ajattelin jos vaikka joku tällä palstalla sattuisi tietämään, mutta ei kukaan muukaan tunnu tietävän kun vastausta ei ole kuulunut.


      • ex-dj
        Kai-De kirjoitti:

        Jos Ikä kiinnostaa niin sitä löytyy 41 V. Eli juuri sen verran että on joskus tullut kerättyä vinyylejäkin, singlejä ja albumeja. Singlevyn keskiötä ei vaan tunnu löytyvän jostain kumman syystä, joten ajattelin jos vaikka joku tällä palstalla sattuisi tietämään, mutta ei kukaan muukaan tunnu tietävän kun vastausta ei ole kuulunut.

        Niitä sinkkukeskiöitä sai aikanaan lähes joka levykaupasta. Kokeile divarityyppisistä "underground" -paikoista, niissä vois olla. Samoin kunnon hifiliikkeistä vois kysyä. Aikanaan Technicsiin sai myös varaosana noita keskittimiä, kysy tätä myös hifiliikkeestä (SL 1200 vakiovarusteena oli sinkkukeskitin, mutta aina niitä meni hukkaan, joten varaosia sai ostella tuon tuostakin)

        Koeta myös bändipuolen kaupoista; ammatti-/PA-puolen osastoilta löytyy myös yllättävän hyvin tuon tyyppistä tavaraa.

        Ja viimeisenä vaihtoehtona, jos ei mikään em tärppää ja kädentaitoja on, niin keskitin on kyllä helppo sorvata vaikka alumiinitangosta, tai etsit sopivan akselinpätkän ja poraat reiän - siinä se!

        Onnea etsiskelyyn!


      • guru

        mikäs ihmeen dorka sä olet, mitähän se ikä liittyy singlen keskiöön??
        Sä taidat olla niin poju että olet ollut pelkästään pilke silmäkulmassa silloin kun vinyyliä enemmänkin pyöritettiin, hehehehe


    • itsellä oli sama ongelma

      Käänny jonkun metallipajan puoleen ja pyydä sorvaria sorvaamaan joko delriinistä tai muusta sopivasta muovista 5-6 kappaletta, saat ne samalla hinnalla kuin ostamalla jostain divarista. Itse tein saman jutun, ja toimii. Muuten ota mukaan single ja keskitappi, niin tulee hyvät, ei lenkota.

      • Kai-De

        Niin se varmaan on että täytyy teettää itse, Porthaninkadulla (Helsingin Kalliossa) on semmonen elektroniikkakauppa josta saa levysoittimen hihnoja, neuloja yms. mutta ei noita kaivattuja keskiöitä.


      • Jonia

        Anna osote saat postis ihan ilmaseksi yhen muovisen.


    • Hannu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2704
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      9
      1965
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1433
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1315
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1290
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1211
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1131
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1075
    9. 20
      1036
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    Aihe