Olen hukannut singlelevyn keskiön eli pienen pyöreän apuvälineen joka laitetaan singlelevyn keskelle. Mistähän niitä on saatavilla Helsingissä?
singlelevyn keskiö - mistä niitä saa?
8
2270
Vastaukset
- Jösses
Minkä ikäinen olet?
- Kai-De
Jos Ikä kiinnostaa niin sitä löytyy 41 V. Eli juuri sen verran että on joskus tullut kerättyä vinyylejäkin, singlejä ja albumeja. Singlevyn keskiötä ei vaan tunnu löytyvän jostain kumman syystä, joten ajattelin jos vaikka joku tällä palstalla sattuisi tietämään, mutta ei kukaan muukaan tunnu tietävän kun vastausta ei ole kuulunut.
- ex-dj
Kai-De kirjoitti:
Jos Ikä kiinnostaa niin sitä löytyy 41 V. Eli juuri sen verran että on joskus tullut kerättyä vinyylejäkin, singlejä ja albumeja. Singlevyn keskiötä ei vaan tunnu löytyvän jostain kumman syystä, joten ajattelin jos vaikka joku tällä palstalla sattuisi tietämään, mutta ei kukaan muukaan tunnu tietävän kun vastausta ei ole kuulunut.
Niitä sinkkukeskiöitä sai aikanaan lähes joka levykaupasta. Kokeile divarityyppisistä "underground" -paikoista, niissä vois olla. Samoin kunnon hifiliikkeistä vois kysyä. Aikanaan Technicsiin sai myös varaosana noita keskittimiä, kysy tätä myös hifiliikkeestä (SL 1200 vakiovarusteena oli sinkkukeskitin, mutta aina niitä meni hukkaan, joten varaosia sai ostella tuon tuostakin)
Koeta myös bändipuolen kaupoista; ammatti-/PA-puolen osastoilta löytyy myös yllättävän hyvin tuon tyyppistä tavaraa.
Ja viimeisenä vaihtoehtona, jos ei mikään em tärppää ja kädentaitoja on, niin keskitin on kyllä helppo sorvata vaikka alumiinitangosta, tai etsit sopivan akselinpätkän ja poraat reiän - siinä se!
Onnea etsiskelyyn! - guru
mikäs ihmeen dorka sä olet, mitähän se ikä liittyy singlen keskiöön??
Sä taidat olla niin poju että olet ollut pelkästään pilke silmäkulmassa silloin kun vinyyliä enemmänkin pyöritettiin, hehehehe
- itsellä oli sama ongelma
Käänny jonkun metallipajan puoleen ja pyydä sorvaria sorvaamaan joko delriinistä tai muusta sopivasta muovista 5-6 kappaletta, saat ne samalla hinnalla kuin ostamalla jostain divarista. Itse tein saman jutun, ja toimii. Muuten ota mukaan single ja keskitappi, niin tulee hyvät, ei lenkota.
- Kai-De
Niin se varmaan on että täytyy teettää itse, Porthaninkadulla (Helsingin Kalliossa) on semmonen elektroniikkakauppa josta saa levysoittimen hihnoja, neuloja yms. mutta ei noita kaivattuja keskiöitä.
- Jonia
Anna osote saat postis ihan ilmaseksi yhen muovisen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167160- 1992537
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021977En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761527Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718