tyhmä kysymys

masa

Täällä etelässä näkee aina silloin tällöin naisia neljän tuulen hattu päässä.Olen jostain kuullu,että se olisi suunnilleen yhtä paha moka kuin mies kävelisi kadulla hame päällä.Pitääkö tietoni paikkaansa?

9

2810

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samenieida

kyllähän se vähän niin on.. "neljäntuulenhattu" kuuluu miesten lapinpukuun. siittä on tullu semmonen turisti tuote, sehän monesti yhistetäänki enemmän lappiin kuin saamelaisiin.. ikävää... naurattaa kyllä kun näkee naisten päässä..

• tv-ohjelmassa

Nain kerran Ruotsin tv:sta ohjelman, jossa nuoret esittivat eri uskontojaan. Surkuhupaisaa oli, etta nuori nainen esitti sikhilaisyytta turbaani paassa ja miekka vyolla. Voi, voi, niita kantaa vain miehet.

Sikheilla on viisi eri esinetta tai tunnusmerkkia. Yksi on tukkaa ei leikata ja parta kasvaa. Yksi on ranneke. Yksi on tikaari vyolla. Niita ei ole naisilla.

• zorp

no on se aika moka sillä tasolla, että neljäntuulenlakki on perinteisesti miesten asuste. Mutta mitäpä tuo haittaa nykyyhteiskunnassa kun ollaan niin metro-, trans- ja bi-seksuaaleja :)

• Máret

neljäntuulen lakki on miesten päähine, ei naisten :)

• Lappilainen itse

Lapinlakki on paremmin nykyään semmoinen mukava lappimuisto ja sopii kyllä niin miehen kuin naisenkin päähän. Punainen lapinlakki on varsinaisesti tarkoitettukin juuri naisille joskin miehetkin sitä pitää.

• ande booja
        Lappilainen itse kirjoitti:

Lapinlakki on paremmin nykyään semmoinen mukava lappimuisto ja sopii kyllä niin miehen kuin naisenkin päähän. Punainen lapinlakki on varsinaisesti tarkoitettukin juuri naisille joskin miehetkin sitä pitää.

öö excuse me.. mutta mitäköhän tarkotat tuolla "punasella lapinlakilla"?? ihmeellistä että tuommosta kuulee jonku "lappilaisen" suusta.. jonku etelän eläjän suusta kuultunu melkein ymmärrettävää mutta.. ei tuolle viestille voinu muutako nauraa! hah! eikä se ole mikään "lappimuisto" vaan se on saamelaisten puvun tärkeä osa!

• vastoin parempaa tietoa

Ei neljän tuulen lakkia saa naiset pitää!

• hetero&nainen

Miltä se sinusta näyttäis jos 'ihan tavallisetkin heteromiehetkin' alkais pukeutumaan esim. minihameisiin, korkkareihin yms.? Ei minua niin haittaa kaiken kirjavuus, mutta entä...

• kiinnostuneet
        hetero&nainen kirjoitti:

Miltä se sinusta näyttäis jos 'ihan tavallisetkin heteromiehetkin' alkais pukeutumaan esim. minihameisiin, korkkareihin yms.? Ei minua niin haittaa kaiken kirjavuus, mutta entä...

Niin katsokaa lisätietoja alkuperäiskansojen henkisen pääoman väärinkäytöstä. Esim. saamicouncil.net hoitelee näitäkin asioita ja aihe on myös tulevan saamelaiskonferenssin pääaihe vuonna 2008

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      87
      965
    2. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      712
    3. Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat

https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe
      Savonlinna
      35
      594
    4. Ei näytä hyvältä

Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj
      Ähtäri
      39
      536
    5. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      31
      459
    6. Ilahtuisin jos laittaisit viestin

Mutta et niin tee 😔 sillä sun mielestä on mun vuoro.
      Ikävä
      34
      437
    7. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      46
      423
    8. Jos vielä toivot...mies...

Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi
      Ikävä
      41
      419
    9. Olet hurmaava

Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su
      Ikävä
      14
      411
    10. Dina on valittu virkaan Rovaniemelle

Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.
      Kemijärvi
      25
      408
    Aihe