tyhmä kysymys

masa

Täällä etelässä näkee aina silloin tällöin naisia neljän tuulen hattu päässä.Olen jostain kuullu,että se olisi suunnilleen yhtä paha moka kuin mies kävelisi kadulla hame päällä.Pitääkö tietoni paikkaansa?

9

2656

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samenieida

kyllähän se vähän niin on.. "neljäntuulenhattu" kuuluu miesten lapinpukuun. siittä on tullu semmonen turisti tuote, sehän monesti yhistetäänki enemmän lappiin kuin saamelaisiin.. ikävää... naurattaa kyllä kun näkee naisten päässä..

• tv-ohjelmassa

Nain kerran Ruotsin tv:sta ohjelman, jossa nuoret esittivat eri uskontojaan. Surkuhupaisaa oli, etta nuori nainen esitti sikhilaisyytta turbaani paassa ja miekka vyolla. Voi, voi, niita kantaa vain miehet.

Sikheilla on viisi eri esinetta tai tunnusmerkkia. Yksi on tukkaa ei leikata ja parta kasvaa. Yksi on ranneke. Yksi on tikaari vyolla. Niita ei ole naisilla.

• zorp

no on se aika moka sillä tasolla, että neljäntuulenlakki on perinteisesti miesten asuste. Mutta mitäpä tuo haittaa nykyyhteiskunnassa kun ollaan niin metro-, trans- ja bi-seksuaaleja :)

• Máret

neljäntuulen lakki on miesten päähine, ei naisten :)

• Lappilainen itse

Lapinlakki on paremmin nykyään semmoinen mukava lappimuisto ja sopii kyllä niin miehen kuin naisenkin päähän. Punainen lapinlakki on varsinaisesti tarkoitettukin juuri naisille joskin miehetkin sitä pitää.

• ande booja
        Lappilainen itse kirjoitti:

Lapinlakki on paremmin nykyään semmoinen mukava lappimuisto ja sopii kyllä niin miehen kuin naisenkin päähän. Punainen lapinlakki on varsinaisesti tarkoitettukin juuri naisille joskin miehetkin sitä pitää.

öö excuse me.. mutta mitäköhän tarkotat tuolla "punasella lapinlakilla"?? ihmeellistä että tuommosta kuulee jonku "lappilaisen" suusta.. jonku etelän eläjän suusta kuultunu melkein ymmärrettävää mutta.. ei tuolle viestille voinu muutako nauraa! hah! eikä se ole mikään "lappimuisto" vaan se on saamelaisten puvun tärkeä osa!

• vastoin parempaa tietoa

Ei neljän tuulen lakkia saa naiset pitää!

• hetero&nainen

Miltä se sinusta näyttäis jos 'ihan tavallisetkin heteromiehetkin' alkais pukeutumaan esim. minihameisiin, korkkareihin yms.? Ei minua niin haittaa kaiken kirjavuus, mutta entä...

• kiinnostuneet
        hetero&nainen kirjoitti:

Miltä se sinusta näyttäis jos 'ihan tavallisetkin heteromiehetkin' alkais pukeutumaan esim. minihameisiin, korkkareihin yms.? Ei minua niin haittaa kaiken kirjavuus, mutta entä...

Niin katsokaa lisätietoja alkuperäiskansojen henkisen pääoman väärinkäytöstä. Esim. saamicouncil.net hoitelee näitäkin asioita ja aihe on myös tulevan saamelaiskonferenssin pääaihe vuonna 2008

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      180
      6567
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1814
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1588
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1310
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      47
      1019
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      40
      973
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      942
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      869
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      243
      853
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      819
    Aihe