LVI asentajan palkkataso

OpiskelijaLvi

Hei.Voisiko joku kertoa Lvi asentajan palkkatason että missä se noin suuren piirtein liikkuu?
Olisin kiinnostunut opiskelemaan Lvi mieheksi mutta vielä palkkatasosta olisin kiinnostunut tietämään että mitä Lvi noin suurenpiirtein tienaa kuukaudessa?

T:Tuleva Lvi opiskelija

105

88142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perskutarallaa

      noi ahneet LVI- virmat maksaa sulle n 9,00 /h ja itte ne velotta 50,00€/h

      • KANSALAINEN TONZA

        Palkasta päätellen olet,ja siinä tapauksessa palkka on ihan linjassaan,ottaen huomioon kotomaasi verotuksen,yleisen palkkatason ja elinkustannukset...mitkä ovat tietääkseni,aivan naurettavan alhaisia verrattuna vastaaviin rakkaassa suomessamme???


    • Kuusamo Lvi asentajat

      ovat putkirunkkareita=)Niin niitä kutsutaan Kuusamossa Lvi asentajia!

      • LVI-asentajia.

        Eihän niitä siellä ole tarvittu kymmeniin vuosiin, kun ei ole edes putkia joita runkata.


    • kuulemma

      voi saada 15 - 20€/h. Eli keskimäärin kuukausliksasta tulisi 2360 - 3150€/kk. Täytyisköhän vaihtaa toimistotyöt putkitöihin... :)

      • putki-mies

        mahdatko ees tietää eedes pienen osan niistä osanimistä joita on muutama tuhat..saati sit mihin ne kuuluu..ihan pikkusen erillaista kun monistuskoneen kuljettaminen..


      • putkari1

        huom. voi saada 15-20 ekiä tunnille, mutta se vaatii jo ammattitaitoa eli yli kymmenen vuoden työkokemuksen tai sitten sun täytyy olla syntyny putkipihdit kädessä. Tämän lisäksi sun täytyy löytää yritys joka suostuu maksamaan tollasia hintoja, urakalla jos painaa, voit saada 20 ekiä tunnille, mutta se vaatii hyvän työmaan, ja ne on harvassa


      • akateeminen putkimies

        Tampereella urakkatöissä 14-24. Aloitteleva 8-10
        muutaman vuoden ajan.


    • parempi

      LVI yritykset laskuttavat omakotihommissa n.40e/h alv ja kulut päälle. Opiskele ihmeessa LVI asentajaksi, mene oppiin johonkin pieneen firmaan ja perusta oma. Palkkataso lienee n. 20e/h ?

      • liiton neuvottelema

        katoppa työ ehto sopimuksesta


      • Aasi
        liiton neuvottelema kirjoitti:

        katoppa työ ehto sopimuksesta

        n.32 tonttua vuosi.Näin meillä,muista en tiiä...


      • Mee pois
        liiton neuvottelema kirjoitti:

        katoppa työ ehto sopimuksesta

        Työ_ehto_sopimus huoh nyyppä


      • Pu yritys

        Meillä laskutamme 47 alv 23 %


    • Urakka

      Oulussa urakkatöissä putkimiesten keskituntiansiot järkiään yli 20e/h. Itsellä 23.15e / h. ja urakat tehty liiton urakkahinnottelulla, kyllä pärjää.

      • putkia putkia

        Jos noudatetaan lisissä tessiä niin nehän tekee niin pirusti minulla on perustuntipalkka 15e/h siihen sitten verottomasti ateriakorvaus 7,5e/pv ja päälle kunnon kilometrikorvaukset nekin kun ovat verottomia niin minun nettopalkkani on noin 2500e/kk käteen!

        Loppujen lopuksi aika harvalla alalla on enään käytössä moisia palkanlisiä toimihenkilöillä ja pikkupomoilla on kokonaispalkka jne elikä jos ajattelee mitä minun pitäisi tienata verollisesti saadakseni tuon 2500 handuun pitäisi palkkani olla normaalitöissä varmaan 4000e! joten kyllä putkihommista tienaa ihan suht mukavasti koulutukseen nähden


      • tienaa. Pyytävät kyllä
        putkia putkia kirjoitti:

        Jos noudatetaan lisissä tessiä niin nehän tekee niin pirusti minulla on perustuntipalkka 15e/h siihen sitten verottomasti ateriakorvaus 7,5e/pv ja päälle kunnon kilometrikorvaukset nekin kun ovat verottomia niin minun nettopalkkani on noin 2500e/kk käteen!

        Loppujen lopuksi aika harvalla alalla on enään käytössä moisia palkanlisiä toimihenkilöillä ja pikkupomoilla on kokonaispalkka jne elikä jos ajattelee mitä minun pitäisi tienata verollisesti saadakseni tuon 2500 handuun pitäisi palkkani olla normaalitöissä varmaan 4000e! joten kyllä putkihommista tienaa ihan suht mukavasti koulutukseen nähden

        mutta eihän se pyytäjä tyhmä ole.


      • on tullut törmättyä
        tienaa. Pyytävät kyllä kirjoitti:

        mutta eihän se pyytäjä tyhmä ole.

        pyytävät aivan huimia summia, arvaa saivatko. Eivät TASAN, tuolla ne sitten pyörivät pakuillaan tee-se-itse-miesten "halpatyömailla". Miksiköhän ?


      • karvanen_kaveri
        on tullut törmättyä kirjoitti:

        pyytävät aivan huimia summia, arvaa saivatko. Eivät TASAN, tuolla ne sitten pyörivät pakuillaan tee-se-itse-miesten "halpatyömailla". Miksiköhän ?

        mulla on duunikaveri, joka ottaa iltahommista 25-30 euroa tunti puhtaana käteen, ja harva se päivä se valittaa töissä kun meni eilen taas niin myöhään, että sellasta


      • putki-mies
        karvanen_kaveri kirjoitti:

        mulla on duunikaveri, joka ottaa iltahommista 25-30 euroa tunti puhtaana käteen, ja harva se päivä se valittaa töissä kun meni eilen taas niin myöhään, että sellasta

        just kateita piisaa..kävin parturis 10minuutin työ makso 8e en saanut kuittia????halpaaa en oo kares älkää tekään..!! pyytää saa se ei oo rikos hullut maksaa .. hyvää kesää kaikille kateillekin


      • itsellä

        tietenkin enemmän ...ainakin 30e tai jos sulla 30 niin mulla 40e


      • tuleva putkirunkkari
        itsellä kirjoitti:

        tietenkin enemmän ...ainakin 30e tai jos sulla 30 niin mulla 40e

        tiiän yhen putki-asentajan joka ajelee vaatimattomasti Audi TT ja harrastelee sivussa moottoripyörällä pärräyilyä, joten hänellä ainakin taitaa olla ihan hyvä toimeentulo.. :D


      • auto
        tuleva putkirunkkari kirjoitti:

        tiiän yhen putki-asentajan joka ajelee vaatimattomasti Audi TT ja harrastelee sivussa moottoripyörällä pärräyilyä, joten hänellä ainakin taitaa olla ihan hyvä toimeentulo.. :D

        Putkihommat ja audit eivät ole mitenkään kytköksissä toisiinsa. Autoja saa kyllä kaupasta, se ei ole ongelma...edes putkimiehelle


      • KANSALAINEN TONZA

        Tajuutteko te kaikki lukijat nyt oikeasti,että mikä ero on olla tuntityössä tai urakkatyössä???
        Jos ette itse ole ikinä urakkatöissä olleet,saati rakennuksilla ylipäätään niin, TURPA KIINNI!!!.
        Älkää saatana aina puuttuko asioihin josta ette mitää tiedä.

        Kiitos.


      • se ja sama
        tuleva putkirunkkari kirjoitti:

        tiiän yhen putki-asentajan joka ajelee vaatimattomasti Audi TT ja harrastelee sivussa moottoripyörällä pärräyilyä, joten hänellä ainakin taitaa olla ihan hyvä toimeentulo.. :D

        Autoista ei kannata katsoa ihmisten palkkatasoa. Autoja ostetaan velalla. Aika harva ajelee omalla autolla, varmaan 90 % autojen rekisteriotteessa on rahoitusliike omistajana.


      • Anonyymi
        tuleva putkirunkkari kirjoitti:

        tiiän yhen putki-asentajan joka ajelee vaatimattomasti Audi TT ja harrastelee sivussa moottoripyörällä pärräyilyä, joten hänellä ainakin taitaa olla ihan hyvä toimeentulo.. :D

        Velkasiko


    • putkariasentaja

      Toiset tienaa 25000e vuodessa ja toiset 60000euroa vuodessa.Riippuu niin paljon työmaasta, paikkakunnasta ymymym..Et saa ikinä vastausta.

    • pelkkää

      Urakkaa ja siitä tulee meillä urakkalisä joka riippuu työtahdista ja kokonaistuloksesta (reklamoinnit).Tuntipalkka on reilut 12 euroa ja siihen lisätään sitten työaikalisät ja harvemmasti joitakin olosuhdelisiä ja sitten se urakkalisä joka on yleensä aika hyvä kun tekee kunnolla ja sopivaa tahtia (yleensä 7-10 euroa tunnille lisää).Olen pääkaupunkiseudulla töissä ollut 8 vuotta.

    • LVIS tekninen myyjä

      palkkataso n. 15€ jää käteen urakassa voi päästä 85€ tunti ansioille

    • lvi

      Palkka on noin 2200e kuussa plus lisät

      • kannaketta kattoon

        Tuntihommissa tienaa aika surkeesti ottaen huomioon työn raskauden 12-15€/h, mielestäni huonosti sillä huoltsikan kassakin pääsee samaan tasoon.

        Urakalla tahkoaakin sitten jo lähemmäs 2 kymppiä tunti tai ylikin riippuen miehestä. Mutta kouluttakaa nuoret ihmeessä itsestänne vielä myöhemmin lvi-inssi tai työteknikko, sillä näissä asennus hommissa alkaa kyllä viimestään 50 kympin jälkeen paikat hajoomaan.


      • Ekkas
        kannaketta kattoon kirjoitti:

        Tuntihommissa tienaa aika surkeesti ottaen huomioon työn raskauden 12-15€/h, mielestäni huonosti sillä huoltsikan kassakin pääsee samaan tasoon.

        Urakalla tahkoaakin sitten jo lähemmäs 2 kymppiä tunti tai ylikin riippuen miehestä. Mutta kouluttakaa nuoret ihmeessä itsestänne vielä myöhemmin lvi-inssi tai työteknikko, sillä näissä asennus hommissa alkaa kyllä viimestään 50 kympin jälkeen paikat hajoomaan.

        Itsekin olen ottamassa menossa LVI-asentajaksi. Sitten menenkin ammattikorkeaan josta yliopistoon


    • ekkas
      • just valmistunut

        ite valmistuin kesällä lvi asentajaks ja 11e tunti lupas alotuspalkaks.. iha hyvi mun mielest ku ajattelee et viel intti käymättä ku tammikuus vast lähtö


    • Richbiaaaatch

      No koulun jälkeen pystyt vuoden työkokemuksen ja armeijan käynnin jälkeen tienaamaan helposti 3000/kk mut ei se paskaa oo alottaessakaan palkka!

    • saan

      suunnillee 12e tunti huolto hommis. pk seudulla

    • zuiduikui

      liksa karvan yli 2500/kk valmistuin keväällä, tekevälle maksetaan. (pks)

      • Infra Insinööri

        Vähän isompia putkia eli merenpohjaan ja maahan asennellaan. Kaasua ja kaukolämpöä. Suomessa ja Euroopassa. Putkihommia kuitenkin. Työjohtajana ja tulospalkkaus. Normipalkka 60000€ ja viimevuonna bonusta 100000€. Pääsee paikkakunnalla listoille...

        Putkihommat on hyvvöö hommaa.


      • iskuporakone
        Infra Insinööri kirjoitti:

        Vähän isompia putkia eli merenpohjaan ja maahan asennellaan. Kaasua ja kaukolämpöä. Suomessa ja Euroopassa. Putkihommia kuitenkin. Työjohtajana ja tulospalkkaus. Normipalkka 60000€ ja viimevuonna bonusta 100000€. Pääsee paikkakunnalla listoille...

        Putkihommat on hyvvöö hommaa.

        pk-saudulla valmistunut iv-asentajaksi syksyllä. reilut 3 vuotta iv-hommia tehnyt ennen valmistumista. mulle maksavat
        13.5 e/h. ateriakorvaus. kai sitä voisi/pitäisi enemmän pyytää?? paljonko sitten kehtaa? olisiko vertailua paikallaan.


      • ?????
        iskuporakone kirjoitti:

        pk-saudulla valmistunut iv-asentajaksi syksyllä. reilut 3 vuotta iv-hommia tehnyt ennen valmistumista. mulle maksavat
        13.5 e/h. ateriakorvaus. kai sitä voisi/pitäisi enemmän pyytää?? paljonko sitten kehtaa? olisiko vertailua paikallaan.

        Tuttu poika meni raksalle apupojaksi, niin alkupalkka oli yli 12€h heti, ilman mitää koulutusta. Ite olen putkimies ja peruspalkka 15.30€, mutta en lvi hommis Että sillei.


      • karitapionveli
        ????? kirjoitti:

        Tuttu poika meni raksalle apupojaksi, niin alkupalkka oli yli 12€h heti, ilman mitää koulutusta. Ite olen putkimies ja peruspalkka 15.30€, mutta en lvi hommis Että sillei.

        http://palkat.juhku.com


      • Noooonnnee
        ????? kirjoitti:

        Tuttu poika meni raksalle apupojaksi, niin alkupalkka oli yli 12€h heti, ilman mitää koulutusta. Ite olen putkimies ja peruspalkka 15.30€, mutta en lvi hommis Että sillei.

        Hianoo apupojan palkka aikas paljon. Hianoo. Nonnee


      • No nonnee
        Infra Insinööri kirjoitti:

        Vähän isompia putkia eli merenpohjaan ja maahan asennellaan. Kaasua ja kaukolämpöä. Suomessa ja Euroopassa. Putkihommia kuitenkin. Työjohtajana ja tulospalkkaus. Normipalkka 60000€ ja viimevuonna bonusta 100000€. Pääsee paikkakunnalla listoille...

        Putkihommat on hyvvöö hommaa.

        Nonnee.. Onneks et painunu ite merenpohjaan.. nee.. nonnee


    • halapa

      kallis

    • yousef rahmani

      olen rahmani yousef mun ammatti putki asentaja melko 24 vuotta kokemus on ,kotimaassa ja telakassa . jos haluat lvi rakenus alan työntekija mun vapaa.

      puh: 040-4144430

    • y

      Täältä kaikki rännitarvikkeet loutetavasti www.rannimies.fi

      • Putkimies Olli

        Putkimiehen hommis tuntitöis mulla jäi käteen kuukaudes noin 2700-3000€ kuukaudes riippuen työmaista yms. Ja nyt urakka puolel parhaimmillaan saanut 68000€ vuodes. Mut niitä töitä sai oikeasti tehdä tuon summan eteen.


    • Poikkeaa vähän sivuun keskustelusta, mutta jos joku putkimies haluaisi perustaa oman firman, niin yksi hyvä tie on ostaa alan pikkuliike, jolloin saisi sitä kautta työkalut ja tunnetun nimen (asiakaskuntaa). Jos tuollainen Pirkanmaan alueella kiinnostaisi, niin tietäisin yhden eläköitymisiässä olevan putkifirman.

    • Putkimies olli

      Et nimea kehtaa kertoa?

      • Voin toki kertoa firman nimen, mutta mieluummin sähköpostitse kertomalla osoitteesi joko tänne tai [email protected] - kohta tuo kai menee virallisesti myyntiin...


    • varaton taas

      meillä maksoi putkiremontti 24000 euroa

    • tt a u d i

      Jonkun täytyy ne putkareiden mersut ja audit maksaa

    • örmis

      onhan kaimon örmikselläkin höösin pokasia pienessä marjametsässä.

    • Putkimiehen hommis

      Putkimiehen hommis tuntitöis mulla jäi käteen kuukaudes noin 2700-3000€ kuukaudes riippuen työmaista yms. Ja nyt urakka puolel parhaimmillaan saanut 68000€ vuodes. Mut niitä töitä sai oikeasti tehdä tuon summan eteen. Siittä menee yli puolet virkamiesten elatukseen ja muille velttoilijoille. Ei kannata rehkiä ja särkeä terveyttää, että voi elättää muita.

    • tulot kunnossa

      Omaa firmaa ny tullu pyöritettyä ja pienellä kusetuksella pääsen helposti 6-8 t€ tuloihin. Enkä rehki vaan rauhassa mennään :-)

      • Tietämätön! 15½v

        Kannattaako LVI-asentajaksi opiskella?
        Olisin kiinnostunut ja paljon.
        Nimittäin on varmaankin outoa, että tyttö on kiinnostunut tämäntapaisesta työstä.
        Apuja?
        Kiitos etukäteen jos autat:)


    • ---------- -

      Kannattaa! On alalla jo naisia ennestäänkin. Oppisopimus voisi olla vaihtoehto?

    • entinen lvi-yrittäjä

      15 € tuntipalkka maksaa työnantajalle 27.30 € (putkimiehen sivukulut reilu 1,8 kerroin)

      Lisäksi työkalukorvausta 1,64 päivässä
      sekä ateriakorvaus 8,20 € / päivä (tunti vaikutus 1,2 € h)

      Jos ostat auton, jolla duunari voi mennä kohteeseen...Se maksaa kuukaudessa paljon= vakuutus, diesel vero sekä muut huoltokulut = 6,5 € / h

      Tarvitse työkalut, jolla töitä voi tehdä (arvio 5000 €) Vuodessa pitäis poistaa, joten tuntikustannus noin 3 € / h

      Tämän kaiken lisäksi on otettava yritykselle vastuuvakuutus. Nämä maksaa pahasesti 3000-7000 / vuosi, joten keskimäärin kustannus tunnille 3,2 €

      Nämä kaikki tekee yhteensä 41,20 € / h

      Jos vielä lisäät tunti kustannukseen puhelimen, kiinteistön vuokran, tilitoimiston, varastossa seisovat tarvikkeet ja jne...ei tämä kiinnosta ketään!!!

      Valtio haluaa omansa, joten valtiolle tilitetään jokaisesta laskutetusta tunnista 23%, joten sekin siitä...

      Jos myyt tunnintyön ulos 44 € alv, voit saada 1-2 € / h katetta firmalle ja siitä sekin maksaa veroa vielä 26 %. (katteesta)

      Olkaa kateellisia yrittäjille, jotka vielä jaksavat tätä rulettia pyörittää. Tingatkaa palkkaa lisää ja voitte olla varmoja, että virolaiset korvaavat teidät kaikki :)

      Suomalainen rehellinen työ ei kannata....

      Konkursseja alkaa tulemaan alalla....sairaat työsoppariehdot sekä ahneet työntekijät!

    • yyrittäjä

      Siis maksoit työkalukorvausta ja firman kaluilla kuitenkin tehtiin? Liian pieni on ollut veloitus.
      Urakkaa kannattaa harjoitella laskemaan ja tekemään, sieltä ne helpot rahat saa.

      • entinen LVi-yrittäjä

        Onko ainut pointtisi urakka vai työkalukorvaus? TESSIN mukainen työkalukorvaus on muuten 164 centtiä / päivä. (käsityökalut)

        Suomalainen työ ei halpene euroakaan vaikka myyt urakkaa aamua iltaa. Se on tosi, että kate paranee ja minäkin myin hyvin menestyneen LVI-liikkeen kalliilla. 2 milj. vaihtoa 8 vuotta ja 130-240t € nettotulos joka vuosi.

        Siksi entinen yrittäjä nimimerkki.

        Tosiasiassa kuluttaja maksaa viimekädessä kaiken, mutta silti Suomalaisen talouden suurimmat haasteet liittyvät ylipalkattuun ja kalliisiin korvauksiin. (ehdotehdotehdot työsopimustyösopimus)


    • 27vuotta alallaollut

      kyllähän putkihommillakin hengissä pysyy no se palkkataso on noin 15 - 20 € mutta siihen on vielä pitkä matka ensin käyt amitsun sitten oot ensin 5 vuotta putkihommissa sitten sua vois ajatella jo ehkä urakkatyömaille mutta kyllä ne rahanperässä juoksijat karsiutuu äkkiä pois kunhuomaaettä ei tää mikään kultakaivos ole kokemus on osoittanut että ei tälle alalle haeta vaan tälle alalle ajaudutaan niistä on yleensä tullut ne ammmattimiehet

    • Mietityttää

      Oon ajatellu LVI-asentajan hommian, mutta mietityttää voiko lukion jälkee hommii päästä? Vaikka oppisopimuksella?

    • mieti vielä

      Kannattaa varmaan kysellä alan liikkeistä?

    • Tanetussu

      On paljon tarjolla "poikia", mut ammattilaiset piilossa...

      En usko, että oppisopimus paikkaa löytyy helpolla. Tsemppiä silti!

    • Markku Meisseli

      Emator oy ketjusta ymmärsin että sinne olisi pojat tervetulleita.

    • lvi asentaja

      palkka on jotai tunnilta 30 e et juu

      • faktat puhuu1258

        11-17 euroa


      • Brillantis
        faktat puhuu1258 kirjoitti:

        11-17 euroa

        Aloitteleva nuori poika nahkahousuissa herättää mielenkiintoa alan joissakin liikkeenharjoittajissa. Palkka ehkä n. 10-12 ecua tunnilta ja hauskoja viihdytyshetkiä pomon kanssa.


    • Sprinkman

      Sprinkleripuolella palkat 9-15e tunnissa.

    • juuso jonnew

      suunnilleen joku 16 tunti et pitäkää päänne kii ja muuten asun tuovilassa oikotie kadulla

    • h. mies

      no eipä oo kummoset liksat teillä. johan huoltomiehenä tienaa saman.

      • 26 vuotta takana

        eipähän tarvii lähtee aamulla roskalenkille tai ajella lunta pitkin yötä ;) ja meillehän huoltomies soittaa kun hana on rikki ja hyvä niin, ei tää putkarin homma mitään ryynäämistä aina ole 15€/h hanojen vaihdoista ja paskisten korjaamisista ym huoltohommista. Mutta kun tulee todellisia ongelmia on tietty hyvä että on 25-35v. kokemusta omaavia kavereita vielä työrintamalla, ei todellakaan ole yksinkertaista työtä vaikka jotkut niin luulee. Onhan asioita joita ei saa tehdä mutta jos on pakko niin tee se sitten näin. Sitä ei kouluissa opeteta. (ynnä ne 20 000 eri tavaraa mitä saa laittaa sinne mutta ei tänne missään tapauksessa) :)


    • Tuleva putkimies.

      Iltakoulua ja ensivuonna valmistun LVI alalle.oma toiminimi ja eikun mainosta lehteen.Miksi rikastuttaa omalla tekemisellä jonkun muun tilipussia?

    • Mainoslehti

      Se on helppoa rahaa!

    • gfjfghjgjhjk

      Mustilais Köpi sano, että alvi on linnassa 23% kärsii tuomiosta.

    • högöhö

      alotus palkka on 9.81 tunnillta ilman koulutusta lisät palkka nousee melkein 14e tunti. ammattilaiselle alotus palkka 11-12e lisät. lisäksi kunnon ammattilaiset tunnilta yli 30e lisät

      • ikä pelastaa

        ei suomalaisia tarvita rakennushommissa, nuoret hakekaa leipänne muilta aloilta .Rakennusala on halpatyövoima ala .10vuodenpäästä puhekieli on mandariinikiina.


    • halapaa..

      Viroilaislle ja muille vastaavilla n, 2-3 e tunti

    • Tomo

      Kympin saavat verottomana tai osittain virolaiset ja venäläiset

    • Peteppp

      Alle viiden vuoden kokemuksella rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Nuori jaksaa painaa urakalla, ei siihe enää elämäänsä kyllästyneet toimisto vanhukset kykene.

    • Nuorena kannattaa

      Nuorempana kannattaa myös opetella kirjoittamaan, siitä on monesti hyötyä.

    • Putkimiäs

      Itse olen urakkahommissa. KTA tällä hetkellä 25e, urakan ulosmaksu 17e ja näyttäisi siltä että tästä työmaasta jäisi käteen noin 22e/h

    • Näin se on

      Ei sillä rahalla niin väliä kun saa olla KUNNON töissä!

    • Ofklll

      AIVAN täyttä soopaa 90% jotka tänne on noita palkkojansa laittanu. Todellisuus on 10-13€ mitä lvi-alalla tienaa

      • Anonyymi

        kunnallisella puolella saa kutakuinkin sen 12 euroa tunnille, max, nettona vaikka oilisi minkälainen työkokemus ja ammattitaito .


      • Anonyymi

        Höpöhöpö. ~10€/h tienaa mikäli on oppisopimuksella. 13€/h vastavalmistuneella. Äkkiä se siitä nousee 15-17€/h. Mikäli urakkaa tekee niin vielä enemmän. Mikäli itse teet työtä esim. 5 v. kokemuksella mainitsemallasi palkkatasolla, opi neuvottelemaan parempaa palkkaa itsellesi.


    • Finski

      Virolaiset saa ehkä ton verren.

    • Linjasaneeraus

      5v kokemusta lvi-asennustöistä. Palkka 21e/h puhelin kuparit( n.1000e/v ) bonuksen kohteen valmistuttua ( n. 2000e/v )

    • hmmmm

      mikä firma?

    • eafasdfasdfasdf

      jaa?

    • Talotek

      8Vuotta LVI hommissa ja 48000e vuodessa. Urakalla 5000e/kk jos vaan työtä jaksaa tehdä niin alalle vaan!

    • Töiden_tilaaja

      Maksan pitkäaikaiselle kumppaniksi muodostuneelle teollisuusrakennuksiin töitä tekevälle putkifirmalle tällä hetkellä 38 euroa/tunti ALV.

      Yrittäjän lisäksi ko. firmassa on yksi työntekijä. Tarvikkeiden keskimääräiset alennusprosentit tukkurin ohjehinnasta 20 - 30%. Siis yrittäjälle jää nimikkeestä riippuen noin 20 - 30 %:n myyntikate.

      Ei mikään kultakaivos kummallekaan osapuolelle mutta tasainen leipä on taattu, joten yhteistyömme on jatkunut jo vuosikymmeniä.

    • VeronmaksajaPottu

      About 17-20€/h tunti on liksat pyöriny. Tuntityö, ei urakkaa. Pärjäishän tuolla jos valtio ei kuppaisi erilaisilla veroilla ja piiloveroilla kaikkea. Kattoon syljeskely kuitenkin Suomen maassa edelleen tehtyyn työmäärän nähden kaikkein koviten palkattu homma !

    • EhkäLvi

      Pakollinen alan vaihto edessä ja mielessä tämä Lvi puoli ollut niin kannattaako tälle alalle hakeutua ja minkälainen ala ylipäätänsä on? Hyviä & huonoja puolia? Minkälainen koulutus on ja kauankohan se kestää?

    • Ilmamies

      Viime vuoden tulot 70000euroa iv asennuksilla. 8vuoden kokemuksella kovaa saa painaa mutta kyllä lomalla saa nauttia. Oppisopimuksella 2vuotta huolto ja asennustöissä, 2 vuotta urakkaporukassa ja nyt 4. Vuosi yksin asuntotuotantoa, konehuoneet eristykset.2-3 työmaata samaan aikaan. Työnhakuun kannattaa panostaa, itse lähetin n.50 hakemusta ja kävin 8 haastattelussa kunnes pääsin tekemään sitä mitä halusin.

      • NickNailer

        IV-asennuksissa pääsee 70.000 vuosituloihin työsuhteessa vain ne, joilla on metrinen penis, Rolls Royce työsuhdeautona, leasing flyygeli firman piikkiin, Miss universum vaimona ja pilvilinna Espanjassa.

        Raaka totuus on se, että asentajan palkka on keskimäärin 2979 euroa kuussa. IV-asentajat eivät ole edes mitään asennuspuolen palkkaeliittiä. TESin mukainen palkka on 10,26 - 16,70. Päälle tulee jonkin verran lisiä, mutta ne ovat pieniä. Kovaa palkkaa ei kannata pyytää, koska Itä-Euroopasta löytyy aina väkeä.

        70.000 vastaa TESin korkeimman palkkaluokan mukaista työtä yli 24 kk per vuosi, mikä taas ei ole työlainsäädännön mukaan laillista. Ylityötä saa paikallisesti sopien tehdä korkeintaan 330 tuntia per vuosi. Normaalisti tosin vain 250 tuntia.

        Verkossa jokaisella - myös naisella - voi olla metrinen penis. Oikeasti ei.


      • Putkaripepe

        Noi tessin palkkatasot ei ole edes suuntaa antavia urakkatyömailla. Jos kta jää tes palkkatasolle niin sillon urakka on kustu. Urakassa parasta on että palkka tulee asennetuista kpl/m/m2 ym eli maksetaan tehdystä työn määrästä, ei ajasta. Putkimiehen kta 26.5 espoossa


      • Putkimiäs

        Paskaa jauhetaan, paskaa jauhetaan...


    • Chorizo

      70 000 kuulostaa kovalta ansiolta. Itsellä urakoissa kta pyörii 27-30e/h, tosin jää välillä lounaat syömättä ja kahvit juomatta.
      2hlö porukassa iv asentajana

    • nytvanhamuurari

      Aika heikkoa nykyisin!
      70-luvun puolivälissä kta pyöri 35 markan tienoilla.Tämä kerrostalojen muuraus-ja etuputsi töissä.
      Rahanarvolaskuri antaa tuolle noin 35 euron arvon.Olihan sillä silloin melkoinen ostovoima,25-vuotiaalle muurarin alulle.

    • toteamus

      Niin,muurarit ovatkin aina olleet pikkuisen etuoikeutetussa asemassa niin palkkojen kuin muunkin suhteen.

    • ValmistunutLVI

      Katohan! Vanha aloitukseni löytyi. Itselleni vastaten: LVI alalle tuli lähdettyä ja palkkakin pyörii n. 45 tonnin tietämissä per vuosi. Lähtekeehän ihmeessä pojat alalle!

      • Anonyymi

        22egeä on kta.. Huoltoautoa ajelen pääkaupunkiseudulla.. Työkokemusta 11vuatta:)


    • Anonyymi

      SRV testasi Helsingissä SRV:n Loisto-tornitalon työmaalla kaikki työntekijät.

      Työmaalla havaittiin tällä viikolla 7 uutta koronavirustartuntaa.

      Helsingin Kalasatamassa SRV:n Loiston työmaalla työskennellyt rakennustyömies kertoi Ilta-Sanomille 30.5, että hän vaihtoi työmaata sen jälkeen, kun hän huomasi, ettei työmaalla noudatettu koronamääräyksiä.

      Työmaalla oli koettu tartuntapiikki, kun viikon aikana työmaalla todettiin useita positiivisia koronavirustartuntoja.
      ”Työmaalle tuli kymmenkunta hoitajaa ja lääkäreitä”

      Ilta-Sanomat selvitti, mikä työmaan tilanne on juuri nyt.

      Lue lisää: Piittaamattomuus koronasta sai Nikon lähtemään rakennus­työmaalta – ”Hissi oli niin täynnä äijää, että ei mahtunut kyytiin”

      Työmaalla töitä tekevä mies kertoo Ilta-Sanomille, että asiaan on jo puututtu.

      – SRV:n Loiston työmaalle tuli tällä viikolla kymmenkunta hoitajaa ja lääkäreitä. Pääsin itsekin testiin keskiviikkona ja onneksi sen tulos on negatiivinen, hän sanoo.

      Hänen mukaansa osa väestä joutuu mahdollisesti toiseen kertaan testiin, jotta asiaan saadaan varmuus.

      – Olen nyt vapaaehtoisessa karanteenissa varmuuden vuoksi. En palaa töihin. Grillimakkarat on jo hankittu, hän kertoo
      SRV: 7 uutta tartuntaa

      – Loiston työmaalla havaittiin tällä viikolla 7 uutta koronavirustartuntaa, SRV:n Asunnot-liiketoimintayksikön johtaja Kim Jolkkonen kertoo Ilta-Sanomille.

      – Tartunnat kävivät ilmi, kun Helsingin kaupungin epidemiologian laitos suoritti työmaalla kattavat koronatestaukset koko työmaan henkilöstölle, 218 henkilölle, hän sanoo.

      Uudet tartunnat havaittiin täysin oireettomilla henkilöillä.

      – Epidemiologialääkärit kävivät työmaakierroksella ja totesivat työmaan koronatoimien ja ohjeistusten olevan kunnossa. Samalla muistutettiin ohjeiden noudattamisen tärkeydestä. Esimerkiksi jokaisen työmaalla toimivan tulee huolehtia turvaetäisyyksien noudattamisesta ja kasvomaskien käytöstä, hän sanoo.
      Petri Turunen

    • Anonyymi

      Lvi asentaja 22€/h

    • Anonyymi

      Jotain 18€/h, eipä hurraamista ja aina alimiehitys työmaalla tai kädettömiä vuokramiehiä paimennettavana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1555
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1265
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe