Hesalaiset motoristit

itsekkäitä?

Olen tässä tuore kuski ja pyöränomistaja. Ihmettelen lähinnä hesalaisten motoristien toimintaa, Ku moikkaa niin HARVOIN tulee moikkausta takasin, mutta ku lähtee kehän toiselle puolelle, monet tervehtii motareillakin isoissa vauhdeissa. Johtuneeko siitä et mimmi ajaa 1100.tasta ja jätkät 7 puolikkaalla että ei viitti kättään nostaa. Vaiko eikö viitti kyykyltään gustomia katella :D Mut tosiaan ei kaivarissa kauheesti moikkailla. Oon ite ihan täysin hesalainen, mut eipä ole mielestäni kehumista hesalaisen itsekkääs toiminnas, en tietenkää tarkoita kaikkia! onko muita jotka jakais saman mielipiteen?

23

3485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kiinni

      Riippuu ihan liikenne- ja prätkätiheydestä moikkaanko vai en.
      silmät liikenteessä koko ajan, se on pääasia.

    • alle 1000

      ...on mopoja,kateellisuuttaan ne ei moikkaa!

      jos olet nn ja vv, niin mä ainakin moikkaan!!

      (nuori ja nätti,villi ja vapaa) ;)

      totta puhuen,moikata pitää,muttei niin että

      liikenneturvallisuus kärsii. Tilanteen mukaan.

      Usein kehä 3:n sisällä liikenne aika vilkasta

      ja vaatii tarkkaivaisuutta!

    • GTR-88

      Joo ei taida olla pyöristä kiinni , eikä mopon tyylistäkään .. arvelisin että tuo perinteinen kulttuuri on jotenkin häviämässä , vielä 80-luvulla taatusti moikattiin takasi ..
      Nyt on tietenki pyörät lisääntyny viime vuosina,tullut uusia kuskeja kuvioihin , sekin vaikuttaa .. ite koitan heiluttaa lapaa , mut harmikseni olen todennut saman asian ettei kaikki morjesta takasi...

      • Rosmo 1200

        Pyörien määrä on lisääntynyt rutosti parin viimevuoden aikana. Nykyään saa olla lapa pystyssä kokoajan, joka ei minua ainakaan miellytä. Moikkaan, jos siltä tuntuu...


    • em mä tunne sua

      Minkä takii mun pitäs moikata vastaantulijoita. Nehän voi olla ties mitä raiskaajia tai mummon potkijoita eikä mul oo mitään kiinnostusta morjestella moisia.

      Vai, että itsekkäitä ettei morjestele moottoripyöräilijöitä, NO HALOO.

      Kaivarissakin jos ajelee lämpimällä kelillä niin vähintään 50 mp:tä tulee vastaan niitä kaikkiako mun pitäs moikata. Ei helvata, ollaan sitte itsekkäitä, mutta tervehtikää vaan ihan itteenne.

      • moikata

        vastaantulijoita vaikka moikkaamattomuutesi paljastaa junttiutesi ja sosiaalisuutesi tason. Kun tulet uudelleen vastaan, älä ihmettele jos moikkaan sinut tunnistaessani keskisormella.


      • parasta kyytiä
        moikata kirjoitti:

        vastaantulijoita vaikka moikkaamattomuutesi paljastaa junttiutesi ja sosiaalisuutesi tason. Kun tulet uudelleen vastaan, älä ihmettele jos moikkaan sinut tunnistaessani keskisormella.

        Siis häh?
        Jos et moikkaa oot juntti?
        Ja sinäkö sitten sivistynyt, noine kommentteines?
        Itse istun tällä hetkellä vain kyydissä ja kun siinä on aikaa ihan omille ajatuksille niin olen näitä juttuja pohtinut.
        Mieheni moikkaa lähes kaikille kuskeille, joskus jää joku väliin ja olen epäillyt ettei vaan ole huomannut. En ole koskaa kysynyt asiaa.
        Hänellä on HD ja tämän palstan mukaan siksi
        Tupperit jättävät erittäin usein moikkaamatta takaisin. Tiedä häntä, ainoat kuskit jotka ei moikkaa takaisin ovat kuitenkin juuri heitä.
        Mutta varsinkin ihmettelen että jaksetaan vinkua jos joku ei moikkaa takaisin?? Eiköhän se ole jokaisen oma asia tuo moikkaus, missään ei liene sääntöä jonka mukaan tarvitsee moikata??
        Jos moikkaamattomuus on junttiutta, niin asiasta itkeminen on aivan sanoinkuvaamatonta nössöyttä ja mä niin toivoin päässeeni nössöistä eroon, mutta ei.. ne on pesiytyny prätkä-piireihinkin..
        Miksi???


      • etenkin se sama
        moikata kirjoitti:

        vastaantulijoita vaikka moikkaamattomuutesi paljastaa junttiutesi ja sosiaalisuutesi tason. Kun tulet uudelleen vastaan, älä ihmettele jos moikkaan sinut tunnistaessani keskisormella.

        "älä ihmettele jos moikkaan sinut tunnistaessani keskisormella."

        En ihmettele, kirjoituksesta tiedän, että keskisormi on sulle henki ja elämä.

        Sä voit tedhä sillä keskisormellasi ihan mitä sä vaan haluat. Sä voit työtää sen vaikka kaikkiin kehosi aukkoihin jos kerran haluat.

        Mutta juuri sinunkaltaistesi pösilöiden takia en morjesta vastaantulijoita, en edes keskisormella.

        Eli tämä kyseinen "moikata" nimimerkki teki todistetuksi sen miksei tuolla tienpäällä kannata moikata kaikkia vastaantulijoita, koska sieltä kypärän alta ei tunnista milloin kuskina on ruskeaa keskisormea heilutteleva "moikata"


      • mie vuan
        parasta kyytiä kirjoitti:

        Siis häh?
        Jos et moikkaa oot juntti?
        Ja sinäkö sitten sivistynyt, noine kommentteines?
        Itse istun tällä hetkellä vain kyydissä ja kun siinä on aikaa ihan omille ajatuksille niin olen näitä juttuja pohtinut.
        Mieheni moikkaa lähes kaikille kuskeille, joskus jää joku väliin ja olen epäillyt ettei vaan ole huomannut. En ole koskaa kysynyt asiaa.
        Hänellä on HD ja tämän palstan mukaan siksi
        Tupperit jättävät erittäin usein moikkaamatta takaisin. Tiedä häntä, ainoat kuskit jotka ei moikkaa takaisin ovat kuitenkin juuri heitä.
        Mutta varsinkin ihmettelen että jaksetaan vinkua jos joku ei moikkaa takaisin?? Eiköhän se ole jokaisen oma asia tuo moikkaus, missään ei liene sääntöä jonka mukaan tarvitsee moikata??
        Jos moikkaamattomuus on junttiutta, niin asiasta itkeminen on aivan sanoinkuvaamatonta nössöyttä ja mä niin toivoin päässeeni nössöistä eroon, mutta ei.. ne on pesiytyny prätkä-piireihinkin..
        Miksi???

        Kyllä se kuule on huomattavasti enemmän sellainen custom-tyyppinen pyöräilijä joka jättää moikkaamatta.
        Ja kysyn sinulta miksi kaikki perinteet pitää lopettaa? Mikä on niin vaikeaa siinä pienessä liikkeessä? Harrit mä vielä ymmärrän, nehän on maailman napoja ja niissä on sen verraan hontelot rungot, että ei uskalla kättä tangosta irroittaa (tähän johtopäätökseen olen tullut näiden viimeisten 5v aikana)....


      • harley86
        mie vuan kirjoitti:

        Kyllä se kuule on huomattavasti enemmän sellainen custom-tyyppinen pyöräilijä joka jättää moikkaamatta.
        Ja kysyn sinulta miksi kaikki perinteet pitää lopettaa? Mikä on niin vaikeaa siinä pienessä liikkeessä? Harrit mä vielä ymmärrän, nehän on maailman napoja ja niissä on sen verraan hontelot rungot, että ei uskalla kättä tangosta irroittaa (tähän johtopäätökseen olen tullut näiden viimeisten 5v aikana)....

        Runko on tukeva.Muovimopot erikseen.Tupperit ym.


    • lelo

      Se on kuule ihan yksi v**tun maku mitä siellä kehän (sulkijalihas) sisäpuolella tekevät tai jättävät tekemättä!
      Moottoripyöräily kuuluu aivan muualle kuin niiden katu-uskottavuuden perään kimittävien silkkimunien korvien ja jalkojen väliin!

      Suomea on paljon enemmän pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Hesan pellet voi huoletta unohtaa. Tehkööt keskenään mitä tykkäävät!

    • N29

      custom, ja ehkei sun nyt kannattais yöunias menettää jos sulle ei moikata. Oikeesti.

    • näkyy

      Et ole kirjoituksestasi päätellen täysin helsinkiläinen mutta itseäni täällä samassa kaupungissa autoilevana vituttaa äärimmäisesti se että autoilijat eivät vastaa moikkauksiin eivätkä käytä kypärää.

    • eski

      oon itse huomannut tän ilmiön monessa kaupungissa.tiheessä ilmapiirissä pitäis käden olla koko ajan pystyssä.pyöriä tulee vastaan solkena.ei millään pahalla,mut mäkin alan moikkailla vast siel kehän tuntumassa.t.eski vantaalta

    • just joo..

      KUKAAN HESALAINEN ei kutsu itseään HESALAISEKSI vaan STADILAISEKSI! Onko tämä provo?

      • Stadilainen

        lähes kaikki hesalaiset kutsuvat itseään ja muita maaltamuuttaneita kavereitaan hesalaisiksi. Helsinkiläinen kutsuu itseään stadilaiseksi tai helsinkiläiseksi.


      • Stadilainen Mami

        Täys hesalainen lieneekin henkilö, joka on eksynyt stadiin jostain jonne ei tankillisella pääse?!?!??!
        Olet oikeassa stadilaiset ei ole hesalaisia, hih :).


    • MOIMOIMOIMOImoi

      Ja vieläkerran MOI!! Mie kyllä morjestan kaikille, jotka moikkaavat mulle. Joskus ei jaksa ite ekana olla lapa pystyssä, mutta aina tulee takaisinpäin tervehdys. MOROMORO!!!!

    • DyNoS

      itse moikkaan ainakun huomaan ja ihmettelen että itselläni kun on honda cb 125twin vm 81 että ihmeen moni muukin moikkaa vastaan =)

    • Choppa Mama

      Pk-seudulla aurinkoisena päivänä ajellessa joka toinen vastaantulija on moottoripyöräilijä. Jos jokaiselle haluaisi moikata (varsinkin nyt siellä kaivarissa), niin eihän siinä ehdi kättä laskea alas ollenkaan.

      Kyllä mä sitä kättä heilautan jos joku moikkaa ensin - siis jos ehdin - mutten ala oma-aloitteisesti kelleen vilkuttelemaan.

      Totta hitossa moikkaillaan jos ajetaan jossain jänkhällä ja 100 km:n välein tulee vastaan moottoripyörä. Mutta mun puolesta ton taajamassa vilkuttelun voisi todellakin haudata, kun motoristien määrä on noussut tässä viime vuosina niin huimasti.

    • jybis

      eipä täällä kukaan toisia moikkaile jos ei tunne!jos ajat jollain erikoisemmalla vehkeellä niin moikkaukset tapahtuu harrastajien kesken...täällä vaan saa hyvin äkkiä turpaansa jos moikkailee ja heiluu tuntemattomille.

    • prätkäkundi

      Kun joskus käyt paikassa (ulkomailla), jossa moottoripyörien määrä on paikoin suuri, niin huomaat, ettei yksinkertaisesti voi moikata kaikkia. Silloin se moikkaus muuttuu jatkossakin sellaiseksi sormiliikkeeksi. Jospa et sitä vain huomaa.

      Toisaalta, stadilaiset ei voi ylpeillä millään moottoripyöräkulttuurilla. Se on kumma juttu, sillä Stadissa on prätkiä paljon ja niillä myös ajetaan, mutta esimerkiksi Tampere on prätkäkulttuuriltaan ihan eri tason kaupunki. Jopa tamperelainen autoilija erottaa prätkän liikenteessä.

      Olen syntyperäinen stadilainen, niin että älkää, heinähatut, alkako…

    • moikka hei moikka!

      No nyt suakin on sitten moikattu.Onks nyt hyvä mieli?Eikö äiti/isä pienenä moikkaillut?

      Itse en moikkaa ketään tuntematonta joka liikkuu kypärä päässä enkä aloita moikkaamista.Onhan aika säälittävää että jotkut ruikuttavat kun tuntemattomat eivät moikkaa.Enhän edes tiedä mitä finninaamaa moikkaan kun kypärän sisään ei näe.Ihan kun ketä tahansa "pallinaamaa" en moikkaa.Miten muuten kun kävelet kadulla niin moikkaatko koko ajan kaikkia tuntemattomia ja ihmettelet kun ne ei moikkaa sulle?Tai ootko nähnyt että esim. kaikki silmälaseja käyttävät moikkaavat koko ajan keskenään vain siksi että käyttävät silmälaseja?

      Tuttuja,ystäviä,sukulaisia,työkavereita moikkaa...se kuuluu jo hyviin tapoihin ja sivistykseen...mutta se,että pitäisi koko ajan olla huitomassa tuntemattomille ja vielä vaatia heitäkin moikkaamaan minua tuntematonta,se on kyllä jo aika itsekästä ja osoittaa aikamoista sosiaalista epäkypsyyttä ja persoonallisuushäiriötä.

      En ole ostanut prätkää voidakseni moikkailla niitä joilla myös on prätkä.Kun talvella ajan autolla niin en moikkaile kaikkia jotka ajelevat autoilla myöskin.Jos on niin huono itsetunto,että odottaa kaikkien koko ajan kumartelevan - kannattaa myydä prätkä ja sillä hinnalla saa itselleen jo aika hulppean hiekkalaatikon kaikkine varusteineen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      778
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      636
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe