Hyvinkää kummitelee?

kiinnostaisipaljon.

Olisin kiinnostunut kuulemaan kummittelusta hyvinkäällä. Kuulemma tääläpäin on sodittu kansalaissodan aikoihin ja luulisin että täältä voisi löytyä mielenkiintoista kuultavaa jos vain tietäisin keneltä kysyä. En itse asu täälä vaan olen vierailemassa tyttöystäväni vanhempien luona. Tyttöystäväni äiti kertoi että joinakin öinä n. kahdentoista aikoihin ovikello on soinut ilman että ketään on ovella eikä pihalla olevat liiketunnistimet ole reagoineet mitenkään. Ei ole ollut mitään järkevää selitystä miksi ovikello soi, kukaan ei ole tähän mennessä avannut ovea. Joskus on tapahtunut myös muuta kummaa. Tv sammunut ja mennyt päälle omia aikojaan ja kerran perheen isä kuullut että taloon on tullut joku sisälle, ottanut ulkovaatteet pois, koira on mennyt vastaan väliovelle mutta ketään ei olekkaan tullut, ja hän on ollut yksin talossa koiran kanssa. Jokatapauksessa kiinnostaisi kuulla jos kenelläkään on
kerrottavaa hyvinkäällä tapahtuvista outouksista.
Hyvinkäänkylän työväentalon yläkerrassa on mahdollisesti jotain erikoista ja jos joku tietää siitä jotain enemmän niin kertokaa. kiitos jo etukäteen.

15

4544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -....-

Eiköhän se Hyvinkäälläkin ole kansalaissota yltännyt.
      Itse asun Nurmijärven kunnassa ja kyllä täältä löytyy ihan kunnon joukko teloitus paikka, nykyisin muistomerkki.
      Elikkä voi varmaan siellä hyvinkäällä kummitella sodassa kaatuneita. ^_^

• Dracula

Katsele sitä porukkaa siellä... eiks ne yhtiä vitun kummituksia koko sakki (hyvinkääläiset).
      Hehheh, ihan täysiä jurveloita koko sakki.

• minäkö kummitus!

kiitos, mut mä en oo kummitus!

• tyttö 5v hyvinkäältä

mikä saatanan rasisti sä oot?!

• Nimetön

Kytäjän kartano ja sen lähialueet on aika kreepyjä paikkoja ollut mielestäni ja muutama ystäväni on "nähnyt" myös kaikenlaista siellä! Muutama vuosi sitten pojat olivat piilolammella polttelemassa "tupakkia" ja olivat lähdössä pois niin auton takaa nousi maasta punertava valo, joka lähti seuraamaan autoa! JOnkun aikaa valo tuli perässä, mutta katosi kuulemma samalla lailla kun oli ilmestynytkin! Olen kyllä aika skeptinen asiassa mutta niin kauan kuin hyvinkäällä olen asunut niin näistä kytäjön valoista on puhuttu!

• -minä-

Itse en ole kokenut saati tutkinut, mutta kulkiessa kaupungista Ahdenkallion kartanolle päin Ahdenkallionkatua, tien oikealla puolella metsässä on sisällissodassa teloitetun kartanonisännän (?) hautamuistomerkki. Paikallisen wanhan kummitustarinan mukaan muistomerkin suunnalta puhaltaa aina kylmän kolkko tuuli ohikulkijoiden päälle.

Että siitä vaan kokeilemaan!

• Atte Ateisti
        -minä- kirjoitti:

Itse en ole kokenut saati tutkinut, mutta kulkiessa kaupungista Ahdenkallion kartanolle päin Ahdenkallionkatua, tien oikealla puolella metsässä on sisällissodassa teloitetun kartanonisännän (?) hautamuistomerkki. Paikallisen wanhan kummitustarinan mukaan muistomerkin suunnalta puhaltaa aina kylmän kolkko tuuli ohikulkijoiden päälle.

Että siitä vaan kokeilemaan!

Hautakivestä löytyy kuvakin Hyvinkäätä esittelevältä sivustolta Ahdenkallion kohdalta:

http://hyvinkaakuvat.com/paikkasivut/ahdenkallio.htm

(teksti: "Kansalaissodan aikana teloitetun Ahdenkallion kartanon tilanhoitaja Ernst Martin Olinin (1882-1918) hauta Ahdenkalliontien varressa".)

Yksittäishaudat ovat usein syrjäisissä kuusikoissa, joissa muutenkin tuppaa olemaan vilpoisaa jopa kesähelteellä.

Joten kolkkoja nämä murha- ja hautapaikat toki ovat, mutta harvoin niissä kerrotaan oikeasti kummitellun.

Huomattavimmat kansalaissodan joukkohaudat ovat mm. Helsingin Santahaminassa ja Raaseporin Dragsvikissa, mutta näilläkään paikoilla ei tiedetä kummittelevan.

• KFUHV

kjgaölghwLHBXCVHBZXDKVBVZHJASLKBNlgbwlcvkoalsftbnlkaswchn kbsdfbjkzgbklkxsdöö.ldnjdjöglkbjvfabh.ö.snä

• Nije

"Kytäjän valon" itse nähneenä tiedän että niitä on.

• Nije

Eikä pelkästään punaisia vaan myös muun värisiä, eikä pelkästään Kytäjällä vaan myös sen lähialueilla.

• h_kääläinen
    • zeeppo
      • Anonyymi

Bump! Tiedätkö asiasta enempää? Kiinnostaisi kovasti lukea lisää muiden kokemuksista, itse kun olen myös asunut kyseisessä talossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Bump! Tiedätkö asiasta enempää? Kiinnostaisi kovasti lukea lisää muiden kokemuksista, itse kun olen myös asunut kyseisessä talossa.

Ikävä juttu, en tiedä enempää, olen vain sattunut tuon keskustelun huomaamaan.

zeeppo

• Anonyymi

Minä olen nähnyt metsissä mustia hahmoja ja savuhahmon joka vilkuttelee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      173
      10081
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3365
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      49
      3123
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2815
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      203
      2169
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      115
      2126
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1983
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      66
      1600
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1356
    10. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1346
    Aihe