Olisin kiinnostunut kuulemaan kummittelusta hyvinkäällä. Kuulemma tääläpäin on sodittu kansalaissodan aikoihin ja luulisin että täältä voisi löytyä mielenkiintoista kuultavaa jos vain tietäisin keneltä kysyä. En itse asu täälä vaan olen vierailemassa tyttöystäväni vanhempien luona. Tyttöystäväni äiti kertoi että joinakin öinä n. kahdentoista aikoihin ovikello on soinut ilman että ketään on ovella eikä pihalla olevat liiketunnistimet ole reagoineet mitenkään. Ei ole ollut mitään järkevää selitystä miksi ovikello soi, kukaan ei ole tähän mennessä avannut ovea. Joskus on tapahtunut myös muuta kummaa. Tv sammunut ja mennyt päälle omia aikojaan ja kerran perheen isä kuullut että taloon on tullut joku sisälle, ottanut ulkovaatteet pois, koira on mennyt vastaan väliovelle mutta ketään ei olekkaan tullut, ja hän on ollut yksin talossa koiran kanssa. Jokatapauksessa kiinnostaisi kuulla jos kenelläkään on
kerrottavaa hyvinkäällä tapahtuvista outouksista.
Hyvinkäänkylän työväentalon yläkerrassa on mahdollisesti jotain erikoista ja jos joku tietää siitä jotain enemmän niin kertokaa. kiitos jo etukäteen.
Hyvinkää kummitelee?
15
4544
Vastaukset
- -....-
Eiköhän se Hyvinkäälläkin ole kansalaissota yltännyt.
Itse asun Nurmijärven kunnassa ja kyllä täältä löytyy ihan kunnon joukko teloitus paikka, nykyisin muistomerkki.
Elikkä voi varmaan siellä hyvinkäällä kummitella sodassa kaatuneita. ^_^ - Dracula
Katsele sitä porukkaa siellä... eiks ne yhtiä vitun kummituksia koko sakki (hyvinkääläiset).
Hehheh, ihan täysiä jurveloita koko sakki.- minäkö kummitus!
kiitos, mut mä en oo kummitus!
- tyttö 5v hyvinkäältä
mikä saatanan rasisti sä oot?!
- Nimetön
Kytäjän kartano ja sen lähialueet on aika kreepyjä paikkoja ollut mielestäni ja muutama ystäväni on "nähnyt" myös kaikenlaista siellä! Muutama vuosi sitten pojat olivat piilolammella polttelemassa "tupakkia" ja olivat lähdössä pois niin auton takaa nousi maasta punertava valo, joka lähti seuraamaan autoa! JOnkun aikaa valo tuli perässä, mutta katosi kuulemma samalla lailla kun oli ilmestynytkin! Olen kyllä aika skeptinen asiassa mutta niin kauan kuin hyvinkäällä olen asunut niin näistä kytäjön valoista on puhuttu!
- -minä-
Itse en ole kokenut saati tutkinut, mutta kulkiessa kaupungista Ahdenkallion kartanolle päin Ahdenkallionkatua, tien oikealla puolella metsässä on sisällissodassa teloitetun kartanonisännän (?) hautamuistomerkki. Paikallisen wanhan kummitustarinan mukaan muistomerkin suunnalta puhaltaa aina kylmän kolkko tuuli ohikulkijoiden päälle.
Että siitä vaan kokeilemaan! - Atte Ateisti
-minä- kirjoitti:
Itse en ole kokenut saati tutkinut, mutta kulkiessa kaupungista Ahdenkallion kartanolle päin Ahdenkallionkatua, tien oikealla puolella metsässä on sisällissodassa teloitetun kartanonisännän (?) hautamuistomerkki. Paikallisen wanhan kummitustarinan mukaan muistomerkin suunnalta puhaltaa aina kylmän kolkko tuuli ohikulkijoiden päälle.
Että siitä vaan kokeilemaan!Hautakivestä löytyy kuvakin Hyvinkäätä esittelevältä sivustolta Ahdenkallion kohdalta:
http://hyvinkaakuvat.com/paikkasivut/ahdenkallio.htm
(teksti: "Kansalaissodan aikana teloitetun Ahdenkallion kartanon tilanhoitaja Ernst Martin Olinin (1882-1918) hauta Ahdenkalliontien varressa".)
Yksittäishaudat ovat usein syrjäisissä kuusikoissa, joissa muutenkin tuppaa olemaan vilpoisaa jopa kesähelteellä.
Joten kolkkoja nämä murha- ja hautapaikat toki ovat, mutta harvoin niissä kerrotaan oikeasti kummitellun.
Huomattavimmat kansalaissodan joukkohaudat ovat mm. Helsingin Santahaminassa ja Raaseporin Dragsvikissa, mutta näilläkään paikoilla ei tiedetä kummittelevan.
- KFUHV
kjgaölghwLHBXCVHBZXDKVBVZHJASLKBNlgbwlcvkoalsftbnlkaswchn kbsdfbjkzgbklkxsdöö.ldnjdjöglkbjvfabh.ö.snä
- Nije
"Kytäjän valon" itse nähneenä tiedän että niitä on.
- Nije
Eikä pelkästään punaisia vaan myös muun värisiä, eikä pelkästään Kytäjällä vaan myös sen lähialueilla.
- h_kääläinen
Hjalmar Linder - vainaa joskus tulee vastaan, mutta haihtuu ilmaan
jos alkaa historiasta kyselemään.
Jos jotakuta kiinnostaa, tässä herrasta tietoja:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hjalmar_Linder - zeeppo
Uudempaa kummittelua Hyvinkäällä, kyseinen kerrostalo lienee rakennettu 1970-luvun alkupuolella:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14121330/ojalankatu-22-outo-talo
Nämä ovat kiinnostavia.- Anonyymi
Bump! Tiedätkö asiasta enempää? Kiinnostaisi kovasti lukea lisää muiden kokemuksista, itse kun olen myös asunut kyseisessä talossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bump! Tiedätkö asiasta enempää? Kiinnostaisi kovasti lukea lisää muiden kokemuksista, itse kun olen myös asunut kyseisessä talossa.
Ikävä juttu, en tiedä enempää, olen vain sattunut tuon keskustelun huomaamaan.
zeeppo
- Anonyymi
Minä olen nähnyt metsissä mustia hahmoja ja savuhahmon joka vilkuttelee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17310081Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523365Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493123- 642815
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2032169- 1152126
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251983Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä661600Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221356Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121346