Virikkeitä?

Fairy

Minulla on yksi ongelma, nimittäin unduilleni häkkiin laitettavat virikkeet/lelut. Häkissä on nyt unduilleni kaksi rakasta peiliä, yhdet pienet puiset tikapuut, ja paljon koivun oksia lehtineen päivineen. Mitä muuta voisin keksiä niille? Jotain, jota voisin itse tehdä tai joita löyudän ihan kotoakin? Mitkä ovat vaarallisia? Olen kiitollinen vastauksistanne, sillä haluan unskeilleni enemmän tekemistä! :D

4

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

      Virikkeitä toki tarvitaan, mutta varothan kuitenkin tunkemasta häkkiä liian täyteen tavaraa, lentotilaakin pitää muistaa jättää...
      Paras on pitää häkissä vain muutama lelu/virike kerrallaan ja kierrättää/vaihdella niitä aika ajoin niin että kiinnostus ja uutuudenviehätys säilyy.

      Peilit eivät ainakaan yksinäiselle linnulle ole paras mahdollinen lelu, mutta useamman linnun kanssa niistä ei yleensä tule ongelmia.

      Vaarallisia voivat olla pitkät ketjut ja narut tai rispaantuneet langat joita lintu voi kiepauttaa kaulan ympärille ja hirttäytyä tai juuttua varpaastaan kiinni. Samaten teräviksi siruiksi lohkeavat muoviesineet jos lintu saa nakerreltua niistä paloja irti. Kulkuseen voi jäädä kiinni nokasta joten ne kannattaa leluista poistaa, kellomallinen tiuku sen sijaan on turvallisempi (jos kieli on kunnolla kiinni...)ja monelle papukaijalle mieluinen lelu.

      Mieluisia ovat usein kaikenlaiset nakerreltavat, pahvisuikaleet/rasiat, munakennot, sisalköydet ja tupsut, kauralyhteen pala yms silputtava. pjunoksat ovat usein mieluisempaa nakerrettavaa kuin koivu, mutta toi sekin käy. Ruokaa (esim hirssintähkän pätkän) voi myös piilotella esim paperitollojen tai taitellun wc-paperihylsyn sisään jolloin niiden esillesaannissa on vähän puuhaa. Kylpyvati on monelle undulle mieluinen puuhapaikka, kaikki siitä kuitenkaan eivät piittaa. Voit myös tarjota unduille aivojumppaa esim opettamalla niille pikku temppuja.

    • askartelua

      Meillä ehdoton suosikki on vessapaperirulla jonka päät hapsutetaan leikkaamalla. Seinään ollaan kiinnitetty paksulla pussinsulkijalla (jää häkin taakse, jossa eivät ole kosketuksissa). Ei mene kauaa, kun on hapsut irroteltu ja heitelty.=D

      • undutyttö&poika

        Meidän undut rakastaa sitä ku piilotan herkkuja (porkkanan paloja, kurkkua, banaania yms) jonneki vaikka kaapin päälle ja päästän ne sit lentelemään ja ne ettii herkut :) se on yks lempparileikeistä... sitte vessapaperirullasta kun leikkaa pienempiä renkaita nii ne tykkää pujottaa ne ittensä läpi :D


    • Undulaatti fani!

      Poista peilit äkkiä leluista,koska linnut luulevat että se on toinen undulaatti ja juttelevat sille,poika tai tyttö voi ottaa sen puolisokseen!Se olisi kamalaa!Kun sanoit että ne tykkäävät peileistä kovasti,se johtuu siitä että ne luulevat että siellä on toinen undulaatti.

      Paksut köydet oksat ja muut on hyvät!Käy myös kattomassa eläinkaupasta linnuille tarkoitettuja leluja,undulaatit tykkää myös riippua koirien vetonarussa,jos sen kiinnittää kattoon tai kävyt ja puupallot on ihania tiputeltavia!>.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe