Tietääkö joku Johdatus kasvatustieteisiin -kirjasta?

paniikin partaalla!!!

Ai että osaa ihminen olla tyhmä. Kyselin kavereilta tämän vuoden OKL:n pääsykoekirjaa, Johdatuskasvatustieteisiin, 2004 tai uudempi ja onneksi eräältä kaverita se löytyi. Kirjan saatuani ja sitä jo vaivaiset 150 sivua luettuani vahingossa vilkaisin kirjan painosta: Joopa joo, vanha 2000 vuoden kirja, jippii lukemiset hukkaan ja muutama kirosana tuli päästettyä!!!!

Olisin vaan kysellyt, jos joku sattuis tietää, että onko kirjojen eri versiot miten samankaltaiset vai menikö lukeminen todella täysin hukkaan?

13

6888

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huomasitko

jos haet Helsingin okl:ään lo-koulutukseen, niin siihen tulee kaksi kirjaa:

Kirjallisen osion monivalintatehtäviä sisältävä koe perustuu teokseen
      Rinne, R., Kivirauma, J., Lehtinen, E. Johdatus kasvatustieteisiin. WSOY, 2004.

Kirjallisen osion aineistotehtävä perustuu teokseen
      Kansanen, P. & Uusikylä, K. (toim.). Luovuutta, motivaatiota, tunteita. Opetuksen tutkimuksen uusia suuntia. PS-kustannus, 2002.

• tarmokarvanen

ei paniikkia, lukeminen ei ole mennyt hukkaan. uudessa painoksessa on yksi uusi kappale, joten kannattaa hankkia se uusi painos, asiat ovat suunnilleen muuten samat.

• Ei hätiä.

Ei hätää, asiat pääpiirteittäin samat. Ja todennäköisesti siitä yhdestä kappaleesta mikä sulta puuttuu, tulee korkeintaan yks kysymys...

Eli jos jossain pystyt sen yhden kappaleen lukemaan, niin et oo menettäny mitään!

• Opeksi lukeva..

Toisaalta jos noissa kirjoissa on oikeesti pieniä eroja, niin monivalinnoissa voipi helposti tulla ongelmia :)

• voi ei!

mä olen tyytyväisenä lukenut vanhaa painosta. voitteko kertoa, että mitä se yksi uusi kappale käsittelee? oletteko muuten vertailleet uutta ja vanhaa kirjaa? mitä muita eroja/lisäyksiä? olisin todella kiitollinen edes pienistä vihjeistä!

• molemmat kirjat
        voi ei! kirjoitti:

mä olen tyytyväisenä lukenut vanhaa painosta. voitteko kertoa, että mitä se yksi uusi kappale käsittelee? oletteko muuten vertailleet uutta ja vanhaa kirjaa? mitä muita eroja/lisäyksiä? olisin todella kiitollinen edes pienistä vihjeistä!

Eli mulla on ne molemmat kirjat... Lisänä siihen uuteen on ainoastaan päivitetty aivan uusia juttuja 2000-luvulta (esim. varmaan Pisa-tutkimuksesta), mutta ne on tosi pieniä juttuja...

Lisäksi on yksi uusi kappale: Kasvatustieteen markkinat koulutusyhteiskunnassa. Se ei sisällä kauheasti mitää älyttömän tärkeää tietoa.

Jos joku olisi ystävällinen, voisi vaikka muistiinpanoistaan laittaa tärkeimmät jutut lyhyesti tänne? Autetaan toinen pulasta...

• voi ei!
        molemmat kirjat kirjoitti:

Eli mulla on ne molemmat kirjat... Lisänä siihen uuteen on ainoastaan päivitetty aivan uusia juttuja 2000-luvulta (esim. varmaan Pisa-tutkimuksesta), mutta ne on tosi pieniä juttuja...

Lisäksi on yksi uusi kappale: Kasvatustieteen markkinat koulutusyhteiskunnassa. Se ei sisällä kauheasti mitää älyttömän tärkeää tietoa.

Jos joku olisi ystävällinen, voisi vaikka muistiinpanoistaan laittaa tärkeimmät jutut lyhyesti tänne? Autetaan toinen pulasta...

Eli voinko lukea vanhaa painosta, tietää asioista jotain ja olla rauhallisin mielin? Pliis, sanokaa joo:)

Niin ja jonkunlaisesta tiivistelmästä siitä uudesta kappaleesta voisi olla apua jollekin muullekin kuin minulle itselleni! Että jos joku vaivautuu, viitsii ja jaksaa!!!

• paniikin partaalla

Kiitos TODELLA paljon, päivä on pelastettu! Onneks ei menny sekään lukemiseen käytetty aika hukkaan. Mut nyt uusinta painosta metsästämään :)

• -anna-

Itse olen lukenut vanhan painoksen viime syksynä approa suorittaessani.. se oli silloin tenttikirjana. Mutta nyt tuntuu että tuo uudempi painos ei meinaa mennä tajuntaan millään!! Ei mielestäni paljoakaan eroa edellisestä painoksesta.. Mutta tuntuu että se vanha painos oli helppolukuisempi.

Kertokaahan muut pänttääjät, tuottaako teille ongelmia.. Minulla ei nuo etenkään historiaosuudet meinaa jäädä päähän lainkaan!!! Onkohan ne tarpeellista osata ihan tosi tarkasti..? :/ Ahdistaa!!!!!!!!!!!!

• minäpäjoo

itse luen tyytyväisenä vanhaa painosta. ja kyllä mullakin on vaikeuksia muistaa historiaa.. aloitin hahmottelemaan isolle paperille aikajanaa, johon sitten kirjan edetessä kirjoittelen asioita. sitten olen päättänyt olla opettelematta pikkutarkkoja asioita. voi olla huono homma, kun kyseessä on monivalinta, mutta silti. päätin vain, että harjoittelen n.10 tärkeää vuosilukua tapahtumaa. jos niiden avulla muodostaisin jonkunnäköisen kuvan alueesta.. koita jos toimii sullakin:)

• :o)
        minäpäjoo kirjoitti:

itse luen tyytyväisenä vanhaa painosta. ja kyllä mullakin on vaikeuksia muistaa historiaa.. aloitin hahmottelemaan isolle paperille aikajanaa, johon sitten kirjan edetessä kirjoittelen asioita. sitten olen päättänyt olla opettelematta pikkutarkkoja asioita. voi olla huono homma, kun kyseessä on monivalinta, mutta silti. päätin vain, että harjoittelen n.10 tärkeää vuosilukua tapahtumaa. jos niiden avulla muodostaisin jonkunnäköisen kuvan alueesta.. koita jos toimii sullakin:)

Olin kasvatustieteen pääsykokeissa ihan uteliaisuudestani. Aina on peloteltu monivalintojen pikkutarkkudesta, mutta mielestäni se ei todellakaan ollut pikkutarkkaa. Jos ymmärtää kokonaisuuden kirjasta, on helpompi ymmärtää myös pienemmät osat.. Nyt koettaa valmistautua okl. Aineistotehtävä kauhistuttaa eniten!!

• Apuvapuva
        :o) kirjoitti:

Olin kasvatustieteen pääsykokeissa ihan uteliaisuudestani. Aina on peloteltu monivalintojen pikkutarkkudesta, mutta mielestäni se ei todellakaan ollut pikkutarkkaa. Jos ymmärtää kokonaisuuden kirjasta, on helpompi ymmärtää myös pienemmät osat.. Nyt koettaa valmistautua okl. Aineistotehtävä kauhistuttaa eniten!!

Kysymyksessä on puuttuva, 17-sivuinen LUKU eikä kappale ja on erittäin ajankohtainen aiheeltaan, joten uskon siitä tulevan useita kysymyksiä.

Sori vaan, mun mielestä noissa aikaisemmissa viesteissä tuota kappaletta vähäteltiin.

• Apuvapuva
        Apuvapuva kirjoitti:

Kysymyksessä on puuttuva, 17-sivuinen LUKU eikä kappale ja on erittäin ajankohtainen aiheeltaan, joten uskon siitä tulevan useita kysymyksiä.

Sori vaan, mun mielestä noissa aikaisemmissa viesteissä tuota kappaletta vähäteltiin.

Korjaan, siis puuttuva kirjan luku 5 Kasvatustieteiden markkinat koulutusyhteiskunnassa on 21-sivuinen. Luulisi siitä riittävän kysyttävää, kun on aika ajankohtainen aihe.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      24
      1895
    2. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      56
      1753
    3. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      30
      1450
    4. Kaikki on hyvin rakkaani

Ja tulee olemaan.
      Ikävä
      70
      1116
    5. En enää uskalla laittaa sulle viestiä

Naiselta miehelle ****
      Ikävä
      52
      1069
    6. Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin

Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j
      Ikävä
      22
      925
    7. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      54
      900
    8. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      49
      883
    9. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      24
      874
    10. Keskisarjan puheet

Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?
      Suomussalmi
      176
      857
    Aihe